Zadejte hledaný výraz...

Okopírování softwaru/her

Loga
verified
rating uzivatele
27. 7. 2013 21:16:40
Je něco proti autorským právům v případě, kopie nějaké hry? Tím nemyslím pirátské kopie, ale projekty jako například tento: http://www.opendune.org/ . Minimálně grafika je vyloženě obšlehlá… U tak staré hry je to asi každému jedno, ale co kdyby byl podobný projekt „kopírující“ nějakou novinku?
A nemusí jít nutně o počítačové hry. Co kdyby existoval projekt, kopírující nějakou klasickou hru (jako příklad mě napadá třeba tato: http://cs.wikipedia.org/wiki/Bang!_(karetn%C3%AD_hra) ). Při troše drzosti by šlo použít i originální obrázky…
Kde je hranice, kdy je vše Ok a legální a kdy už ne? Není mi to vůbec jasné
27. 7. 2013 21:16:40
https://webtrh.cz/diskuse/okopirovani-softwaru-her#reply927335
Princip hry (tzn. pravidla) nelze patentově chránit - zákon to výslovně vylučuje. Nechrání ho ani autorské právo. Lze však patentovat konkrétní realizaci hry, lze mít ochrannou známku na konkrétní název a např. i konkrétní tvar, barvu a vzhled obalu výrobku a autorské právo samozřejmě chrání konkrétní díla (loga, texty, média).
Příklad: Scrabble(R) je registrovaná ochranná známka. Rozložení hrací desky je patentováno a veškerá grafika, text pravidel, atd. je dílo chráněné autorským zákonem.
V praxi to znamená, že nesmíte používat název Scrabble pro cokoliv co by bylo zaměnitelné a co je ve stejné třídě výrobků/služeb (autolakýrnictví Scrabble není problém z hlediska OZ, ale může být problém z hlediska parazitování na dobrém jménu), nesmíte použít stejné rozložení hrací desky (umístění bonusových polí je patentováno) a nesmíte převzít část textu z pravidel originální hry. Také je ve vašem zájmu neudělat obal hry tmavě zelený a s názvem stejným fontem, neboť i to může být chráněno a mohlo by to vést k záměně.
Klidně ale můžete udělat vlastní hru "Frantova Písmena", která má úplně stejná pravidla, ale má jinou hrací desku, vlastní design a svými slovy napsaná pravidla. Prodává se v kulaté, modré krabici.
Pozn.: nejsem právník - chcete-li mít naprostou jistotu, tak nějakého kontaktujte
27. 7. 2013 22:49:46
https://webtrh.cz/diskuse/okopirovani-softwaru-her#reply927334
Loga
verified
rating uzivatele
27. 7. 2013 23:11:22
Děkuji za odpověd. Docela by mě každopádně zajímalo, jak to dělají podobné projekty (viz příklad s Dunou). Řeší nějak to, že skutečně používají stejnou grafiku, texty, názvy... Nebo prostě předpokládají, že to nikoho nezajímá? (popř. je jim to jedno) Protože na internetu by se podobných projektů našlo spousty...
27. 7. 2013 23:11:22
https://webtrh.cz/diskuse/okopirovani-softwaru-her#reply927333
No takovych projektu je rada.. Jde spis o to, ze je to komunitni projekt, za kterym vylozene nestoji jedna organizace nebo konkretni fyzicka osoba, tam je dost problem nekoho nahanet. Podobne je na tom napriklad aplikace Z-Push, ktera reverznim inzenyrstvim analyzuje a nasledne nabizi protokol ActiveSync pro linux. Pritom cely tento protokol je licencovan a nelze jej volne uzivat.
27. 7. 2013 23:38:03
https://webtrh.cz/diskuse/okopirovani-softwaru-her#reply927332
Viz zde: http://cs.wikipedia.org/wiki/Abandonware
Stručně: starý software často vlastník neřeší a svá autorská práva si nevynucuje. Buď je mu to jedno (protože na tom už stejně nejde nic vydělat) nebo to dokonce vítá, protože mu to dělá reklamu.
27. 7. 2013 23:45:50
https://webtrh.cz/diskuse/okopirovani-softwaru-her#reply927331
Takových projektů je plno, a záleží asi hlavně na vývojařích - mám takovej pocit že EA zatrhuje snad všechno, a Valve takové lidi naopak podporuje.
I když pokud jde o neziskový projekt, tak to většinou nikdo neřeší, ale vydělat by na tom (asi) nešlo :)
28. 7. 2013 09:57:03
https://webtrh.cz/diskuse/okopirovani-softwaru-her#reply927330
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit