Zadejte hledaný výraz...

Nutnost přidávat ke zboží fakturu a návod?

RayComputers
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 8. 2010 17:51:46
Ahoj,
chystám se založit vlastní e-shop a mám dotaz ohledně odesílání objednávek - je nějak dáno zákonem, že musí balík se zbožím obsahovat i vytištěnou fakturu, nebo stačí ji předem odeslat zákazníkovi na mail? A jak je to s návodem ke zboží - pokud je to věc, která nevyžaduje žádné zvláštní pokyny, musí tam návod být?
Díky za reakce
3. 8. 2010 17:51:46
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538107
Jestli ze zákona to nevím, ale rozhodně je to dobrým zvykem. Ne každý má chuť a potřebné znalosti k tomu, aby lovil třeba nějaké pdf v mailu a následně si jej vytiskl.
3. 8. 2010 19:22:02
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538106
on.la
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
3. 8. 2010 19:42:36
fakturu stačí v el. podobě a podoba návodu není nikde specifikována, tzn. záleží na okolnostech - např. na sluchátka se vesměs toleruje tech. specifikace + pár vět o tom, že by se neměla strkat třeba do zadku, ale do uší a u elektroniky je tištěný návod (obvykle) samozřejmostí, samozřejmě pokud je zboží určeno k prodeji v dané zemi.
3. 8. 2010 19:42:36
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538105
RayComputers
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
3. 8. 2010 19:45:53
Napsal Railbot;548046
Jestli ze zákona to nevím, ale rozhodně je to dobrým zvykem. Ne každý má chuť a potřebné znalosti k tomu, aby lovil třeba nějaké pdf v mailu a následně si jej vytiskl.
Jasně, ale u zboží které objednávají čistě obyčejní spotřebitelé a ne právnické osoby mi to nepřijde tak nutné - stejně ji 90% z nich vyhodí....
---------- Post added 3.8.2010 at 19:48 ----------
Napsal on.la;548057
fakturu stačí v el. podobě a podoba návodu není nikde specifikována, tzn. záleží na okolnostech - např. na sluchátka se vesměs toleruje tech. specifikace + pár vět o tom, že by se neměla strkat třeba do zadku, ale do uší a u elektroniky je tištěný návod (obvykle) samozřejmostí, samozřejmě pokud je zboží určeno k prodeji v dané zemi.
dobře, díky...u mého typu zboží se o žádnou elektroniku nejedná, ale asi tam pro jistotu dám pár vět o tom, že se nemá vystavovat vysokym teplotám apod..
3. 8. 2010 19:45:53
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538104
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 8. 2010 20:18:13
S tou fakturou. Já si je jako konečný spotřebitel schovávám, protože je to pro mě jednodušší než hledat v mailu a tisknout, přip. pokud je jen na účtu v obchodu, tak si nejsem jíst, zda za půl roku když budu chtít reklamovat zboží, jestli si vzpomenu, kde jsem to koupil. Na druhé straně musíš dodat reklamační papír nebo tak, tak není lepší mít fakturu jako i zaručák?
Zkusit to můžeš, ale asi ti bude hodně lidí psát, kde máj papírovou fakturu, pokud zasíláš zboží.
3. 8. 2010 20:18:13
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538103
Vendik
verified
rating uzivatele
3. 8. 2010 21:11:10
Napsal RayComputers;548061
Jasně, ale u zboží které objednávají čistě obyčejní spotřebitelé a ne právnické osoby mi to nepřijde tak nutné - stejně ji 90% z nich vyhodí....
Jak píše kolega nade mnou, papírová faktura je první co hledám v případě problémů a následné reklamaci.
3. 8. 2010 21:11:10
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538102
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2010 21:14:52
Návod i fakturu můžeš posílat elektronicky. Šetří to spoustu času i peněz, pokud to je automatizované. V mailu je ale potřeba vysvětlit, že je to podle zákona v pořádku a můžou si ji vytisknout. Jinak jich 30% volá, že nedostali v balíku fakturu
3. 8. 2010 21:14:52
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538101
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 8. 2010 21:23:11
Napsal Souki;548106
Návod i fakturu můžeš posílat elektronicky. Šetří to spoustu času i peněz, pokud to je automatizované. V mailu je ale potřeba vysvětlit, že je to podle zákona v pořádku a můžou si ji vytisknout. Jinak jich 30% volá, že nedostali v balíku fakturu
Promiň, ale od toho shopu bych odešel, pokud zasílá zboží poštou atd. Možná to šetří čas i peníze pro dodavatele, ale co takový student na internátu, co si objedná triko a po čase ho bude chtít reklamovat. My na internátu měli cca 2 tiskárny a ty měli ještě vychovatelé, které si musel ukécavat, abys mohl tisknout.
Pokud je pro tebe hodně 5 10kč nebo kolik za tisk faktury a vrazit ji to balíku, tak nechci vidět jak budeš přístupovat k reklamaci atd.
3. 8. 2010 21:23:11
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538100
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2010 21:44:06
Nezdá se to, ale při stovkách objednávkách denně je to docela nezanedbatelný náklad. A díky takové drobnosti jako netisknout každou blbost pak zbývá více financí na jiné služby. A navíc je to ekologické. Mimochodem faktury můžeš také klidně odevzdat elektronicky i při reklamaci
3. 8. 2010 21:44:06
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538099
neddy2oo4
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
3. 8. 2010 23:19:44
No jednoznačně je to výdaj, který ve velkém objedmu však roste do tisíců. Když to ale převedu na velké shopy. alza fakturu posílá, mall taky... tak proč nejit po vzoru těch kterým to funguje a taky faktury neposílat. pokud nebudeš prodávat zboží s 2 -3% marží tak bych ty koruny a halíře za 1 fakturu neřešil.
3. 8. 2010 23:19:44
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538098
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
3. 8. 2010 23:30:05
Ale tam nejde jen o cenu papíru. Někdo to musí vytisknout, vložit do balíku. Taky se musí do skladu koupit tiskárny, zajišťovat jejich servis, někdo musí vyměňovat tonnery.
Je to zkrátka zbytečná starost a komplikace.
Stačí zákazníkovi sdělit "dbáme na životní prostředí a fakturu vám posíláme v emailu" a je o problém méně. Máte pravdu, že zase tak závratný výdaj to není, ale je tisíc dalších věcí, které jdou dělat podobně "jinak".
Samozřejmě, že pokud prodáváte luxusní zboží, je tištěná faktura a další drobnosti součástí "služby". Pokud ale myslíte ve velkém a minimalizujete náklady a čas strávnený zásilkou, tak to budete jen posílat.
3. 8. 2010 23:30:05
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538097
tomve
verified
rating uzivatele
(22 hodnocení)
3. 8. 2010 23:49:16
Teď jsem si uvědomil, že mi došly knihy bez faktury :D. Čili nemůžu si to dát do nakládů a ještě musím si napsat o fakturu. Čili zase o věc víc.
Edit: Ani na mailu není faktura v pdf.
3. 8. 2010 23:49:16
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538096
Který větší obchod nezasílá papírovou fakturu? Já jsem se s tím v životě nesetkal.
Osobně mi to přijde jako šetření na nesprávném místě, protože zákazníka to spíše naštve a pravděpodobně se zvedne procento emailů či telefonů ohledně faktury což může být ve výsledku kontraproduktivní (někteří mohou na papírové faktuře trvat - opět dodatečné náklady). Lidé jsou zvyklý co je psáno to je dáno a to bude trvat ještě dlouho... Myslím si, že větší problémy a náklady tvoří pro obchody dobírka (zadržené peníze) tam se vyplatí zákazníky motivovat k jiným způsobům platby, ale to už je OT.
4. 8. 2010 00:18:13
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538095
Petr Soukup
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
4. 8. 2010 00:28:26
O tom právě mluvím. Tím, že se přestanou tisknout faktury se neušetří hned miliony. Ale pokud se použije podobný přístup i na další činnosti, tak už ano. Je to o přístupu. Třeba taková blbost jako telefony. Máte v eshopu pevnou nebo voip? Není to zase tak velký rozdíl v nákladech, ale když to posčítáte, tak je to dost.
Mimochodem - viděli jste někdy na co tiskne alza? Ten nejlevnější papír a nejúspornější tisk. Nechte ten papír měsíc jinde než zavřený v šanonu a bude čistý bez potisku. Ze skladu od nich pravidelně zase dostávám papír s rozmázlým pruhem, protože tonnery táhnou co to jde (tam už ale tisknout musí tak jako tak).
4. 8. 2010 00:28:26
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538094
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
4. 8. 2010 02:57:29
Napsal Souki;548191
Mimochodem - viděli jste někdy na co tiskne alza? Ten nejlevnější papír a nejúspornější tisk. Nechte ten papír měsíc jinde než zavřený v šanonu a bude čistý bez potisku. Ze skladu od nich pravidelně zase dostávám papír s rozmázlým pruhem, protože tonnery táhnou co to jde (tam už ale tisknout musí tak jako tak).
zrovna tu koukam na docela cerstvou fakturu od alzy a papir rozhodne neni ten nejlevnejsi (je to nejaky kvalitnejsi tiskarnovy papir), tisk laserem, rozhodne ne nejuspornejsi tiskovou technikou (pripada mi to naopak jako neco kvalitnejsiho), kdyz si tak preberu jake faktury jsem od nich dostaval driv, tak rozdil oproti tehle neni... takze se mi zda ze nemluvis tak uplne pravdu :) alza tady an tom rozhodne nesetri... neni to aspon videt
4. 8. 2010 02:57:29
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-pridavat-ke-zbozi-fakturu-a-navod#reply538093
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit