Zadejte hledaný výraz...

Objednávka přes mail, nekvalitní zboží – mám nárok na vrácení částky?

Dobrý den,
řeším teď jeden problém. Spolužačka objednala třídní trička. Napsala na nějakou facebookovou skupinu a ozval se jí nějaký živnostník. Trička u něho objednala a veškerá komunikace probíhala přes e-mail. Tento týden trička došli ovšem v jiném provedení a nekvalitní potisk se loupe dolů. Chtěl bych se zeptat, jak postupovat? Můžeme odstoupit od smlouvy do 14 dní? Jak danou dlužnou částku vymoct?
Díky za informace
2. 6. 2016 16:32:06
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199703
Eastwood
verified
rating uzivatele
2. 6. 2016 16:40:40
Pokud to byla standardně nabízená trička a je to dodáno od firmy (živnostníka), máte nárok na vrácení během 14 dní. Pokud vám ta trička upravoval (tisknul) podleho vašeho přání na zakázku, 14 dní nepůjde využít. Reklamace ovšem ano.
2. 6. 2016 16:40:40
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199702
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
2. 6. 2016 16:43:10
Pokud zboží bylo vyfakturováno jako běžné (ne použité nebo bazarové, apod.), pak teoreticky ano. Nezáleží na tom, jestli objednala přes eshop nebo email. Vzhledem k tomu, že ale zboží bylo vyrobeno na zakázku (předpokládám, že nejde o standardní vzor, ale o nějaký potisk na přání), pak tato možnost pro obchodníka ze zákona nevyplývá. Může zboží pouze reklamovat s tím, že neodpovídá objednanému provedení. Prodejce pak postupuje dále dle zákona o reklamacích. Pokud se ale s prodejcem dohodne, a ten k vrácení zboží svolí a následně peněz svolí, má vyhráno. Jistou možností je také odstoupení od smlouvy do 6 měsíců kvůli vadě zboží.
Takže:
1. odstoupení od smlouvy do 14 dní, ovšem jen pokud prodejce k tomuto svolí - zakázková výroba
2. odstoupení od smlouvy kvůli vadě zboží do 6 měsíců
3. reklamace (30 dní na vyřízení...)
2. 6. 2016 16:43:10
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199701
Díky moc za info. Zavolám mu a domluvím se s ním.
---------- Příspěvek doplněn 02.06.2016 v 16:50 ----------
Byla zaplacena zatím pouze záloha.
2. 6. 2016 16:45:08
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199700
Jan Fréhar
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 6. 2016 17:18:30
Já mám zase podobný problém, ale z pohledu eshopaře. Zákaznice mi vrací část zboží s tím, že "nevypadalo jako na fotce" - samozřejmě s tím by nebyl problém. Navíc ale chce uhradit poštovné, za to, že mi zboží odesílá, nebo chce zboží v hodnotě vráceného zboží + poštovného, které musela chudák zaplatit.
Jak byste tuto situaci řešili???
2. 6. 2016 17:18:30
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199699
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 6. 2016 17:24:13
^ ze zakona ma pravo na vraceni postovneho jak k ni tak od ni, takze samozrejme vratit... nastuduj si zakony kdyz podnikas...
2. 6. 2016 17:24:13
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199698
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
2. 6. 2016 17:30:13
V případě odstoupení od smlouvy pro vadu má nárok na vrácení poštovného oběma směry. V případě odstoupení od smlouvy do 14 dní (bez udání důvodu) ovšem toto právo nemá, a zpět posílá "za své."
2. 6. 2016 17:30:13
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199697
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 6. 2016 17:33:39
Napsal Caesar;1296508
V případě odstoupení od smlouvy pro vadu má nárok na vrácení poštovného oběma směry. V případě odstoupení od smlouvy do 14 dní (bez udání důvodu) ovšem toto právo nemá, a zpět posílá "za své."
(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).
nemas pravdu, alespon ne uplne (taky jsem predchozi prispevek nemel uplnou pravdu ;) ) Stejne jako mnoho dalsich veci musis mit toto jednoznacne uvedeno v podminkach a uzivatel musel s temito podminkami vyslovit souhlas, pricemz tyto podminky by meli byt zmineny i v potvrzeni objednavky (nebo idelane odeslany jako jeho priloha) aby se to dalo povazovat za korektne sdelene...
2. 6. 2016 17:33:39
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199696
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
2. 6. 2016 17:38:02
Pravda, roli hrají VOP, ve kterých to ti lepší hráči mají. Třeba u Mallu jsem s tímto jednou narazil :)
2. 6. 2016 17:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199695
Napsal Jan Fréhar;1296505
Já mám zase podobný problém, ale z pohledu eshopaře. Zákaznice mi vrací část zboží s tím, že "nevypadalo jako na fotce" - samozřejmě s tím by nebyl problém. Navíc ale chce uhradit poštovné, za to, že mi zboží odesílá, nebo chce zboží v hodnotě vráceného zboží + poštovného, které musela chudák zaplatit.
Jak byste tuto situaci řešili???
Jednoduše. Poštovné jí proplať. V rámci zachování dobrého jména :-)
2. 6. 2016 18:08:44
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199694
Jan Fréhar
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
2. 6. 2016 23:00:44
Díky za odpovědi :)
2. 6. 2016 23:00:44
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199693
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
3. 6. 2016 12:15:42
Ještě k úvodnímu příspěvku ... Jakou dlužnou částku? Píšete jak kdyby firma nechtěla ani komunikovat a ještě jste jí asi ani nevolal.
Je to reklamace jako každá jiná a i sebelepší řemeslník může něco sem tam nechtěně pokazit, zavoláte mu a on se k tomu nějak postaví. Solidní firma to vezme zpět, udělá znova, případně vrátí peníze. Nesolidní se bude vymlouvat, atd ...
Protože jsem z oboru, tak vím, že někdy je problém i na opačné straně, protože třídní trička často objednávají "děti", se kterýma je zvláštní domluva. Nicméně to nemá vliv na kvalitu potisku ...
3. 6. 2016 12:15:42
https://webtrh.cz/diskuse/objednavka-pres-mail-nekvalitni-zbozi-mam-narok-na-vraceni-castky#reply1199692
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit