Zadejte hledaný výraz...

Nevyzvednutí dobírky a objednání na cizí osobu

Využívate rôzne zľavomaty alebo marketing obchodu založíte na zbytočne nízkych cenách a potom plačete, že vás odrovná jedna neprevzatá zásielka. Tomu sa naozaj vraví ,,obchodniuspech''.
2. 1. 2013 01:24:03
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847576
mmm.edia
verified
rating uzivatele
2. 1. 2013 01:57:57
Co se týká nevyzvednutých zásilek, je to asi problém mnoha shopů a rozhodně nejde o jediný typ prohřešku zákazníků. Žalovat někoho nemá smysl. Bohužel porovnávače zboží zaspaly dobu a dost na nich postrádáme databázi nekorektních zákazníků. Shopy nesou svou kůži na trh a porovnávače živí, bylo by fér poskytnout jim v rámci služeb přidanou hodnotu v tom, že mohou zanést do databáze se zdůvodněním kontakt na neseriozního zákazníka. Zákazník by byl samozřejmě informován, že je v databázi, a mohl by se vůči záznamu ohradit. Něco takového už tady existuje (pozornanej.cz), ale obávám se, že pokud to nebude nabízet přímo třeba Heureka.cz nebo Zbozi.cz , která by to seriozně zaštítila, tak se to neujme.
Zkuste zalobbovat na Heurece:) Nápad jsem již před časem posílal panu Demuthovi, ale obávám se, že je na Heurece buď nezaujal nebo to prostě odsunuli na neurčito.
2. 1. 2013 01:57:57
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847575
Tomas Symersky
verified
rating uzivatele
2. 1. 2013 10:13:48
Nechapu, ze tu stovku nekdo resi. Pamatuju si dobu, kdy jsem byl nastvany, kdyz se mi vratily 3 baliky za tyden zpet. Chtel jsem to vymahat, dokonce jsem dal do obchodnich podminek i pokutu za nevyzvednutou dobirku a pokud se nam takovy balik vratil, tak jsme posilali automaticky zakaznikovi fakturu (390 Kc + postovne) s pomerne dlouhym pravnim textem i s vysvetlenim, jake nam tim vznikly dalsi naklady a ty chceme uhradit prave castkou 390 Kc. Polovina lidi si nechala poslat zbozi podruhe a zaplatila druhe postovne, druha polovina vubec nereagovala a ozvali se, az kdyz to resil pravnik a daval to standardne k soudu.
Pak jsme se na to ale vykaslali a kdyz jsme si spocitali, ze navratnost baliku je cca 1 %, tak si kvuli tomu nebudeme kazit povest (par zakazniku totiz zacalo o nasem postupu diskutovat). Zdrazili jsme postovne o 1 Kc a tim si udelali rezervu na vracene baliky. Poctiveho zakaznika koruna neboli a nas nebudou "srat" ti nepoctivi.
---------- Příspěvek doplněn 02.01.2013 v 10:16 ----------
Napsal mmm.edia;888677
Co se týká nevyzvednutých zásilek, je to asi problém mnoha shopů a rozhodně nejde o jediný typ prohřešku zákazníků. Žalovat někoho nemá smysl. Bohužel porovnávače zboží zaspaly dobu a dost na nich postrádáme databázi nekorektních zákazníků. Shopy nesou svou kůži na trh a porovnávače živí, bylo by fér poskytnout jim v rámci služeb přidanou hodnotu v tom, že mohou zanést do databáze se zdůvodněním kontakt na neseriozního zákazníka. Zákazník by byl samozřejmě informován, že je v databázi, a mohl by se vůči záznamu ohradit. Něco takového už tady existuje (pozornanej.cz), ale obávám se, že pokud to nebude nabízet přímo třeba Heureka.cz nebo Zbozi.cz , která by to seriozně zaštítila, tak se to neujme.
Zkuste zalobbovat na Heurece:) Nápad jsem již před časem posílal panu Demuthovi, ale obávám se, že je na Heurece buď nezaujal nebo to prostě odsunuli na neurčito.
Problem je, ze vyuzivate osobni udaje zakaznika k ucelu, na ktery Vam nedal souhlas.... na zaklade ceho ty "nepoctivce" chcete identifikovat? Jmeno a adresu pouzit nesmite a samostatne jmeno je na prd, Janu Novaku je v CR hodne :-). Jmeno a email? To uz je poruseni zakona. Navic temer kazdy ma vice emailovych adres a toto "overovani" zakaznika v blacklistu by se salo obejit.
2. 1. 2013 10:13:48
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847574
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
2. 1. 2013 10:58:49
Napsal obchodniuspech;888543
...Dle našich obchodních podmínek a platných zákonů (občanský zákoník, obchodní zákoník) je nevyzvednutí objednávky považováno za rozpor s obchodními podmínkami a nesplnění povinností z nich vyplývajících ze strany kupujícího...
Čistě ze zvědavosti - co má nákup koncového zákazníka společného s obchodním zákoníkem?
Napsal obchodniuspech;888543
...Vaše údaje budou rovněž zařazeny na černou listinu internetových obchodů do doby srovnání závazku ( čerpá z ní více než 500 největších e-shopů ).
Které jsou ty největší obchody co čerpají z nějaké podobné ne moc důvěryhodné databáze? ;-)
2. 1. 2013 10:58:49
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847573
Tomas Symersky
verified
rating uzivatele
2. 1. 2013 11:02:02
Napsal Kovboj;888724
Které jsou ty největší obchody co čerpají z nějaké podobné ne moc důvěryhodné databáze? ;-)
Jiste ze zadne, je to jen "kec", co ma strasit :-) Nejvetsi Alza.cz zcela jiste nic takoveho nema, takze uz je necerpa 500 nejvetsich eshopu. Pochybuju, ze z toho vubec nekdo cerpa, i maly obchodnik na to nema cas cerpat z neceho, co si vedou zhrzeni zivnostnici. spise, az se mu vrati balik, tak si zacne zjistovat vice info o svem nespolehlivem zakaznikovi a mozna na tu databazi narazi.
2. 1. 2013 11:02:02
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847572
Napsal Tomas Symersky;888729
Jiste ze zadne, je to jen "kec", co ma strasit :-) Nejvetsi Alza.cz zcela jiste nic takoveho nema, takze uz je necerpa 500 nejvetsich eshopu. Pochybuju, ze z toho vubec nekdo cerpa, i maly obchodnik na to nema cas cerpat z neceho, co si vedou zhrzeni zivnostnici. spise, az se mu vrati balik, tak si zacne zjistovat vice info o svem nespolehlivem zakaznikovi a mozna na tu databazi narazi.
Spise bych rekl, ze ti nejvetsi toto vubec neresi. Proste berou jako fakt, ze urcite procento z odeslanych zasilek nikdy nikdo neprevezme a nez to resit dal, je lepsi s tim proste kalkulovat a dale to neresit. Ale pokud to nekdo resit chce, at si to resi, kdyz si vezmu, kolik nad tim stravi cas a kolik mu to muze teoreticky prinest je to neskutecny nepomer. Navic prokazat, ze objednal nekdo konkretni bez toho, aniz se prizna proste realne nejde. Nepomuze ani IP, ani MAC ani fakt, ze to bude nejaky konkretni pocitac apod.
2. 1. 2013 11:16:43
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847571
Tomas Symersky
verified
rating uzivatele
2. 1. 2013 11:23:03
Napsal Radek O.;888736
Spise bych rekl, ze ti nejvetsi toto vubec neresi. Proste berou jako fakt, ze urcite procento z odeslanych zasilek nikdy nikdo neprevezme a nez to resit dal, je lepsi s tim proste kalkulovat a dale to neresit. Ale pokud to nekdo resit chce, at si to resi, kdyz si vezmu, kolik nad tim stravi cas a kolik mu to muze teoreticky prinest je to neskutecny nepomer. Navic prokazat, ze objednal nekdo konkretni bez toho, aniz se prizna proste realne nejde. Nepomuze ani IP, ani MAC ani fakt, ze to bude nejaky konkretni pocitac apod.
Ano nikdo to z velkych neresi, maximalne maji svuj blacklist a pri par vracenych balicich jiz dalsi balik proste neposlou bez platby predem. Konkretni koncove zarizeni ale pomoci muze. Vemte si treba fakt, ze objednavka prijde z konkretniho tabletu a pak Vam z nej i zakaznik, co tvrdi, ze nic neobjednal, posle mail. Pak mate castecne potvrzeno, ze to bylo ze stejneho zarizeni a kdyby sel nekdo do krajnosti a hnal to k soudu (treba pokud si zakaznik objednal neco vyrobene na miru a byly s tim tisicove naklady), tak by to mohlo pomoci a mozna by zakaznik musel prokazovat, ze doslo ke zneuziti jeho tabletu. Ale to uz zalezi na soudci a jak si to prebere. Proto pisi, muze to pomoci, ale nemusi, jednoznacny dukaz to ale neni.
2. 1. 2013 11:23:03
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847570
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
2. 1. 2013 11:25:00
Je to dokonce tak nejednoznacny dukaz, ze by to k soudu asi ani nedoslo :)
2. 1. 2013 11:25:00
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847569
SEOefect.cz
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
2. 1. 2013 21:23:35
Co říká Občanský zákoník?
Řečeno literou zákona (zde příslušných paragrafů Občanského zákoníku) e-shop má právo vás jako zákazníka pokutovat v případě neodebrání objednaného zboží či zrušení objednávky po termínu, který e-shop ve svých obchodních podmínkách určil. Záleží přitom samozřejmě na přesné formulaci obchodních podmínek, ale tohle mají čeští prodejci zvládnuto velice dobře. Smluvní pokutu mají ve svých obchodních podmínkách ošetřenu nejčastěji takto:
"Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544–545, zákon č. 40/1964 Sb.) dle našich obchodních podmínek. Pokud nebude expedovaná objednávka zaslaná na dobírku zákazníkem vyzvednuta, bude v každém případě požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (smluvní pokuta) ve výši xxx,– Kč. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazená smluvní pokuta) budou postoupeny specializované společnosti k vy­máhání včetně všech nákladů s tím spojených."
2. 1. 2013 21:23:35
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847568
to je krasne jak to mate formulovane. jen to ma maly hacek v tom, ze realne nejste schopen zjistit, kdo tu objednavku udelal.
2. 1. 2013 23:18:27
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847567
mmm.edia
verified
rating uzivatele
2. 1. 2013 23:39:19
Napsal Tomas Symersky;888706
roblem je, ze vyuzivate osobni udaje zakaznika k ucelu, na ktery Vam nedal souhlas.... na zaklade ceho ty "nepoctivce" chcete identifikovat? Jmeno a adresu pouzit nesmite a samostatne jmeno je na prd, Janu Novaku je v CR hodne :-). Jmeno a email? To uz je poruseni zakona. Navic temer kazdy ma vice emailovych adres a toto "overovani" zakaznika v blacklistu by se salo obejit.
To máte určitě pravdu, nicméně je to stejné jako s úspěšností potenciální žaloby. Taky je na Vás prokázat, že si to objednal opravdu dotyčný a ne zlomyslný soused. Tohle alespoň trochu znepříjemní neseriozním zákazníkům život. S tím, že mohou mít záznam by samozřejmě byli obeznámeni v Obch.podm.. Ona kupní smlouva je přeci jen smlouva a opravdu znevýhodńuje podnikatele po všech možných stránkách. Vy logicky nemáte možnost nechat své jméno vymazat z faktury, zákazník v rámci ochrany osobních údajů má na výmaz z DB nárok apod. Řekl bych, že posílení pozice obchodníka by určitě nebyla na škodu nehledě k tomu, že seriozní zákazník nemá důvod se záznamu obávat. Nic přeci zákazníkovi nebrání v tom zásilku převzít a poslat zpět, když mu zboží nevyhovuje, k převzetí se ostatně zavazuje uzavřením kupní smlouvy. Pokud uvede dobrý důvod, například hospitalizaci, nebo i lidský důvod jako třeba "manželka mne na poslední chvíli ukecla na last-minute dovču", to se fakt stane, to bych neřešil.
Jediný nejefektivnější způsob jak profiltrovat záměrně podvodné a neseriozní objednávky je komunikace se zákazníkem. Nejlépe telefonická a okamžitá. Zákazník, se kterým komunikujete telefonicky, neobjednává v obavě, že narazil na neseriozní shop, jinde, navíc pak víte, že člověk, který objednal, je na daném tel čísle k dispozici, kdyby něco. Navíc telefonické řešení má pěkný bonus navíc, i když je to zabíračka, v podobě hezkých hodnocení. On totiž pak i zákazník, na kterého se eventuálně zboží nedostane, nehodnotí obchod vyloženě špatně.
2. 1. 2013 23:39:19
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847566
kokunikovat se zakaznikem je pekne, ale jen do doby, nez se vas eshop rozjede, protoze si neumim predstavit to call centrum, ktere budete potrebovat, jakmile budete mit treba par stovek objednavek denne..
a neni to jen o lidech a velkem poctu objednavek. staci jich mit treba sto. jeden hovor vas vyjde treba na 5 korun, takze naklady na tuto kokunikaci budete mit 500. kdyz byste mel 2% nevyzvednutych zakazek, tak mate naklady kolik? 200? 300? pak vas ten boj a obtelefonovani bude stat vyrazne vice, nez naklady na to, ze se vam vrati zakazka...
2. 1. 2013 23:46:14
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847565
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
3. 1. 2013 00:24:21
Napsal Radek O.;889093
kokunikovat se zakaznikem je pekne, ale jen do doby, nez se vas eshop rozjede, protoze si neumim predstavit to call centrum, ktere budete potrebovat, jakmile budete mit treba par stovek objednavek denne..
a neni to jen o lidech a velkem poctu objednavek. staci jich mit treba sto. jeden hovor vas vyjde treba na 5 korun, takze naklady na tuto kokunikaci budete mit 500. kdyz byste mel 2% nevyzvednutych zakazek, tak mate naklady kolik? 200? 300? pak vas ten boj a obtelefonovani bude stat vyrazne vice, nez naklady na to, ze se vam vrati zakazka...
Ale aspon si dievcata pokecaju so zakaznikmi a vdacny manzel donesie flasku ze mu potom doma vecer uz nepilia usi :D
3. 1. 2013 00:24:21
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847564
krnac
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
3. 1. 2013 08:50:10
jeden příklad za všechny, měl sem u sebe doma více lidí, jednalo se o oslavu. Děti si samozřejmě hrály na PC a udělali jednu objednávku, o které sem nevěděl, zadali mou adresu. když objednávka přišla vůbec sem nevěděl co to je, samozřejmě že z mé IP a na mou adresu, co budeš dělat? jestli bys mně otravoval z podobnýma ptákovinama tak tě honem rychle pošlu do p***le a můžeš si psát co chceš, prokaž mi úmysl, nebo že jsem objednávku vytvořil. Tak sem nezabývej hovadinama a koukej makat, aby si to pokryl. Za tu dobu co zde píšeš ty slohy si prodělal víc jak na nevyzvednutých dobírkách. Fakt, debilita.
PS: neřeknu kdyby si měl 50 vratek denně, a i tak je to tvá vina, evidentně něco děláš špatně.
3. 1. 2013 08:50:10
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847563
Tomas Symersky
verified
rating uzivatele
3. 1. 2013 09:38:59
Napsal wcompanycz;889033
Co říká Občanský zákoník?
Řečeno literou zákona (zde příslušných paragrafů Občanského zákoníku) e-shop má právo vás jako zákazníka pokutovat v případě neodebrání objednaného zboží či zrušení objednávky po termínu, který e-shop ve svých obchodních podmínkách určil. Záleží přitom samozřejmě na přesné formulaci obchodních podmínek, ale tohle mají čeští prodejci zvládnuto velice dobře. Smluvní pokutu mají ve svých obchodních podmínkách ošetřenu nejčastěji takto:
"Každá objednávka je závazná (Občanský zákoník § 544–545, zákon č. 40/1964 Sb.) dle našich obchodních podmínek. Pokud nebude expedovaná objednávka zaslaná na dobírku zákazníkem vyzvednuta, bude v každém případě požadováno uhrazení vzniklých nákladů na odeslání zboží a manipulační poplatek (smluvní pokuta) ve výši xxx,– Kč. Odesláním objednávky souhlasíte s našimi obchodními podmínkami a smluvní pokutou v této výši. Upozorňujeme, že veškeré nesplacené pohledávky (neuhrazená smluvní pokuta) budou postoupeny specializované společnosti k vy­máhání včetně všech nákladů s tím spojených."
Hezky naformulovano, mel jsem to kdysi podobne a zaseknete se na stejne veci. Par lidi to vydesi a nechaji si poslat znova, par vam to zaplati, ale vetsina se ani neozve a bude pak tvrdit, ze ani objednavku neudelali :-). Nezmuzete proti nim nic... ani, ze to prislo do jejich mailu a mohli kdyztak objednavku zrusit, kdyz ji neudelali, jelikoz to neni jejich povinnost a nemusi byt na zaklade zadneho zakona ci vyhlasky denne v mailu, MAC a IP vam nepomuze. A dukazni bremeno je na vas prokazat, ze skutecne objednavku dotycny udelal, nikoliv na "podezrelem" tiha vyvracet vase tvrzeni.
---------- Příspěvek doplněn 03.01.2013 v 09:43 ----------
Napsal krnac;889147
jeden příklad za všechny, měl sem u sebe doma více lidí, jednalo se o oslavu. Děti si samozřejmě hrály na PC a udělali jednu objednávku, o které sem nevěděl, zadali mou adresu. když objednávka přišla vůbec sem nevěděl co to je, samozřejmě že z mé IP a na mou adresu, co budeš dělat? jestli bys mně otravoval z podobnýma ptákovinama tak tě honem rychle pošlu do p***le a můžeš si psát co chceš, prokaž mi úmysl, nebo že jsem objednávku vytvořil. Tak sem nezabývej hovadinama a koukej makat, aby si to pokryl. Za tu dobu co zde píšeš ty slohy si prodělal víc jak na nevyzvednutých dobírkách. Fakt, debilita.
PS: neřeknu kdyby si měl 50 vratek denně, a i tak je to tvá vina, evidentně něco děláš špatně.
Presne tak... posta se zlepsila, vratky delaji nyni minimum (ne jako kdysi i 5 %) a touhle diskuzi si mohl vydelat na vratky za cely rok. A pokud ma vratky treba 3 % z odeslanych baliku, tak dela neco spatne (vi zakaznik, ze mu to jde? ne jen mailem, ale treba i smskou? je odesilatel zaroven eshop - tedy ne ze objednam na neco.cz a posila mi to pak martin opicka? odeslo zbozi rychle a ne nekolik dnu po lhute, kterou viditelne slibuji?). Jinak receno celou energii presunte jinam a neresit beznou vec, ktera je soucasti kazdeho eshopu. Je to stejne, jako by taxikar porad resil, proc nektery zakaznik obcas plati kartou a banka mu za to strhne procenta a ze chce temto zakaznikum ty procenta uctovat - radeji at se snazi ziskat dva tri zakazniky mesicne navic a ma ty procenta zpet :-)
3. 1. 2013 09:38:59
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednuti-dobirky-a-objednani-na-cizi-osobu/strana/5#reply847562
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit