Zadejte hledaný výraz...

neuznani reklamace

pondeli
verified
rating uzivatele
16. 2. 2011 16:17:57
Dobry den,
jak postupovat v pripade neuznani reklamace. Zbozi bylo tyden na reklamaci v autorizovanem servise (pres prodejce) a vysledek bylo zamitnuta reklamace. Po vyzvednuti jsem zbozi doma testoval a samozrejme vykazuje stejnou chybu, tudiz jsem jej dal znovu na reklamaci. Jak postupovat v pripade neuznani i teto reklamace?
16. 2. 2011 16:17:57
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610253
Jakub
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
16. 2. 2011 16:21:18
Prostudovat odůvodnění zamítnutí, najít proti němu argumenty a ty prodejci sdělit s tím, že jste ochoten jít do soudního sporu. Zda má cenu do soudního sporu jít, je na důkladném zvážení, pokud cena zboží nebyla skutečně vysoká, asi bych to dál neřešil.
16. 2. 2011 16:21:18
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610252
pondeli
verified
rating uzivatele
16. 2. 2011 16:23:07
Duvod zamitnuti je, ze se dana chyba neprojevila. Cena zbozi je do 3000.
16. 2. 2011 16:23:07
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610251
opakovani reklamace ma povetsinou minimalni sanci na uspech, stejne tak vyhrozovani COI, novou, cernymi ovcemi apod. kdo provozuje jakykoli obchod ci servis tak vi, ze jakmile je neuznana reklamace a zakaznik s tim neni spokojeny, tak je medializace a COI apod. jednim z prvnich argumentu, kterymi se zacne ohanet.
Pokud jste si zavadou jisty a pro projeveni nevyzaduje specificke podminky a projevi se vzdy apod. pak bych to teoreticky risknul jeste na jednu reklamaci. V komunikaci komunikovat s prodejcem. Jeho vztah se servisem vas nemusi zajimat, pro vas je partner prodejce. Pokud by to nepomohlo, pak klasicky postup. Najit si v rejstriku soudniho znalce, nechat udelat posudek a pokud bude ve vas prospech jit s tim za prodejcem a pozadovat nejen opravu, ale samozrejme i nahradu znaleckeho posudku a pokud ani to nepomuze, pak soud. COI do toho zasahovat nebude, ta se bude zabyvat maximalne tim, zda reklmacni postupy dane firmy jsou v souladu se zakonem, coz ocividne jsou. To, ze neuznaji reklamaci neni nic proti pravu a navic se COI konkretnimi reklamacemi nezabyva.
16. 2. 2011 18:11:01
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610250
xmrnv100
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 2. 2011 18:11:40
Do soudního sporu jít nemusíš. Pokud jsi si jistý, že zboží má vadu, která brání v řádném užívání obrať se na soudního znalce. Nech si od něj vypracovat posudek, pokud uzná, že zkoumané zboží je skutečně vadné, musí Ti prodejce (nebo ten kdo původní reklamaci neuznal) reklamaci uznat (tj. výměna, oprava nebo peníze zpět) a navíc zaplatit náklady na soudního znalce.
Je to ale risk, pokud soudní znalec vadu neuzná, hradíš vše sám.
Pokud se navíc jedná o nějáký "no name" obchod, tak se pak o tu náhradu možná ve finále budeš stejně soudit...
Edit:
Doplním odkaz na seznam soudních znalců dle oboru a regionu
http://datalot.justice.cz/justice/repznatl.nsf/$$SearchForm?OpenForm
16. 2. 2011 18:11:40
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610249
xmrnv100: prodejce posudek soudniho znalce nema povinnost jakkoli uznat, nic ho k tomu nenuti, zadny pravni predpis apod. Samozrejme, ze uz to je silnejsi argument a vetsina obchodniku by na to uz asi pristoupila, nicmene pokud ne, na coz ma pravo, stejne by musel k soudu a domahat se svych prav. Tam by prislo asi tradicni kolecko, kdy si prodejce zajisti svuj posudek, ten bude hovorit v jeho prospech a soud urci treti a rozhodne se apod. Kazdopadne neni dobre rikat, ze to musi prodejce uznat, protoze pokud na to bude spolehat muze narazit.
16. 2. 2011 18:20:44
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610248
xmrnv100
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 2. 2011 18:44:26
Napsal Radek O.;626243
xmrnv100: prodejce posudek soudniho znalce nema povinnost jakkoli uznat, nic ho k tomu nenuti, zadny pravni predpis apod. Samozrejme, ze uz to je silnejsi argument a vetsina obchodniku by na to uz asi pristoupila, nicmene pokud ne, na coz ma pravo, stejne by musel k soudu a domahat se svych prav. Tam by prislo asi tradicni kolecko, kdy si prodejce zajisti svuj posudek, ten bude hovorit v jeho prospech a soud urci treti a rozhodne se apod. Kazdopadne neni dobre rikat, ze to musi prodejce uznat, protoze pokud na to bude spolehat muze narazit.
Máš pravdu, nic ho k tomu nenutí, celou dobu mám za to, že musí, a pak tady takhle klamu..
V tom případě bych se s prodejcem předem domluvil, zda znalecné posudky ignoruje nebo zda je akceptuje - což je už ale trochu kostrbaté..
Každopádně náhrada vzniklých nutných nákladů mu náleží, sem patří např. i poštovné, což se málo ví (Občanský zákoník § 598).
16. 2. 2011 18:44:26
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610247
pondeli
verified
rating uzivatele
16. 2. 2011 18:50:45
Vada je snadno prokazatelna, dokonce mam i nahravku kde je vada a zaslal jsem ji spolu s produktem na reklamaci. Jedna se o jeden z nejvetsich shopu v cr. Dnes jsem volal soudnimu znalci a ten mi rekl, ze prodejce jej nemusi uznat tudiz bez soudniho sporu to nema smysl.
16. 2. 2011 18:50:45
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610246
naklady spojene s dopravenim/dorucenim veci k reklamaci jsou samozrejme, to neni nic tajneho a nic neobvykleho. Samozrejme musi jit o adekvatni naklady, tzn. nelze uplatnovat letenku z ostravy do prahy, protoze se zakaznik rozhodl vec prinest osobne letecky :)
Je samozrejme dobre se s prodejcem domluvit, zda to uzna ci ne, ale kdyz to bude levak, tak bude mlzit i tak.
16. 2. 2011 18:52:26
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610245
pondeli
verified
rating uzivatele
16. 2. 2011 18:56:19
i bez soudniho rizeni je mi povinnen proplatit vsechny naklady?
16. 2. 2011 18:56:19
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610244
Pokud reklamaci neuznává, bez soudního řízení ti samozřejmě neproplatí nic.
16. 2. 2011 19:02:08
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610243
xmrnv100
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 2. 2011 19:06:36
Napsal pondeli;626256
Vada je snadno prokazatelna, dokonce mam i nahravku kde je vada a zaslal jsem ji spolu s produktem na reklamaci. Jedna se o jeden z nejvetsich shopu v cr. Dnes jsem volal soudnimu znalci a ten mi rekl, ze prodejce jej nemusi uznat tudiz bez soudniho sporu to nema smysl.
Reklamoval jsem notebook u "mimozemšťana", když mi od nich přišel mail, že reklamaci autorizovaný servis neuznal, tak jsem se spojil přímo s tím servisem a požádal přímo je o podrobnosti. A výsledek? Reklamace uznána!
16. 2. 2011 19:06:36
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610242
pondeli
verified
rating uzivatele
16. 2. 2011 19:07:25
Bohuzel nevim kde dany servis je a ani prodejce to nevi. Jedna se o Logitech.
16. 2. 2011 19:07:25
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610241
xmrnv100
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
16. 2. 2011 19:18:23
Tak prodejce snad ví, kam to poslal ne? Jinak na reklamačním protokolu by mělo být výjádření toho servisu i s razítkem.
16. 2. 2011 19:18:23
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610240
pondeli
verified
rating uzivatele
16. 2. 2011 19:20:12
Logitech ma "svoz". Na reklamacnim protokolu se nachazi pouze vyjadreni technika s textem - vyjadreni autorizovaneho servisu.
16. 2. 2011 19:20:12
https://webtrh.cz/diskuse/neuznani-reklamace#reply610239
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit