Zadejte hledaný výraz...

Oprávněná či neoprávněná reklamace

Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:25:29
Dobrý den,
zákazník u nás koupil kameru. Reklamoval ji za 3 měsíce - prasklá čočka, obal servis neuzna- mechanická závada. Zákazník se po čase ozval, že chce kameru (rozbitou, nefunkční zpět). Servis ovšem mezitím kameru poslal na likvidaci pro neopravitelnot (poškozeno i uvnitř asi pádu). Nezbylo nic jiného než poslat zákazníkovi kameru novou na naše náklady. Nyní po 2 letech reklamuje nefunkčnost- -nelze zapnout. Servis záruční opravu odmítá, protože my jsme měli něakou dobu na skladě a nám již dvouletá záruka vypršela. Připadá mi to od zákazníka neoprávněné, protože defacto tuto kameru dostal zadarmo. Měl mít nefunkční, pokud bychom místo zaslání nové, radši rozbili čočku a poslali ji rozbitou, tak by již nyní nebylo co reklamovat. Nevím jak to nyní vyargumentovat se zákazníkem. Nespokojeného zákazníka v tomto případě riskneme, jedná se o vyšší částku.
7. 10. 2015 13:25:29
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145050
KortyCZ
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:46:30
kolik let je záruka, kterou jste mu dali vy?
7. 10. 2015 13:46:30
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145049
vmoravcik
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:48:51
Ale to je Vaše chyba. K likvidaci nemělo dojít a měla mu být poslána zpět.
Poslal jste nový produkt ale na ten by měl mít novou záruku.
Normálně bych reklamaci vyřešil, tohle není o nespokojeném zákazníkovi ale o porušení zákona - pokud to tedy nepřekročilo 2 roky.
7. 10. 2015 13:48:51
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145048
Vivanet
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 10. 2015 13:51:08
1. jak si mohl dovolit servis poprvé kameru nechat zlikvidovat?
2. když zákazník dostal novou kameru, začíná mu běžet nová záruční lhůta
3. co je to za hovado dodavatele? Je snad normální, že zboží leží na skladě a záruční doba začíná běžet prodejem koncovému zákazníkovi, ne vám.
4. celé mi to přijde, že dodavatel obechcává vás a vy chcete obechcávat zákazníka, ale on je v plném právu
7. 10. 2015 13:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145047
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:51:48
Napsal vmoravcik;1231417
Ale to je Vaše chyba. K likvidaci nemělo dojít a měla mu být poslána zpět.
Poslal jste nový produkt ale na ten by měl mít novou záruku.
Normálně bych reklamaci vyřešil, tohle není o nespokojeném zákazníkovi ale o porušení zákona - pokud to tedy nepřekročilo 2 roky.
Porušení zákona zde jistě žádné není.
7. 10. 2015 13:51:48
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145046
vmoravcik
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:52:17
Stalo se mi totéž u Lenova, ale automaticky jsem dostal nový kus.
Napsal Vivanet;1231419
1. jak si mohl dovolit servis poprvé kameru nechat zlikvidovat?
2. když zákazník dostal novou kameru, začíná mu běžet nová záruční lhůta
3. co je to za hovado dodavatele? Je snad normální, že zboží leží na skladě a záruční doba začíná běžet prodejem koncovému zákazníkovi, ne vám.
4. celé mi to přijde, že dodavatel obechcává vás a vy chcete obechcávat zákazníka, ale on je v plném právu
---------- Příspěvek doplněn 07.10.2015 v 13:53 ----------
Ale bude, pokud nebudete normálně řešit reklamaci.
Napsal koicz;1231420
Porušení zákona zde jistě žádné není.
7. 10. 2015 13:52:17
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145045
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:55:19
Napsal Vivanet;1231419
1. jak si mohl dovolit servis poprvé kameru nechat zlikvidovat?
2. když zákazník dostal novou kameru, začíná mu běžet nová záruční lhůta
3. co je to za hovado dodavatele? Je snad normální, že zboží leží na skladě a záruční doba začíná běžet prodejem koncovému zákazníkovi, ne vám.
4. celé mi to přijde, že dodavatel obechcává vás a vy chcete obechcávat zákazníka, ale on je v plném právu
K bodu 2 myslím, že záruka se nevztahuje k datu dodání nové kamery. Pokud by například proběhla klasická výměna za nový kus napří pro 12 měsících měl by pak záruku 12+24??? To ne.
7. 10. 2015 13:55:19
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145044
Jinak pri vymene zacala bezet nova zaruka u stareho OZ u noveho ie zmena.
7. 10. 2015 13:56:37
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145043
Ladislav Homola
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:58:03
Napsal Radek O.;1231428
Jinak pri vymene zacala bezet nova zaruka u stareho OZ u noveho ie zmena.
takže radši opravovat (pokud zákazník souhlasí).
7. 10. 2015 13:58:03
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145042
Tím, že jste mu dali kameru novou jste de facto jeho reklamaci vyřídili.
Pokud v době výměny platil již NOZ, pak zbývající záruka byla pouze 24-3 tedy 21 měsíců.
Pokud v době výměny platil starý OZ, pak výměnou za nový začala běžet celá záruka 24 měsíců.
To že vy již kameru nemáte v záruce u dodavatele není problém zákazníka. Kdyby si ji koupil kdokoliv jiný, byla by situace stejná.
Bohužel jste doplatili na to, že jste původní kus sešrotovali. To se nesmí nikdy stát, protože je to stále majetek zákazníka.
7. 10. 2015 13:59:49
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145041
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 10. 2015 15:27:09
Nech si to poslat zjisti stav a řekni že k tomu došlo běžným opotřebením. Klasicky s tebou chce vyjebat. Holt Čr...
7. 10. 2015 15:27:09
https://webtrh.cz/diskuse/opravnena-ci-neopravnena-reklamace/#reply1145040
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit