Zadejte hledaný výraz...

Osobní odběry z e-shopu – nekompletní přebrání zboží. Je potřeba uzavřít novou smlouvu?

hanx
verified
rating uzivatele
21. 12. 2015 10:55:17
Dobrý den,
prosím o upřesnění, jak přesně zákon řeší tyto případy osobního odběru a zda má zákazník dle zákona právo pro odstoupení od smlouvy ve 14-denní lhůtě:
1. Zákazník objedná přes e-shop triko a mikinu, dojde na prodejnu a vezme si pouze triko. Ruší se tím celá objednávka? Tzn. na triko neplatí výměna ve 14-denní lhůtě?
2. Zákazník objedná 4 věci, z toho 2 si vezme jiné, než na původní objednávce. Vše se platí jednou prodejkou. Opět - ruší se celá objednávka a vystavuje se nová "smlouva", pro kterou neplatí lhůta na vrácení?
Nejedná se mi o to, že to chceme striktně dodržovat, ale potřebuji přesné informace.
21. 12. 2015 10:55:17
https://webtrh.cz/diskuse/osobni-odbery-z-e-shopu-nekompletni-prebrani-zbozi-je-potreba-uzavrit-novou-smlouvu#reply1160405
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 12. 2015 10:58:48
Ak objednal cez internet tak sa lehota nerusi, nezalezi na sposobe prebratia tovaru.
A myslim ze ak si vezme iba cast objednaneho tovaru, tak ano - IMHO, je to nova objednavka a v tomto pripade by nemal mat zakaznik narok na 14 dnovu lehotu na vratenie tovaru.
21. 12. 2015 10:58:48
https://webtrh.cz/diskuse/osobni-odbery-z-e-shopu-nekompletni-prebrani-zbozi-je-potreba-uzavrit-novou-smlouvu#reply1160404
hanx
verified
rating uzivatele
21. 12. 2015 11:09:28
To, že při osobním odběru 14-denní lhůta platí, vím. Ale vůbec nikde nemůžu dohledat, jak se na to dívá zákon, pokud v té "smlouvě uzavřené na dálku" je nějaká změna (například právě nepřevzetí části objednávky, nebo převzetí jiného zboží).
Měl jsem totiž za to, že od smlouvy se dá odstoupit pouze jako od celku.
21. 12. 2015 11:09:28
https://webtrh.cz/diskuse/osobni-odbery-z-e-shopu-nekompletni-prebrani-zbozi-je-potreba-uzavrit-novou-smlouvu#reply1160403
Petr Janoch
verified
rating uzivatele
21. 12. 2015 11:39:59
Striktně, zákazník může odstoupit od smlouvy, a to jako celek, ne částečně, tzn. nárok na "částečné" odstoupení neexistuje. Dle zákona by tedy měl být postup takový, že pokud zákazník na prodejně nějaké zboží ze své objednávky nechce, smlouva se zruší a na prodejně se uzavře kupní smlouva jiná, již s jinými podmínkami (bez nároku na odstoupení).
Nicméně z hlediska vyšší logiky obchodu je vhodnější vyjít vstříc a poskytnou nadstandardní službu, tj. umožnit výměnu zboží a takovou kupní smlouvu chápat jako tu, která má všechny výhody té původní uzavřené na dálku.
Samozřejmě záleží na obchodních podmínkách, konkrétně v jakém okamžiku kupní smlouva vzniká. Může také nastat stav, kdy kupní smlouva nevznikne objednávkou v e-shopu, ale až převzetím zboží. Pak je situace jiná.
21. 12. 2015 11:39:59
https://webtrh.cz/diskuse/osobni-odbery-z-e-shopu-nekompletni-prebrani-zbozi-je-potreba-uzavrit-novou-smlouvu#reply1160402
hanx
verified
rating uzivatele
21. 12. 2015 12:08:42
pjr: Přesně takhle jsem to předpokládal, ale nemohl jsem dohledat konkrétní § nebo znění zákona, který tohle říká. Nevíte přesně?
Samozřejmě se toho nechci striktně držet, ale párkrát do roka se na prodejně objeví klasický případ agresivního rýpala ohánějícího se vymyšlenými paragrafy, takže potřebuji naše zaměstnance přesně informovat, jak to řešit.
21. 12. 2015 12:08:42
https://webtrh.cz/diskuse/osobni-odbery-z-e-shopu-nekompletni-prebrani-zbozi-je-potreba-uzavrit-novou-smlouvu#reply1160401
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit