Zadejte hledaný výraz...

Platnost cookie u PPC

ebarter.cz
verified
rating uzivatele
24. 4. 2012 16:33:14
Nevim jestli se ptam dobre, ale zajímalo by mě, jak dlouhá je platnost cookie u PPC kampaní a řadí se prokliknutá reklama do úspěšné konverze.
Př. Díky PPC reklamě objevím nějaký e-shop, tudíž se započítá proklik, ale nedokončím nákup. Ten provedu ze stejného počítače, až třeba za 3 týdny. Započte se tato akce do konverzí?
Omlouvám se jestli je dotaz položený špatně :)
24. 4. 2012 16:33:14
https://webtrh.cz/diskuse/platnost-cookie-u-ppc#reply758081
Registrace
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 4. 2012 17:09:53
PPC = Pay Per Click
Tzn. eshop platí za tvůj proklik na reklamu a ne za tvůj nákup.
Platba za nákup je affiliate a tam je platnost cookie různá dle provozovatelů (měsíc, 14 dní,... jak kde).
edit: Aha, tak nic, špatně jsem to pochopil.
24. 4. 2012 17:09:53
https://webtrh.cz/diskuse/platnost-cookie-u-ppc#reply758080
To záleží, jaký nástroj k měření konverzí používáte a jak se návštěvník na stránku vrátí.
Sledovací cookie v GA platí 6 měsíců.
Většina analytických nástrojů, včetně Google Analytics, používá k přiřazování konverzí model last-touch attribution. Pokud návštěvník přijde vícekrát a nakonec konvertuje, konverze se připíše poslednímu zdroji návštěvnosti. Proto "last-touch", nebo taky "last-click" attribution.*
Pokud ale v GA poslední návštěva přijde přímo, tedy například přes záložku, konverze se započítá poslednímu ne-přímému zdroji návštěvnosti (tedy zdroji s refererem).
Odpověď na vaši otázku je tedy: Cookie v GA platí 6 měsíců a konverze se přiřadí poslednímu ne-přímému zdroji návštěvnosti.
V jiných nástrojích to samozřejmě může fungovat jinak.
* Existují ještě dva další, méně běžné modely: First-touch attribution, který konverzi připisuje prvnímu zdroji, ne poslednímu. A komplikovaný multi-touch attribution, který se snaží zachytit a přiřadit konverzi všem zdrojům, každému víc nebo méně, podle různých algoritmů.
Je zajímavé vědět, že last-click attribution podle různých studií přeceňuje vliv PPC a organického hledání a podceňuje společenské weby. First-click attribution má váhy vychýlené naopak.
http://kevin.steffer.dk/2010/01/forklaring-paa-sporingsdata-i-google-analytics-cookie/
http://www.seerinteractive.com/blog/important-exception-to-google-analytics-last-click-attribution
http://www.mediapost.com/publications/article/170911/a-first-click-last-click-attribution-model-for-so.html
24. 4. 2012 17:10:16
https://webtrh.cz/diskuse/platnost-cookie-u-ppc#reply758079
ebarter.cz
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 09:00:58
Napsal Martin Schlemmer;788373
To záleží, jaký nástroj k měření konverzí používáte a jak se návštěvník na stránku vrátí.
Sledovací cookie v GA platí 6 měsíců.
Většina analytických nástrojů, včetně Google Analytics, používá k přiřazování konverzí model last-touch attribution. Pokud návštěvník přijde vícekrát a nakonec konvertuje, konverze se připíše poslednímu zdroji návštěvnosti. Proto "last-touch", nebo taky "last-click" attribution.*
Pokud ale v GA poslední návštěva přijde přímo, tedy například přes záložku, konverze se započítá poslednímu ne-přímému zdroji návštěvnosti (tedy zdroji s refererem).
Odpověď na vaši otázku je tedy: Cookie v GA platí 6 měsíců a konverze se přiřadí poslednímu ne-přímému zdroji návštěvnosti.
V jiných nástrojích to samozřejmě může fungovat jinak.
* Existují ještě dva další, méně běžné modely: First-touch attribution, který konverzi připisuje prvnímu zdroji, ne poslednímu. A komplikovaný multi-touch attribution, který se snaží zachytit a přiřadit konverzi všem zdrojům, každému víc nebo méně, podle různých algoritmů.
Je zajímavé vědět, že last-click attribution podle různých studií přeceňuje vliv PPC a organického hledání a podceňuje společenské weby. First-click attribution má váhy vychýlené naopak.
http://kevin.steffer.dk/2010/01/forklaring-paa-sporingsdata-i-google-analytics-cookie/
http://www.seerinteractive.com/blog/important-exception-to-google-analytics-last-click-attribution
http://www.mediapost.com/publications/article/170911/a-first-click-last-click-attribution-model-for-so.html
Děkuji Vám moc za cenne rady!! ;)
25. 4. 2012 09:00:58
https://webtrh.cz/diskuse/platnost-cookie-u-ppc#reply758078
Dave
verified
rating uzivatele
25. 4. 2012 12:55:34
Sklik:
http://napoveda.sklik.cz/cz/mereni-uspesnosti/konverze/
"Návštěvník příchozí přes reklamu Sklik je pak rozeznán díky uloženému záznamu v jeho počítači – souboru cookie s platností 30 dní. Pokud se tak uživatel do 30 dnů od návštěvy přes reklamu Sklik dostane na konverzní stránku, započítá se konverze ke dni změření."
25. 4. 2012 12:55:34
https://webtrh.cz/diskuse/platnost-cookie-u-ppc#reply758077
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit