Zadejte hledaný výraz...

Nespokojný kupujúci – ako sa mám brániť?

firemp3
verified
rating uzivatele
15. 6. 2013 21:11:20
Predal som cez bazár tovar zakúpený na s.r.o. z Číny. Ku tovaru som priložil faktúru a zaslal na dobierku.
Kupujúci tovar používal 3 mesiace a pokazil ho, tak som mu zaslal nový pre zachovanie dobrého mena a spokojnosti ... tak mi po pol roku napísal že sa stala taká istá chyba a že chce vrátit peniaze. Predal som asi 50 kusov toho tovaru a nikomu sa takáto chyba nestala ko jemu, zaujímavé že jemu 2x tá istá (jedná sa o slúchadlá)
Poškodil mi tovar v hodnote 300€ (2 kusy) a ešte chce vrátit nákupnú sumu? Ako sa mám brániť? Takto by mohol v priebehu dvoch rokov poškodzovať tovar donekonečna a ja by som mu zasielal ako koko* stále nový a nový.
Viete mi poradiť nejako?
Platia pre "bazár" nejaké iné práva ako "eshopy"?
15. 6. 2013 21:11:20
https://webtrh.cz/diskuse/nespokojny-kupujuci-ako-sa-mam-branit#reply913227
radek.liberec
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 6. 2013 21:26:25
nevim jak u vas ale v cechah na to narok nema na vraceni penez ma narok teprve tehdy kdyz se mu stejna vada projevi 3x
15. 6. 2013 21:26:25
https://webtrh.cz/diskuse/nespokojny-kupujuci-ako-sa-mam-branit#reply913226
firemp3
verified
rating uzivatele
15. 6. 2013 21:30:41
Napsal radek.liberec;962648
nevim jak u vas ale v cechah na to narok nema na vraceni penez ma narok teprve tehdy kdyz se mu stejna vada projevi 3x
Diky moc, ale toto nie je mozne, aby sa mu tato chyba stala, nikomu sa nestala iba jemu už druhýkrát, myslím, že to robí zámerne... dám mu dalšie slúchadála, pokazí ich a ešte mu vrátim potom nákupnú sumu?
PS: Dakujem za info, o "3x" som nevedel!
15. 6. 2013 21:30:41
https://webtrh.cz/diskuse/nespokojny-kupujuci-ako-sa-mam-branit#reply913225
phys0c
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 6. 2013 21:46:19
za dobrotu na žobrotu... podáš prst, stiahne celú ruku
typický príklad slováka
dobré meno u zákazníka je jedna vec, ale takéhoto by som prehnal takým zdĺhavým procesom reklamácie, a nakoniec ju neuznal kvôli tomu, že "sa preukázalo, že vada nebola spôsobená chybou výrobku ale nesprávnym zaobchádzaním" že by si to najbližšie rozmyslel
15. 6. 2013 21:46:19
https://webtrh.cz/diskuse/nespokojny-kupujuci-ako-sa-mam-branit#reply913224
pterodon
verified
rating uzivatele
15. 6. 2013 22:30:37
Napsal firemp3;962642
Predal som cez bazár tovar zakúpený na s.r.o. z Číny. Ku tovaru som priložil faktúru a zaslal na dobierku.
Kupujúci tovar používal 3 mesiace a pokazil ho, tak som mu zaslal nový pre zachovanie dobrého mena a spokojnosti ... tak mi po pol roku napísal že sa stala taká istá chyba a že chce vrátit peniaze. Predal som asi 50 kusov toho tovaru a nikomu sa takáto chyba nestala ko jemu, zaujímavé že jemu 2x tá istá (jedná sa o slúchadlá)
Poškodil mi tovar v hodnote 300€ (2 kusy) a ešte chce vrátit nákupnú sumu? Ako sa mám brániť? Takto by mohol v priebehu dvoch rokov poškodzovať tovar donekonečna a ja by som mu zasielal ako koko* stále nový a nový.
Viete mi poradiť nejako?
Platia pre "bazár" nejaké iné práva ako "eshopy"?
Pokud vím tak na slovensku máte jiný občanský zákoník. Mnohem tvrdší pro obchodníka. Je jedno jestli jste to prodal na bazaru, nebo na eshopu. Pokud jste to neprodal jako použité zboží tak je to jedno. Pokud jste mu neoznámil jeho práva ( např vrácení zboží do 14 dnů) tak se tato lhůta prodlužuje na 3 měsíce.
Pokud mu chcete reklamaci zamítnout tak musíte mít potvrzení od znalce které platí prodejce ...
15. 6. 2013 22:30:37
https://webtrh.cz/diskuse/nespokojny-kupujuci-ako-sa-mam-branit#reply913223
firemp3
verified
rating uzivatele
15. 6. 2013 22:52:20
pterodon: Dakujem, tak to si mi pomohol :D
Asi to vyriešim tak, že sa s ním dohodnem na vrátení penazí, no nie na plnej cene, kedže mi spôsobil značnú škodu
15. 6. 2013 22:52:20
https://webtrh.cz/diskuse/nespokojny-kupujuci-ako-sa-mam-branit#reply913222
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit