Zadejte hledaný výraz...

Nezájem Čechů o alternativní platební metody?

Annalina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2009 13:43:29
Napsal MichalekII;301021
Hmmm, koupit v nějakém menším eshopu zboží, zaplatit na BÚ a potom 3 týdny čekat co a zda vůbec něco přijde můlže snad jen masochysta ...
Nezkošela jsi se na to podívat i ze strany zákazníka?
Tak za prvé, jasně že to přijde, za druhé žádný jiný obchod, kde by některé věci sehnal neexistuje. A to ani kamenný, takže s těmito dodacími lhůtami počítá. Přirozeně, že v takovém případě, pokud s eshopem nemá zkušenosti, bude preferovat dobírku.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 13:45 ----------
Napsal NextClick;301024
Jak rika John Vanhara .. lepsi je se s tim moc nesrat ;) a rovnou poradne zviditelni rozdil za dopirku versu placeni na ucet. Idelani je si to spocitat tak ze zdrazeni dobirky castecne dotuje platbu na ucet. Ve vysledku budes mit pri platbe na ucet postovne treba 29 kc a pri platbe na dobirku 130,- Udelej to na zkousku na tyden a pak to vyhodnot.
Zaroven udelej klasickou "AKCI" kdy na webu bude velkyma pismenama jakoby takovy prelep s textem: "AKCE! postovné jen 29,-Kč"
Mám pečlivě spočítané dotované poštovné - od 200,- dotuju, přes 1000,- zdarma. Cílem je povzbudit k vyšším objednávkám, protože ty za 200-300,- jsou fakt na prd. I tak mám poštovné oproti konkurenci cca poloviční (120,- plošně, se s tím neserou).
BTW při objemu objednávek v průměru 1 za den se obecně dost blbě vyhodnoduje cokoliv, a byla by chyba z tak malého vzorku vyvozovat nějaké závěry a změny ve strategii. V prvé řadě nemůžu vůbec říct, PROČ nechodí více objednávek (nabízí se odpověď: lidé o novém eshopu ještě nevědí), otázkou je, jestli současný objem prostě s tímto typem zboží a zákazníků za daných podmínek není maximální možný.
8. 6. 2009 13:43:29
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317431
Mirek
verified
rating uzivatele
(61 hodnocení)
8. 6. 2009 14:46:05
Dobirka je nase narodni zlo ( no a mozna i kolegu ze Slovenska ). Pro obchodnika je neprijemne dotovat bezurocne zakaznika a pochybuji ze se toho lidi dobrovolne vzdaji. Pro zakaznika je to po vsech strankach vyhodne a tech par korun rozdilu daji vzdy. Bohuzel se obavam ze do nejake vysky obratu je to neprekonatelny problem co clovek musi nejakym zpusobem zvladnout.
8. 6. 2009 14:46:05
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317430
MichalekII
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2009 15:03:32
Skutečně si myslíš, že úspěch je zaručen pouze absencí konkurence?
Jasně, že to přijde? To můžeš tvrdit třeba tisíckrát, ale dokážeš ovlivnit
například chybu doručovatelské společnosti (pošty)?
Napsal Annalina;301030
Tak za prvé, jasně že to přijde, za druhé žádný jiný obchod, kde by některé věci sehnal neexistuje. A to ani kamenný, takže s těmito dodacími lhůtami počítá. Přirozeně, že v takovém případě, pokud s eshopem nemá zkušenosti, bude preferovat dobírku.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 13:45 ----------
Mám pečlivě spočítané dotované poštovné - od 200,- dotuju, přes 1000,- zdarma. Cílem je povzbudit k vyšším objednávkám, protože ty za 200-300,- jsou fakt na prd. I tak mám poštovné oproti konkurenci cca poloviční (120,- plošně, se s tím neserou).
BTW při objemu objednávek v průměru 1 za den se obecně dost blbě vyhodnoduje cokoliv, a byla by chyba z tak malého vzorku vyvozovat nějaké závěry a změny ve strategii. V prvé řadě nemůžu vůbec říct, PROČ nechodí více objednávek (nabízí se odpověď: lidé o novém eshopu ještě nevědí), otázkou je, jestli současný objem prostě s tímto typem zboží a zákazníků za daných podmínek není maximální možný.
8. 6. 2009 15:03:32
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317429
Annalina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
8. 6. 2009 21:20:33
Napsal MichalekII;301081
Skutečně si myslíš, že úspěch je zaručen pouze absencí konkurence?
Jasně, že to přijde? To můžeš tvrdit třeba tisíckrát, ale dokážeš ovlivnit
například chybu doručovatelské společnosti (pošty)?
Já myslela, že narážíš na eshopy, které prostě nic nepošlou, tzn. podvody. Chybu pošty neovlivním, ale můžu mít zásilky pojištěné a dávat zákazníkům tracking kódy...
8. 6. 2009 21:20:33
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317428
Azu
verified
rating uzivatele
8. 6. 2009 23:14:33
Alternativní metody jako je zmiňovaný PaySec a PayPal prostě český člověk nepoužívá, český člověk používá dobírku, platební karty, bankovní převod a online bankovní převody mezi stejnou bankou, vše ostatní je zbytečnost.
Způasob platby se mění především podle ceny zboží a podle dostupnosti zboží. Nad určité částky lidé platí klidně raději kartou nebo bankovním převodem obzvlášť pokud je zboží označeno jako skladem a to z prostého důvodu, protože než by došli do banky za drahé peníze vybrat potřebnou částku, strávit čas cestou do banky nebo bankomatu, nebo řešit problém že dopravce nemá peníze na vrácení, tak je jednoduší si všechny tyto trbale ušetřit a zaplatit nějakým způsobem předem. Další situací kdy lidí jsou schopní platit předem je naopak u levného zboží zhruba do 500Kč obzvlášť když při takovém nákupu získají slevu na poštovném, protože u tohoto levného zboží je poštovné nezanedbatelnou částkou. Skladová dostupost je ovšem vždy vlemi důležitý faktor zda zaplatim předem nebo ne. Čím delší dodací lhůta, tím je menší šance na platbu předem. Celé to pak podtrhuje vzhled obchodu, který je pro mnohé kritériem serioznosti obchodu (je to sice neprávem, ale je to prostě tak).
Pokud se podívám na Váš obchod, tak Vám řeknu na rovinu, že bohužel s tímhle díru do světa neuděláte nikdy. Váš obchod totiž je ukázkovým příkladem jak obchod skutečně nemá vypadta po všech stránkách ať je to grafika, funkčnost, přehlednost, prostě ukázkový příklad neúspěšného internetového obchodu.
8. 6. 2009 23:14:33
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317427
Annalina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 6. 2009 08:29:35
Napsal Azu;301500
Pokud se podívám na Váš obchod, tak Vám řeknu na rovinu, že bohužel s tímhle díru do světa neuděláte nikdy. Váš obchod totiž je ukázkovým příkladem jak obchod skutečně nemá vypadta po všech stránkách ať je to grafika, funkčnost, přehlednost, prostě ukázkový příklad neúspěšného internetového obchodu.
Už jsem tady na Webtrhu viděla leccos, a nikdy by mě nenapadlo udílet nevyžádané rady a hodnocení tohoto typu o eshopu, o jehož sortimentu, cílovém zákazníkovi a prodejních výsledcích nic nevím. Sorry, vaše hodnocení je natolik obecné a veskrze negativní, že se nedá brát vážně. Nelíbí? Ok. Pro mě je důležité, co říkají zákazníci, obchodní partneři a další relevantní lidé.
9. 6. 2009 08:29:35
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317426
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
9. 6. 2009 10:38:02
Alternativní platby.
1. pokud využiješ jakékoliv banky chcou peníze a ty je musíš zohlednit v ceně (stejně proděláš pokud nemáš obraty vyšší jak statisíce)
2. úvěrové karty a popř. úvěry dobrá varianta pro zboží v hodnotě 20 000 a výš solidní obchodník si domluví i nějaké ty provize
3. paypaly a podobné. Rozhodně dobrá věc ale kupní síla tady není, důvěryhodnost a naše česká povaha neumožňuje masivní využití. (lidově řečeno lidská zdechlost)
4. nejlepší je účet / účet ale na to je třeba mít již nějaké jméno někde tady zaznělo kdo zaplatí aby následně musel čekat 3 týdny na zboží (téměř nikdo) takže doladit své služby v eshopu více získat důvěru zákazníku dodacími lhůtami apod.
5. i když je požadavek bez dobírky u nás v eshopu to činí 85% veškerého uskutečněného obchodu. Pohybujeme se v obratu v šestimístných částkách - 17 000 položek naeditovaných.
Výsledek využíváme dobírku a účet/účet. Co se týče zboží tady se to rovná když jsme začínali nosil jsem domů cca 4 000 měsíčně zbytek zůstaval v eshopu na rozvoj nákup zboží atd. momentálně náš sklad činí cca 3 000 000 v penezích, ale to je osud podnikání. Takže pokud chceš rychle točit peníze je zapotřebí peníze investovat a nakoupit na sklad :) zní to zajímavě, ale je to tak. Dobírka je následná dnes si objedná zákazník zítra posílám do 3 dnů to má doma do dalších 2 - 4 dnů to máme na účtě. Jinak to nejde. Účet/ účet využívají lidi kteří nechcou zboží hned, protože se vždy čeká z posláním zboží až je platba uhrazena. (sebevrazi pošlou zboží i když nemají peníze na účtě - většinou je nedostanou nikdy :)
Proto nevyřešitelné otázka buď čekat na peníze za dobírku a nakupovat na dluh nebo tvořit kapitál ve firmě a nakoupit na sklad a následně rychleprodat.
Mohu říct pokud nakoupíš na sklad většinově člověk získá lepší podmínky nákupu tím můle levněji prodat a následně se kruh uzavře v to že ani nepocítíš že nemáš peníze, protože je furt točíš.
Pokud se jedná o malý eshop pak je to hold úděl podnikatelského záměru.
Možná motám kraviny, ale zase když si to přeložíte do svého jazyka pochopíte význam tohoto psaní
9. 6. 2009 10:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317425
Annalina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
9. 6. 2009 11:33:30
Napsal Vzpamatuj se;301635
Možná motám kraviny, ale zase když si to přeložíte do svého jazyka pochopíte význam tohoto psaní
Jasně, připomíná mi to vlastní tok myšlenek. Já mám sklad v tuto chvíli cca 60.000, skladem tak 20% (?) zboží, v některých sortimentech všechno i víckrát. Položek přes 500, a to je začátek. Přebírání zásilek se komplikuje, lidi dávají špatné adresy a čísla, nechodí jim oznámení od pošty, takže ty peníze za dobírky chodí pozdě.
Dostávám se k závěru, že asi opravdu lepší bude nakoupit věci na sklad, i když to bude zpočátku znamenat dluhy. Skladových zásob se taky zbavuju na festivalech a veletrzích, kde jsem přišla na to, že mít toho s sebou co nejvíc je rozhodně výhoda (lidé si chtějí mít z čeho vybrat, abych prodala zboží za 10tis., musela jsem mít na stánku zboží v daleko větší hodnotě).
Ještě chystám katalog, tam to bude všechno zřejmě na dobírku...
9. 6. 2009 11:33:30
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317424
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
9. 6. 2009 11:56:36
Napsal Annalina;301668
Jasně, připomíná mi to vlastní tok myšlenek. Já mám sklad v tuto chvíli cca 60.000, skladem tak 20% (?) zboží, v některých sortimentech všechno i víckrát. Položek přes 500, a to je začátek. Přebírání zásilek se komplikuje, lidi dávají špatné adresy a čísla, nechodí jim oznámení od pošty, takže ty peníze za dobírky chodí pozdě.
Dostávám se k závěru, že asi opravdu lepší bude nakoupit věci na sklad, i když to bude zpočátku znamenat dluhy. Skladových zásob se taky zbavuju na festivalech a veletrzích, kde jsem přišla na to, že mít toho s sebou co nejvíc je rozhodně výhoda (lidé si chtějí mít z čeho vybrat, abych prodala zboží za 10tis., musela jsem mít na stánku zboží v daleko větší hodnotě).
Ještě chystám katalog, tam to bude všechno zřejmě na dobírku...
I když točím přes e-shopy velké částky přes POŠTU NIC NEDODÁVÁM !!! Pouze TOPTRANS-(paletovky) PPL-(pokud máte nerozbitné zboží) DHL-(moc drazí)
Přes poštu jsem poslal jednu zásilku - zákazník ji održel o dva dny později na fakturační adresu místo dodací a ještě rozbalené , pošta je pro eshop smrt !!! Neznám spokojeného zákazníka se službami pošty. Změňte na PPL garantujte zákazníkovi dodání do 24hod pokud se nestane PPL vám poskytne určitě slevu na dopravu a tu můžete promítnou jako omluvu zákazníkovi.
Je to dražší než pošta ale porovnání pošta=osel ppl=raketa (upozorňuji že u společnosti PPL jsem osobně zažil i let fotoaparátu ze 3 metrů do auta. Po jednom telefonátě již osoba u PPL nepracuje !!! u pošty tohle nedokážete ani kdyby jste jim nahráli celý proces na video
9. 6. 2009 11:56:36
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317423
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
9. 6. 2009 12:02:28
Posíláme denně pár set balíků přes poštu a pár set přes PPL a můžu říct, že hodně lidí preferuje poštu z toho důvodu, že jim zásilku nechají na poště a oni si tam "po práci" dojdou, což PPL umí jedině nechat na depu, ale to dost často bývá někde za městem...
Takže ono to není tak snadné, zkoušeli jsme jednou poštu omezit, poměrně výrazným zdražením pošty a velkým snížením ceny u PPL (cca na dvojnásobek, resp. polovinu) a těch emailů, že se to lidem nelíbí... bylo jich fakt hodně, takže necháváme na zákaznících stále volbu, jen je pošta mírně dražší, protože je procesně náročnější než PPL.
Jinak je pravda, že u PPL se poškození zásilek, špatný přístup řidiče a podobně věci řeší daleko snadněji.
Napsal Vzpamatuj se;301685
I když točím přes e-shopy velké částky přes POŠTU NIC NEDODÁVÁM !!! Pouze TOPTRANS-(paletovky) PPL-(pokud máte nerozbitné zboží) DHL-(moc drazí)
Přes poštu jsem poslal jednu zásilku - zákazník ji održel o dva dny později na fakturační adresu místo dodací a ještě rozbalené , pošta je pro eshop smrt !!! Neznám spokojeného zákazníka se službami pošty. Změňte na PPL garantujte zákazníkovi dodání do 24hod pokud se nestane PPL vám poskytne určitě slevu na dopravu a tu můžete promítnou jako omluvu zákazníkovi.
Je to dražší než pošta ale porovnání pošta=osel ppl=raketa (upozorňuji že u společnosti PPL jsem osobně zažil i let fotoaparátu ze 3 metrů do auta. Po jednom telefonátě již osoba u PPL nepracuje !!! u pošty tohle nedokážete ani kdyby jste jim nahráli celý proces na video
9. 6. 2009 12:02:28
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317422
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
9. 6. 2009 12:08:57
Napsal davidn;301687
Posíláme denně pár set balíků přes poštu a pár set přes PPL a můžu říct, že hodně lidí preferuje poštu z toho důvodu, že jim zásilku nechají na poště a oni si tam "po práci" dojdou, což PPL umí jedině nechat na depu, ale to dost často bývá někde za městem...
Takže ono to není tak snadné, zkoušeli jsme jednou poštu omezit, poměrně výrazným zdražením pošty a velkým snížením ceny u PPL (cca na dvojnásobek, resp. polovinu) a těch emailů, že se to lidem nelíbí... bylo jich fakt hodně, takže necháváme na zákaznících stále volbu, jen je pošta mírně dražší, protože je procesně náročnější než PPL.
Jinak je pravda, že u PPL se poškození zásilek, špatný přístup řidiče a podobně věci řeší daleko snadněji.
Souhlasím se zákazníky pokud chtějí poštu klidně jim to pošlu, aji za nižší cenu ale pouze za předpokladu že zákazník potvrdí že následky způsobené dopravou bere plně na své bedra a vyžadujeme zapúlacení pouze účet/účet. (tím u nás nikdo poštu nepožadoval již 2 roky) Poštovné nezdražujte. Jste sám proti sobě. ROZHODNĚ NEPOTŘEBUJI VŠECHNY ZÁKAZNÍKY ANI NENABÍZÍME SLUŽBY VŠEM - je třeba se zaměřit jak při platbách tak při dopravě na určitý tip lidí a ten si hýčkat zbytek se podřídí nebo aď jde ke konkurenci mě to za ty problém ynestojí
Na mnohých eshopech jsem viděl hlášku přes poštu nedodáváme a vysvětlení proč nedodávají já ji nenabízím vůbec a pokud si chce zákazník vyzvednout zásilku na poště stačí udat číslo telefonu v případě toptrans a zásilku vám dovezou i na smluvenou hodinu. Denně posílám sortiment na nekolaudované baráky a nedokážu si představit že by to tam vezla pošta :) to jest na adresu která neexistuje a nikdy jsem nezažil ani ze strany toptransu ani ze strany PPL že by mi volali že to nemůžou najít u pošty se to dle informací stává u normálních adres.
9. 6. 2009 12:08:57
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317421
Napsal davidn;301687
Jinak je pravda, že u PPL se poškození zásilek, špatný přístup řidiče a podobně věci řeší daleko snadněji.
To jako fakt? Mám opačné zkušenosti. Řidiči pošty stačí jednou pohrozit a podruhé si stěžovat a do týdne jezdí jinej. Reklamace u pošty naprosto bez problémů, u PPL vždy jen a jen na pi:censored:ču a to i u dost drahého zboží, kde evidentně zboží rozbili přepravou a nerespektovali ani obrovské nápisy křehké a neklopit. Všechno co jde, tak valím přes poštu, ostatní se snažím přes Toptrans a jen něco málo přes PPL.
9. 6. 2009 12:10:26
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317420
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
9. 6. 2009 12:14:06
Napsal Premek;301695
To jako fakt? Mám opačné zkušenosti. Řidiči pošty stačí jednou pohrozit a podruhé si stěžovat a do týdne jezdí jinej. Reklamace u pošty naprosto bez problémů, u PPL vždy jen a jen na pi:censored:ču a to i u dost drahého zboží, kde evidentně zboží rozbili přepravou a nerespektovali ani obrovské nápisy křehké a neklopit. Všechno co jde, tak valím přes poštu, ostatní se snažím přes Toptrans a jen něco málo přes PPL.
Keramiku sklo rozbitné věci televize apod vám PPL vždy rozmlátí. Možná jhe to tím že já dopravci PPL dávám měsíčně zboží k přepravě za statisicové neli milionové částky, ale preferuji TOPTRANS. Jenže TOPTRANSEM poslat knížku je celkem dosti nákladné proto zbývá PPL. Pokud máte opačné zkušenosti je to zcela možné ono záleží na DEPU a vyjednávací pozici. U mě si nedovolí PPL nepříjmout reklamaci. Poště to bylo jedno.
PS se službami PPL taky nejsem moc spojen, ale nic jiného než vlastní doprava tady není. Bohužel :(
9. 6. 2009 12:14:06
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317419
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
9. 6. 2009 12:18:40
pokud chcete debatovat o tématu pošta vs. ppl, založte si nové téma nebo si najděte nějaké staré, je jich na webtrhu víc než dost - další OT budou smazána, tenhle thread je o něčem úplně jiném.
9. 6. 2009 12:18:40
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317418
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
9. 6. 2009 12:49:46
Doprava přímo souvisí se získáním penízků za zboží. Ale jinak máte pravdu pane moderátor. Omlouvám se za úlet od tématu.
Pokud Vám tedy dopravce spizdí zboží nebo nedoručí nemůžete dostat zaplaceno. Pokud využije zákazník jakéhokoliv platebního portálu a již máte peníze na účtě je to o to horší, protože ve většině případů jste právě o zákazníka přišli a jakákoliv snaha na získání plateb zákazníků jinou formou než dobírkou je zcela zbytečná.
9. 6. 2009 12:49:46
https://webtrh.cz/diskuse/nezajem-cechu-o-alternativni-platebni-metody/strana/2#reply317417
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit