Zadejte hledaný výraz...

(Ne)Spolahlivost systemu Heureka – Overene zakaznikmi

igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
27. 9. 2011 08:54:01
Nahodou sme prisli na zaujimave fakty spochybnujuce doveryhodnost systemu Heureka - Overene zakaznikmi (jednalo sa o SK system - avsak da sa predpokladat, ze v CZ budu problemy podobne):
Uvediem fakty, utvorte si obraz sami:
1. Previedli sme 1.objednavku v interstore.sk:
S objednanym tovarom bol problem - toner nebol s tlaciarnou kompatibilny, napriek informaciam na stranke - okamzite sme telefonicky reklamovali a poslali naspat.
Interstore tovar prijal na reklamaciu a slubil promptne vyriesit a ze sa to uz nebude opakovat (nestalo sa, natahovali to 30 dni a peniaze dodnes nemame).
K objednavke NEPRISIEL email na recenziu Heureka - Overene zakaznikmi (dodnes neprisiel).
2. Previedli sme 2.objednavku v interstore.sk (uplne identicku - mame viac tlaciarni):
Situacia UPLNE rovnaka.
K objednavke OPAT NEPRISIEL email na recenziu.
3. Previedli sme 3.objednavku v interstore.sk:
Tovar opat nezodpovedal popisu (ext.box na RAID1 nefungoval, napriek popisu na stranke). Po negativnych skusenostiach sme tentokrat odstupili od zmluvy.
Interstore.sk sa najprv pokusil telefonicky spochybnit nase pravo na odstupenie od zmluvy, nasledne vsak peniaze vratil - v posledny mozny den.
K objednavke OPAT NEPRISIEL email na recenziu (dodnes neprisiel).
K interstore.sk: po negativnych skusenostiach u nich uz samozrejme nebudeme objednavat, postup pri reklamaciach preveri SOI.
Zaujimava vsak bola korespondencia s HEUREKA:
1. Upozornili sme na neobjektivitu "Overene zakaznikmi" - to, ze nedosli 3X! emaily na recenziu zrejme jednoducho znamena, ze predajca dokaze FILTROVAT komu emaily posielat a komu nie.
a) Odpovedala sl. Priscakova: ze interstore menil server a preto pristupil k docasnemu pozastaveniu sluzby. Tvrdila, ze email k recenziam nedokaze dodatocne doposlat.
Nasa odpoved: Sluzba nebola "docasne pozastavena", jednalo sa o obdobie temer 1 mesiaca a pocas tejto doby sa pozitivne recenzie objavovali. Sl. Priscakovu sme upozornili na nezvycajnost situacie a pravdepodobnost publikovania nasich skusenosti (nakolko su zistenia pre eshop komunitu zaujimave).
b) S dlhsim casovym odstupom odpovedal p. Hodbod:
Situaciu s interstore riesia a veri, ze islo o kratkodoby vypadok ("ako to, ze pozitivne recenzie nevypadli??").
Interstore vraj rozdeloval dotazniky pre viacero sluzieb (Heureka, NajNakup...), co vraj povazuju za dlhodobo neprijatelne a su pripravovane kroky k rieseniu situacie ("ako to, ze nam nedosiel ZIADEN dotaznik??").
Takisto udajne pripravuju proces, ktory zabezpeci posielanie dotaznikov vsetkym zakaznikom bez rozdielu. ("toto sa mne osobne javi ako priznanie moznosti filtracie recenzii").
V pripade pochybenia odoberu certifikat ihned ("nemali to uz urobit davno"?).
Ut supra situacia v nasich ociach vrha mimoriadne zle svetlo na system recenzii Heureka, ktory sme doteraz povazovali za nezavisly a hodnoverny.
Co si o situacii myslite? Mate podobne skusenosti (prip. "inside info")? Prosim uvedte vo vlakne.
27. 9. 2011 08:54:01
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681031
Kovboj
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
27. 9. 2011 09:00:48
Napsal igor;705318
K objednavke NEPRISIEL email na recenziu Heureka - Overene zakaznikmi (dodnes neprisiel).
A tu objednávku jsi dělal přes Heuréku nebo přišel na jejich web přímo? Co vím tak řada obchodů tyhle emaily nechává posílat jen pro klienty z Heuréky a ostatní s nimi neotravuje.
27. 9. 2011 09:00:48
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681030
hrki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 9. 2011 10:37:45
Otazka ci sa da filtrovat komu idu maily je viacmenej zbytocna, ked si clovek pozrie styl akym funguje rozosielanie tych mailov. V skratke:
1. eshop si spravi skript ktory zasiela udaje o objednavkach na heureku
2. heureka podla danych informacii posle email objednavatelovi
ja ako majitel eshopu si viem teda urcit ze poslem maily len ludom, ktory prisli cez heureku, pokial si ukladam data o tom odkial dosli. cele to je postavene len na tom ako si postavim skript. pokial mam v databaze zaznacene objednavky ktore sa mi vratili, tak proste skript osetrim tak, aby o nich heureka nedostala ziadne info a teda nemala im na zaklade coho poslat mail.
vyhovorky ludi z "hotline" su komplet bullshit, otazne je len to, ci sami vobec maju ponatie ako to cele funguje (zo skusenosti viem ze na hotline su v drvivej vacsine len cvicene opice s par "scenarmi" ako odpovedat na niekolko castych otazok, resp. ako ich riesit).
27. 9. 2011 10:37:45
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681029
Pavel Jílek
verified
rating uzivatele
(81 hodnocení)
27. 9. 2011 10:44:08
... co takhle to řešit s heurekou? na 95% bude problém jinde, protože z mých zkušeností to prostě funguje...
27. 9. 2011 10:44:08
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681028
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
27. 9. 2011 13:38:03
S Heurekou sme to riesili ako prve - vid komunikacia. System overene zakaznikmi sme povazovali za spolahlivy a reprezentativny, preto horeuvedeny prispevok aj nase prekvapenie.
Hrki: Rozumiem, zrejme taketo "preprogramovanie podla potrieb" vo vela eshopoch funguje. Je to pre nas prekvapenie, ako som uviedol, system sme povazovali za "nepriestrelny".
27. 9. 2011 13:38:03
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681027
neni nahodou v rozporu to, ze eshop selektruje, komu posle a neposle dotaznik?
a odpovim si na zaklade teto diskuse: http://webtrh.cz/137678-heureka-overene-zakaznikmi?highlight=heureka+dotaznik kde to pise primo TH "Dobrý den,
pouze doplním, že možnost, kterou navrhuje Radek, není možná. Obchody na Heurece jsou kontrolovány a nelze žádným způsobem filtrovat objednávky. Při zjištění tohoto problému je obchod ihned blokován. Je to z toho důvodu, aby hodnocení obchodů bylo nezávislé a všechny obchody měly stejné podmínky.
Jinak hlavní důvod pro Ověřeno je jednoduchý, lepší konverze, lepší pozice na Heurece, více návštěvníků. "
tudiz pokud to nekdo dela, mel by byt okamzite blokovan...
27. 9. 2011 13:57:18
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681026
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
27. 9. 2011 14:07:47
Radek O.: Ano presne tento rozpor nas sokoval. Tiez som cital viacero prezentacii a uisteni Heureky o tom, ze system nie je oklamatelny.
27. 9. 2011 14:07:47
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681025
hrki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
27. 9. 2011 16:38:25
jediny sposob ako to mozu zistit je bonzovanim od realnych zakaznikov daneho eshopu a sam vidis ako sa v uvode spominanom pripade zachovali
imho: porovnavace su zive z PPC systemu v style - eshop si zaplati kredit a my mu ho po klikoch odratavame. myslis ze sa budu hrnut do toho blokovat niekoho kto im slusne plati?
27. 9. 2011 16:38:25
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681024
ora
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
27. 9. 2011 17:31:46
nechci se nikoho zastávat, ale zkuste používat selský rozum... Heuréka - při troše snahy lze podvést nebo zmanipulovat téměř jakýkoli webový hodnotící systém , takže rozumný člověk se nespoléhá jenom na Heuréku. Už vůbec mi mě nenapadlo ztrácet čas dopisováním si o tom co jim funguje nebo ne... Už vůbec bych nečekal, že eshop se stovkami tisíc položek bude mít pod kontrolou všechny popisky... Když něco kupuju na internetu, tak si vlastnosti výrobku ověřuji dopředu, třeba ne webu výrobce, zkoumám návody atd. Ušetří mi to pak spoustu času stráveným řešením reklamace, posílání zboží zpět atd... Web prostě není ideální ráj, kde funguje vše skvěle a bez chyby. V kamenném obchodu by se s tebou v podobném případě nikdo ani nebavil....
27. 9. 2011 17:31:46
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681023
peto
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2011 08:57:33
znama ma eshop kde robi telefonicke objednavky pod svojim uctom/mailom.
Zaujimave je ze od Heureky jej nepride ziadny mail.
Taktiez nie su uvedene ziadne podmienky kedy eshop dostane certifikat Overené zákazníkmi, predpokladam ze ti co Heureke nezaplatia kredit tak ho tak skoro nedostanu na rozdiel od pravidelne platiacich. Jednoducho ide iba o biznis nie o to o com to v podstate malo byt.
28. 9. 2011 08:57:33
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681022
TH
verified
rating uzivatele
29. 9. 2011 10:01:45
Díky za diskusi. Dodám jen fakta.
- Ověřeno je zcela nezávislé na kreditním systému, nemá vliv na to, jestli shop platí, či neplatí.
- v CZ je vyžadována plná implementace, která je také důsledně kontrolována.
- na SK je situace složitější, protože existuje více hodnotících systémů na trhu - aktuálně jednáme o společném řešení, aby mohla probíhat stejná kontrola jako na CZ.
- Interstore měl specifické technické problémy, nedocházelo k umělému ovlivňování hodnocení, proto byl domluven čas na nápravu, do týdne by to mělo být v pořádku.
29. 9. 2011 10:01:45
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681021
TH: kdyz uz jste zde, jak se bude resit situace v CZ pote, co hodnoceni zavedlo i konkurencni zbozi.cz stiznosti zakazniku na to, ze jim chodi tolik formularu je typicke pro SK a v CZ tomu neni jinak. Tlak od provozovatelu obou systemu je pomerne silny a jak toto resit?
29. 9. 2011 10:53:35
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681020
hrki
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
30. 9. 2011 00:12:38
mozem poprosit o konkretny rozdiel, oproti SK implementacii vdaka ktoremu je to "neoklamatelne" ? alebo inak povedane - je pekne omielat dookola frazu ze nedochadza k umelemu ovplyvnovaniu hodnotenia, no zatial nepadol jediny dokaz ze je ten system neoklamatelny. praveze nakolko som uz mal tu cest robit skripty ktore hlasia heureke kde ma poslat mail na hodnotenie tak viem ze to proste manipulovaetlne je a to az prilis lahko (mam na mysli cast, ktora je tu spominana a teda ze "vyberiem si komu to poslem a komu nie").
30. 9. 2011 00:12:38
https://webtrh.cz/diskuse/nespolahlivost-systemu-heureka-overene-zakaznikmi#reply681019
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit