Zadejte hledaný výraz...

On-line/reality projekt – jak pořešit mlčenlivost? hledám parťáka

ondrasheq
verified
rating uzivatele
24. 4. 2010 01:21:24
Vymyslel jsem zajímavý on-line/reality projekt vezoucí se na vlně popularity sociálních sítí.
Jako bývalý programátor (nyní web project manager) jsem si naprosto jist, že je možné ho (i v krátkém časovém horizontu) po technické stránce zrealizovat. Na vývoji se budu sám podílet.
Sám ale samotný vývoj a ostatní přípravy neutáhnu (nejde totiž jen o tech. realizaci, ale i rozsáhlém marketingu) a hledám parťáka. Zatím mě ale nenapadá způsob, jak nápad uchránit, aby mi s ním případný parťák "neutekl" - projekt totiž nemá (minimálně na českém Internetu) obdoby a asi tedy nepřekvapí, že tím tajemstvím je právě hlavní nosná myšlenka. Jinak řečeno, aby byl nápad pochopen, musím říci vše.
Dá se jednání s případným partnerem ošetřit nějakou smlouvou o mlčenlivosti? Svému bývalému zaměstnavateli jsem podepisoval NDA - je možné takovou smlouvu modifikovat pro můj případ? Zatím je to jediná možnost, která mě napadla.
Zároveň tímto hledám člověka, zmiňovaného parťáka (pouze z Prahy), pro dlouhodobou spolupráci - přirozeně bystrého, komunikativního a společenského člověka. Jde mi hlavně o vlohy a zkušenosti nad produktem uvažovat v širokých souvislostech než o konkrétní znalosti internetového marketingu. Na začátku by pochopitelně šlo o dotažení nápadu do detailů.
Díky za reakce.
Vitám případné dotazy.
Ondřej
24. 4. 2010 01:21:24
https://webtrh.cz/diskuse/on-line-reality-projekt-jak-poresit-mlcenlivost-hledam-partaka/#reply495941
Tomas Cupr
verified
rating uzivatele
25. 4. 2010 17:06:58
Pouzil bych NDA, ale pokud se nejedna o unikatni technologii, tak to proti konkurenci stejne neuchranis. Drtiva vetsina byznysu neni jen o napadu, ale hlavne o exekuci. Zrealizuj ho a a "partaci" ti budou klepat na dvere. Dulezite je take onoho partaka dobre motivovat - pokud mu das podil ze zisku pripadne kus firmy, tak nema duvod utikat - zvlast pokud uz mas po technicke strance projekt zrealizovany.
25. 4. 2010 17:06:58
https://webtrh.cz/diskuse/on-line-reality-projekt-jak-poresit-mlcenlivost-hledam-partaka/#reply495940
jj, NDAčko lze v pohodě použít... můžeš se regnout třeba do www.investicedonapadu.cz
25. 4. 2010 18:28:09
https://webtrh.cz/diskuse/on-line-reality-projekt-jak-poresit-mlcenlivost-hledam-partaka/#reply495939
Czech Lawyer
verified
rating uzivatele
26. 4. 2010 18:10:57
Jako právník nebudu zabíhat do detailů, ale z hlediska českého práva je to tak, že ne každý podnikatelský nápad je možné právně chránit. Chránit můžeš jen ty, který lze vyjádřit jako autorské dílo, technické řešení, vynález, nebo design (dle přísl. zákonů). Bavíme-li so o velice specifickém a unikátním podnikatelském nápadu, který by naplňoval podstatu a definici obchodního tajemství, pak může takový nápad být právně chráněn před třetími osobami, kterým byl tento nápad (obchodní tajemství) svěřen. Ve chvíli, kdy bude uveřejněn, je ochrana možná pouze cestou žaloby na na nekalou soutěž parazitováním na pověsti příp. podezřením ze záměny.
NDA se určitě nic nezakzí a bude ti to poskytovat určitou ochranu. Ale musí být správně a řádně napsané.
Důležité jsou definice obchodního tajemství, důvěrných informací a know how. Ve zkratce před jednáním, kde budete odhalovat detaily či skutečnosti, které vy považujete za důvěrné mohu jen doporučit, aby vzniklo písemné ujednání, ve kterém bude toto jasně a řádně upraveno, tak aby nevznikly později pochybnosti. Za důvěrné je možno označit také informace, které i když znaky obchodního tajemství nenaplňují, tak je podnikatel hodlá držet v tajnosti.
Není zde vůbec podstatné zda dojde ku zavření smlouv,y či jakékoliv dohody, povinnost mlčenlivost zde platí bezvýhradně. V tomto je i halvní rozdíl mezi obchodním tajemstvím, které je objektivním stavem, a důvěrnými informace, které jsou subjektivní.
Poruší-li se mlčenlivosti ve vztahu k důvěrným informacím vznikne odpovědnost za škodu a povinnost k její náhradě (skutečná škoda + ušlý zisk).
Určitě bych nepodcenil finanční a časovou analýzu projektu, průzkum trhu a marketing, zaměřil se na své silné stránky a slabé delegoval dále. Důležité je také se nedívat jen naši malou zemi, ale minimálně přeshraniční přesah, aby ten projekt měl kam růst a vyvíjet se. Jenom velice málo lidí to dokáže, a z mě zkušenosti pokuď se je podaří uskutečnit, je to v naprosté většině proto, že se ve správný čas potkali dva a více lidé, kteří spojili své silné stránky a schopnosti a měli chuť spolupracovat a něčěho dosáhnout (bavíme se skutečně o velkých projektech, nemyslím eshop nebo večerku:p)
Připravit nápad do podoby tak, aby o něj člověk a) nepřišel b) byl zrealizovatelný c) se uskutečnil je skutečně na dlouhé povídání a hlavně konání.
Pavel
26. 4. 2010 18:10:57
https://webtrh.cz/diskuse/on-line-reality-projekt-jak-poresit-mlcenlivost-hledam-partaka/#reply495938
ondrasheq
verified
rating uzivatele
28. 4. 2010 23:07:28
Díky za vaše reakce a zájem. Těm, co mi poslali PM ohledně spolupráce bez výjimky dnes nebo zítra odpovím.
28. 4. 2010 23:07:28
https://webtrh.cz/diskuse/on-line-reality-projekt-jak-poresit-mlcenlivost-hledam-partaka/#reply495937
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit