Zadejte hledaný výraz...

P&G snížilo výdaje do digitální reklamy o 100 miliónů dolarů. Kvůli botům a netransparentnosti

Jeden z největších zadavatelů reklamy na světě, americká společnost Procter & Gamble již delší dobu bojuje proti neefektivnímu ekosystému v online reklamě.
Hlavním důvodem je zobrazování reklamy na webech s nevhodným obsahem (ochrana značky) a netransparentnost. Například zmiňují kliky robotů a požadují nezávislé měření třetími stranami.
Boti jsou vážný problém. Za zmínku stojí nedávné odhalení Methbotu, největšího reklamního podvodu v historii. Robotičtí surfaři sledovali až 300 miliónů video reklam denně a způsobili tak inzerentům škodu v řádech miliard korun. Byli schopni překonat i kontroly reklamních systémů, které měly za úkol detekovat falešné imprese.
Dle vyjádření prý firma po těchto škrtech nezaregistrovala pokles v růstu či prodejích.
Články k tématu:
1. 8. 2017 19:42:25
https://webtrh.cz/diskuse/pg-snizilo-vydaje-do-digitalni-reklamy-o-100-milionu-dolaru-kvuli-botum-a-netransparentnosti#reply1293077
dms
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 8. 2017 20:34:44
Jen můj názor-vliv reklamy se mnohdy přeceňuje..
1. 8. 2017 20:34:44
https://webtrh.cz/diskuse/pg-snizilo-vydaje-do-digitalni-reklamy-o-100-milionu-dolaru-kvuli-botum-a-netransparentnosti#reply1293076
zpriby
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 8. 2017 21:41:48
to za chvíli budeme muset na shlédnutí reklamy zadávat CAPTCHA :-D
1. 8. 2017 21:41:48
https://webtrh.cz/diskuse/pg-snizilo-vydaje-do-digitalni-reklamy-o-100-milionu-dolaru-kvuli-botum-a-netransparentnosti#reply1293075
MAHI
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
1. 8. 2017 22:17:19
Napsal dms;1402231
Jen můj názor-vliv reklamy se mnohdy přeceňuje..
Samozrejme ze reklama ma obrovsky vliv, staci se podivat na trzby Google, Facebook, Youtube, jinych siti...
Nicmene jsou dva mozne pristupy k reklame - a ted tim nemyslim brand (kde se nehledi na vysledky a jde o povedomi) versus performance (kde jde o skutecne vysledky).
Myslim tim spis
pristup A) kdy nekdo v nejake velke korporaci dostane budget x milionu a chce ho proinzerovat. Pak najde nejakou idealne obrovskou reklamni sit a neco tam pusti. Jelikoz zadani je proinzerovat budget za dany mesic, je mu jedno jak je to nastavene. Nejake pokrocile trackovani zdroju trafficu, leadu, konverzi apod. tam samozrejme ani nahodou neni. Bud to delaji interne, nebo si najmou agenturu, ktera ma procento z proinzerovane castky. V obou pripadech tam neni zajem presne zjistovat, jestli je to ucinne, hlavne ze je to kreativni.
pristup B) kdy nekdo vi, ze jeho sluzba/produkt funguje a vi, ze kdyz proinzeruje x korun, vrati se mu do nejake doby x+y. A tak experimentuje, zkousi ruzne zdroje, optimalizuje zdroje trafficu, optimalizuje landing pages, banuje ty podvodne nebo nevykonne a zlepsuje to tak, aby ta promenna x klesala a promenna y rostla. :) Tohle je odvetvi leadgen, affiliate, nektere digitalni agentury.
Reseni na detekci podvodneho trafficu existuji a jsou hodne pokrocila. Jenom je potreba se tomu venovat.
A pokud Procter a Gamble ma 100 milionu dolaru na zbytecne utraceni do reklamy, ale nejsou schopni najmout par lidi na to, aby se starali o kvalitu trafficu a kampani, tak to pak neni chyba online reklamy, ale te spolecnosti.
1. 8. 2017 22:17:19
https://webtrh.cz/diskuse/pg-snizilo-vydaje-do-digitalni-reklamy-o-100-milionu-dolaru-kvuli-botum-a-netransparentnosti#reply1293074
lada1979
verified
rating uzivatele
1. 8. 2017 23:06:02
Nejsme sice Procter a Gamble, ale při požadavku o vysvětlení u jednoho z porovnávačů velice rozdílných statistik přivedených vs. skutečně příchozích zákazníků, případně vyúčtování klikání na zboží které ani neprodáváme jsme nejprve budget také omezili a následně stejně odešli úplně.
1. 8. 2017 23:06:02
https://webtrh.cz/diskuse/pg-snizilo-vydaje-do-digitalni-reklamy-o-100-milionu-dolaru-kvuli-botum-a-netransparentnosti#reply1293073
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit