Zadejte hledaný výraz...

Nová úprava Obchodních podmínek pro eshopy – už to má někdo změněné, jakou formou a obsah?

Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
11. 1. 2016 10:31:48
Načal jsem to zde, ale lepší je vytvořit nové téma.
Jak uvádí tento článek (a upřesňuje HonzaD), bude opět potřeba změnit Obchodní podmínky.
Citace: Už před zavedením novinky do praxe – mimosoudní řešení spotřebitelských sporů nabyde účinnosti až 1. února 2016 – musí ale obchodníci začít s úpravou obchodních podmínek. Ty musí být změněny do tří měsíců od nabytí účinnosti ustanovení, tedy právě do začátku února. "Dle novely by měl podnikatel nově informovat spotřebitele jasným, srozumitelným a snadno dostupným způsobem o příslušném orgánu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Za nesplnění povinnosti hrozí opět pokuta až 1 000 000 korun," varuje advokát Dalibor Kovář. Informace musí zahrnovat mimo jiné i internetovou adresu subjektu (www.coi.cz).
Můj dotaz zní, zda už to má někdo změněné, jakou formou a obsahově, či zda je někde opět k dispozici nějaký muster.
11. 1. 2016 10:31:48
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164975
Tomas K392
verified
rating uzivatele
12. 1. 2016 19:23:32
Zatím aktuální stav : "-Všechny spory mezi stranami vzniklé z Kupní smlouvy či s ní související budou předloženy k rozhodnutí příslušnému soudu v České republice.
- Mimosoudní vyřizování stížností spotřebitelů zajišťujeme prostřednictvím elektronické adresy ab@cd.cz. O vyřízení stížnosti bude Zákazník informován emailem uvedeným ve stížnosti."
Předpokládám že dojde ke změně místo e mail na ČOI.
12. 1. 2016 19:23:32
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164974
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
25. 1. 2016 15:27:13
Hmmm, my ve stávajících Obchodních podmínkách nic o nějakých sporech nemáme... :-(
Škoda, že tato nová povinnost není někde přesněji prezentována, jak ji správně zakomponovat do OP.
25. 1. 2016 15:27:13
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164973
Tomas K392
verified
rating uzivatele
26. 1. 2016 20:16:32
Správně ti to zakomponuje právník za patřičné noty......
26. 1. 2016 20:16:32
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164972
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
1. 2. 2016 16:05:51
Nic nového...?
1. 2. 2016 16:05:51
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164971
Suke
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
1. 2. 2016 16:29:12
APEK přináší aktualizované Vzorové obchodní podmínky pro rok 2016! | Asociace pro elektronickou komerci – APEK…
1. 2. 2016 16:29:12
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164970
Tomas K392
verified
rating uzivatele
1. 2. 2016 17:31:40
Takže je to tak, jak jsem předvídal.
1. 2. 2016 17:31:40
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164969
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
1. 2. 2016 18:26:23
Opět další paskvil, zejména pro e-shopy. Přímo v zákoně například je: "V případě sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, který se nepodařilo mezi stranami urovnat přímo, poskytne prodávající spotřebiteli informace uvedené v odstavci 1 v listinné podobě nebo na jiném trvalém nosiči dat.".
Nevíte někdo jak je definován "spor"?:-) Když se třeba někdo po 5 letech bude domáhat uplatnění reklamace, tak je to spor a já mu jako musím poslat dopis nebo CD s tím, že se má obrátit na ČOI? :-)
1. 2. 2016 18:26:23
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164968
Tomas K392
verified
rating uzivatele
1. 2. 2016 21:12:53
Spor – Wikipedie…
po 5 ti letech se může dožadovat čehokoliv, tedy pokud máš 5 + let dobu pro reklamaci
1. 2. 2016 21:12:53
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164967
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
1. 2. 2016 22:33:12
Napsal Tomáš K;1262910
Spor – Wikipedie…
po 5 ti letech se může dožadovat čehokoliv, tedy pokud máš 5 + let dobu pro reklamaci
Reklamace po 5 letech byl samozřejmě jen příklad.
Už vidím, jak ČOI nebo soudu argumentuju citací z wiki :-D
1. 2. 2016 22:33:12
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164966
Luděk Kvapil
verified
rating uzivatele
2. 2. 2016 12:45:32
Teď to řeším. Už to na cz eshopech mám, ale chtěl jsem se zeptat, jak je to na Slovensku. Přecijenom to vychází z legislativy EU. Mají tam už také podobný zákon v platnosti?
---------- Příspěvek doplněn 02.02.2016 v 12:49 ----------
Napsal ramix;1262937
Reklamace po 5 letech byl samozřejmě jen příklad.
Už vidím, jak ČOI nebo soudu argumentuju citací z wiki :-D
Záruční doba je normálně 2 roky. To by muselo být uvedeno, že ji má delší jak 5 let. Ty informace na trvalém nosiči myslí OP vytištěné na papíře. Protože platí v den objednání a můžu je kdykoliv změnit, ale dle zákona bych měl ty změny archivovat. U mě to řeší archivace databází. Kdyby byl problém, tak si prostě najdu starou databázi a mrknu, co tam bylo napsané.
2. 2. 2016 12:45:32
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164965
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
2. 2. 2016 14:57:25
Napsal siva01;1263046
Záruční doba je normálně 2 roky. To by muselo být uvedeno, že ji má delší jak 5 let. Ty informace na trvalém nosiči myslí OP vytištěné na papíře. Protože platí v den objednání a můžu je kdykoliv změnit, ale dle zákona bych měl ty změny archivovat. U mě to řeší archivace databází. Kdyby byl problém, tak si prostě najdu starou databázi a mrknu, co tam bylo napsané.
S tou zárukou jste to zamotali :-) Já chtěl prostě říct, že když si zákazník na mě vzpomene s nějakým nesmyslem (NAPŘÍKLAD že po 30 letech od koupi uplatní reklamaci a já mu ji samozřejmě zamítnu, protože je u mě max. 2 roky), tak už je to bráno jako spor, protože jsme se nedohodli? A já mu na to mám poslat poštou vytištěné svoje obchodní podmínky? :-) Prostě mi jde o to, co se přesně myslí situací sporu.
2. 2. 2016 14:57:25
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164964
ixemin
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
2. 2. 2016 15:13:33
Napsal siva01;1263046
Teď to řeším. Už to na cz eshopech mám, ale chtěl jsem se zeptat, jak je to na Slovensku. Přecijenom to vychází z legislativy EU. Mají tam už také podobný zákon v platnosti?
Ano, viz
Nové povinnosti eshopov a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov od 1.2.2016 - podnikajte.sk…
2. 2. 2016 15:13:33
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164963
Standa63
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
2. 2. 2016 15:31:37
Napsal Suke;1262805
APEK přináší aktualizované Vzorové obchodní podmínky pro rok 2016! | Asociace pro elektronickou komerci – APEK…
Hmm v APEKU je jen toto:
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
Kdežto z odkazu od ixemina, respektive na Slovensku, to mají myslím precizněji:
Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“). Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm
2. 2. 2016 15:31:37
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164962
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
3. 2. 2016 12:55:55
Napsal ramix;1263099
S tou zárukou jste to zamotali :-) Já chtěl prostě říct, že když si zákazník na mě vzpomene s nějakým nesmyslem (NAPŘÍKLAD že po 30 letech od koupi uplatní reklamaci a já mu ji samozřejmě zamítnu, protože je u mě max. 2 roky), tak už je to bráno jako spor, protože jsme se nedohodli? A já mu na to mám poslat poštou vytištěné svoje obchodní podmínky? :-) Prostě mi jde o to, co se přesně myslí situací sporu.
bude to jako spor a bude třeba zákazníka informovat podle odstavce 1. Takže pokud se reklamace zamítne, přidáte na reklamační protokol, že má možnost řešit spor přes ČOI.
3. 2. 2016 12:55:55
https://webtrh.cz/diskuse/nova-uprava-obchodnich-podminek-pro-eshopy-uz-to-ma-nekdo-zmenene-jakou-formou-a-obsah/#reply1164961
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit