Zadejte hledaný výraz...

Odstoupení od smlouvy do 14 dnů- pošta přivezla poničené zboží

Krasomil
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 4. 2015 15:37:13
Dobrý den,
zajímalo by mne, jestli jste někdo z místních provozovatelů eshopů, již řešil tuto situaci:
Zákazník si objednal externí 3G modul v hodnotě 1199 Kč a do 14 dní odstoupil od smlouvy, zboží poslal zpět ke mne a to blíkem BX (Cenný balík).
Když jsem zásilku otevřel, zboží mělo poškozený obal a samotný modul byl poškrábaný a lehce otlučený.
Samozřejmě pro mne je teď nemožné, prodat zboží v tomto stavu jako nové a vznikli mne tím nemalé náklady.
Mé obchodní podmínky jsou:
Odstoupení spotřebitele od smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne
převzetí zboží (u kupní smlouvy, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání
několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky zboží; u kupní smlouvy, jejímž předmětem
je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží).
Pro účely uplatnění práva na odstoupení od smlouvy musí spotřebitel o svém odstoupení od
této smlouvy informovat prodávajícího, společnost ... se sídlem v Brně,
Hrnčířská 574/8, PSČ 602 00, ..., zapsanou v obchodním rejstříku Krajským
soudem v Brně, oddíl C, vložka ..., na adresu .
(reklamované zásilky prosím nezasílejte na Dobírku, tyto zásilky nemohou být převzaty),
nebo e-mail: info@....cz formou jednostranného právního jednání (například
dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb, faxem nebo e-mailem).
Spotřebitel může použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však
jeho povinností. Na této webové stránce může spotřebitel stáhnout a vyplnit formulář pro
odstoupení od smlouvy. Aby byla dodržena lhůta pro odstoupení od této smlouvy, postačuje
odeslat odstoupení od smlouvy před uplynutím příslušné lhůty.
Pokud spotřebitel odstoupí od kupní smlouvy, budou mu peníze vráceny bez zbytečného
odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy prodávajícímu dojde oznámení o odstoupení od
kupní smlouvy, všechny platby, které od spotřebitele obdržel, včetně nákladů na dodání
(kromě dodatečných nákladů vzniklých v důsledku zvoleného způsobu dodání, který je jiný
než nejlevnější způsob standardního dodání nabízený prodávajícím). Pro vrácení plateb
použije prodávající stejný platební prostředek, který spotřebitel použil pro provedení
počáteční transakce, pokud spotřebitel výslovně neurčil jinak. V žádném případě tím
nevzniknou spotřebiteli další náklady. Platbu vrátí prodávající až po obdržení vráceného zboží
nebo prokáže-li spotřebitel, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve. Zboží bez
zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od kupní
smlouvy, musí spotřebitel zaslat zpět nebo je předat na adrese ... 602 00,
Brno přičemž spotřebitel ponese přímé náklady spojené s vrácením zboží. Lhůta se považuje
za zachovanou, pokud spotřebitel odešle prodávajícímu zboží zpět před uplynutím 14 dnů.
Spotřebitel odpovídá pouze za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání s tímto zbožím
jiným způsobem, než který je nutný k obeznámení se s povahou a vlastnostmi zboží, včetně
jeho funkčnosti.
Spotřebitel nemůže v souladu s § 1837 občanského zákoníku odstoupit od smlouvy:
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným
souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před
uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na
odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu
nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od
smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a
jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání
nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to
však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání
jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z
hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud
porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato
plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby,
nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s
předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení
od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém
případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
Odstoupit od smlouvy bez udání důvodu nelze, pokud bylo zboží již částečně spotřebováno.
Nelze také odstoupit od smlouvy na zboží, jehož charakter to vylučuje, zejména z
hygienických důvodů. Pokud bude vrácené zboží neúplné, poškozené či viditelně opotřebené,
může prodávající uplatnit náhradu škody.
Rád bych znal váš názor (dle mne zákazník poškodil zboží sám a zkouší to na mne):
a) musím zákazníkovi zaplatit plnou částku?
b) Zákazník se pravděpodobně bude vymlouvat na poštu, že to pokodili a atd. mám říci zákazníkovi, aby si zajistil reklamaci na poště, protože je odesílatel? Pošta to na 100% zamítne, takže se naskýtá otázka co dál, vrátit peníze, nebo vrátit nějakou část?
c) odhadnout poměrnou část mé ztráty a vrátit mu částku po vyčíslení mých nákladů?
d) mám se rovnou udat na ČOI, zaplatit blokovou pokutu a ušetřit si tím x hodin času, než ke mne přijdou na provozovnu...? :)
Pokud se najde někdo, kdo již takovou vě řešil a zná správný postup, budu velmi rád za každou radu. Nastalo mne hodně situací, ale tato situace mne nikdy nevznikla...
Díky
23. 4. 2015 15:37:13
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-posta-privezla-ponicene-zbozi/#reply1108577
Správný postup neexistuje, ty sám musíš vědět, zda ti těch pár stovek stojí za spor a případné následky nespokojeného (byť třeba neprávem) zákazníka.
23. 4. 2015 15:54:24
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-posta-privezla-ponicene-zbozi/#reply1108576
Krasomil
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 4. 2015 15:59:00
Samozřejmě mu to zaplatím celé, řeším to tak vždy celou dobu co X let podnikám, za problémy mne to nestojí... ale spíše mne zajímalo, jesti někdo našel správné řešení dle našeho zákona...
Nicméně, pravidelně ke mne chodí soukromě nakupovat paní kontrolorka z ČOI, takže až se u mne objeví, zeptám se jí a zkusím sem napsat odpověď z pohledu orgánu... :)
23. 4. 2015 15:59:00
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-posta-privezla-ponicene-zbozi/#reply1108575
Krasomil: na nejaky nazor pani z COI, nebo i kontrolu se zaverem nelze spolehat. Co oblastni oddeleni to jiny nazor, co kontrolor to jiny nazor u nich neexistuje sjednoceny vyklad snad na nic.
Nicmene v tomto pripade, pokud byste to striktne vracet nechtel, tak proste byste musel nejak ocenit tu ztratu hodnoty a to po nem pozadovat.
23. 4. 2015 16:29:30
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-posta-privezla-ponicene-zbozi/#reply1108574
Krasomil
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
23. 4. 2015 16:35:59
Radku, díky za zprávu. Je mne jasné, že víte o čem mluvíte.
Peníze vrátím, nestojí mne to za to, přece jen jsem s tímto a x dalších jiných mutací podobných případů počítal v marži, takže vem čert- do slova a do písmene. :)
23. 4. 2015 16:35:59
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-posta-privezla-ponicene-zbozi/#reply1108573
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 4. 2015 18:49:36
No vidíte :-) A já mám opačný přístup. NIKDY zákazníkovi nedělám problem když přijde směrem k němu poškozené zboží, ať mou vinou, či vinou přepravce. Ale nenechávám si kálet na hlavu od někoho, kdo má takovou drzost vrátit očividně používané zboží. Mince má dvě strany a tak když zákazník ví, že mu to prochází, za 10 let to tu mužem vše zavřít. Už tak má zákazník až moc nepochopitelných práv a nemůžeme ustupovat i v dalších věcech, jako otevírání bezlatných půjčoven zboží.
23. 4. 2015 18:49:36
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-posta-privezla-ponicene-zbozi/#reply1108572
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit