Toto jsou nejčastěji používaná pole pro import/export produktů a kategorií pro CSV Improved. Postup práce by měl být takový, že si uděláte export prázdné šablony (ve formátu csv) pro kategorie a produkty, ty otevřete v scalc, tedy OpenOffice.org (pro MS Office to neumím a zabývat se tím ani nebudu, OO.o je asi tak 4x lepší než MS Office a navíc je zadara, tak není důvod MS Office používat), znaková sada bude UTF-8, oddělovač polí je ^ a oddělovač textu je ~ a vložíte si tam potřebné kategorie a produkty. Poté dáte Uložit stále ve formátu csv a vložíte (import) to do CSVI. Zobrazí se náhled, tam si zkontrolujete jestli je vše v pořádku a znovu potvrdíte (Import). Pak vám systém odpoví zprávou o činnosti (počet vložených, případně chyby) a jestli je vše v pořádku, tak můžete jít slavit.
Popis polí
product_name: jméno produktu, max. 64 znaků
product_sku: kód produktu, max. 64 znaků
category_path: adresářová cesta, jednotlivé adresáře jsou oddělené lomítkem / a začíná to hlavním adresářem, pokud by byl produkt ve více kategoriích, jednotlivé cesty budou oddělené svislou čárou |. Pro dceřiné produkty musí být prázdné! Např. kat1/kat2/kat3|kat2/kat5/kat6
product_s_desc: krátký popis, max. 255 znaků
product_desc: dlouhý popis, obsah není omezen, HTML je povoleno
product_thumb_image: náhledový obrázek produktu, jméno souboru s obrázkem jak je uložený v components/com_virtuemart/shop_image/product/resized, hodnota pole může být jméno obrázku nebo URL, tedy adresa obrázku, když je umístěný jinde. Pokud vložíte jméno nebo URL obrázku, CSVI jej nebude vytvářet (z velkého obrázku), v takovém případě jej ale musíte předem nahrát přes FTP do adresáře resized/, jinak nechte prázdné. Pokud má CSVI vytvořit náhled z velkého obrázku, tento musí být určen v poli product_full_image a tento obrázek již musí být na serveru nahraný. Doporučená velikost náhledů (nastavuje se v šabloně) je 150 × 100px. Příklady hodnot: resized/myproduct_thumb.jpg nebo
http://www.mywebstore.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/myproduct_thumb.jpg
product_full_image: velký obrázek u produktu, jméno souboru s obrázkem jak je uložený v components/com_virtuemart/shop_image/product, hodnota pole může být jméno obrázku nebo URL, tedy adresa obrázku, pokud je umístěný jinde. Příklady hodnot: myproduct_010.jpg nebo
http://www.mywebstore.com/components/com_virtuemart/shop_image/product/myproduct_010.jpg
product_price: základní cena produktu bez DPH a beze slev
product_tax_id: ID (číselný kód) sazby DPH, ten lze zjistit ve výpisu databáze
product_currency: monetární jednotka, CZK pro Kč, pouze jedna hodnota je povolená
product_list: pořadí produktu na stránce, nastavuje pořadí v základním řazení produktů v kategorii, pokud tedy není uživatelem zvolený jiný klíč pro řazení (podle ceny, podle výrobců…)
product_parent_sku: kód rodičovského produktu, rodičovský produkt musí být vytvořen před vkládáním dceřiných! Je důležité vědět, že pole category_path musí být prázdné pro dceřiný produkt, jinak bude produkt pochopen jako rodičovský a umístěný do této kategorie. Dceřiné produkty také musí být vypsány v souboru pro import až po rodičích, jinak jim nebude moct CSVI přiřadit příslušného rodiče.
attributes: vlastnosti, pouze pro rodiče (pro podřízené položky musí být prázdné), obsahuje jméno vlastnosti a dvěmi dvojtečkami oddělenou číselnou hodnotu pro řazení vlastností ve výpisu produktu. Jednotlivé vlastnosti jsou oddělené svislou čárou (je to znak pro tzv. rouru, to je čistě *NIXová záležitost…). Příklad hodnot: Barva::1|Velikost::2
child_options: pouze rodič, nastavuje zobrazení potomků. Toto je nová možnost pro ovládání zobrazení podřízených produktů, přidaná do VM 1.1. Toto pole obsahuje nastavení těchto voleb:
Přepsat hodnoty způsobu zobrazení potomka rodičovskými
Použít seznam pro zobrazení dceřiných produktů, pro zobrazení tlačítka Přidat do košíku pro každého potomka nastavte tuto hodnotu na YM, Y znamená jedno tlačítko pro celý seznam potomků
Zobrazit hlavičku tabulky, tedy názvy vlastností
Vložit odkaz na dceřiný produkt do seznamu
Včetně druhu produktu s potomkem
Zobrazit popis potomka
Šířka popisu potomka
Šířka pole pro vlastnosti potomka
Přípona třídy potomka
Příklad hodnot: Y,N,Y,Y,Y,Y,20%,10%,-child; hodnoty musí být oddělené čárkou a přesně v tomto pořadí.
child_option_ids: seznam ID z dceřiných produktů, jenž by měly být zobrazené podle nastavení v poli child_options. Jednotlivé hodnoty jsou oddělené čárkou. Příklad hodnot: 10,11,12, pokud nevíte co, tak nechte prázdné
attribute_values: hodnoty vlastností podřízených produktů, pouze pro podřízené položky a pro nadřízené položky musí být prázdné, tyto hodnoty jsou spjaty s vlastnostmi u nadřízených produktů. Toto pole má výjimku, lze použít i pro produkty ke stažení. Více vlastností s jejich hodnotami musí být oddělené znakem pro rouru, tedy |. Produkt ke stažení smí být uvedený pouze jednou, jméno vlastnosti pak bude download, její hodnotou pak bude jméno souboru ke stažení. Je možné míchat jména vlastností a produktu ke stažení v jednom zápisu do tohoto pole, nicméně stále platí, že produkt ke stažení smí být uvedený jenom jednou.
Příklad hodnot vlastnosti: Barva::Zelená|Velikost::XL
Produkt ke stažení: download::katalog.zip
Smíšený výpis: Barva::Zelená|Velikost::XL|download::katalog.zip
attribute: neskladové vlastnosti pro zobrazení různých variant produktu, první slovo označuje název vlastnosti a oddělené čárkou jsou hodnoty vlastností, v hranatých závorkách je změna ceny. Středník odděluje jednotlivé vlastnosti a jejich hodnoty.
Pro nastavení ceny je použit tento formát zápisu:
+ přičte uvedenou hodnotu k základní ceně produktu
- odečte tuto hodnotu od základní ceny produktu
= nastaví cenu produktu na tuto cenu
Příklad hodnot: Velikost,XL,M,S;Barva,červená,modrá,fiala,drahá barva[=200]
producttypenames: jména typů produktu. Toto pole obsahuje typ produktu, pole a hodnotu. Tyto hodnoty musí být oddělené dvojtečkou a více typů produktů musí být oddělené čárkou. Příklad hodnot: Typ:Barva:zelená,Typ:Hmotnost:100kg
product_in_stock: počet kusů skladem, pokud toto nepoužíváte, nechte prázdné
product_packaging: počet kusů v balení, pokud se nebudou používat balící jednotky a tedy prodej celých balení, bude prázdné
product_unit: jednotky balení (kusy, litry…)
product_publish: určuje zda je zboží zveřejněno, hodnota Y (zveřejněno) nebo N (skryto), případně prázdné
product_special: označuje, zda je to zboží v akci, hodnota Y (ano) nebo N, případně prázdné
product_availability: dostupnost, text 48 hod. apod.
manufacturer_id: kód výrobce z databáze
manufacturer_name: jméno výrobce produktu. Pokud není určeno v poli manufacturer_id, ověří se pouze toto jméno. Bude vytvořen nový výrobce s novým ID. Proces přidání nebo aktualizace výrobce se provádí podle těchto pravidel:
jméno existuje, ID existuje → pokud je ID jiné, tak se přenastaví
jméno existuje, ID ne → vytvoří se nový výrobce s novým ID
jméno není, ID existuje → ID se aktualizuje
jméno není, ID není → neprovede se nic
Moc jsem tuto pasáž nepochopil, podle mého má smysl pouze zadávat manufacturer_name a systém by měl sám poznat, jestli ten výrobce již je nebo v případě že není, tak jej vytvořit.
related_products: příbuzné produkty, toto jsou produkty přiřazené k produktu jako podobné či příbuzné, hodnoty musí být product_sku a jsou oddělené rourou |. Příklad hodnot: zbozi1|zbozi2|zbozi3
product_length: délka produktu
product_width: šířka produktu
product_height: výška produktu
product_lwh_uom: jednotky délky (cm, mm, m…)
product_weight: hmotnost, důležité pokud používáte sazbu za dopravné podle hmotnosti
product_weight_uom: jednotky hmotnosti (kg, g…)
6. 4. 2011 14:47:54