Zadejte hledaný výraz...

Obejítí reklamace – vrácení bez udání důvodu

Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2018 08:34:32
"Odstoupit od smlouvy lze i tehdy, kdy zboží obdržíte poškozené. Nic na tom nemůže změnit ani případné ustanovení v obchodních podmínkách prodávajícího, které by vám nedovolovalo odstoupit, jestliže poškození nenahlásíte hned nebo do jím určené lhůty po převzetí. Je nepřípustné, aby obchodní podmínky právo od smlouvy odstoupit omezily. K takovému ustanovení se nebude přihlížet, tedy jako by nebylo." Zdroj: https://www.coi.cz/faq/4-odstoupeni-od-smlouvy-do-14-dnu-u-zbozi-2/
4. 10. 2018 08:34:32
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367533
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
4. 10. 2018 08:37:30
Napsal magic2;1488199
Můžete prosím dát nějaký odkaz na zákon, který říká něco o tom, že existuje nějaké uvedení do původního stavu a nárok prodejce na jakoukoliv částku ???? Nic takového neexistuje. Bohužel zákazník má 14 dnů na vyzkoušení zboží a to vám vrátí a vy nemáte žádný nárok mu něco naúčtovat. Leda prokázat soudním znalcem, že to vyzkoušel nad rámec běžného vyzkoušení. Např. koupí si kávovar a vrátího a na interním počítadle je že za víkend uvařil 400 káv. To by se dalo brát jako nadměrné vyzkoušení :)
Neexistuje? :) Zkus ten kávovar vrátit s prasklým displejem a uvidíš co ti na to řeknou :). 400 káv je diskutabilní, ale myslím, že by to již neprošlo argumentací, že jsi to jen vyzkoušel, káva každých 7 minut po dobu celého víkendu již nejspíš je opravdu nad rámec vyzkoušení a jedná se o provoz, který může způsobit jisté opotřebení např. mlýnku, usazení vodního kamene a nutné vyčištění před dalším prodejem.
zákona č. 89/2012 Sb § 1833
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f).
Dokonce i za poničený obal a chybějící český manuál je možné strhnout zákazníkovi nějaké poplatky. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů od koupě mimo provozovnu má nahrazovat možnost si zboží vyzkoušet při převzetí na provozovně a mělo by mít stejné parametry, těžko si na provozovně uděláš při zkoušení 400 káv nebo těžko na provozovně rozšlapeš krabici a vyhodíš českých manuál do koše.
iPekelnik: ano, ale pokud jsem poškození udělal já, prodávající mi může naúčtovat určité poplatky, přece není možné vrátit rozbitou věc a jít dál. Něco jiného je, když zboží bylo již poškozeno při převzetí, tam mám nárok na plnou cenu. Ale třeba prokazovat, že byl rozbitý display nemusí být jednoznačné.
4. 10. 2018 08:37:30
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367532
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2018 10:07:38
Napsal TomášX;1488213
Neexistuje? :) Zkus ten kávovar vrátit s prasklým displejem a uvidíš co ti na to řeknou :). 400 káv je diskutabilní, ale myslím, že by to již neprošlo argumentací, že jsi to jen vyzkoušel, káva každých 7 minut po dobu celého víkendu již nejspíš je opravdu nad rámec vyzkoušení a jedná se o provoz, který může způsobit jisté opotřebení např. mlýnku, usazení vodního kamene a nutné vyčištění před dalším prodejem.
zákona č. 89/2012 Sb § 1833
Spotřebitel odpovídá podnikateli pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. To neplatí, pokud podnikatel nesdělil spotřebiteli informace podle ustanovení § 1820 odst. 1 písm. f).
Dokonce i za poničený obal a chybějící český manuál je možné strhnout zákazníkovi nějaké poplatky. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů od koupě mimo provozovnu má nahrazovat možnost si zboží vyzkoušet při převzetí na provozovně a mělo by mít stejné parametry, těžko si na provozovně uděláš při zkoušení 400 káv nebo těžko na provozovně rozšlapeš krabici a vyhodíš českých manuál do koše.
iPekelnik: ano, ale pokud jsem poškození udělal já, prodávající mi může naúčtovat určité poplatky, přece není možné vrátit rozbitou věc a jít dál. Něco jiného je, když zboží bylo již poškozeno při převzetí, tam mám nárok na plnou cenu. Ale třeba prokazovat, že byl rozbitý display nemusí být jednoznačné.
Vracet zboží v původním obalu nění nutné. Ano, pokud to bude prasklé atd., ale do 6 měsícu od koupě se má za to, že vada byla již při koupi, tedy důkazní břemeno je na prodávajícím. Taky to, že můžu vrátit věc bez udaní důvodů znamená, že když neřeknu, že je věc rozbitá, dokaž mi, že jsem to udělal já.
Je to nefér, ale je to tak.
4. 10. 2018 10:07:38
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367531
Pavel Cibulka
verified
rating uzivatele
4. 10. 2018 10:14:20
Napsal iPekelnik;1488229
Vracet zboží v původním obalu nění nutné.
Neni to nutne, ale prodejce pak muze chtit uhradit naklady na prebaleni.
4. 10. 2018 10:14:20
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367530
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 10. 2018 10:31:07
Napsal Pavel Cibulka;1488232
Neni to nutne, ale prodejce pak muze chtit uhradit naklady na prebaleni.
"Podnikatel může po spotřebiteli požadovat pouze úhradu nákladů stanovených občanským zákoníkem; ten však žádné náklady, které by měl spotřebitel povinnost prodávajícímu v souvislosti s odstoupením od smlouvy uhradit, nestanovuje.
Spotřebitel ze zákona sice odpovídá za určitých podmínek za snížení hodnoty zboží, za takové snížení hodnoty však rozhodně nelze považovat pouhou skutečnost, že je třeba v souvislosti s vrácením zboží vynaložit další náklady na jeho opětovné uvedení zpět do prodeje."
4. 10. 2018 10:31:07
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367529
Petr Magdálek
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
5. 10. 2018 13:21:04
Napsal TomášX;1488213
Prostě pořád tvrdím, že v zákoně nic takového není. Četl jsem někde vyjádření právníka a někoho z ČOI. Zákon říká: "pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti". Takže je to jak jsem psal, pokud zakaznik odstoupi ve 14 dnech a vrátí použité zboží a podnikatel neprokáže, že to s tím nakladal jinak než je běžné vyzkoušení tak má smůlu a musí mu vrátit 100% peněz. Obal není součástí výrobku. V obchodních podmínkách můžete napsat co chcete, ale máte smůlu. Bohužel.
5. 10. 2018 13:21:04
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367528
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 10. 2018 14:03:54
Napsal magic2;1488451
Prostě pořád tvrdím, že v zákoně nic takového není. Četl jsem někde vyjádření právníka a někoho z ČOI. Zákon říká: "pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti". Takže je to jak jsem psal, pokud zakaznik odstoupi ve 14 dnech a vrátí použité zboží a podnikatel neprokáže, že to s tím nakladal jinak než je běžné vyzkoušení tak má smůlu a musí mu vrátit 100% peněz. Obal není součástí výrobku. V obchodních podmínkách můžete napsat co chcete, ale máte smůlu. Bohužel.
manuál ale součástí výrobku je dokonce ze zákona. Ano a v rámci zkoušení udělat 400 káv je přesně to co je nad rámec běžného vyzkoušení :).
5. 10. 2018 14:03:54
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367527
Napsal TomášX;1488452
manuál ale součástí výrobku je dokonce ze zákona. Ano a v rámci zkoušení udělat 400 káv je přesně to co je nad rámec běžného vyzkoušení :).
ten manual ovsem neni soucasti automaticky, jen je-li to nutne z povahy veci :)
i sama COI na svych strankach rika, ze ta lhuta slouzi k tomu, aby si clovek vec vyzkousel tak, jak by si ji mohl vyzkouset v obchode.
4. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů u zboží – COI
"Zákon stanoví 14denní lhůtu „na rozmyšlenou“ a dává vám tak možnost prohlédnout a vyzkoušet si zboží. Toto zkoušení by však mělo sloužit pouze k nezbytnému seznámení se s vlastnostmi a funkcemi zboží, a to v podstatě v takovém rozsahu, jako když si jej zkoušíte při koupi v kamenném obchodě. "
Nicmene neznam obchod, kde by si clovek mohl vyzkouset kavovar tim, ze si uvari kavu (neresim nyni to, ze nekde v nejakem obchode je jeden kavovar na test od vendora apod.). Nebo pracku tim, ze si vypere, nebo treba vrtacku tim, ze si tam vyvrta par dir apod. Takze si i sama COI kapku protireci.
5. 10. 2018 14:52:55
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367526
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
5. 10. 2018 15:18:49
díky za opravení s manuálem, určitě máš pravdu. Většina mých klientů nejde do sporu se zákazníky a raději jim výjde vstříct, tím se výrazně posouvá chápání toho kdo má jaké povinnosti a práva i ze strany zákazníků. Nedokázal jsem ani dohledat, že bychom někdy něco podobného s někým řešili formou sporu u ČOI/soudu, abych svoje domněnky podpořil.
Také si myslím, že ta 14 denní lhůta je jen na ošahání výrobku a již jeho používání je diskutabilní, ani nemám ponětí jak by se případná náhrada doměřila, Alza očividně u části vrácených výrobků je prodává se slevou a možná rozdíl původní ceny a nové se slevou je právě ta škoda.
5. 10. 2018 15:18:49
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367525
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
5. 10. 2018 16:24:51
Napsal cargopro;1487446
můžu u Alzy vrátit vadný tablet (fungoval 1 den), tak že nebudu klasicky reklamovat závadu a čekat na opravu, ale vrátím bez udání důvodu? Nechce se mi jim dělat testera čínského šmejdu.
Když ti to nevyjde u nás, tak až budeš mít cestu truckem do madarska mužeš to zkusit tam :-)
Stejně je neuvěřitelný jaký hype ta firma dokáže udělat.
5. 10. 2018 16:24:51
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367524
To nemi o firme, proste davas neco zadarmo, tak to lidi pritahne i kdybys byl no name. Sice bys do toho par korun musel nasypat, ale i tak.
5. 10. 2018 21:36:19
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367523
lada1979
verified
rating uzivatele
5. 10. 2018 21:46:13
Napsal magic2;1488199
Napsal TomášX;1487482
Můžete prosím dát nějaký odkaz na zákon, který říká něco o tom, že existuje nějaké uvedení do původního stavu a nárok prodejce na jakoukoliv částku ???? Nic takového neexistuje. Bohužel zákazník má 14 dnů na vyzkoušení zboží a to vám vrátí a vy nemáte žádný nárok mu něco naúčtovat. Leda prokázat soudním znalcem, že to vyzkoušel nad rámec běžného vyzkoušení. Např. koupí si kávovar a vrátího a na interním počítadle je že za víkend uvařil 400 káv. To by se dalo brát jako nadměrné vyzkoušení :)
Bohužel o tom co je nad rámec běžného vyzkoušení bude rozhodovat soud.
A ten kávovar není zrovna vhodný případ zvláště u lidí co o tom nic neví. Známému se na akci HP Tronicu líbil kávovar co tam měli a u kterého viděl, že nepřetržitě dělal kávu. Po dodání nám ho donesl zpět úplně zdeptaný asi po týdnu a měl na něm asi 120 káv. Bohužel o kávovarech nevěděl nic, návod moc nečetl a tak první problém byl, že nechápal, že mléko z Kauflandu v akci mu asi pěnit nebude. Potom když koupil mléko v Tescu zase nevěděl, že ho musí vychladit. No a pak zase hledal vhodnější mléko. Nakonec jsme do kávovaru dali mléko co sami používáme a bylo jasno - vadná tryska. Jinak pokud bychom se nezeptali jak mu slouží, věřím, že těch 400 káv by udělal taky a přitom si žádné cappuccino nevychutnal.
---------- Příspěvek doplněn 05.10.2018 v 21:54 ----------
Napsal Radek O.;1488456
ten manual ovsem neni soucasti automaticky, jen je-li to nutne z povahy veci :)
i sama COI na svych strankach rika, ze ta lhuta slouzi k tomu, aby si clovek vec vyzkousel tak, jak by si ji mohl vyzkouset v obchode.
4. Odstoupení od smlouvy do 14 dnů u zboží – COI
"Zákon stanoví 14denní lhůtu „na rozmyšlenou“ a dává vám tak možnost prohlédnout a vyzkoušet si zboží. Toto zkoušení by však mělo sloužit pouze k nezbytnému seznámení se s vlastnostmi a funkcemi zboží, a to v podstatě v takovém rozsahu, jako když si jej zkoušíte při koupi v kamenném obchodě. "
Nicmene neznam obchod, kde by si clovek mohl vyzkouset kavovar tim, ze si uvari kavu (neresim nyni to, ze nekde v nejakem obchode je jeden kavovar na test od vendora apod.). Nebo pracku tim, ze si vypere, nebo treba vrtacku tim, ze si tam vyvrta par dir apod. Takze si i sama COI kapku protireci.
Ono je to jedno co říká ČOI, o tom zda to zkoušel nadměrně nebo ne bude rozhodovat jedině soud. A třeba ruční nářadí kdysi v Hornbachu vyzkoušet šlo, akorát tam neměli ten beton do kterého jsem potřeboval vrtat:)
5. 10. 2018 21:46:13
https://webtrh.cz/diskuse/obejiti-reklamace-vraceni-bez-udani-duvodu/strana/2#reply1367522
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit