Zadejte hledaný výraz...

oslovení emailem – ano, či ne? legislativa, zkušenosti

Napsal Jutro;710097
Spíš ti doporučim, aby sis od někoho pronajmul emailovou databázi firem, která je získaná legálně.
Tohle je o hubu.
Legálně získaná znamená co? Dejme tomu, že bych chtěl nabídnout tvorbu newsletterů třeba značce Hannah. Ti mají přímo na webu uvedený mail, takže si ho může (legálně) dohledat kdokoli. Stejně tak je tomu u většiny firem – téměř všechny mají přímo na webu kontakt (ti ostatní tam mají konkrétní kontaktní formuláře, jako třeba na CZC). Ale to nic nemění na tom, že jim zkrátka já napsat nemůžu. Nemůžu jim nabídnout své služby.. Prý (v jedné staré diskusi to někdo zmiňoval) je to možné jen ve chvíli, kdy je přímo na webu u kontaktu napsáno, že je možné na něj zasílat obchodní zprávy. Ale není-li to tam, tak smůla, je to nevyžádaná pošta = porušení zákona.
Každopádně, ač ten zákon respektuji, tak mi to přijde padlé na hlavu. Pokud nejde o hromadně rozesílané reklamy, tak osobní 1-on-1 nabídnutí spolupráce je snad to nejrelevantnější pro byznys. Člověk nebude mrhat časem oslovováním někoho, pro koho nemá zájem pracovat. Naopak náhodné telefonáty, které buzerují nejvíce, otravují, ruší flow a hlavně jsou absolutně irelevantní, tak legální jsou. Při psaní tohoto příspěvku mi zrovna volalo nějaké moravské call centrum... Je to absurdní.
Když se podívám na rozhovory s úspěšnýma lidma v oblasti grafiky / vfx / čehokoli, tak ať už jsou od nás anebo ze světa, tak se tam obvykle opakuje to, že "na blind" posílali portfolia všude možně, dokud někoho nezaujali, u nich si vybudovali solidní portfolio, začli rozesílat "na blind" maily znovu (už do lepších studií) a opět se někde chytli a tak dál. K náhodnému oslovování a rozhazování sítí nabádá kdekdo, v nějaké knize o designu se tomu věnovala i celá kapitola. Přijde mi to prostě přirozené dát o sobě vědět lidem, u kterých cítím, že jim mohu pomoct (ano, výměnou za peníze, ale to nic nemění na tom, že mi třeba jejich grafika přijde děsná a fakt bych ji chtěl povznést, což by pomohlo i jim). Ale, bohužel to u nás nejde.. Respektive jde, ale pokud bude na druhé straně někdo zaprdlý, může to skončit až tuším 100k pokutou, takže na to radši kašlu. :)
Jinak ano, vím, že pokud dostanete svolení po telefonu, je možné mail poslat. Ale především u nás grafiků to prostě má minimální efekt. Když někomu zavolám a zeptám se, jestli by nechtěl pomoct s newsletterama, tak mi to asi típne, protože jsou "spokojeni" s tím, co mají. Ale kdybych vzal nějaký starý newsletter, předělal jej podle svého a zaslal mailem pro ukázku, jak bych jejich starou verzi vylepšil, tak je to třeba trkne a řeknou si "ajo, ono to jde opravdu lépe". To po telefonu prostě nejde, takže to zamítnou ještě předtím, než to uvidí.
Plus souhlasím s tím, že mailový "spam" mi vadí nejméně. Vlastně vůbec, skoro vůbec mi nechodí. Je myslím rozdíl mezi tím, že mi někdo každý týden píše, jak jsem zdědil triliardu dolarů a mezi tím, když by mi někdo napsal "hele jsem webař, ale neumím loga, tak co kdybych ti já dohazoval loga a ty mně weby?". Taková zpráva snad nemůže naštvat nikoho. Ikdyž ano, je to tak trochu na hraně a není to vyloženě byznys mail, ale je to zkrátka nabídka služeb (služba dohazování) s vidinou "něco za něco" (ty dohodíš mně, já tobě), takže podle mě i tohle spadá do byznys zpráv. A co se týče těch jednostranných nabídek, třeba vylepšení SEO, webu atd., tak to mi za posledních 5 let přišly snad jen 3 zprávy, z toho 2 ze zahraničí. :) Ani jedna mi nevadila.
30. 5. 2016 14:13:20
https://webtrh.cz/diskuse/osloveni-emailem-ano-ci-ne-legislativa-zkusenosti/strana/3#reply685320
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit