Zadejte hledaný výraz...

Nevyzvednuté zboží na objednávku – náhrada škody?

tokyc
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 10. 2009 09:53:22
Neví tady někdo, zda mohu požadovat úplnou náhradu škody, když si zákazník nevyzvedne potvrzenou objednávku, která obsahovala zboží na objednávku(informaci o náhradě škody mám uvedenou v obchodních podmínkách)? Je to moje první nevyzvednutá zásilka a tak bych potřeboval info od zkušenějších. Díky.
9. 10. 2009 09:53:22
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384159
mka
verified
rating uzivatele
9. 10. 2009 10:15:13
Pokaždé když v obchodních podmínkách narazím na odstavec sankcí v případě nepřevzetí zboží, mám nutkavou potřebu to vyzkoušet.
Obávám se, že pokud se bude zákazník tvářit, že si nic neobjednal, máš smůlu.
9. 10. 2009 10:15:13
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384158
tokyc
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 10. 2009 10:23:16
Napsal mka;374918
Pokaždé když v obchodních podmínkách narazím na odstavec sankcí v případě nepřevzetí zboží, mám nutkavou potřebu to vyzkoušet.
Obávám se, že pokud se bude zákazník tvářit, že si nic neobjednal, máš smůlu.
Objednávku mi potvrdil.:nono:
9. 10. 2009 10:23:16
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384157
Martin Jurča
verified
rating uzivatele
(52 hodnocení)
9. 10. 2009 10:29:51
Stojí ti ten čas, který strávíš řešením tohoto problému za to? Nebylo by lepší ho investovat do rozvoje e-shopu?
Většina e-shopařů při kalkulacích počítá s tím, že prostě některé zásilky budou nevyzvednuté, prostě to tak už bývá...
9. 10. 2009 10:29:51
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384156
tokyc
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 10. 2009 10:30:16
Tak podle všeho to zabralo a dneska si zboží slečna vyzvedne :)
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 10:31 ----------
Napsal BigLebowski;374926
Stojí ti ten čas, který strávíš řešením tohoto problému za to? Nebylo by lepší ho investovat do rozvoje e-shopu?
Většina e-shopařů při kalkulacích počítá s tím, že prostě některé zásilky budou nevyzvednuté, prostě to tak už bývá...
I já s tim počítám, ale co můžu, chci zachránit...
9. 10. 2009 10:30:16
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384155
mka
verified
rating uzivatele
9. 10. 2009 10:44:04
Napsal tokyc;374927
Tak podle všeho to zabralo a dneska si zboží slečna vyzvedne :)
No tak vidíš... :-)
Nicméně pokud se někdo opravdu kousne a bude tvrdit, že on nic, tak asi nepochodíš:
Omlouvám se, ale měl jsem tu nějaký kámoše a kámoše kámošů a tak, polovinu z nich ani neznám a vážně netuším, jestli si z mého počítače někdo něco objednal či neobjednal...
9. 10. 2009 10:44:04
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384154
tokyc
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 10. 2009 11:06:29
Napsal mka;374933
No tak vidíš... :-)
Nicméně pokud se někdo opravdu kousne a bude tvrdit, že on nic, tak asi nepochodíš:
Omlouvám se, ale měl jsem tu nějaký kámoše a kámoše kámošů a tak, polovinu z nich ani neznám a vážně netuším, jestli si z mého počítače někdo něco objednal či neobjednal...
Jasný, chápu ;)
9. 10. 2009 11:06:29
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384153
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
9. 10. 2009 11:06:38
Napsal mka;374933
No tak vidíš... :-)
Nicméně pokud se někdo opravdu kousne a bude tvrdit, že on nic, tak asi nepochodíš:
Omlouvám se, ale měl jsem tu nějaký kámoše a kámoše kámošů a tak, polovinu z nich ani neznám a vážně netuším, jestli si z mého počítače někdo něco objednal či neobjednal...
Přesně, není to jako na prodejně, tam to prostě bud koupíš, nebo ne. Je to otázka momentálního rozhodnutí.
Na internetu tohle jaksi neplatí, zákazník mezi objednáním a zaplacením má spoustu času myslet, a občas se tomu prostě nevyhneš. Já osobně si na internetu objednávám tak, aby byla v Brně pobočka. Chlapík to potom po škole vyzvedne. Pokud se něco rozbije, tak je vždycky lepší jednat tam, kde se koupilo. Moje zkušenost:smoking: a dobrá:thumbup:
9. 10. 2009 11:06:38
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384152
David
verified
rating uzivatele
(33 hodnocení)
9. 10. 2009 12:03:58
už se to tu řešilo a ano, máš možnost vymáhat náklady (škodu z porušení smlouvy), ale problém bude třeba s důkazním břemenem, protože bude na tobě prokázat bez výhrad, že je to ten dotyčný člověk... takže když on řekne, že to nebyl, tak chci vidět, jak to budeš dokazovat... IP adresa nestačí, v domácnosti je více lidí nebo tam byl kamarád... a hlavně opravdu se budeš kvůli těm pár korunám případně soudit? myslím, že 90% lidí ti pokutu odmítne zaplatit a ještě ti bude psát jaký jseš ****, že v žádném jiném eshopu se takhle nechovají... takže úspěšnost vymožení těch pokut se bude limitně blížit nule
souhlasím s Bigem, že je lepší (a nutné) s tím prostě kalkulovat, což je normální přístup...
zároveň je potřeba uskutečnit co nejvíce kroků, aby nedošlo k nepřevzetí (ať už úmyslnému či neúmyslnému), slibovat reálné termíny, při expedici poslat tracking linky, ideálně i SMSkou informovat, že balík vyráží na cestu, po pár dnech nevyzvednutí poslat třeba znovu mail i SMS, že balík nebyl převzat (co kdyby nedostali lístek do schránky nebo se neozval řidič)... tohle všechno lze plně automatizovat a ušetří to hodně podobných problémů
podobně nepovažuju za vhodné ani různé registry problematických zákazníků a tak - nedávno jsem o tom trochu psal: http://blog.neveceral.cz/overovani-zakazniku-aneb-prevezme-to
9. 10. 2009 12:03:58
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384151
tokyc
verified
rating uzivatele
(23 hodnocení)
9. 10. 2009 13:22:29
Napsal davidn;374956
už se to tu řešilo a ano, máš možnost vymáhat náklady (škodu z porušení smlouvy), ale problém bude třeba s důkazním břemenem, protože bude na tobě prokázat bez výhrad, že je to ten dotyčný člověk... takže když on řekne, že to nebyl, tak chci vidět, jak to budeš dokazovat... IP adresa nestačí, v domácnosti je více lidí nebo tam byl kamarád... a hlavně opravdu se budeš kvůli těm pár korunám případně soudit? myslím, že 90% lidí ti pokutu odmítne zaplatit a ještě ti bude psát jaký jseš ****, že v žádném jiném eshopu se takhle nechovají... takže úspěšnost vymožení těch pokut se bude limitně blížit nule
souhlasím s Bigem, že je lepší (a nutné) s tím prostě kalkulovat, což je normální přístup...
zároveň je potřeba uskutečnit co nejvíce kroků, aby nedošlo k nepřevzetí (ať už úmyslnému či neúmyslnému), slibovat reálné termíny, při expedici poslat tracking linky, ideálně i SMSkou informovat, že balík vyráží na cestu, po pár dnech nevyzvednutí poslat třeba znovu mail i SMS, že balík nebyl převzat (co kdyby nedostali lístek do schránky nebo se neozval řidič)... tohle všechno lze plně automatizovat a ušetří to hodně podobných problémů
podobně nepovažuju za vhodné ani různé registry problematických zákazníků a tak - nedávno jsem o tom trochu psal: http://blog.neveceral.cz/overovani-zakazniku-aneb-prevezme-to
Už sem to jednou řikal, kalkuluju s tim, ale snažim se(a zatim se mi to daří) vyřešit všechny objednávky tak, aby se mi nevracely. Jinak co se týče tý informovanosti zákazníka, tak já nejprve posílám email potvrzující vyřizování objednávky, pak email, že je zboží odesláno a pro jistotu ještě posílám SMS, že zboží je na cestě. Teďka zvažuju SMS s informacemi o uložení na poště.
9. 10. 2009 13:22:29
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384150
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
9. 10. 2009 15:25:00
Ja by som riesil(a ak nastane budem riesit) neprevzatie baliku tym, ze sa k cene dalsej objednavky pripoji pokuta za neprevzatie. Samozrejme o tom zakaznik musi byt informovany hned po neprevzati baliku ze dalsia objednavka bude navysena o pokutu. Jasne, moze odist inam, ale ked uz tie pokuty su urcene tak ich snad treba dodrziavat. Nepisu sa do obch. podmienok pre srandu.
9. 10. 2009 15:25:00
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384149
Taky jsem nedávno (cca před 1/2 rokem) řešil situaci, která se mi do té doby (nepočítám nějaký vrácený balík) nestala. Zákaznice si u nás objednala věci na zakázku cca za 35 000,-, přesně na její přání a její míry. První várku jsme poslali balíkem a druhou kde byly vetší kusy jsme měli přivézt autem. Několikrát jsem jí telefonoval a psali jsme si ohledně podrobností. Nejdřív si přes moje upozorňování nevyzvedla balík a hrozně se omlouvala, tak jsme se domluvili, že jí věci z balíku přivezeme autem spolu se zbytkem. Den před domluveným závozam mi zavolala, že nemůže protože odjíždí pryč. Řekl jsem paní, že jí to přivezeme později, ale že prý odjíždí na 1/2 roku, tak jsem jí řekl, že klidně 1/2 roku počkám a přivezu jí to. Řekla mi, že to vlastně vůbec nechce a ať si s tím děláme co chceme a dáme jí klidně k soudu. Vybod l jsem se na ní, věci se mi dodnes válí na skladě a doufám, že to někdy prodám. Z tohoto jsem se už ponaučil a při vetších zakázkách beru zálohu na materiál a práci a je klid.
Jinak určitě po závazné objednávce ze strany zákazníka máš nárok na úhradu škody, protože závaznou objednávkou vzniká mezi tebou a zákazníkem smlouva. Jak už tady ale někdo zmiňoval, nestojí mi za to řešit tyhle prkotiny, ale spíš se dívat dopředu a snažit se jim předejít (zák. poslat v potvrzení objednávky odkaz na cpost.cz s linkem na info o zásilce, případně SMS nebo zavolat, že mají zásilku na poště kdyby jí nevyzvedávali ... dávám u obchodního balíku prodlouženou lhůtu na vyzvednutí na 14 dní za +15,-Kč a stane se málokdy, že by se něco vrátilo).
9. 10. 2009 15:44:00
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384148
Zde je podobný, ale opačný problém. Ale aspoň je vidět, že to funguje. http://webtrh.cz/110834-nevyzvednuti-zasilky-exekuce
21. 10. 2010 07:50:26
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-zbozi-na-objednavku-nahrada-skody#reply384147
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit