Zadejte hledaný výraz...

Nutnost dodat zboží za nesmyslnou cenu

koshee84
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
7. 10. 2015 09:55:28
Ahoj,
na eshopu se mi zobrazil produkt za 266,-. Podobné produkty se prodávají v relaci cca 2 tisíce.
Je mou povinností produkt dodat, když si zákaznice udělala objednávku?
Dle ČOI jde o nekalou obchodní praktiku (i když je zjevná chyba) a musím zákaznici vyhovět.
Produkt ale fyzicky k prodeji není a nikdo ho nenabízí, omylem se dostal dodavateli do xml dat. Zákaznice po mě nyní požaduje podobný produkt skladem s cenou 1500,- za cenu 266,-
Díky za radu jak postpovat
Radim
7. 10. 2015 09:55:28
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144954
Jan
verified
rating uzivatele
(9 hodnocení)
7. 10. 2015 10:06:57
1) Stonuj objednávku - vyprodalo se zboží.
2) Nový tedy jiný produkt nová cena 1500, můžete ji nabídnout slevu to je vše.
3) Dát ji to za cenu 266 a být v mínusu, ale máte zcela spokojenou zákaznici.
7. 10. 2015 10:06:57
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144953
Michal Pešat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
7. 10. 2015 10:21:51
SOS - Asociace i ČOI se tak shodují, že smlouvy byly platně uzavřeny a spotřebitel přesvědčený, že je v právu, se svého nároku může domáhat u soudu. Zároveň však poukazují na fakt, že takové smlouvy mohou být považovány za neplatné ze zcela jiného důvodu, než udává prodejce.
Například již zmíněný 64GB iPhone 6 stojí na e-shopu Alza.cz standardně 22 tisíc korun, začátkem ledna jej bylo možné pořídit za 800 korun. Je tedy pravděpodobné, že kupující museli o chybě vědět.
„Pokud spotřebitel jednoznačně musel poznat, že cena je chybná, pak by mohla být smlouva považována za neplatnou pro rozpor s dobrými mravy dle § 588 Občanského zákoníku,“ upřesnil Palla. Podle ČOI je to však v tomto případě slabý argument.
Právníci, které čtenáři ve věci stornování objednávek oslovili, pak zmiňují i fakt, že e-shop u výrazně zlevněných produktů informoval kupující i o 96% slevě. Ti se tak mohli oprávněně domnívat, že jde o radikální snížení cen vybraného zboží, které není po Vánocích nikterak výjimečné.
„Platí tedy, že pokud je spotřebitel přesvědčen, že je v právu, musí se svého nároku domáhat u soudu,“ dodal Fröhlich.
Zdroj: http://mobil.idnes.cz/alza-prodavala-iphone-6-velmi-levne-dtp-/mob_tech.aspx?c=A150113_144415_mob_tech_LHR
7. 10. 2015 10:21:51
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144952
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 10. 2015 10:22:38
Ono s tím stornováním objednávky to není jen tak, měli jsme stejný problém. Objednávku jsem stornoval s tím, že již zboží není a nebude (nabídl jsem jiné i se slevou, ale ne za tu cenu objednávky), nicméně dle ČOI to byla chyba a ja v podstatě jako prodejce nemám nárok něco zrušit (prostě smlouva). Chtěl jsem ušetřit čas kupujícího u svůj, ale dobrý skutek je vždy řádně potrestán. Pokuta nebyla, ale prostě ČOI přišla, aby řekla, že je vše v naprostém pořádku (výjezdné 100,- Kč).
Takže férové řešení i s posvěcením ČOI je:
Potvrdit objednávku, v obchodních podmínkách máš dodací dobu, kterou když nedodržíš, můžes objednávku zákazníkovi stornovat. S tím, že jsi nedodržel dodací lhůtu a nemůžeš zaručit kdy bude zboží dodáno, tedy nemůžeš dostát svých závazků vůči nakupujícímu.
Toto ale můžeš zákazníkovi napsat až po překročení dodací doby, když to napišeš před, může na tebe přijit ČOI :)
7. 10. 2015 10:22:38
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144951
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 10. 2015 11:12:31
Jasne ze nemusis. V obchodnych podmienkach by si mal mat nieco ako ze objednavka je zavezna az po jej akceptovani(tzn, nie vytvoreni).
7. 10. 2015 11:12:31
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144950
koshee84
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
7. 10. 2015 12:06:39
Napsal node;1231352
Jasne ze nemusis. V obchodnych podmienkach by si mal mat nieco ako ze objednavka je zavezna az po jej akceptovani(tzn, nie vytvoreni).
Můžu si dát do obchodních podmínek co chci? Nebude se ČOI zlobit?:-)
7. 10. 2015 12:06:39
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144949
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 10. 2015 12:28:17
To ti nepoviem, ale urcite su nejake veci ktore tam mat musis zo zakona ale zvysok je na tebe. Ty predsa stanovujes ako co a kedy a zakaznik to pri nakupe musi akceptovat alebo ist inam.
7. 10. 2015 12:28:17
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144948
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
7. 10. 2015 13:22:08
Napsal node;1231352
Jasne ze nemusis. V obchodnych podmienkach by si mal mat nieco ako ze objednavka je zavezna az po jej akceptovani(tzn, nie vytvoreni).
Jenže objednávka je akceptována v momentě odeslání. A co cheš tam mít opravdu nemůžeš :)
7. 10. 2015 13:22:08
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144947
Alexy
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 13:26:37
Napsal Jan06;1231334
1) Stonuj objednávku - vyprodalo se zboží.
2) Nový tedy jiný produkt nová cena 1500, můžete ji nabídnout slevu to je vše.
3) Dát ji to za cenu 266 a být v mínusu, ale máte zcela spokojenou zákaznici.
Bod 3) u reálných lidí neplatí, stydí se, že na vás tolik vydělali, mají špatné svědomí a už u vás nikdy nic nekoupí.
7. 10. 2015 13:26:37
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144946
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
7. 10. 2015 13:40:44
Napsal Alexy;1231406
Bod 3) u reálných lidí neplatí, stydí se, že na vás tolik vydělali, mají špatné svědomí a už u vás nikdy nic nekoupí.
S tím nesouhlasím. Nás většina zákazníků při benevolentním chování z naší strany ždímala tak dlouho, dokud jsem to neutnul, a zákazník pak uraženě odešel ždímat někoho jiného. V oboru potisku triček je totiž velká konkurence, takže zákazníka získává ten, kdo si toho nechá nejvíce líbit.
7. 10. 2015 13:40:44
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144945
Alexy
verified
rating uzivatele
7. 10. 2015 15:17:13
Napsal Comanch;1231412
S tím nesouhlasím. Nás většina zákazníků při benevolentním chování z naší strany ždímala tak dlouho, dokud jsem to neutnul, a zákazník pak uraženě odešel ždímat někoho jiného. V oboru potisku triček je totiž velká konkurence, takže zákazníka získává ten, kdo si toho nechá nejvíce líbit.
Ano, máte pravdu, tak to jsou ždímači od přírody, já psal o normálních slušných lidech, bod 3. se podle mě nevyplatí nikdy, tedy pomineme-li názor instance nejvyššíí :-)))
7. 10. 2015 15:17:13
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144944
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
7. 10. 2015 15:28:27
Napsal koshee84;1231331
Ahoj,
na eshopu se mi zobrazil produkt za 266,-. Podobné produkty se prodávají v relaci cca 2 tisíce.
Je mou povinností produkt dodat, když si zákaznice udělala objednávku?
Dle ČOI jde o nekalou obchodní praktiku (i když je zjevná chyba) a musím zákaznici vyhovět.
Produkt ale fyzicky k prodeji není a nikdo ho nenabízí, omylem se dostal dodavateli do xml dat. Zákaznice po mě nyní požaduje podobný produkt skladem s cenou 1500,- za cenu 266,-
Díky za radu jak postpovat
Radim
Řešíte to úplně ze špatné strany. Zákazník si objednal zboží, které už není dostupné. To se prostě stává, a je jedno jaká u něj byla cena. Takže prostě "Omlouváme se, zboží už nemůžeme dodat. Nashledanou." Tomu nemůže vytknout nikdo nic.
Jiná věc by byla pokud byste to zboží (objednané zákazníkem za nízkou cenu) měli stále v nabídce, tak by to samozřejmě byla problematická situace do které by mohla zasahovat ČOI a kde by asi bylo korektní dodat to zákazníkovi za nízkou cenu i když na tom proděláte. Ale to se zde nestalo.
7. 10. 2015 15:28:27
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144943
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
7. 10. 2015 15:31:07
Neuváděj zákazníkovi důvod storna jako chybnou cenu ale to že není skladem. A nemůže slavná ČOIka vubec nic.
7. 10. 2015 15:31:07
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144942
TDS
verified
rating uzivatele
14. 10. 2015 00:03:54
Btw, jak to nakonec dopadlo s tou Alzou, chvíli byly tahanice kdo co musí a nemusí a pak to nějak nápadně utichlo...
14. 10. 2015 00:03:54
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144941
Jan Kovanda
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
14. 10. 2015 09:27:13
Napsal TDS;1232941
Btw, jak to nakonec dopadlo s tou Alzou, chvíli byly tahanice kdo co musí a nemusí a pak to nějak nápadně utichlo...
Hádám, že zákazníci dostali nějaký držhubný a odcházeli s pocitem vítězství.
14. 10. 2015 09:27:13
https://webtrh.cz/diskuse/nutnost-dodat-zbozi-za-nesmyslnou-cenu#reply1144940
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit