Ceny za klik se přesně dopředu určit nedají. V účtu AdWords je nástroj na odhady ceny, ale většinou je dost nepřesný, protože cena se odvíjí od samých neznámých.
Takže, začíná se na jednom centu. To je minimum, které musíš nabídnout. Maximum, které smíš nabídnout je 100 dolarů, ale to tě asi nezajímá :-) S většinou slov na úrovni jednoho centu začít vůbec nejde (ale dá se na tu cenu často později dostat). Takže ty nabídneš nějakou cenu - třeba 20 centů za klik, to znamená, že chceš platit maximálně 20 centů za jeden klik. Cenu si tedy určíš sám, podle toho, jak ti vyhovuje. Jde o maximální cenu, ve skutečnosti můžeš platit méně - přesně tolik kolik potřebuješ, aby sis udržel požadovanou pozici (čili pokud stačí jen 10 centů, abys byl první, budeš platit 10, to funguje automaticky).
A teď k těm faktorům, které ovlivňují cenu:
+ konkurence (čím větší, tím dražší, drahý je třeba travel, incoming, letenky)
+ ceny nabídnuté konkurencí (čím víc platí oni, tím víc musíš platit ty, abys je přeskočil)
+ pozice (čím níže ti stačí být, tím méně musíš platit)
+ quality score (čím kvalitnější inzerát, tím výhodnější cena - zahrnuje třeba míru prokliku - čím víc se na tvůj inzerát kliká, tím nižší může cena při stejné pozici být)
12. 6. 2007 09:20:00