Zadejte hledaný výraz...

Oficiální vyjádření Wedosu k výpadkům

buffy
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 6. 2014 13:42:05
wedos: nezlobte se, ale ja si to opravdu pamatuju jinak a neni to tak davno. vas web nejel, stejne jako zadne dalsi sluzby pri prvnim vypadku (takze pokud bylo nejake info u vas, tak jsem se k nemu dlouho nedostal. a kdyz web jel, nasel jsem jen vagni upozorneni v adminu, ze nemam otravovat s timto podporu - chapu. web mlcel). zaregistroval jsem to az po asi 6ti hodinach, kdy jsem se dostal k pocitaci. patral jsem, co se deje. na FB jste meli neco o par minutovych vypadcich.
wedos ani po 12ti hodinach od nekolikahodinoveho vypadku nevydal zadne podrobnosti. spadlo jim cele datacentrum, ze sumu pry elektrina i interni systemy. zakaznicka podpora nemohla nic resit a vse byl odown. oficialne wedos mluvi o vypadku 2 a 10 minut. ja mel 2hodiny prumer a jeden server 7 hodin down. celkem desitky webu...
sumem je mysleno to, co postoval na webtrh drago. zadne dalsi informace nebyly. je fajn, ze jste resili problem, ale pro elementarni predstavu, co ma klient cekat, jsem doufal v jine informace.
Dalsi den, jeste pred oficialnim vyjadrenim dalsi vypadek
tak datacentrum wedos opet komplet down... ted uz jsem si toho vsiml a porad nemam vysvetleni vcerejsiho 2-7hod. vypadku, co mi zaznamenaly hlidaci sluzby. dlouhodoba dostupnost osciluje kolem 99%, neco mam uz 98.98%, to je dost spatne
jde o tom, ze jste komunikovali malo a nepresne. vypadalo to na nejake male zavahani a byl z toho velky vypadek bez informaci.
Ja tu nechci na vas hazet spinu, to vubec, delali jste, co jste mohli. jen ta komunikace nebyla takova, jak ji aktualne prezentujete. aspon mam pocit, ze "trochu tupite hrany" ...
4. 6. 2014 13:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026730
Přečtěte si, prosím, oba naše články. Tam je to celé popsané. My si nemáme důvod nic vymýšlet. Proč bychom to dělali?
Napsal buffy.cz;1095061
wedos: nezlobte se, ale ja si to opravdu pamatuju jinak a neni to tak davno. vas web nejel, stejne jako zadne dalsi sluzby pri prvnim vypadku (takze pokud bylo nejake info u vas, tak jsem se k nemu dlouho nedostal. a kdyz web jel, nasel jsem jen vagni upozorneni v adminu, ze nemam otravovat s timto podporu - chapu. web mlcel). zaregistroval jsem to az po asi 6ti hodinach, kdy jsem se dostal k pocitaci. patral jsem, co se deje. na FB jste meli neco o par minutovych vypadcich.
U nás byla hned při vzniku problému informace v administraci a na chatu. Kontaktovalo nás totiž hned několik stovek klientů za první chvilku a tak bylo i v našem zájmu to utlumit a proto jsme informace dali ven hned. Po cca hodině byla zpráva na Facebooku (první zpráva tam byla chybná a druhá již správná) a potom odpoledne byla na titulní stránce webu.
To, že to nebylo na jiných sítích a třeba zde na webtrhu jsme vysvětlili.
Ano, náš web nejel, ale nejel v pátek cca 3 minuty a potom ještě jednou cca 15 minut (a to již byla informace na facebooku) a v sobotu o něco málo déle, ale to už se řešilo prakticky všude.
Oficiální vyjádření jsme vydali v pondělí ráno.
Napsal buffy.cz;1095061
sumem je mysleno to, co postoval na webtrh drago. zadne dalsi informace nebyly. je fajn, ze jste resili problem, ale pro elementarni predstavu, co ma klient cekat, jsem doufal v jine informace.
Na webu bylo napsáno, že pokud někomu něco nejde, že nám má napsat. Řešili jsme to. V pátek v podvečer bylo vše funkční kromě jednoho mailserveru (ten byl až během noci).
Naprostá většina služeb naběhla v pořádku a hned. Bohužel u několika jednotek kusů serverů (z více než 300 fyzických serverů) byl problém, který jsme museli řešit následně a proto tam byl problém skutečně několik hodin (jednalo se o tisíce webů, ale celkově se jednalo pouze o několik jednotek % všech služeb u nás).
Napsal buffy.cz;1095061
Dalsi den, jeste pred oficialnim vyjadrenim dalsi vypadek
Ani tohle přeci nepopíráme.
V sobotu byl problém před polednem, ale byl rychle vyřešen a v cca poledne vše jelo.
Napsal buffy.cz;1095061
jde o tom, ze jste komunikovali malo a nepresne. vypadalo to na nejake male zavahani a byl z toho velky vypadek bez informaci.
My to ale také nepopíráme. Na začátku byla špatná informace na Facebooku. To jsme přiznali a potom upravili. Samozřejmě, že jsme také napsali, že cítíme, že naše komunikace nebyla ideální a důvody jsou v článcích.
Napsal buffy.cz;1095061
Ja tu nechci na vas hazet spinu, to vubec, delali jste, co jste mohli. jen ta komunikace nebyla takova, jak ji aktualne prezentujete. aspon mam pocit, ze "trochu tupite hrany" ...
Ne, my jsme si toho vědomi. Vše jsme přiznali a nic z toho jsme nikde nezamlčeli. Jen vysvětlujeme jak to bylo. Někdo někde píše, že jsme nejeli 2 dny, někdo jiný píše, že nám nic nejelo 6 hodin a tak. Výpadky byly "krátké", ale u několika serverů (pár procent klientů) to skutečně bylo delší, ale to neznamená, že se to bude strkat do "jednoho pytle".
V našich článcích je popsané vše. Jak problém, tak průběh, tak i řešení. Určitě si nic nevymýšlíme. Problém jsme přiznali, poučíme se z toho a zároveň jsme se omluvili a nabídli všem kompenzaci (nad rámec smluvních podmínek) a k tomu jsme již udělali některá opatření (nová UPS apod.).
4. 6. 2014 13:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026729
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
4. 6. 2014 14:12:02
Myslím si, že to co lidem nejvíce vadilo/vadí je pojetí významu informovat. A netýká se to jen výpadku, ale například i plánované úpravy, odstávky a podobně. Ve všech případech nebyli klienti informováni. Co je tím "nebyli informováni" myšleno? Je obrovský rozdíl v tom, zda je klient kontaktován s tím, že je problém, nebo že bude odstávka, změna konfigurace a podobně a tím, zda klient musí jít do administrace nebo na chat, aby se tu informaci dozvěděl. Informovat pro mnohé znamená, že vy informujete mě, ne to, že mi dáte možnost se informovat sám. Totožná situace byla například u navýšení RAM. VPS byli restartovány a zůstali viset v Grub menu. Nikdo neposlal email, že se toto bude dít, že je třeba s tímto počítat. Ano, informace byla v administraci, tam je mnohým klientům k ničemu, protože tu denně nenavštěvují.
Je ten rozdíl jasný a srozumitelný? Cítíte ten rozdíl? Myslím si, že toto je bod ke zlepšení v komunikaci.
Edit: Stejná situace včera. Restart emailového serveru, neplánovaný. Informace dopředu žádná, po restartu také žádná. Restart není problém, to snad každý pochopí, ale když člověku nejdou odesílat ani přijámat emaily a info nikde? Byť jen pár minut.
4. 6. 2014 14:12:02
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026728
Napsal Jan Stejskal;1095064
Myslím si, že to co lidem nejvíce vadilo/vadí je pojetí významu informovat. A netýká se to jen výpadku, ale například i plánované úpravy, odstávky a podobně. Ve všech případech nebyli klienti informováni. Co je tím "nebyli informováni" myšleno? Je obrovský rozdíl v tom, zda je klient kontaktován s tím, že je problém, nebo že bude odstávka, změna konfigurace a podobně a tím, zda klient musí jít do administrace nebo na chat, aby se tu informaci dozvěděl. Informovat pro mnohé znamená, že vy informujete mě, ne to, že mi dáte možnost se informovat sám. Totožná situace byla například u navýšení RAM. VPS byli restartovány a zůstali viset v Grub menu. Nikdo neposlal email, že se toto bude dít, že je třeba s tímto počítat. Ano, informace byla v administraci, tam je mnohým klientům k ničemu, protože tu denně nenavštěvují.
Je ten rozdíl jasný a srozumitelný? Cítíte ten rozdíl? Myslím si, že toto je bod ke zlepšení v komunikaci.
My jsme si toho zcela vědomi a také již tohle měníme. Plyne z toho pro nás několik ponaučení.
Ještě jednou se všem omlouváme.
4. 6. 2014 14:17:49
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026727
No. Jak to tak všechno pročítám, tak si myslím, že se wedos zachoval výborně. Výpadky se stávají. Někomu méně, někomu více. U wedos je to "méně" (1. větší výpadek) a to se cení.
Jediné co bych v budoucnu wedosu udělal (pokud to nemáte):
Nasadil záložní DNS a nějakou verzi webu na jiném místě, aby se příště nestalo, že webové stránky budou nedostupné a zákazníci nebudou nějakou dobu informováni.
Určitě bych to wedosu tak hodně nevyčítal. Všude je samá kritika a to se mi nelíbí. :(
Každopádně děkuji za Vaše služby.
4. 6. 2014 21:28:11
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026726
Jiri Bednar
verified
rating uzivatele
(60 hodnocení)
5. 6. 2014 09:17:34
Důležité je se s chyb poučit, aby příště nenastaly. Ve výsledku je pro zákazníky výpadek zároveň příslibem, že se příště Wedos podobným problémům předejde. A toho se nebojím :)
5. 6. 2014 09:17:34
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026725
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
16. 6. 2014 18:09:02
Napsal jansvabik;1094747
Nevím, proč by měli psát ještě na sociální sítě.
to je stupidita dnesni doby
melo by stacit napsat info na vlastni webstranky
16. 6. 2014 18:09:02
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026724
Jirka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 6. 2014 22:00:05
Napsal domain;1098553
to je stupidita dnesni doby
melo by stacit napsat info na vlastni webstranky
Jako treba kdyz nejsou dostupne?
16. 6. 2014 22:00:05
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026723
domain
verified
rating uzivatele
(96 hodnocení)
17. 6. 2014 00:24:47
Napsal majkro;1098639
Jako treba kdyz nejsou dostupne?
prodat takovy webhosting
17. 6. 2014 00:24:47
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026722
Jirka
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
17. 6. 2014 00:31:18
Napsal domain;1098662
prodat takovy webhosting
Vsak se uz prodava, za 25,- / mesic idealne se 34,6879% slevou.
17. 6. 2014 00:31:18
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026721
Souhlas s Janem Stejskalem.
19. 6. 2014 11:51:34
https://webtrh.cz/diskuse/oficialni-vyjadreni-wedosu-k-vypadkum/strana/4#reply1026720
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit