Zadejte hledaný výraz...

Objednávka v eshopu

Dobrý den,
chtěl bych znát nějaké názory na formu objednávky v eshopu. Co se Vám zdá lepší, jednokrokový formulář jako má např. www.prozdravi.cz nebo více-kroková objednávka jako je na www.alza.cz. Nemyslím konkrétní podoby výše jmenovaných příkladů, ale obecně jaký typ.
Děkuji všem za názory a postřehy.
12. 6. 2013 21:46:11
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912344
Obecne mam radeji vice krokovy s tim, ze jsou kroky poskladany logicky a kazdy se venuje jedne veci. Vysledkove vychazi oba typy nastejno, ale jednokrokovy neumoznuje delat jednoduse spoustu veci, ktere umoznuje vice krokovy. Navic byvaji ty jednokrokove casto zbytecne neprehledne tim, jak je treba mit vse na jednom miste.
12. 6. 2013 21:56:59
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912343
Milan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 6. 2013 22:21:34
zda se mi ze zakaznici uvitaji jednoduchy formular kde vyplni kam to maji dorucit.. platba..dodani. Pak potvrdi a je konec. :)
12. 6. 2013 22:21:34
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912342
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 6. 2013 23:37:28
Já rozhodně jednokrokový - pokud tedy nechtějí vědět i délku mého..... páč někdy i ty jednokrokové jsou brutální
12. 6. 2013 23:37:28
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912341
hodon
verified
rating uzivatele
13. 6. 2013 00:17:21
Radši postupně, cítím se klidně, že nic jsem nezmršil.
13. 6. 2013 00:17:21
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912340
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2013 00:27:30
Napsal Lukáš Stříteský;961641
Dobrý den,
chtěl bych znát nějaké názory na formu objednávky v eshopu. Co se Vám zdá lepší, jednokrokový formulář jako má např. www.prozdravi.cz nebo více-kroková objednávka jako je na www.alza.cz. Nemyslím konkrétní podoby výše jmenovaných příkladů, ale obecně jaký typ.
Děkuji všem za názory a postřehy.
No musím si přihřát polívčičku, protože prozdravi.cz jsme navrhovali před 6 lety my a důvod jednostránkového košíku byl v tom, že má obecně lepší konverzi. Méně opuštěných košíků. A to i přesto, že bude skupina zákazníků, kterým to nevyhovuje.
13. 6. 2013 00:27:30
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912339
Napsal Bedříšek;961708
No musím si přihřát polívčičku, protože prozdravi.cz jsme navrhovali před 6 lety my a důvod jednostránkového košíku byl v tom, že má obecně lepší konverzi. Méně opuštěných košíků. A to i přesto, že bude skupina zákazníků, kterým to nevyhovuje.
Kdyz ma obecne lepsi konverzi, proc jej obecne nepouzivaji jine vyznamne eshopy (v cz treba alza, mall, kasa, czc, parfums, v zahranici zappos, amazon...)? Umyslne se pripravuji o objednavky?
osobne jsem absolvoval docela dost testu na ruznych eshopech s 1 a vice krokovymi a rozdil byl nulovy s tim, ze vice krokovy umoznil resit veci, ktere jednokrokovy neumoznuje, pripadne ano, ale extremne se pak zkomplikuje - od upsellingu, pres zjednodusene vyplnovani formularu v zavislosti na doprave, platbe apod.
13. 6. 2013 00:32:44
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912338
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2013 00:44:22
Napsal Radek O.;961709
Kdyz ma obecne lepsi konverzi, proc jej obecne nepouzivaji jine vyznamne eshopy (v cz treba alza, mall, kasa, czc, parfums, v zahranici zappos, amazon...)? Umyslne se pripravuji o objednavky?
osobne jsem absolvoval docela dost testu na ruznych eshopech s 1 a vice krokovymi a rozdil byl nulovy s tim, ze vice krokovy umoznil resit veci, ktere jednokrokovy neumoznuje, pripadne ano, ale extremne se pak zkomplikuje - od upsellingu, pres zjednodusene vyplnovani formularu v zavislosti na doprave, platbe apod.
To se musíš zeptat na eshopech, které jsi jmenoval. Amazon i alza mají one-click. Náš úkol byl zjednodušit nákupní proces, protože v době vzniku měly shopy komplikované objednávkové procesy bez upsellingu a při sběru dat z mnoha obchodů (analyzovali jsme cca 20000 objednávek na různých shopech vs. košíky), jsme dospěli k uvedenému závěru - co je jednodušší pro zákazníka, to je lepší.
S upsellingem obecně souhlasím, ale to by se mu musel skutečně někdo věnovat, nebo pracovat na algoritmu, který jej umí smysluplně řešit. Přesto si jej dovedu představit na jedné stránce.
13. 6. 2013 00:44:22
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912337
To ja chapu, ze jste meli nejake zadani, ale pak bych nepouzil vyraz "obecne lepsi konverzi". Vivantis je opravdu jednim z mala v CR, ze strednich provozovatelu eshopu, ktery toto pouziva a navic preci jenom jejich weby jsou stejne a bez uprav pomerne dlouho a preci jenom vyvoj pokracuje dale. A ono nejde jen o upselling, ale i o dalsi veci, ktere jedno krokovy kosik umoznuje jen velmi slozite.
Nemam osobne data, ktera by to podlozila, ale mam za to, ze obecne se vice pouzivaji vice krokove kosiky a nemyslim si, ze by obecne byli vsichni tito hlupaci, aby se pripravovali o konverze. A bavime-li se o eshopech, ktere generuji desitky tisic objednavek mesicne, tak u nich i procento navic v pruchodu kosikem znamena za rok nemaly obrat.
13. 6. 2013 00:57:15
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912336
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2013 01:04:29
Napsal Radek O.;961717
To ja chapu, ze jste meli nejake zadani, ale pak bych nepouzil vyraz "obecne lepsi konverzi". Vivantis je opravdu jednim z mala v CR, ze strednich provozovatelu eshopu, ktery toto pouziva a navic preci jenom jejich weby jsou stejne a bez uprav pomerne dlouho a preci jenom vyvoj pokracuje dale. A ono nejde jen o upselling, ale i o dalsi veci, ktere jedno krokovy kosik umoznuje jen velmi slozite.
Nemam osobne data, ktera by to podlozila, ale mam za to, ze obecne se vice pouzivaji vice krokove kosiky a nemyslim si, ze by obecne byli vsichni tito hlupaci, aby se pripravovali o konverze. A bavime-li se o eshopech, ktere generuji desitky tisic objednavek mesicne, tak u nich i procento navic v pruchodu kosikem znamena za rok nemaly obrat.
Nenapadá mě teď hned co nejde přes jednokrokovou objednávku vyřešit. O ostatních si nemyslím, že by byli hlupáci. Nevím co je k tomu vede. Prostě, obecně preferujeme zjednodušenou objednávku a pokud náš zákazník pochybuje a chce to řešit, nabídneme mu A/B testování.
13. 6. 2013 01:04:29
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912335
Napsal Bedříšek;961718
Nenapadá mě teď hned co nejde přes jednokrokovou objednávku vyřešit. O ostatních si nemyslím, že by byli hlupáci. Nevím co je k tomu vede. Prostě, obecně preferujeme zjednodušenou objednávku a pokud náš zákazník pochybuje a chce to řešit, nabídneme mu A/B testování.
vše lze řešit i přes jednokrokový formulář, jen ne vždy jednoduše a dostatečně efektivně a přehledně. Takže obečně to preferujete vy. Ok. To mi stačí. Já měl za to, že se jedná o nějaký obecný trend v tom, že 1krokový je efektivnější a přinese více konverzí.
13. 6. 2013 01:12:41
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912334
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 6. 2013 07:17:15
Podla mna sa to neda zjednodusovat vseobecne. Zavisi to od spracovania procesu objednavania a mnozstva udajov, ktore zakaznik musi zadat.
T.j. neprehladny a dlhy jednokrokovy kosik je urcite horsi ako jednoduchy a logicky viackrokovy... Momentalne mame viackrokovy (trufam si povedat, ze slusne poladeny) - z testovania vysiel ako vhodnejsi. Urcite vsak za cas otestujeme este raz jednokrokovy a porovname...
13. 6. 2013 07:17:15
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912333
Petr Zachrdla
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
13. 6. 2013 07:31:19
Napsal Radek O.;961719
vše lze řešit i přes jednokrokový formulář, jen ne vždy jednoduše a dostatečně efektivně a přehledně. Takže obečně to preferujete vy. Ok. To mi stačí. Já měl za to, že se jedná o nějaký obecný trend v tom, že 1krokový je efektivnější a přinese více konverzí.
Ano, to s tebou souhlasím. I jednostránková objednávka se dá nesmyslně zaplnit a překomplikovat. Pohled, který preferujeme je postaven na zkoumání chování zákazníků, jak jsem už uvedl. Pokud tam chceš dávat do formuláře upselling, se kterým z pohledu obchodníka souhlasím, nejde vždy o pohled zákazníka (dovedl bych si představit upselling, který mu bude pomáhat). Takže naše preference nejsou v rozporu s UX. Já to považuji za trend, ale chápu, že ty na to můžeš mít jiný názor.
---------- Příspěvek doplněn 13.06.2013 v 07:36 ----------
Napsal igor;961731
Podla mna sa to neda zjednodusovat vseobecne. Zavisi to od spracovania procesu objednavania a mnozstva udajov, ktore zakaznik musi zadat.
T.j. neprehladny a dlhy jednokrokovy kosik je urcite horsi ako jednoduchy a logicky viackrokovy... Momentalne mame viackrokovy (trufam si povedat, ze slusne poladeny) - z testovania vysiel ako vhodnejsi. Urcite vsak za cas otestujeme este raz jednokrokovy a porovname...
Ano, souhlasím. Pokud by tam zákazník musel mít, z jakýchkoliv důvodů více funkcí, pak by došlo na testování, které by rozhodlo. Psal jsem obecně o preferencích zákazníků, protože zakladatel vlákna tady nepopisuje svoji situaci. On chtěl rozhodnout mezi něčím. Obhajoval jsem jednoduchost, kterou jsme použili na uvedeném projektu před 6lety. Tato jednoduchost je platná stále, i když se nemusí shodovat s potřebami obchodníka. Pak dojde na řadu testování.
13. 6. 2013 07:31:19
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-v-eshopu/#reply912332
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit