Zadejte hledaný výraz...

Nevyzvednuté dobírky od zákazníků

Nemec206
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 10. 2014 11:33:18
Zdravím,
provozuji eshop a stává se, že zákazník si objedná na dobírku, ale zboží si nepřevezme. Chtěl bych se zeptat, jaké se na toto vztahují paragrafy? V obchodních podmínkách mám toto zakotvené. Jde mi o to, že budu po takovýchto zákaznících požadovat náhradu za poštovné a balné, tak abych se mohl opřít i o zákon. Myslím, že nejsem jediný, kdo má s tímto problémy. Předem děkuji za odpovědi.
S pozdravem
Vít Němec
23. 10. 2014 11:33:18
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063478
Hitman1
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
23. 10. 2014 11:46:36
Je pravda že se to občas stane, já jsem to řešil tím že mám dobírku za 30 Kč (ono u ČP za dobírku platíš stejně 25 Kč..) a většina lidí platí přes účet. Nevím jak u tebe, ale mi máme nevyzvednutých zásilek asi 1, max. 2%.
Každopádně nevím jakým způsobem by se to řešilo, ale myslím že to papírování a lítání po úřadech ti za těch 80 Kč nestojí...
23. 10. 2014 11:46:36
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063477
Radek M.
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
23. 10. 2014 11:49:32
Můžeš požadovat úhradu vzniklých nákladů, na druhou stranu ale těžko dokážeš, kdo si na tvém e-shopu skutečně objednal.
23. 10. 2014 11:49:32
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063476
David Hampl
verified
rating uzivatele
(87 hodnocení)
23. 10. 2014 11:54:37
Jak řešíte neplatiče dobírek?
23. 10. 2014 11:54:37
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063475
Nemec206
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
23. 10. 2014 12:19:56
Díky přečtu vlákno :)
To Hitman1: To je otázka stojí nebo nestojí... Jde hodně taky o princip. Vadí mi to, že zákazník se ohání svými právy, což je samozřejmě v pořádku, ale zákazník by si měl také uvědomit, že objednávkou mu vznikají také jisté povinnosti. A Pokud to každý eshop nechá být situace se nezmění. I když jak říkáte u Vás je to mizivé procento, záleží hodně také na produktu.
23. 10. 2014 12:19:56
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063474
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
23. 10. 2014 13:41:40
Eshopy to nechávají být, protože nějaké vymáhání a nahánění neplatičů jim může v konečném důsledku více ublížit. Jde prostě o to udělat všechno, aby se nevyzvednuté dobírky minimalizovali. Např. řádně a srozumitelně informovat o průběhu objednávky, umožnit sledování balíčku, informovat zákazníky že lze dobu uložení na poště prodloužit, upomínat a podobně. Taky jsem tohle řešil a z nějakých 5-7% jsem se dostal na 1-2%.
23. 10. 2014 13:41:40
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063473
DanielSchiffner
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
23. 10. 2014 14:36:43
Dobré je si také ohlídat poštu případně dopravce jestli skutečně dal zákazníkovi vědět. Mě se již několikrát stalo, že pošta označila balík za doručený, přesto mi nedala ve schránce vědět. To samé u PPL, kdy se mi posílal dvakrát balík a ani jednou mi ho nedoručili. Jednou se to dá pochopit, ale stává se mi to celkem pravidelně a kdybych nesledoval zásilku, tak o ní vůbec nevím.
23. 10. 2014 14:36:43
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063472
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
23. 10. 2014 14:44:23
Napsal Němec;1134498
provozuji eshop a stává se, že zákazník si objedná na dobírku, ale zboží si nepřevezme
100% řešení neexistuje, jedině že bys ke každé objednávce požadoval kopii občanky zákazníka a pokud možno ještě notářsky ověřený podpis. Pokud to nebudeš mít, tak vždycky může zákazník tvrdit že ON to neobjednal a nemůžeš teby po něm chtít náhradu.
Jinak "hloupá" rada je prodávat zboží, které je relativně málo konkurenční a lidé se na něj hodně těší. Pak můžou být nepřevzaté zásilky prakticky neznámou věcí.
23. 10. 2014 14:44:23
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063471
JKHouba
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 10. 2014 15:13:11
Většinou tyhle problémy mají ti, co jdou s cenami pomalu na nákupku, jen aby byly ve vyhledávači na prvním místě...
Výsledek: a) každá nevyzvednutá či vrácená zásilka je dostane skoro do mínusu, b) soustřeďují kolem sebe hodně velkou skupinu těch, kteří pro 2 Kč objednají klidně později jinde.. a pak třeba zase jinde, protože to mají o další korunu levnější..
PS: Na druhou stranu vzato, částečně díky za ně, že i jsou..
23. 10. 2014 15:13:11
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063470
Tomáš Rous
verified
rating uzivatele
23. 10. 2014 15:14:44
Co třeba nám hodně pomohlo bylo při odeslání balíku poslat zákazníkovi link na sledování zásilky.
23. 10. 2014 15:14:44
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063469
Napsal Němec;1134517
Díky přečtu vlákno :)
To Hitman1: To je otázka stojí nebo nestojí... Jde hodně taky o princip. Vadí mi to, že zákazník se ohání svými právy, což je samozřejmě v pořádku, ale zákazník by si měl také uvědomit, že objednávkou mu vznikají také jisté povinnosti. A Pokud to každý eshop nechá být situace se nezmění. I když jak říkáte u Vás je to mizivé procento, záleží hodně také na produktu.
Mezi nevyzvednute zasilky je treba pripocitat i cast tech o kterych zakaznik nevedel, tzn. spatne sluzby dopravnich firem, ktere zakaznika nekontaktuji apod.
Zaroven je dobre mit na pameti, ze zakaznik ma sice take urcite povinnosti, ale na druhou stranu pokud by balik prevzal a obratem jej vratil ve lhute 14 dnu, coz mu zakon umoznuje, tak vas to muze prijit ve finale (a nejspise prijde), draz, nez kdyt to ani neprevezme.
Pak byste byl sice spokojen, ze zakaznik splnil sve povinnosti a je vse dle zakona, ale jak se rika "nula od nuly..."
23. 10. 2014 15:18:40
https://webtrh.cz/diskuse/nevyzvednute-dobirky-od-zakazniku#reply1063468
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit