Zadejte hledaný výraz...

Obor PR článků

Ondřej Záruba
verified
rating uzivatele
23. 7. 2010 21:54:24
Zdravím,
měl bych pár otázek k PR článcím
Jsou nějaké obory a tématické okruhy, kde se těžko hledá umístění pro PR článek?
Jaké obory nebo tématické okruhy jsou naopak nejvyhledávanější?
Váš názor?
Předem díky
Ondra Z.
23. 7. 2010 21:54:24
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531730
Antorr
verified
rating uzivatele
(127 hodnocení)
23. 7. 2010 21:57:21
Většina PR webů je zaměřena obecně, teda od každého trochu ... existují i specializované PR weby, ale těchto webů je malé množství
23. 7. 2010 21:57:21
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531729
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 7. 2010 07:48:58
Kdo od PR clanku opravdu neco ocekava, tak ho publikuje tam kde to ma smysl a to PR weby rozhodne nejsou. Pokud jde o obory/tematicke okruhy - kdyz zalovim v pameti, tak napr. pro clanky o vyznamu statistiky v biologii (propagace matematicke biologie, coz je studijni obor) se hledalo umisteni relativne slozite. Nicmene kdyz se hodne chce, vsechno jde. :)
24. 7. 2010 07:48:58
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531728
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 7. 2010 08:19:17
Kdo od PR clanku opravdu neco ocekava, tak ho publikuje tam kde to ma smysl a to PR weby rozhodne nejsou.
Dovolím si oponovat. Když se to dělá pořádně, tak to význam má.
Já osobně to dělám tak, že při vkládání článku na PR weby dbám na to, aby byl u každého článku alespoň jiný titulek a výsledky to má slušné.
Viz hledaná fráze: "Bulvární zprávy" na seznamu. - z prvních 10 výsledků je mnou napsaných (kromě titulku duplicitních) PR článků na free PR webech. (totéž na druhé stránce výsledků)
Z toho usuzuji, že to význam opravdu má. To že se ty články tak pěkně umisťují podle mě znamená, že jsou z nich kvalitní tématické odkazy.
24. 7. 2010 08:19:17
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531727
Malej Jarda
Všechny tyhle "PR weby" jsou v podstatě jenom převlečené katalogy s většinou nulovým užitkem pro obyčejného uživatele.
Jejich existence je založena na předpokladu, že když obalím tři nebo čtyři odkazy spoustou slovního balastu, získám fakticky kvalitní a relevantní odkaz. Problém je, že se jedná pouze o předpoklad a zbožné přání. Navíc většina pisatelů článků možná neví, že vede-li z nějaké stránky více odkazů na stejnou cílovou stránku, minimálně Google stejně počítá jenom ten první. Počítám, že u Seznamu to bude podobné. Doplňovat do odkazů atribut TITLE, jako radí třeba zde http://pr.piseme.info/pr-clanky/, je naprosto zbytečná činnost bez jakéhokoliv užitku. Ale počítám, že to jsi asi slyšet nechtěl :)
Ostatně - ty bys fakt dokázal kupříkladu tento text přečíst http://pr.piseme.info/2010/07/obkladacske-prace-%e2%80%93-potreba-kazdeho-stavitele/ celý až do konce a ještě by tě to bavilo? A závěrem - díval ses na hledanost fráze "bulvární zprávy" a její konkurenčnost?
24. 7. 2010 08:47:43
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531726
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 7. 2010 09:00:02
Všechny tyhle "PR weby" jsou v podstatě jenom převlečené katalogy s většinou nulovým užitkem pro obyčejného uživatele.
Souhlasím ale ne tak docela. Třeba mě to občas nějakého toho uživatele na stránky přivede.
Že to většina lidí chápe spíše jako katalog je ale pravda. I já tam weby vkládám kvůli získání zpětných odkazů.
Ten můj příklad s "bulváními zprávami" jsem nedával kvůli tomu, že to je nějak konkurenční fráze ale proto, že vyhledávače tyto články v potaz berou a to přesně tak, jak si přeju. A já si přeju, aby odkazy z nich byly skutečně tématické a to se daří. Tématem mého webu jsou zprávy (resp. bulvární zprávy). Potřebuji tématické odkazy na téma "bulvární zprávy" a to tyto odkazy jsou, což dokazují ty výsledky hledání.
Jinak splácaninu slov jen kvůli odkazům také odsuzuji a nepíšu tak - viz třeba můj článek zde: http://lepsiclanky.cz/ostatni/bulvarni-zpravy-mezi-zpravami-hraji-prim/
Snažím se psát tak, aby to lidi bavilo i přesto, že jde o PR článek.
Jo a proč to všechno dělám? Ze dvou důvodů -
1 - posun ve vyhledávačích - onen zmiňovaný www.seznamzprav.cz byl před týdnem na hledané slovo "zprávy" na konci 4 stránky, dnes už je na třetí straně, na slovo "seznam" je dokonce na první stránce výsledku na
2 - mírné, ale přeci jen zvyšování Sranku - dosti důležité pro katalog odkazy.seznam.cz, kde se výsledky řadí právě podle výše SR - kategorii, v níž je tento web registrovaný, navštěvuje denně v průměru 100 tisíc UIP a proto chci být pochopitelně co nejvýše a toho dosáhnu pouze zvýšením Sranku.
(né všechny katalogy jsou k ničemu a né vždy je SR jen pouhým nic neznamenajícím číslem)
24. 7. 2010 09:00:02
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531725
Malej Jarda
Já tě pochopitelně tak trochu chápu, ale ještě dodám alespoň dvě poznámky:
1. Linkbuilding je důležitou součástí dobré optimalizace, o to se spolu přít nebudeme. Nicméně - ať už se na to díváš z kterékoliv strany, skutečná váha odkazů z podobných webů bude prakticky nulová. Přesně v tuto chvíli navíc vstupuje do hry věda zvaná ekonomie. Polož si otázku, zda neexistují efektivnější metody získání zpětných odkazů, než hodinu smolit článek, který tě, řekněme přijde na pětikilo (připusťme, že to je tvá hodinová sazba). A teď trochu počtů - máš opravdu pocit, že třeba odkaz z hlubin tohoto PR webu http://pr-web.cz/sluzby/stehovani-%e2%80%93-prakticke-rady/ má tu cenu? Ranky jsou nulové a lepší nebudou, protože na tuto stránku nikdy nikdo dobrovolně linkovat nebude. Tím je dáno, že této konkrétní stránce se rank už nikdy zvyšovat nebude a tím pádem ani webové stránce, na níž vedou tři nebo čtyři odkazy. Chápeš, co chci říct? Za pětikilo se dá sehnat slušný solidní odkaz trvalého charakteru z tématicky podobně zaměřeného webu. Linkbuilding je tak trochu dřina a zúžit ho na registraci do katalogů a psaní zbytečného balastu do PR webů většinou bývá zbytečná ztráta času.
2. Zvyšování Sranku kvůli katalogu Seznamu je určitě taky dobrá věc. Samotného mě občas překvapuje, kolik návštěvníků i z hlubin tohoto katalogu navštíví weby, o které se starám. Tam se záznamy řadí podle ranku. Jenže platí má poznámka číslo 1. Nezvýší-li se stránce, kde jsi PR článek publikoval, rank, nemůže se zvýšit ani tobě. A jsi v začarovaném kruhu :)
Malé doplnění: lidé většinou PR články nečtou, je to pro ně otravná reklama. Nedělám to já a počítám, že velmi často ani ty.
24. 7. 2010 09:12:15
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531724
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 7. 2010 09:20:20
Polož si otázku, zda neexistují efektivnější metody získání zpětných odkazů, než hodinu smolit článek, který tě, řekněme přijde na pětikilo (připusťme, že to je tvá hodinová sazba).
1 - Napsat podobný článek mi trvá cca 5 minut :) - děda mě jakožto učitel na ekonomce a mistr republiky v rychlostním psaní na stroji vycepoval tak, že už v prváku - před mnoha a mnoha lety - jsem psal dvakrát tak rychle, než moje učitelka psaní na stroji - ano tehdy se ještě psalo na stroji :) - nad článkem navíc vůbec nepřemýšlím - to mě zase naučila dvouletá praxe v novinách, kde jsem musel uvařit takto z vody několik článků denně
2 - Nabouchat článek do 50 webů mi trvá cca hodinu - většinou ho dávám do méně webů, takže tak půl hodinky - mám udělanou přehlednou DB s přístupovými údaji ke každému webu zvlášť - jeden článek - jedna minuta - spíš méně, více ani náhodou.
3 - Nevím jak moc to má na SR vliv, nikdy jsem to nezkoušel protože linkbuilding provádím i na jiných frontách a dokážu během max 3 týdnů získat SR z 0 na 70, ale mám docela nutkání to vyzkoušet, kam to skočí jen díky těm PR článkům. Asi si regnu novou doménu, udělám nějaký web a zkusím to. Pak ti dám vědět.
24. 7. 2010 09:20:20
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531723
Malej Jarda
Pokud dáš na mou radu, bafni nějaký ten peníz a dopřej si školeníčko od Marka Prokopa (http://www.prokopsw.cz/cs/skoleni-seo). Byl jsem tam také (byť spíše jako čestný host) a domníval jsem se, že už všechno vím, bo jsem starý internetový pardál. No. Mýlil jsem se. Objevil jsem pár nových zajímavých triků. Myslím, že za své peníze dostaneš kvalitu a hlavně - objevíš nový úhel pohledu na problematiku SEO.
P.S.Za tuto radu nedostanu od Marka ani zlatku, nejedná se tedy o PR, ale pouze o dobré doporučení :)
P.P.S. napsat článek za pět minut znamená, že je k ničemu. To ví každý spisovatel nebo publicista. Takový článek nebývá k užitku nikomu.
24. 7. 2010 09:21:52
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531722
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 7. 2010 09:28:44
Já moc tyhle SEO autority neuznávám. Raději si všechno zkouším sám :)
Vlastně neuznávám jako odborníka ani tebe. Už jen pro to, že nikdy nezapomeneš na selfpromo. Viz. ta závorka "byť spíše jako čestný host" kde dáváš jasně najevo svou nadřazenost v tomto tématu. Píšu si s tebou vlastně jen proto, že na něco čekám a mezi tím se nudím. Jinak mi jsou tvé názory v podstatě ukradený protože narozdíl ode mě je nepíšeš proto, abys někomu poradil, ale jen proto, abys sám sebe vyzdvihnul do závratných výšin.
24. 7. 2010 09:28:44
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531721
Malej Jarda
Píšu si s tebou vlastně jen proto, že na něco čekám a mezi tím se nudím.
No, to jsi mohl říct hned zkraje. Tím jsme si vyjasnili vzájemné vztahy a nemusím se příště namáhat a snažit se někomu poradit.
24. 7. 2010 09:33:25
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531720
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 7. 2010 09:37:24
No, to jsi mohl říct hned zkraje. Tím jsme si vyjasnili vzájemné vztahy a nemusím se příště namáhat a snažit se někomu poradit.
Ty jsi mi ale nechtěl poradit. To ty nechceš nikdy. Ty své příspěvky píšeš jen kvůli honění vlastního ega. Viz. můj příspěvek výše.
24. 7. 2010 09:37:24
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531719
Malej Jarda
Pochopíš, doufám, že na tvůj osobní výpad reagovat nebudu.
Pro tazatele Ondra Z.
Jsou nějaké obory a tématické okruhy, kde se těžko hledá umístění pro PR článek?
Jaké obory nebo tématické okruhy jsou naopak nejvyhledávanější?
Nepochopil jsem asi přesně otázku, ale pokusím se odpovědět v bodech:
1. Otázkou je, co si představuješ pod pojmem "PR článek", zkus to, prosím, více specifikovat. Obecně neuspěješ s erotickou tématikou nebo čímkoliv, co nějak zavání (rasismus a podobně, dál asi netřeba pitvat). Záleží také na tom, kde si představuješ, že PR článek zveřejníš. Na seriozních médiích to bývá většinou zpoplatněno. Na takzvaných "PR webech" je většinou zbytečné něco publikovat, viz mé odpovědi výše.
2. Nevím přesně, co otázkou myslíš, ale chceš-li vědět, co se aktuálně nejvíce hledá, zkus třeba hloupý našeptávač Seznamu. Nebo Google. Nebo Google Insight. Nebo prostě jenom odhadni trendy a novinky, které zrovna letí. Většinou se z nich často stávají lukrativní a hodně hledané fráze (nápověda - Lady GAGA, třeba)
Zformuluješ-li lépe svou otázku, obdržíš možná relevantnější odpověd.
24. 7. 2010 11:27:38
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531718
_Nightmare_
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
24. 7. 2010 12:12:59
Vidim, ze hadka uz probehla. :)
Takze bych asi jen dodal, ze ja osobne prilis neuznavam PR clanky coby nastroj pro ziskavani "kvalitnich tematickych odkazu", tudiz odtud prameni muj pohled na vec (a tim padem se ani nehodlam prit na tema, zda ty odkazy jsou/nejsou k necemu dobre).
V kvalitnim PR clanku totiz vlastne odkaz ani vubec nemusi byt - a ted nemluvim jen o situaci, kdy je tento clanek urceny napr. pro tisteny magazin. Odkaz se tam dava proste kvuli tomu, ze by s prihlednutim k okolnostem byla rozhodne skoda ho tam nedat. Ale to je jen takovy bonus, takova tresnicka na dortu. Klient plati za neco uplne jineho.
Tzv. "PR katalogy" jsou primarne urcene jedincum, kteri nejsou ochotni do sveho businessu ochotni investovat a na vsem chteji setrit (i na clancich samotnych). Nemaji zajem vydelavat. Nebo jim jde prave o ten linkbulding... ovsem drtivou vetsinu textu napsanych "kolem" odkazu (neco tam byt musi, kdyz uz nejde vlozit jen odkaz samotny) zase nepovazuji za "PR clanky" ani omylem, byt to bych uz asi zacal zbytecne slovickarit, takze toho radeji necham. Netvrdim, ze se nenajdou vyjimky. Nicmene na druhe strane - psat kvalitni PR clanky pro katalog nema myslim smysl, takze tak.
24. 7. 2010 12:12:59
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531717
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
24. 7. 2010 15:35:44
Pochopíš, doufám, že na tvůj osobní výpad reagovat nebudu.
Touto větou jsi právě reagoval a to opět takovým způsobem, aby sis sám sobě dokázal, jak velký jsi frajer. Mohu tě ubezpečit. Nejsi
Takze bych asi jen dodal, ze ja osobne prilis neuznavam PR clanky coby nastroj pro ziskavani "kvalitnich tematickych odkazu", tudiz odtud prameni muj pohled na vec (a tim padem se ani nehodlam prit na tema, zda ty odkazy jsou/nejsou k necemu dobre).
Příliš lpíš na pojmech. Tady na webtrhu se má za to, že PR článek znamená článek s odkazy. Když budeš psát pro tištěný magazín, tak bude mít výraz PR článek trochu jiný význam stejně tak, jako když si nechá politická strana pár dní před volbami napsat PR článek na idnes.cz - tam odkazy také být nemusí. Pokud ti to dělá takové potíže, tak když jsi tady na webtrhu, tak si pod zkratkou PR představ vždy jen slovo "podpůrný" nebo "pomocný". Já se klidně dokážu smířit s tím, že zkratka PR je na webtrhu totálně degradovaná. Vím že vkládání článků s odkazy nemá s Public relations nic společného ale ta zkratka je prostě pro vkládání článků s odkazy zaběhnutá a já to respektuju.
24. 7. 2010 15:35:44
https://webtrh.cz/diskuse/obor-pr-clanku#reply531716
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit