Zadejte hledaný výraz...

Neúčtované poštovné a vrácení zboží do 14 dnů

avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
23. 11. 2010 14:35:15
Zdravím,
procházel jsem vlákna, ale asi se to neřešilo. E-shop má u zboží v ceně nad 5000 Kč poštovné zdarma. Zákazník vrací zboží do 14 dnů. Zboží bylo nad 5 tis. Kč a tudíž neplatil poštovné. E-shop v obch. podmínkách má. V případě vrácení zboží do 14 dnů bude zákazníkovi vracená čátka ponížena o náklady na vrácení zboží např. poštovné ve výši 150 Kč a to i u zboží, u které ho nebylo poštovné účtováno (nad 5 tis. Kč).....myslíte, že to je právně OK?
23. 11. 2010 14:35:15
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586512
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
23. 11. 2010 15:13:51
teoireticky je to v poradku a logicke, ale zajimalo by me taky jetsli to am i pravni podklady nebo ne...
23. 11. 2010 15:13:51
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586511
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
23. 11. 2010 17:01:38
Ano, je to v pořádku. Klidně si můžeš účtovat i více než jen skutečné poštovní náklady, nebo částku kterou běžně uvádíš v obchodě, můžeš si do toho započítat náklady na poštovné, na obalový materiál, na čas strávený s odbavením zásilky, náklady na telefon, na účetní úkony jako je stornování a vystavení faktury, ...... paní ze Sdružení na ochranu spotřebitele nám psala, že je přijatelné si klidně účtovat klidně částku do výše 300 - 500 Kč. Navíc pokud je výrobek rozbalen, nebo porušen obal, tak máš právo žádat částku za kterou uvedeš obal výrobku a celý výrobek do původního stavu. Většinou u levnějšího zboží do 700 Kč když zákazníkoj pošleš info kolika nakonec vlastně dostane, tak si to zboží raději nechá.
23. 11. 2010 17:01:38
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586510
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
23. 11. 2010 20:16:33
Díky, náklady na vrácení zboží, bych řekl, že mě jsou jasné a je to jak se zde uvádí. Zajímalo mě přesně to poštovné, zákazník vlastně žádné neplatil (na faktuře není), tak je dost problematické ho odečítat.
Jediné jak mě napadá to trochu zlegalizovat, je to uvést do podmínek "vrácená částka bude snížena o náklady na vrácení zboží a poštovné a to i v případě, že nebylo účtováno, poštovné nad xx je obsaženo v ceně výrobku" nebo nevím, nějaká uhlazená právní formulka by bodla
23. 11. 2010 20:16:33
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586509
Vy muzete zakaznikovi nauctovat SVE opravnene naklady. tudiz pokud on ma postovne zdarma tak to neznamena, ze vam ten naklad nevznikl. takze vy mate pravo na vse, co jste musel zaplatit, abyste mu to poslal - obalovy material, clovekohodiny za baleni a expedici, postovne co jste platil ze sveho apod. nicmene musite to byt schopen presne vycislit, nemuze to byt nejaky pausal stylem "za vraceni baliku si uctujeme 400 korun". takze neni treba vymyslet zadne formulky, protoze to vyplyva ze zakona, tudiz do OP staci u odstoupeni od smlouvy uvest, ze pri vraceni budou zakaznikovi uctovany opravnene naklady. Po vraceni jen zakaznikovi poslete info ve stylu:
zbozi 1500 Kc
- postovne 50
- balici material 50
vracime na ucet 1400 Kc
24. 11. 2010 08:09:19
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586508
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
25. 11. 2010 12:14:15
Vy muzete zakaznikovi nauctovat SVE opravnene naklady. tudiz pokud on ma postovne zdarma tak to neznamena, ze vam ten naklad nevznikl. takze vy mate pravo na vse, co jste musel zaplatit, abyste mu to poslal - obalovy material, clovekohodiny za baleni a expedici, postovne co jste platil ze sveho apod. nicmene musite to byt schopen presne vycislit, nemuze to byt nejaky pausal stylem "za vraceni baliku si uctujeme 400 korun------------------------toto jsou náklady jak píšete "co jeste musel zaplatit, abyste mu to poslal", - NE NAKLADY NA VRACENI, tedy zákazník nevrací OK, zákazník vrací - ať od teď vznikají náklady na vrácení (ne odeslání), náklady na vrácení a také uvedení do původního stavu jsou jasné, ale není mi jasné to poštovné..........dle zákona můžete odpočítat poštovné a náklady na vrácení,,,,,, otázka ještě jednou I POSTOVNE CO NEBYLO ZAKZANIKEM PLACENO LZE ODECIST
25. 11. 2010 12:14:15
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586507
avensis: pokud si zakaznik postovne neplatil a hradil jste ho vy a to klidne i zabalene do hesla "postovne zdarma" tak toto mu muzete strhnout. ono logicky, kdyz by si ho platil sam, tak vam ten naklad nevznikl a strhnout byste jej nemohl.
25. 11. 2010 12:28:16
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586506
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
25. 11. 2010 18:45:03
Napsal Radek O.;600585
avensis: pokud si zakaznik postovne neplatil a hradil jste ho vy a to klidne i zabalene do hesla "postovne zdarma" tak toto mu muzete strhnout. ono logicky, kdyz by si ho platil sam, tak vam ten naklad nevznikl a strhnout byste jej nemohl.
Máte někdo nějaký paragraf, který to potvrzuje? Protože stejnou logikou, pokud půjdu vrátit nepoužité zboží třeba do Hornbachu tak by mi také mohli vrátit méně o částku, kolik je stál plat prodavačky a propálená elektrika...
IMHO pokud zákazníkovi tvrdím že je "poštovné zdarma" tak pokud mi ho do 14 dní nepoužité vrátí tak má právo na plnou částku za zboží uvedenou na faktuře. My to takhle děláme. Navíc dobrá pověst obchodu u zákazníků je mi milejší než se s klientem hádat o to aby mi proplatil poštovné, krabici, lepící pásku a plat když mi zboží vrátí zpět. Možná bych takhle dostal zpět stovku, ale když to klientovi odpustím tak se mi třeba vrátí a příště na něm vydělám tisícovku :-)
25. 11. 2010 18:45:03
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586505
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
25. 11. 2010 20:02:19
...tady tak ani nejdo o to stanovení nějaké etiky e-shopu, cl je výhodné ale o znalost práva pro krajní případy
25. 11. 2010 20:02:19
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586504
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
25. 11. 2010 20:04:26
Napsal Kovboj;600705
Máte někdo nějaký paragraf, který to potvrzuje? Protože stejnou logikou, pokud půjdu vrátit nepoužité zboží třeba do Hornbachu tak by mi také mohli vrátit méně o částku, kolik je stál plat prodavačky a propálená elektrika...
IMHO pokud zákazníkovi tvrdím že je "poštovné zdarma" tak pokud mi ho do 14 dní nepoužité vrátí tak má právo na plnou částku za zboží uvedenou na faktuře. My to takhle děláme. Navíc dobrá pověst obchodu u zákazníků je mi milejší než se s klientem hádat o to aby mi proplatil poštovné, krabici, lepící pásku a plat když mi zboží vrátí zpět. Možná bych takhle dostal zpět stovku, ale když to klientovi odpustím tak se mi třeba vrátí a příště na něm vydělám tisícovku :-)
...mně nejde o to stanovení přístupu k zákazníkovi a etiky e-shopu, co je výhodné a vhodné, ale o znalost práva, pro krajní případy
---------- Příspěvek doplněn 25.11.2010 v 20:08 ----------
Napsal Radek O.;600585
avensis: pokud si zakaznik postovne neplatil a hradil jste ho vy a to klidne i zabalene do hesla "postovne zdarma" tak toto mu muzete strhnout. ono logicky, kdyz by si ho platil sam, tak vam ten naklad nevznikl a strhnout byste jej nemohl.
....opravdu vídím zásadní rozdíl mezi náklady na
1. poštovné a balné pro odeslání
2. položky obhajitelné pro odpočet z vrácené částky
- náklady na vrácení zboží
- poštovné nevyúčtované - tedy zákazník ho neuhradil, nelze jej od něj požadovat zpět.
teoreticky, zboží stojí 100 Kč a to zákazní zaplatil
náklady na vrácení zboží stojí 100 Kč (extrém pro názornost), poštovné 50 Kč, měl bych tedy si nechat 100 Kč a vyžadovat ještě doplacení 50 Kč?
25. 11. 2010 20:04:26
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586503
ja myslím, že problém je v tom, že jste se do toho pořádně zamotal. Žádné náklady na vracení do toho nemíchejte, ty v tomto případě vůbec neřešíte, to není reklamace apod. toto je odstoupení od kupní smlouvy, kdy prodejce má nárok na úhradu nákladů spojených s tím, aby zákazníkovi dané zboží dodal. Jedná se o vaše náklady jako prodejce.
Uvedu pár zjednodušených příkladů
Příklad 1
zboží stojí 100 Kč, poštovné bylo zdarma a zákazník jej nehradil. prodejce zaplatil poště za doručení 20 korun. obalový materiál stál 10 korun.
- zákazníkoví se vrací 100 Kč - náklady prodejce = 100 - 20 - 10 = 70 Kč
Příklad 2
zboží stojí 100 Kč, poštovné si zákazník hradi ve výši 20 a obalový materiál stál 10
- zákazníko se vrací 100 Kč - náklady prodejce = 100 - 10 Kč = 90 Kč
V příkladě 1 vám jako prodejci vznikl náklad - vy jste musel hradit poštovné, proto na něj máte nárok. V příkladě 2 vám náklad nevznikl, protože si poštovné zákazník uhradil již při zaslání. Proto v druhém případě si strhnete jenom náklady za obalový materiál.
To jakým způsobem a za jakých nákladů ten výrobek doručí zákazník k vám, vás vůbec nezajimá, to jde na jeho vrub.
25. 11. 2010 20:23:44
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586502
zlutejbanan
verified
rating uzivatele
26. 11. 2010 04:03:53
Pokud to chcete konkrétněji, tak si podejte fiktivní dotaz na sdružení ochrany spotřebitelů a vymyslete si tam přesně takový modelový příklad a oni vám k tomu napíší přesnou odpověď i s paragrafy. Někde ty odpovědi od nich mam a opravdu nám psali, že si obchodní může naúčtovat kde co a že je přiměřené pokud klidně žádá jako náhradu částku do 500 Kč.
26. 11. 2010 04:03:53
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586501
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 11. 2010 06:37:41
Uvedné příklady Radek O.
Příklad A
zbozi 1500 Kc
- postovne 50
- balici material 50
vracime na ucet 1400 Kc
Příklad 1
zboží stojí 100 Kč, poštovné bylo zdarma a zákazník jej nehradil. prodejce zaplatil poště za doručení 20 korun. obalový materiál stál 10 korun.
- zákazníkoví se vrací 100 Kč - náklady prodejce = 100 - 20 - 10 = 70 Kč
Příklad 2
zboží stojí 100 Kč, poštovné si zákazník hradi ve výši 20 a obalový materiál stál 10
- zákazníko se vrací 100 Kč - náklady prodejce = 100 - 10 Kč = 90 Kč
Pdříklad A a příklad 2 jsou stejné zákazník si hradí poštovné a přitom v A ho odečítáš od ceny zboží a v 2 ho neodečítáš od ceny zboží, někde bude chyba
26. 11. 2010 06:37:41
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586500
avensis
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
26. 11. 2010 06:41:55
Napsal zlutejbanan;600811
Pokud to chcete konkrétněji, tak si podejte fiktivní dotaz na sdružení ochrany spotřebitelů a vymyslete si tam přesně takový modelový příklad a oni vám k tomu napíší přesnou odpověď i s paragrafy. Někde ty odpovědi od nich mam a opravdu nám psali, že si obchodní může naúčtovat kde co a že je přiměřené pokud klidně žádá jako náhradu částku do 500 Kč.
...jojo ta náhrada nákladů vzniklých na vrácení zboží je zřejmá, s tím poštovným se tam nemohu už 2 dny dovolat...
---------- Příspěvek doplněn 26.11.2010 v 06:57 ----------
Napsal Radek O.;600733
ja myslím, že problém je v tom, že jste se do toho pořádně zamotal. Žádné náklady na vracení do toho nemíchejte, ty v tomto případě vůbec neřešíte, to není reklamace apod. toto je odstoupení od kupní smlouvy, kdy prodejce má nárok na úhradu nákladů spojených s tím, aby zákazníkovi dané zboží dodal. Jedná se o vaše náklady jako prodejce.
Uvedu pár zjednodušených příkladů
Příklad 1
zboží stojí 100 Kč, poštovné bylo zdarma a zákazník jej nehradil. prodejce zaplatil poště za doručení 20 korun. obalový materiál stál 10 korun.
- zákazníkoví se vrací 100 Kč - náklady prodejce = 100 - 20 - 10 = 70 Kč
Příklad 2
zboží stojí 100 Kč, poštovné si zákazník hradi ve výši 20 a obalový materiál stál 10
- zákazníko se vrací 100 Kč - náklady prodejce = 100 - 10 Kč = 90 Kč
V příkladě 1 vám jako prodejci vznikl náklad - vy jste musel hradit poštovné, proto na něj máte nárok. V příkladě 2 vám náklad nevznikl, protože si poštovné zákazník uhradil již při zaslání. Proto v druhém případě si strhnete jenom náklady za obalový materiál.
To jakým způsobem a za jakých nákladů ten výrobek doručí zákazník k vám, vás vůbec nezajimá, to jde na jeho vrub.
---------- Příspěvek doplněn 26.11.2010 v 06:56 ----------
Ano náklady na vrácení zboží typu kontrola zboží do toho nemíchat.
V zákoně je to takto
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Jde jen o to jestli náklady dodavatele na odeslání zboží mohu zařadít a obhájit do nákladů spojených s vrácením zboží. I já věřím, že ano, ale zkouším zde argumentovat z pohledu zákazníka, abych se dozvěděl, zda to již někdo neprověřoval u právníka, a nemá řádný právní výklad.
26. 11. 2010 06:41:55
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586499
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
26. 11. 2010 12:21:37
Napsal avensis;600813
V zákoně je to takto
(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží.
Jde jen o to jestli náklady dodavatele na odeslání zboží mohu zařadít a obhájit do nákladů spojených s vrácením zboží. I já věřím, že ano, ale zkouším zde argumentovat z pohledu zákazníka, abych se dozvěděl, zda to již někdo neprověřoval u právníka, a nemá řádný právní výklad.
Podle mě jsou náklady na odeslání a náklady na vrácení dvě různé věci. Takže zákazníkovi se musí vrátit stejná částka která u této položky byla na faktuře. Jiná věc je pokud budu jako prodejce mít další náklady s VRÁCENÍM jako je třeba zajištění nového originálního balení a tak. Takové náklady bych zákazníkovi mohl naúčtovat.
26. 11. 2010 12:21:37
https://webtrh.cz/diskuse/neuctovane-postovne-a-vraceni-zbozi-do-14-dnu/#reply586498
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit