Zadejte hledaný výraz...

Platba v eshopu předem na účet – vysoké procento neuhrazení

Radka.S
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 10:06:06
Zdravím. Máte ve vašich eshopech také zákazníky, kteří v objednávce zvolí platbu předem na účet a mají problém s jejich uhrazení. V mém případě asi tak pouze 50% zákazníků z této skupiny provede platbu okamžitě. U některých se čeká a čeká, někdy dojde ke stornování objednávky, někdy ke změně platby na dobírku, někde upomínáme... Jak postupujete v těchto případech, posíláte upomínky, voláte...., po jaké době, jak dlouho čekáte na platbu, než případně objednávku zrušíte? Předpokládala bych, že pokud si někdo zvolí platbu předem, tak ji provede pokud možno okamžitě.
29. 11. 2016 10:06:06
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240283
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2016 10:36:04
50 % není neobvyklé číslo, pomůže upomínání, nabídka zaplatit online atd. Problém s pozdním zaplacením mají často lidé, kteří čekají na email a dorazí pozdě nebo platební údaje nejsou tam, kde by je čekali email vs. dokončení objednávky či sms.
29. 11. 2016 10:36:04
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240282
manhunt900
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 10:52:59
Výhradně platím kartou tj hned, vlastně ono to samo hned nabádá k zaplacení - přesměrování do brány.
29. 11. 2016 10:52:59
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240281
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
29. 11. 2016 10:53:00
Ale zase můžete být ráda, že to není dobírka a nepřebrání. My to děláme tak, že jim dáme 5 dnů a pak voláme stylem "Dobrý den .... nedorazila platba, jestli s tím souhlasíte, zásilku Vám odešleme na dobírku. Zítra ji budete mít doma"
29. 11. 2016 10:53:00
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240280
Jiří Foret
verified
rating uzivatele
(10 hodnocení)
29. 11. 2016 10:54:18
Například pro mě osobně, jako pro zákazníka je platba předem na účet naprosto nevhodná. Nechce se mi čekat na vygenerované platební údaje a pak vše zdlouhavě vyplňovat v internetovém bankovnictví. Pokud eshop nenabízí platbu online a já daný produkt opravdu potřebuji tak nakoupím. Ovšem většinou také nezaplatím hned, ale až se k tomu dostanu. Nabízíte platbu online? V této době si myslím, že je většina lidí preferuje platbu online a ihned. Tedy také záleží jaká je vaše cílová skupina.
29. 11. 2016 10:54:18
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240279
Radka.S
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 11:09:58
Platbu online bohužel nenabízíme, ale už to zvažujeme delší dobu. A ano, to že zákazník platbu provede až se k tomu dostane, tomu bych rozumněla, ale aby se k tomu nedostal ani za týden a pak se třeba i divil, že nemá zásilku v termínu, který byl uvedený pro expedici na eshopu... Jinak mail s platebními údaji posíláme automaticky ihned po provedení objednávky.
29. 11. 2016 11:09:58
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240278
HonzaD
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 11:15:44
U bankovního převodu naše zkušenosti ukazují, že kdo má zájem zaplatit tak většinou platí hned. Pokud je prodleva tak většinou nezaplatí vůbec. Pokud nezaplatí do termínu splatnosti objednávku automaticky stornujeme.
UPDATE: Samozřejmně podklady k platbě vidí kupující hned po odeslání objednávky a ještě mu příjdou na e-mail. hned.
29. 11. 2016 11:15:44
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240277
Zizala935
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 11:48:50
Zrovna minulý týden se mi poprvé stalo, že jsem zapomněl za objednávku zaplatit. Objednával jsem pár větších objednávek u více eshopů a když to jde, tak vždycky volím platbu kartou. Pak člověk narazí na eshop, kde kartou zaplatit nelze a je třeba zvolit bankovní převod. No ale pak nastává problém...u 7 z 10 eshopů jsem platil kartou, dva převodem a nějak jsem zapomněl, že ten desátý musím ještě zaplatit. Úplně nejlepší je, když podklad k platbě nedostane hned, ale třeba až hodinu, nebo následující den. K tomu mají některé eshopy generickou odpověď na objednávku ,,pokud jste platili převodem..“ i u plateb zaplacených kartou, takže člověk je z toho jelen, co vlastně platil kartou a co ne. Teprve po týdnu mi tak došlo, že jsem vlastně jednu platbu neodeslal. Eshop se samozřejmě nijak nepřipomněl, ale naštěstí nebylo po splatnosti, takže za pár dní jsem měl objednávku doma. Takže ano, stát se to může o poctivým zákazníkům.
29. 11. 2016 11:48:50
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240276
Mishoo
verified
rating uzivatele
29. 11. 2016 12:02:21
Tento problém som cca pred rokom riešil, až mi došli nervy, pretože sme mali tiež len platbu prevodom, jedna výhoda je asi tá, že ľudia sú zdegenerovaní a sú zvyknutí z iných amatérsky vytvorených eshopov platit LEN prevodom a pre niektorých ľudí, resp zákazníkov to je výhoda a boli nato "naučení"... Mne osobne keď už sme u platby prevodom, nikdy takto neplatím, lebo je to strata času, a manuálne zadávať údaje je na nervy :).
Po roku upomienok, a dopisovania s ľudom sme prešli na platobnú bránu - je to rýchlejšie, nemusíme na platbu čakať (len v prípadoch ak zase niekto zvolí manuálny prevod - čo nechápem...), platba dorazí ihneď, hneď môžme riešiť objednávku a zákazník ma hneď info, že sme platbu prijali, a upomienky posiela systém. Mám už overené to, že kto chce ten zaplatí a kto nechce, tak nezaplatí a je zbytočné posielať nejaké výzvy... Keď nemá záujem o tovar, nech nenakupuje, alebo ide nakúpiť inde.
Samozrejme počet nezaplatených objednávok je stále veľký ale rozhodne menší ako bol predtým, a hlavnú pridanú hodnotu som napísal vyššie + nemusíme párovať platby manuálne ku každej objednávke, ale robí to platobná brána automaticky, takže nám odpadli administratívne veci, ktoré fakt zabrali veľa času, a hlavne je fakt o nervy stále kontrolovať úćet, či platba priśla alebo neprišla.
29. 11. 2016 12:02:21
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240275
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2016 12:07:14
těm, kteří tak rádi ruší platby převodem, myslete na to, že u řady firem nemám jinou možnost než platit převodem, účetní chce fakturu, nikdo mi platební kartu na firemní účet jen tak nedá a vždy to je lehce komplikace.
Platba převodem lze řešit i přes složenky, řada lidí pořád tak objednává a platí, stejně tak u platby převodem si mohu uvést za co platím do poznámky a mám lepší přehled (osobně používám), u karty je výpis pak zbytečně zmateční.
29. 11. 2016 12:07:14
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240274
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
29. 11. 2016 12:22:52
Napsal TomášX;1342631
těm, kteří tak rádi ruší platby převodem, myslete na to, že u řady firem nemám jinou možnost než platit převodem, účetní chce fakturu, nikdo mi platební kartu na firemní účet jen tak nedá a vždy to je lehce komplikace.
Tohle je úplně scestný komentář.
nemám jinou možnost než platit převodem - Pořád je tu dobírka.
účetní chce fakturu - Je to proforma, která není nic jiného, než obyčejným cancem papíru. Má stejnou hodnotu, jako napsané číslo účtu v mailu.
nikdo mi platební kartu na firemní účet jen tak nedá - U FIO mám dvě. Zdarma. Vyřízené přes internetbanking.
29. 11. 2016 12:22:52
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240273
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
29. 11. 2016 12:37:22
ale no tak, posílat na firmu na dobírku je stejný problém, hotovost mi nikdo nedá, často spíše zpětně proplatí.
Ano, je to proforma, ale to už často stačí účetním, aby peníze poslali a platba mohla jít na sourcing.
Nejde o to, že by mi jí banka nedala, ale ve firmě se k ní jen tak nikdo nedostane, protože jí má pár lidí a jako nižší zaměstnanec se k ní nedostanu.
Bavím se spíše o středních firmách o desítkách, nižších stovkách zaměstnanců.
29. 11. 2016 12:37:22
https://webtrh.cz/diskuse/platba-v-eshopu-predem-na-ucet-vysoke-procento-neuhrazeni#reply1240272
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit