Zadejte hledaný výraz...

Newslettery – premazanie neaktívnych zákazníkov?

Mishoo
verified
rating uzivatele
10. 1. 2018 20:30:15
Ahojte,
Chcem sa spýtať, riešite také niečo ako premazanie neaktívnych zákazníkov, ktorí sa u Vás v shope napr. zaregistrovali k odberu newsletteru ale posledných niekoľko mesiacov/rokov, nenakúpili?
Ako to riešite, alebo ako "premazávate" databázu takýchto zákazníkov?
Je mi jasné, že niektorí budú tvrdiť že aj človek čo 4 roky odoberá newsletter, tak môže nakúpiť z najbližšieho newsletteru, ale moc tomu neverím a tá konverzia bude asi tak mizivá, že...
Pýtam sa preto, lebo snažím sa nájsť nejaký systém, ako aspoň trochu efektívne vyselektovať ľudí z newsletteru, ktorí nakupujú, môžu nakúpiť alebo nenakúpia.
Ďakujem každému za odpoveď
10. 1. 2018 20:30:15
https://webtrh.cz/diskuse/newslettery-premazanie-neaktivnych-zakaznikov#reply1321831
Je treba se na to divat dvojim zpusobem. Nejde ani tak o to, jak je to dlouho co nekoupil, ale je treba resit, zda otevira email. Pokud mate sice aktivniho zakaznika, ale na email nereaguje, neotevira jej, tak vam to jen snizuje skore u serveru a zhorsuje reputaci, dorucitelnost apod.
Takze nevim jaky mate obor, ale vzdy je treba stanovit mez, kdy budete povazovat zakaznika za neaktivniho. 4 roky mi pripada uz opravdu hodne, rok-dva dle typu oboru je dle meho max. Pokud se takovy clovek vrati, je pak mozno jej povazovat uz opet za noveho.
Takze v prvni rade bych dal pryc ty, co opravdu dlouho nekoupili. Treba ty 2 roky. Z nich udelal jeden list prihlasenych. Pote bych posilal emaily a zacal sledovat kdo email otevira a kdo ne. Ty co neotevrou email napr. v nasledujicch 5-10 rozesilkach dat na druhy list, co nereaguji a posilal jen na ty, co reaguji s tim, ze jednou za cas bych obeslal list 2 s temi co nakupuji, ale neoteviraji a jeste za mensi cas bych obesilal ty, co ani dlouho nekoupili. Ve finale vam to bude davat stejny vykon, zlepsite si reputaci, dorucitelnost apod.
Toto je samozrejme zjednodusene. Pokud posilate bezny ebalst (prsote pravidelnou nabidku) tak bych k tomu samozrejme s oheldem na obor, sortiment apod. pridal nejake automatizovane scenare na lidi, co dlouho nereaguji/nenakupuji tak, abyste je dokazal vratit a nemusel o ne prichazet.
Obecne doufat, ze ten co email neotevira ho "prece jen muze nekdy otevrit" nebo kdo dlouho nekoupil "muze prece opet koupit" je dost cekani s naprosto mizernym vysledkem a jen to miva naopak negativni dopad na onu reputaci u serveru. A to, co nyni servery pripravuji bude pro takove nezrizene obesilani vsech bez ohledu na otevirani apod. docela nasledky.
10. 1. 2018 20:56:45
https://webtrh.cz/diskuse/newslettery-premazanie-neaktivnych-zakaznikov#reply1321830
Začal bych se v té souvislosti taky pomalu připravovat na řešení GDPR. Úzce to s tím souvisí.
11. 1. 2018 00:00:18
https://webtrh.cz/diskuse/newslettery-premazanie-neaktivnych-zakaznikov#reply1321829
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
11. 1. 2018 00:38:17
Co přesně na nás Radku chystají?
11. 1. 2018 00:38:17
https://webtrh.cz/diskuse/newslettery-premazanie-neaktivnych-zakaznikov#reply1321828
Mishoo
verified
rating uzivatele
11. 1. 2018 08:01:14
Ďakujem za odpoveď.
Akým spôsobom môžem zistiť, kto mail otvorí a kto nie? Modul v prestashope mi umožnuje vidieť len celkový počet otvorených emailoch zo zaslanej "kampane" jednotlivo však nie.
Čo znamená reputácia stránky/serveru pri zasielaní newsletteru? To počujem prvý krát. Čo všetko to ovplyvnuje a do akej miery, a dá sa to vôbec zistiť?
Čo sa týka automatizovaných emailov - samozrejmosťou je zasielanie na opustený košík so zľavou, tí ktorí nenakúpili viac ako XY dní (Tak sa pošle email so zľavou -8%), tí ktorí nakúpili nad XY (Zľava -6%)
k GPDR: Čo myslíte konrétne?
11. 1. 2018 08:01:14
https://webtrh.cz/diskuse/newslettery-premazanie-neaktivnych-zakaznikov#reply1321827
Dála Musil
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 1. 2018 13:42:44
U klientů promazávám pravidelně co 1/4rok na základě neotevření posledních x kampaní, nákupů, staršího přidání db atd.
11. 1. 2018 13:42:44
https://webtrh.cz/diskuse/newslettery-premazanie-neaktivnych-zakaznikov#reply1321826
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit