Zadejte hledaný výraz...

Odeslání balíku – poškozené zboží a co teď?

kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2012 18:03:24
Dobrý den,
provozuji eshop s drobnými předměty. Dnes se mi ozvali dva zákazníci, že jim přišlo zboží poškozené jedná se o balíky odeslané ve stejný den. Zboží od nás odešlo v neponičeném a nepoškozeném stavu. Nyní je problém v tom, že kupující mohl svojí vinou zboží poškodit, ale vzhledem k tomu, že se tak stalo u dvou případů, tak to tak asi nebylo.
Mohu se zeptat jaký je následující krok? Jak tuto situaci řešit?
Děkuji za odpověď
22. 6. 2012 18:03:24
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777961
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
22. 6. 2012 18:10:46
Tak záleží co a jak bylo poškozené. Pokud to bylo zaslané přes Českou, tak by kupující měl reklamovat na poště.
22. 6. 2012 18:10:46
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777960
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 6. 2012 18:31:08
V podstatě kupující může reklamovat u přepravní služby (ČP, PPL, apod.), ale bude to na dlouho a kdo ví, jak to dopadne. Mezitím se Váš zákazník naštve, začne pomlouvat Váš obchod a už tam nikdy nenakoupí. Pokud to není nic závratného, je lepší škodu překousnout a zaslat mu nové zboží s tím, že Vám poškozené zašle zpět s jeho vyjádřením o rozbalení poškozeného zboží, podpisem a souhlasem s vyřízením reklamace z Vaší strany, a Vy zkusíte reklamovat sám, jestli to k něčemu bude.
22. 6. 2012 18:31:08
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777959
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2012 18:36:51
Děkuji za rychlé odpovědi. Většinou reklamace takhle řeším. Jsou to drobnosti od 100-800 kč. Ale od jednoho zákazníka mě e-mail prostě naštval. Snažíme se zákazníkům vycházet na 100%. Tento zákazník, ještě od nás nedostane ani vyjádření/odpověď na mail a hned nám vyhrožuje "příslušnými úřady". Je až zvláštní co si lidé kolikrát dovolí do mailu, některé věci by si určitě na prodejně dovolili. Teď nemyslím tento konkrétní případ.
Děkuji
Kávéčko
22. 6. 2012 18:36:51
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777958
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 6. 2012 18:36:53
Co ja vim, tak posta a vsechny ostatni prepravni sluzby se zrikaji odpovednosti tim, ze jim Vas zakaznik jeste pred prevzetim zasilky podepise, ze zbozi doslo ve zjevne neposkozenem baliku, aniz by si prohledl obsah.
Niceho se tim nedomuzete, ale jednejte s prepravcem solidne, jako kdyby jste byl jejich nejlepsi klient, zduraznete, ze to s nimi myslite vazne i do budoucna a pak se vam jakoby oteviraji dalsi dvere.
Zase na druhou stranu jsou ale solidni prepravci pojisteni proti takovym nedorozumenim a jejich svedomity zamestnanec to rad za Vas vyridi. A kdyz ne, zavolejte nadrizenemu, nestezujte si na sluzby ani na jejich zamestnance, mohlo prece dojit k omylu.
Je to prece poprve nebo podruhe a vy jako obchodnik sam ze sve praxe vite, ze neni dobre, kdyz zakaznici po prvnich nedorozumeni odchazeji a dokonce se vice investuje do stavajicich zakazniku nez do ziskani novych.
Kdyz uz se to opakuje, jste to prece vy, kdo muze zacit vyuzivat sluzeb nekoho jineho. O nabidku na trhu bych se v dnesni dobe nebal.
K tomu zakaznikovi dodavam jeste:
Chapejte to tak, ze tihle lidi jsou zklamani, znechuceni vsim, co je na internetu potkalo a nejen na internetu, meli spatny den v praci. Nereste to a hlavne to nevstrebavejte. Lidi vseobecne nemaji dobry den a ze jich neni malo a jakmile zacnete pracovat i s temihle zakazniky lepsim smerem, tak budete vice uspesnejsi, zjistite nove motivace a taky brzo poznate, ze takovy negousi vam dodaji dokonce vice energie a motivace nez klasicky zakaznici v tom vasem podnikani. Tomu verte.
22. 6. 2012 18:36:53
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777957
tasman
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2012 19:45:16
kavecko -problém nehledej jen u zákazníků,ale také třeba v logistickém toku tvého zboží.Zákazník nemusí být trouba jen z toho důvodu,že přišel balík poškozen a ozval se.
Mohl jsi jej také nekvalitně zabalit a nebo nezvolil jsi vhodný obal na druh dopravy.
22. 6. 2012 19:45:16
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777956
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2012 22:37:39
tasman:
Neříkám, že je trouba, jak jsem psal nahoře. Všem zákazníkům vycházím vstříc, nebo se o to aspoň snažím.. ;)
22. 6. 2012 22:37:39
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777955
tasman
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 6. 2012 22:53:08
Tak chyba bude někde na cestě jak jsem psal já.To se postě stává,že se něco poškodí a pokud to není od odesílatele tak je to v 95% přepravou a obalem.
Zákazník primárně zboží kupuje za nějakým účelem a ne že si pak budou lámat hlavu,aby zboží poškodili takovým způsobem že se reklamace uzná.
Až někdy uvidíš na vlastní oči jak se manipuluje se zbožím tak by jsi se na to díval jinak.
Nejlepší prodej v tomto je přímý prodej a pokud je tam mezičlánek nebo více tak to už je riziko a s tím musíš počítat.
Zboží příjmy děj jim nové a přibal pozornost nebo omluvu vlastnoručně podepsanou a budeš u nich sekáč.
čím dříve tím lepší image budeš mít
22. 6. 2012 22:53:08
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777954
kavecko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 6. 2012 14:54:51
stejně to dělám až na tu vlastnoručně napsanou omluvu ;). Ozval se mi již asi pátý člověk kterému jsem odesílal zboží jako ostatním - ve stejný den. Asi auto udělal s balíčky kotrmelec :(. Jeden zákazník řeší reklamaci na poště a prý by měla být uznaná.. Tak uvidíme.
23. 6. 2012 14:54:51
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777953
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 6. 2012 00:05:13
Pokud to bylo zaslané přes Českou, tak by kupující měl reklamovat na poště.
kupující může reklamovat u přepravní služby (ČP, PPL, apod.)
Může mi někdo ze zdejších vysvětlit jak kupující bez jakéhokoli dokladu může reklamovat zásilku? On měl zásilku odmítnout jako poškozenou a následně odesílatel na základě nějakého potvrzení o odeslání může zásilku reklamovat.
Nechápu proč jsou tisíce lidí po celé republice přesvědčeni, že bez kupní smlouvy (faktury, paragonu, podacího lístku, jakéhokoli potvrzení) cokoli vyreklamují. To již podle české legislativy jednoznačně nelze. Že vám to někde vezmou je jen jejich dobrá vůle. (nebavím se třeba o věcech dopátratelných dle SN atp.)
24. 6. 2012 00:05:13
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777952
strihac
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
24. 6. 2012 00:14:11
Napsal pat_seller;811532
Může mi někdo ze zdejších vysvětlit jak kupující bez jakéhokoli dokladu může reklamovat zásilku? On měl zásilku odmítnout jako poškozenou a následně odesílatel na základě nějakého potvrzení o odeslání může zásilku reklamovat.
Nechápu proč jsou tisíce lidí po celé republice přesvědčeni, že bez kupní smlouvy (faktury, paragonu, podacího lístku, jakéhokoli potvrzení) cokoli vyreklamují. To již podle české legislativy jednoznačně nelze. Že vám to někde vezmou je jen jejich dobrá vůle. (nebavím se třeba o věcech dopátratelných dle SN atp.)
pleteš se úplně ve všem
http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/reklamace-id36629/
Česká pošta má balík zaevidovaný, že ho doručovala a předala. Čili stačí nahlásit jakékoliv identifikační údaje.
a co se týče obecně o reklamacích, tak spotřebiteli stačí k reklamaci třeba i svědecká výpověď. (podle vyjadřování ČOI), pokud si prodejce nenechá dělat na hlavu, reklamaci nepřijme a kupující to může dát k soudu, kde už to bude muset prokazovat hodnověrně.
24. 6. 2012 00:14:11
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777951
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
25. 6. 2012 10:00:45
Napsal strihac;811539
pleteš se úplně ve všem
O tom silně pochybuji, avšak každý má svůj názor. Pokud mi někdo přijde reklamovat poškozenou věc a nemá žádný doklad (záruční list, nebo paragon atp.) neuspěje u mně i kdyby si sebou přivedl 1000 svědků. Prostě písemný doklad jinak nic. Už z důvodu podobných reklamací prej kupovali u mně tak ať jim to opravím, vyměním, byla ČOI asi 5x ale nenadělají nic protože já opravdu postupuji dle legislativy.
Jinak u té pošty to není taky tak žhavé. Možná malé částky do 1000 vám vyřeší, ale jednou cca 5 let zpátky jsem kupoval notebook. Krabice při převzetí vypadala neporušená, avšak po rozbalení u ntb nebyla nabíječka ani žádné další příslušenství. Šel jsem cca 3 hodiny po převzetí na poštu a řekli mi že oni za to nemůžou že mi to prodejce musel poslat bez toho. Avšak prodejce na netu neměl na sebe žádná stížnosti, takže pochybuji že by to oni neposlali. Cena notebooku byla cca 23000,-. Takže pošta měří dvojím metrem takže nevěřte jejím "nástrojům a návodům". Malé částky vyřeší, větší ne
25. 6. 2012 10:00:45
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777950
Napsal pat_seller;811873
O tom silně pochybuji, avšak každý má svůj názor. Pokud mi někdo přijde reklamovat poškozenou věc a nemá žádný doklad (záruční list, nebo paragon atp.) neuspěje u mně i kdyby si sebou přivedl 1000 svědků. Prostě písemný doklad jinak nic. Už z důvodu podobných reklamací prej kupovali u mně tak ať jim to opravím, vyměním, byla ČOI asi 5x ale nenadělají nic protože já opravdu postupuji dle legislativy.
Legislativa dle meho nevyzaduje k reklamaci zadne doklady, staci to verohodne prokazat. To, ze vam to prochazi, kdyz takove pripady pripadne odmitate nemeni nic na tom, ze to neni koser. Kazdopadne mozna nekde legislativa rika, ze musi mit spotrebitel doklad, pak by urcite vsem pomohlo, kdybyste ten zakon/paragraf uvedl, kde je ta povinnost.
25. 6. 2012 10:21:53
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777949
dave67
verified
rating uzivatele
25. 6. 2012 11:34:01
Moje zkušenost je taková, že svědek není důkaz o koupi. Potvrdil mi to i mluvčí ministerstva obchodu a průmyslu. ČOIka sice tvrdila opak, ale ministerstvo je řekl bych nadřízenej orgán... Vtip byl i v tom, že zákazník přišel reklamovat bez zboží i bez dokladu.
25. 6. 2012 11:34:01
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777948
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 6. 2012 07:31:48
Napsal Radek O.;811878
Legislativa dle meho nevyzaduje k reklamaci zadne doklady, staci to verohodne prokazat. To, ze vam to prochazi, kdyz takove pripady pripadne odmitate nemeni nic na tom, ze to neni koser. Kazdopadne mozna nekde legislativa rika, ze musi mit spotrebitel doklad, pak by urcite vsem pomohlo, kdybyste ten zakon/paragraf uvedl, kde je ta povinnost.
Přesnou oporu v zákonu jsem nenašel, avšak
Zdůraznil bych to v krajním případě, protože svědecká výpověď dle přiložených paragrafů lze akceptovat až u soudu, proto je to krajní případ. Ostatní potvrzuje jen mé tvrzení že musí být nějaký papírový doklad.
Napsal dave67;811902
Moje zkušenost je taková, že svědek není důkaz o koupi. Potvrdil mi to i mluvčí ministerstva obchodu a průmyslu. ČOIka sice tvrdila opak, ale ministerstvo je řekl bych nadřízenej orgán.
Souhlasím s vámi.
26. 6. 2012 07:31:48
https://webtrh.cz/diskuse/odeslani-baliku-poskozene-zbozi-a-co-ted#reply777947
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit