Zadejte hledaný výraz...

Nezaplacené zboží

dave67
verified
rating uzivatele
25. 5. 2010 20:37:09
Predstavte si situaci. Zakaznik objedna zbozi, zvoli platbu predem, ja mu zasilku odeslu, ale platbu neprovede.
Ne ze bych bezne posilal driv nez zaplati, ale stalo se...
Vznika me nejaky pravo po nem neco vymahat? Smlouvu uzavrel, ja ji splnil, on ne.
25. 5. 2010 20:37:09
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508835
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 5. 2010 21:33:33
Napsal dave67;516425
Predstavte si situaci. Zakaznik objedna zbozi, zvoli platbu predem, ja mu zasilku odeslu, ale platbu neprovede.
Ne ze bych bezne posilal driv nez zaplati, ale stalo se...
Vznika me nejaky pravo po nem neco vymahat? Smlouvu uzavrel, ja ji splnil, on ne.
Samozřejmě. Uzavřeli jste smlouvu a on nesplnil svoji část dohody.
25. 5. 2010 21:33:33
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508834
dave67
verified
rating uzivatele
25. 5. 2010 21:48:30
Myslim si to taky:-) Poslal jsem ji upominku, ma 10 dni na zaplaceni, ale jiz par dni to je a nic. Jak dal postupovat?
25. 5. 2010 21:48:30
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508833
Frenky
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
25. 5. 2010 23:27:48
To je otázka. Mě se to stalo taky kdysi a vůbec to nebyla sranda... ono hodně záleží na zákazníkovi jakou má povahu. Většinou to zaplatí, ale s hoodně dlouhým zpožděním. Případně pokud bydlí někde v okolí, zajeď za ním a stručně a jasně mu vysvětli co a jak ;) Teda pak ještě záleží na tom co jsi mu posílal za zboží a v jaké ceně = aby se ti pak to vymáhání vůbec vyplatilo ;)
25. 5. 2010 23:27:48
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508832
ElChupacabra
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 5. 2010 15:13:32
Napsal dave67;516458
Myslim si to taky:-) Poslal jsem ji upominku, ma 10 dni na zaplaceni, ale jiz par dni to je a nic. Jak dal postupovat?
Je několik možností:
1) Budeš ji uhánět sám - doporučuji zavolat, vysvětlit co a jak, dát si jasný termín do kdy má peníze zaplatit.
2) Předat právníkovi, který jí napíše upomínku a pokud nedojde k úhradě, zažaluje ji.
3) Předat nějaké inkasní agentuře, která za ca 15 - 20% povede inkasní řízení místo tebe.
27. 5. 2010 15:13:32
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508831
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
27. 5. 2010 22:29:07
Na jedne strně máš pravdu v tom, že tím, že zákazník nepřevzal objednávku Ti způsobil škodu. Tuto škodu je podle zákona povinnen nahradit. Častokrát si zákazník e-shopu myslí, že je to totéž, jako vrácení zboží bez udání důvodu při obchodování na dálku, ale to se plete.
1) Zboží musí nejprve přijmout a pak teprve je může vracet a to na svoje náklady. Prodejce mu pak vrací peníze za zboží nikoliv za poštovné.
2) Zboží nelze vrátit, pokud je to zakázková výroba nebo bylo objednáno přímo pro konkretního zákazníka.
3) Zboží nesmí být např. rozbalené. Potom je právo účtovat zákazníkovi náklady na znovuuvedení do prodeje.
Na straně druhé ty musíš prokázat, že si zboží objednal přímo tento zákazník a každý zkušenější právník Ti řekne, že je to nemožné. Kdyby totiž s tímto na mě někdo přišel a ukazal mi třeba i důkaz o IP adrese mého PC. Pak řeknu, že počítač používá více lidí, všechny jsou oje osoby blízké a já nebudu dále vypovídat........a konec dál už pohádka o vymožené částce nepokračuje.
27. 5. 2010 22:29:07
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508830
dave67
verified
rating uzivatele
27. 5. 2010 23:56:55
Bavime se tady trochu o necem jinym. Zakaznik zasilku prevezme, ale protoze jsem ji odeslal driv, nez byli penize na ucte, asi nabyl dojmu, ze neni potreba zaplatit.
27. 5. 2010 23:56:55
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508829
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
28. 5. 2010 11:00:59
soráč blbě jsem to přečetl, hlavně že všechny poučuju, aby si všechno dočetli dokonce :))
Jasně, že máš nárok na úhradu zboží. Postupoval bych asi následovně:
Na Českou poštu nebo jiného přepravce dej reklamaci o nedoručení zásilky. Dostaneš zpět potvrzení o tom, že byla zásilka převzata, to je poměrně důležité, protože asi nemáš podepsaný dodací list, že?
Na tomto dokladu bude vidět i kdo zásilku převzal a jakou měla váhu.
Postup, který se nám v tomto směru osvědčil (ne že bychom odesílali zásilky bez platby, ale občas někdo někde dluží) je následující:
1) Zaslat dopis, kde vyzveš zákazníka k úhradě (DOPORUČENE !!!), přiložíš kopii objednávky, kopii podacího lístku a kopii z České pošty o doručení. Vyzveš jej, aby do 10ti dnů zboží buď uhradil nebo vrátil. To vrátil vidím jako důležité a pokud to udělá má nárok na proplacení poštovného (nemá smysl se v tomto hádat, protože pokud bude chytrý řekne, že si nic neobjednal a přišel mu balíček, který převzal, proč má tedy platit poštovné? ) Hádku v tomto směru neustojíš, protože jak už jsem popisoval výše není téměř možné prokázat, zda objednávku opravdu udělala dotyčná osoba.
2) Pokud nereaguje zaslat druhý dopis opět doporučeně s nadpisem opakovaná výzva.
3) Pokud nereaguje zaslat třetí dopis tentokráte i s dodejkou do vlastních rukou a nazvat jej předžalobní výzva.
Pokud nebude reagovat ani na třetí dopis pak záleží na tom, jakou hodnotu zboží mělo. Pokud byla cena nižší než 5000Kč jedná se o přestupek a řešení je možné pouze prostřednictvím civilního soudu. Pak se mi ozvi a dohodneme se.
Pokud je cena vyšší než 5000Kč jdi na policii a podej žádost o prošetření (neplést s trestním oznámením) V praxi to znamená totéž, ale jde o to, že pokud podáš trestní oznámení a to se neprokáže může tě protistrana žalovat. U žádosti o prošetření toto nehrozí.
28. 5. 2010 11:00:59
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508828
Santhew
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 5. 2010 12:20:17
Pěkně napsáno, pomohlo mi to => Dávám reputaci
Napsal skranc;517433
soráč blbě jsem to přečetl, hlavně že všechny poučuju, aby si všechno dočetli dokonce :))
Jasně, že máš nárok na úhradu zboží. Postupoval bych asi následovně:
Na Českou poštu nebo jiného přepravce dej reklamaci o nedoručení zásilky. Dostaneš zpět potvrzení o tom, že byla zásilka převzata, to je poměrně důležité, protože asi nemáš podepsaný dodací list, že?
Na tomto dokladu bude vidět i kdo zásilku převzal a jakou měla váhu.
Postup, který se nám v tomto směru osvědčil (ne že bychom odesílali zásilky bez platby, ale občas někdo někde dluží) je následující:
1) Zaslat dopis, kde vyzveš zákazníka k úhradě (DOPORUČENE !!!), přiložíš kopii objednávky, kopii podacího lístku a kopii z České pošty o doručení. Vyzveš jej, aby do 10ti dnů zboží buď uhradil nebo vrátil. To vrátil vidím jako důležité a pokud to udělá má nárok na proplacení poštovného (nemá smysl se v tomto hádat, protože pokud bude chytrý řekne, že si nic neobjednal a přišel mu balíček, který převzal, proč má tedy platit poštovné? ) Hádku v tomto směru neustojíš, protože jak už jsem popisoval výše není téměř možné prokázat, zda objednávku opravdu udělala dotyčná osoba.
2) Pokud nereaguje zaslat druhý dopis opět doporučeně s nadpisem opakovaná výzva.
3) Pokud nereaguje zaslat třetí dopis tentokráte i s dodejkou do vlastních rukou a nazvat jej předžalobní výzva.
Pokud nebude reagovat ani na třetí dopis pak záleží na tom, jakou hodnotu zboží mělo. Pokud byla cena nižší než 5000Kč jedná se o přestupek a řešení je možné pouze prostřednictvím civilního soudu. Pak se mi ozvi a dohodneme se.
Pokud je cena vyšší než 5000Kč jdi na policii a podej žádost o prošetření (neplést s trestním oznámením) V praxi to znamená totéž, ale jde o to, že pokud podáš trestní oznámení a to se neprokáže může tě protistrana žalovat. U žádosti o prošetření toto nehrozí.
30. 5. 2010 12:20:17
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508827
Michal
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 6. 2010 12:01:21
Jednou se mi stalo to samé - poslal jsem zboží pře zaplacením. Zákazník převzal, ale nezaplatil. Po několika urgencích jsem to vzdal jako ztrátu času, jednalo se totiž o objednávku asi za tři stovky, tak jsme to odepsali do ztrát ...
4. 6. 2010 12:01:21
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508826
Nemel by platit predem kdyz zatrhnul platbu predem? Zbozi se pak odesle az po provedeni platby.
Napsal dave67;516425
Predstavte si situaci. Zakaznik objedna zbozi, zvoli platbu predem, ja mu zasilku odeslu, ale platbu neprovede.
Ne ze bych bezne posilal driv nez zaplati, ale stalo se...
Vznika me nejaky pravo po nem neco vymahat? Smlouvu uzavrel, ja ji splnil, on ne.
4. 6. 2010 13:05:18
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508825
dave67
verified
rating uzivatele
4. 6. 2010 17:09:36
Neregistrovany: Kazdej system funguje jinak.
A jinak vysledek - pani se ozvala, penize pry asi opravdu neodeslala (i kdyz si to myslela), ze zaplati do konce mesice... Uvidime.
Meli jsme i jednoho koumaka, kterej si naobjednaval zbozi za skoro 20 tisic a pry specha, ale nema ted penize, jestli je mozna faktura na splatnost. Moc nechapal ze to nejde, ale po mesici, kdy udajne penize mel mit, je ticho po pesine.D Takze i na takovy bacha.
4. 6. 2010 17:09:36
https://webtrh.cz/diskuse/nezaplacene-zbozi#reply508824
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit