Zadejte hledaný výraz...

Obrovský rozdíl v transakcích Sklik a GA

AlenaN
verified
rating uzivatele
9. 9. 2016 10:44:58
Můžete mi někdo poradit, jak je možné, že za stejné období máme v Skliku u kampaní 13 transakcí (transakce=nákup) a v GA u zdroje Sklik/CPC 102 transakcí ? Z logiky fungování obou systémů bych chápala opačný poměr - tedy více u Skliku, méně u GA. Toto je ale opravdu podivné :-/
díky za případné poznatky !
A.
9. 9. 2016 10:44:58
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222772
Jako první bych zkontroloval konverzní kódy (hlavně ten sklik) na děkovací stránce, zda tam byly skutečně celé období a není problém v nich. To jste udělala?
9. 9. 2016 11:08:40
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222771
AlenaN
verified
rating uzivatele
9. 9. 2016 11:14:21
Napsal Pavel Horelica;1323255
Jako první bych zkontroloval konverzní kódy (hlavně ten sklik) na děkovací stránce, zda tam byly skutečně celé období a není problém v nich. To jste udělala?
Jojo, tam je to v pořádku. Porovnávám srpnové období a kód na Sklik jsme dali už v květnu. Na druhou stranu v Analytics jsme počítání transakcí "zprovoznili" až první týden v srpnu. Další argument pro to, aby bylo číslo v GA nižší než v Skliku a ne naopak :-/
9. 9. 2016 11:14:21
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222770
chicken9x04
verified
rating uzivatele
(12 hodnocení)
9. 9. 2016 11:28:38
A které z těch čísel je dle vašich skutečných objednávek reálnější? Ať se alespoň zjistí, kde může být chyba.
9. 9. 2016 11:28:38
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222769
AlenaN
verified
rating uzivatele
9. 9. 2016 11:42:02
Napsal chicken9x04;1323268
A které z těch čísel je dle vašich skutečných objednávek reálnější? Ať se alespoň zjistí, kde může být chyba.
102 je vzhledem k úspěšnosti ostatních zdrojů až moc dobré. 13 je zase hodně málo, ale není to nereálné (zaměřujeme se spíše na Google a Seznam je jen doplněk). Chybu bych tedy asi viděla spíš v GA. Snažím se představit si modelovou situaci, kdy se transakce započítá zdroji Sklik/CPC v GA, ale Sklik samotný už ji nezapočítá a nenapadá mě nic. Kampaň v Skliku jsme zakládali v květnu, automatické tagování jsme tedy také nastavovali až v květnu.
9. 9. 2016 11:42:02
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222768
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 9. 2016 13:33:28
Třeba je to tím, že:
GA:
Uživatelé, kteří dokončí v průběhu jedné návštěvy více transakcí, bude více transakcí zaznamenáno i ve službě Analytics.
sKlik:
Sklik má vestavěnou ochranu proti opakovaným načtením stránky, která by způsobila umělé zvýšení počtu transakcí. Proto je další transakce započtena až po uplynutí pěti minut. Opakované návštěvy konverzní stránky, které byly uskutečněny před tímto časovým limitem, jsou ignorovány.
9. 9. 2016 13:33:28
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222767
MAHI
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
9. 9. 2016 14:36:12
V Analytics se dá přepínat mezi atribučními modely: https://support.google.com/analytics/answer/1662518?hl=en
To pak řeší třeba situaci, kdy návštěvník nejdříve proklikne reklamu na Sklik a pak si web vyhledá přes Google.
V tomto případě to může být tak, že Analytics konverze přiřazuje nesprávnému zdroji.
A pokud je to správně nastaveno, tak by Analytics měly jeden cíl (Goal) v průběhu jedné návštěvy zaznamenat jenom jednou
https://www.en.advertisercommunity.com/t5/Tracking-Goals-Ecommerce/Does-Google-Analytics-track-a-goal-more-than-once-for-one/td-p/517556
9. 9. 2016 14:36:12
https://webtrh.cz/diskuse/obrovsky-rozdil-v-transakcich-sklik-a-ga#reply1222766
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit