Zadejte hledaný výraz...

Odstoupení od kupní smlouvy – zásilka zničena dopravcem při cestě k prodejci

Adam P.
verified
rating uzivatele
26. 9. 2024 20:47:32
Poprosím o Váš názor na tento problém:
Zákazník zakoupil na e-shopu zboží a rozhodl se využít svého práva a do 14ti dnů odstoupil od kupní smlouvy.
(do tohoto okamžiku to je vše naprosto bez problému, nic co bychom již mnohokrát neřešilli)
Objednal si dopravce a zásilku nám odeslal. Zásilka dorazila, ale zboží přišlo naprosto znehodnocené (dopravce na balík hodil něco hodně těžkého) a zboží nepřežilo. 
(Zde si dovolím ještě poznámku - zákazník v průběhu komunikace potvrdil, že od nás přišlo zboží v pořádku.)
Zákazník po nás chce vrácení kupní ceny. My mu odpověděli, že zboží přišlo zničené dopravcem a ať jako ten, kdo má uzavřenu smlouvu s dopravcem, podá reklamaci na poškození zásilky. To odmítá a trvá na vrácení kupní ceny.
Podle mého názoru nese riziko vzniku škody do okamžiku doručení nám zákazník, který si objednal dopravce. Je to tak?
Jaký máte prosím názor a jak byste v takovém případě postupovali?
Díky za rady
26. 9. 2024 20:47:32
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531468
lada1979
verified
rating uzivatele
27. 9. 2024 21:24:09
1. Nevím proč přebíráš poškozený balík.
2. Pokud chce vrátit peníze at vrátí co jsi mu poslal.
27. 9. 2024 21:24:09
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531493
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 9. 2024 22:27:11
V podstatě jsou 3 možnosti. 
1 možnost je vyřízení reklamace skrz dopravce, poradil bych mu jak reklamaci vyřídit a poslal podklady to znamená fotky a škodní zápis vystavený při převzetí balíku. 
2 možnost nastává pokud nejsi schopen prokázat poškození při dopravě to znamená převzal jsi balík bez výhrad. Tady asi nezbývá než vrátit kupní cenu a smířit se se ztrátou.
3 možnost bude pokud trvá na odstoupení a odmítá reklamaci přesto že poškození dopravcem je prokazatelné. Odstoupení přijmout, stav zboží zdokumentovat poškození odečíst z kupní ceny. Pokud není možné uvést do původního stavu a je neprodejné je možné vrátit i 0Kč. Peníze bych nedal. Předpokládám že nějaká komunikace proběhla a poslal jsi i podklady k reklamaci. Zákazník pak může natáhnout tebe a klidně si pak vyřídit i reklamaci.
Všeobecně odstoupení nelze odmítnout, je možné jej jen vyřídit v mezích zákona. 
27. 9. 2024 22:27:11
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531495
Adam P.
verified
rating uzivatele
28. 9. 2024 17:12:32
1. Nevím proč přebíráš poškozený balík.
Balík nevypadal poškozen, poškozené bylo zboží uvnitř.
28. 9. 2024 17:12:32
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531500
Adam P.
verified
rating uzivatele
28. 9. 2024 17:33:21
V podstatě jsou 3 možnosti. 
1 možnost je vyřízení reklamace skrz dopravce, poradil bych mu jak reklamaci vyřídit a poslal podklady to znamená fotky a škodní zápis vystavený při převzetí balíku. 
2 možnost nastává pokud nejsi schopen prokázat poškození při dopravě to znamená převzal jsi balík bez výhrad. Tady asi nezbývá než vrátit kupní cenu a smířit se se ztrátou.
Balík z venku nevykazoval žádně extra známky poškození, proto byl přijat bez výhrady. Poškození obsahu bylo zjištěno až po rozbalení. Ihned bylo reportováno dopravci a kupujícímu. Kupující byl požádán, aby zadal reklamaci u dopravce z důvodu poškození obsahu při přepravě. To odmítl.
3 možnost bude pokud trvá na odstoupení a odmítá reklamaci přesto že poškození dopravcem je prokazatelné. Odstoupení přijmout, stav zboží zdokumentovat poškození odečíst z kupní ceny. Pokud není možné uvést do původního stavu a je neprodejné je možné vrátit i 0Kč. Peníze bych nedal. Předpokládám že nějaká komunikace proběhla a poslal jsi i podklady k reklamaci. Zákazník pak může natáhnout tebe a klidně si pak vyřídit i reklamaci.
Všeobecně odstoupení nelze odmítnout, je možné jej jen vyřídit v mezích zákona. 
Kupujícím je potvrzené, že od něj odcházelo zboží nepoškozené. Zboží jako takové je zničené.
Vrátit tedy kupujícímu jen čásku za dopravu, kterou zaplatil při objednáni zboží (tedy od nás k němu)?
Nebo se dá říct, že opravdu nemám v ruce nic, když zásilka nevykazovala známky poškození při převzetí a poškození bylo reportováno až po rozbalení obsahu?
Za skoro 15 let co provozujeme e-shopy jsem nic podobéeho neřešil, ale z tohodle mám teď docela těžkou hlavu...
Editováno 28. 9. 2024 17:33:49 uživatelem Adam P.
28. 9. 2024 17:33:21
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531501
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
28. 9. 2024 18:40:01
v reálu jsem podobnou věc taky neřešil ale logické je asi opravdu vrátit pouze poštovné. Poškození bych doložil fotkami. Ideálně vše nafocené už od otevření krabice a doložené třeba svědky pokud byli. Řešíte stav v jakém bylo zboží vráceno a pokud zákazníku zboží někdo poškodil tak to musí řešit zákazník s ním. Lidi neskutečně lžou a ono to může být klidně tak že to rozflákal sám a poslal rozbité. To že reklamaci vůči dopravci podat nechce je samo o sobě divné.
28. 9. 2024 18:40:01
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531504
lada1979
verified
rating uzivatele
28. 9. 2024 19:46:36
tak z hlediska práva si vracíte navzájem poskytnuté plnění. Tady ti může nastat problém co máš ve VOP. Pokud tam nemáš, že můžeš započíst ztrátu hodnoty proti vratce máš problém. Měl by jsi vrátit vše a ztrátu následně vymáhat. 
Pokud to tam máš vrat dopravu a je to. Černého Petra má zákazník a bude asi záležet na ceně zboží jestli to bude mít smysl vymáhat.
Ne lidi nelžou, akorát si někteří jedinci myslí jak nejsou chytří. Nám se celkem běžně stává u zboží co je v Německu o pár korun levnější, že pokud jim to přijde poškozené nebo se pokazí, koupí následně u nás a pak nám vrací nebo reklamují  a vůbec jim nedělá problém, že to pošlou v krabici jak jim to přišlo z Německa a ani se nenamáhají odstranit německý adresní štítek.
28. 9. 2024 19:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531505
Vladimír Jeřábek
verified
rating uzivatele
29. 9. 2024 07:52:52
Osobně bych vrátil peníze a dohadoval se s dopravcem. Jednak u zákazníka budete vypadat líp a za další to vyjde levněji než se tahat po soudech. 
29. 9. 2024 07:52:52
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531518
zdenek92
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 9. 2024 09:18:21
Reklamaci dopravce přijme pouze od toho kdo je k ní oprávněný a chápu to tak že je to v tomto případě odesílatel to znamená zákazník. 
29. 9. 2024 09:18:21
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531519
lada1979
verified
rating uzivatele
29. 9. 2024 09:51:27
to záleží na reklamačních podmínkách nebo VOP. Pak tu máme ten náš právní balast, že u České pošty má reklamovat příjemce a zákazník řekne, že ho to nezajímá, jelikož smlouvu má eshop a jsi nahraný.
29. 9. 2024 09:51:27
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531521
Adam P.
verified
rating uzivatele
4. 10. 2024 17:55:37
Díky za Vaše názory.
Kupujícímu jsem vrátil částku za dopravu od nás k němu. A uvidíme, co bude (jestli něco bude ) ...
4. 10. 2024 17:55:37
https://webtrh.cz/diskuse/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-zasilka-znicena-dopravcem-pri-ceste-k-prodejci#reply1531659
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit