Zadejte hledaný výraz...

Opotřebení zboží VS záruka na zboží

Roman777
verified
rating uzivatele
22. 1. 2013 16:41:29
Zdravím všechny
Mám takový dotaz. Když prodáte jakokoli věc /bundu, kolo, telefon nebo prut na ryby/, tak pokud se Vám ozve zákazník po roce, že raklamuje zboží, jak to řešíte? Já kdysi šel reklamovat do kamenné prodejny boty a vůbec se se mnou nebavili. Bylo mě řečeno, že je to závada vzniklá běžným nošením a běžným opotřebením. Kde je ta hranice, kdy můžu tuto situaci takto ohodnotit? Nechceme toto pravidlo zavést na všechny, ale na některé určitě.
Ono je to opravdu nepříjemné, když nám někdo zavolá po roce a půl, že na kalhotech přestal chodit zip, upadl knoflík nebo praskl šev, a dotyčný chce vrátit peníze a vyhrožuje čoikou.
Díky za všechny příspěvky
22. 1. 2013 16:41:29
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856475
Zadna hranice neni, je treba to posuzovat individualne a kus po kuse, zda je to opotrebne, nebo vada. Boty mohou byt opotrebovane za mesic, ale taky za dva roky.
Jinak zatim u nas plati to pravidlo, ze kdyz splnite vsechny formalni nalezitosti (postup pri reseni reklamace, terminy..) tak na vas COI nemuze. Zda reklamaci zamitnete, nebo ne, je jen na vas a i kdyz ji zamitnete neopravnene, zadny postih vam za to nehrozi. Dukazni bremeno je pak na zakaznikovi (soudni znalci, soud) a az v pripade prohraneho soudniho sporu byste platil.
22. 1. 2013 16:45:10
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856474
Roman777
verified
rating uzivatele
22. 1. 2013 16:50:07
Já totiž nevím jak se k těmto záležitostem postavit. Příklad: nějaká paní pošle bundu, která je rostržená. V přiloženém dopise požaduje peníze zpět s tím, že to určitě neroztrhla, ale že to samo. Při pohledu na bundu je to jasné. Klasická díra ve tvaru L. Jak to dotyčné paní můžu dokázat?
Napsal Radek O.;898353
Zadna hranice neni, je treba to posuzovat individualne a kus po kuse, zda je to opotrebne, nebo vada. Boty mohou byt opotrebovane za mesic, ale taky za dva roky.
Jinak zatim u nas plati to pravidlo, ze kdyz splnite vsechny formalni nalezitosti (postup pri reseni reklamace, terminy..) tak na vas COI nemuze. Zda reklamaci zamitnete, nebo ne, je jen na vas a i kdyz ji zamitnete neopravnene, zadny postih vam za to nehrozi. Dukazni bremeno je pak na zakaznikovi (soudni znalci, soud) a az v pripade prohraneho soudniho sporu byste platil.
22. 1. 2013 16:50:07
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856473
Vy nemusite nic dokazovat. Sepisete reklamacni protokol, ten ji idealne poslete. Pote reklamaci zamitnete s tim, ze doslo k poskozeni ze strany zakaznika. Poslete ji zpet bundu s timto vyjadrenim na protokolu a idelane je treba ji poslat email, ze byla reklamace vyrizena - zamitnutim a posilate produkt zpet. Splnil jste, co zakon zada a zadna COI na vas nemuze. Pokud by zakaznik s timto nesouhlasil, pak musi on prokazat, ze ta vada vznikla ne spatnym zachazenim, ale vadou vyrobku. To muze napr. soudnim znalcem, ktery by vypracoval posudek. Pokud by byl v jeji prospech, stale nemusite nic uznavat. Muzete si udelat jiny, kde muze byt vysledek jiny a pak to pujde k soudu. Nicmene nikde v tomto retezci vam nebude hrozit sankce, pokuty apod. od COI, protoze plnite vse, co zakon prikazuje.
22. 1. 2013 16:55:04
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856472
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
22. 1. 2013 16:59:29
Napsal Radek O.;898367
Vy nemusite nic dokazovat. Sepisete reklamacni protokol, ten ji idealne poslete. Pote reklamaci zamitnete s tim, ze doslo k poskozeni ze strany zakaznika. Poslete ji zpet bundu s timto vyjadrenim na protokolu a idelane je treba ji poslat email, ze byla reklamace vyrizena - zamitnutim a posilate produkt zpet. Splnil jste, co zakon zada a zadna COI na vas nemuze. Pokud by zakaznik s timto nesouhlasil, pak musi on prokazat, ze ta vada vznikla ne spatnym zachazenim, ale vadou vyrobku. To muze napr. soudnim znalcem, ktery by vypracoval posudek. Pokud by byl v jeji prospech, stale nemusite nic uznavat. Muzete si udelat jiny, kde muze byt vysledek jiny a pak to pujde k soudu. Nicmene nikde v tomto retezci vam nebude hrozit sankce, pokuty apod. od COI, protoze plnite vse, co zakon prikazuje.
A ta COI v tomto případě prozkoumá pouze onu reklamaci jak probíhala? Nebo to vezme sevším všudy že nakoupí.. atd a udělá celý ten kolotoč.
22. 1. 2013 16:59:29
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856471
Napsal dkoudela;898369
A ta COI v tomto případě prozkoumá pouze onu reklamaci jak probíhala? Nebo to vezme sevším všudy že nakoupí.. atd a udělá celý ten kolotoč.
Nevim zda ma COI mandat resit konkretni reklamace, nebo resi jen obecne postupy reseni reklamaci daneho subjektu. Nicmene zakon dava jasny postup, jak postupovat pri vyrizeni reklamaci. Na rozdil od Slovenska to mame docela jednoduche a reklamace u nas muze vyrizovat klidne vratny od stolu a pokud tedy plnite vse jak mate, pak vam nemuze nic hrozit. Ten fiktivni nakup netusim v jakych pripadech dela.
22. 1. 2013 17:02:22
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856470
Ja340
verified
rating uzivatele
22. 1. 2013 17:55:48
Napsal Radek O.;898372
Nevim zda ma COI mandat resit konkretni reklamace, nebo resi jen obecne postupy reseni reklamaci daneho subjektu. Nicmene zakon dava jasny postup, jak postupovat pri vyrizeni reklamaci. Na rozdil od Slovenska to mame docela jednoduche a reklamace u nas muze vyrizovat klidne vratny od stolu a pokud tedy plnite vse jak mate, pak vam nemuze nic hrozit. Ten fiktivni nakup netusim v jakych pripadech dela.
to jo na slovensku by mu toho znalce musel ještě najít a zaplatit....
22. 1. 2013 17:55:48
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856469
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
27. 1. 2013 08:17:23
No ČOI už z principu testovací reklamace dělat nemůže. Protože by tu věc museli úmyslně poškodit a to odporuje zákonům. Alespoň podle mě.
27. 1. 2013 08:17:23
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856468
Napsal Radek O.;898367
Vy nemusite nic dokazovat. Sepisete reklamacni protokol, ten ji idealne poslete. Pote reklamaci zamitnete s tim, ze doslo k poskozeni ze strany zakaznika. Poslete ji zpet bundu s timto vyjadrenim na protokolu a idelane je treba ji poslat email, ze byla reklamace vyrizena - zamitnutim a posilate produkt zpet. Splnil jste, co zakon zada a zadna COI na vas nemuze. Pokud by zakaznik s timto nesouhlasil, pak musi on prokazat, ze ta vada vznikla ne spatnym zachazenim, ale vadou vyrobku. To muze napr. soudnim znalcem, ktery by vypracoval posudek. Pokud by byl v jeji prospech, stale nemusite nic uznavat. Muzete si udelat jiny, kde muze byt vysledek jiny a pak to pujde k soudu. Nicmene nikde v tomto retezci vam nebude hrozit sankce, pokuty apod. od COI, protoze plnite vse, co zakon prikazuje.
To je sice pravda, ale jen pokud ubehlo vice jako pul roku od nakupu. Pokud je to mene, dukazni bremeno je na prodejci!
27. 1. 2013 08:27:21
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856467
keran
verified
rating uzivatele
27. 1. 2013 23:24:52
Napsal mytrix;900360
To je sice pravda, ale jen pokud ubehlo vice jako pul roku od nakupu. Pokud je to mene, dukazni bremeno je na prodejci!
Nemáte pravdu... V loni se mi asi po třech měsících od nákupu ozvala pani, že chce reklamovat boty, tak jsem jí napsala ať mi je zašle zpět na reklamaci. Po tom co jsem od ní otevřela balíček jsem se musela smát tomu co jsou schopní lidé reklamovat (měla mírně odřenou špičku boty) Následně jsem jí vyhotovila reklamační formulář, kde byla reklamace odmítnutá jako nedůvodná, jelikož okopnutí špičky si musela způsobit sama. Ale pani po obdržení výsledku reklamace byla jak čert, že mi pošle na čoi a pořád jen mlela, že v Daichmanu by jí hned vrátili peníze a že chce peníze zpět. Pak nějak komunikace ustala a za pár dní jsem v provozovně měla čoiku:-) Jen zkontrolovali náležitosti reklamačního protokolu a to bylo vše. Sami říkali, že pani by se mohla obrátit pouze na soud a soudního znalce, ale že oni jsou kompetentní0 posoudit jen průběh vyřízení, ale o oprávněnosti si rozhoduji sama...
27. 1. 2013 23:24:52
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856466
Pletete dvě věci dohromady. Viz komentář dole. Nicméně zákon hovoří zcela jasně.
http://zakony-online.cz/?s6&q6=616
Shoda s kupní smlouvou
§ 616
(1) Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodávaná věc je při převzetí kupujícím ve shodě s kupní smlouvou, zejména, že je bez vad.4)
(2) Nestanoví-li tento zákon jinak, shodou s kupní smlouvou podle odstavce 1 se dále rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá. U potravin musí být vyznačeno datum minimální trvanlivosti, a jde-li o potraviny podléhající rychlé zkáze, datum použitelnosti. Připouští-li to povaha věci, má kupující právo, aby byla věc před ním překontrolována nebo aby její činnost mu byla předvedena.
(3) V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
(4) Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Tím neříkám, že jste ji to museli uznat, když je zřejmé, že je to poškozeno "záměrně". Nicméně pokud by se ji na té botě například rozlepila podrážka, pak je to vada a důkazní břemeno je na vaši straně. Vy musíte prokázat, že se ta podrážka rozlepila chybným užíváním - vinou zákazníka.
28. 1. 2013 16:26:49
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856465
HonzaD
verified
rating uzivatele
29. 1. 2013 06:55:50
Napsal keran;900752
Nemáte pravdu... V loni se mi asi po třech měsících od nákupu ozvala pani, že chce reklamovat boty, tak jsem jí napsala ať mi je zašle zpět na reklamaci. Po tom co jsem od ní otevřela balíček jsem se musela smát tomu co jsou schopní lidé reklamovat (měla mírně odřenou špičku boty) Následně jsem jí vyhotovila reklamační formulář, kde byla reklamace odmítnutá jako nedůvodná, jelikož okopnutí špičky si musela způsobit sama. Ale pani po obdržení výsledku reklamace byla jak čert, že mi pošle na čoi a pořád jen mlela, že v Daichmanu by jí hned vrátili peníze a že chce peníze zpět. Pak nějak komunikace ustala a za pár dní jsem v provozovně měla čoiku:-) Jen zkontrolovali náležitosti reklamačního protokolu a to bylo vše. Sami říkali, že pani by se mohla obrátit pouze na soud a soudního znalce, ale že oni jsou kompetentní0 posoudit jen průběh vyřízení, ale o oprávněnosti si rozhoduji sama...
Osobně co mám zkušenosti s řetězci co prodávají boty, tak zpravidla u reklamace uplatněné do 6 měsíců od koupě ji uznají téměř vždy a reklamaci uplatněnou po 6 měsících zamítnou téměř vždy.
29. 1. 2013 06:55:50
https://webtrh.cz/diskuse/opotrebeni-zbozi-vs-zaruka-na-zbozi/#reply856464
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit