Zadejte hledaný výraz...

Nepřevzaté objednávky se zakázkovou úpravou

Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 4. 2017 16:51:44
Ahoj,
prosím dotaz.
Děláme zakázkové úpravy zboží na přání zákazníků - gravírování.
Nastaveno to máme tak, že nepožadujeme platbu předem. Věřím tomu, že někteří
zákazníci nemají možnost rychlé a pohodlné platby předem, takže to zkoušíme takto.
Nicméně se samozřejmě stává, že někdo něco objedná s gravírováním, pak nepřevezme...
Telefony nezvedá, na slušné upozornění e-mailem nereaguje.
A teď.. mohu tu pohledávku postoupit např. nějaké třetí straně?
Legálně? Jde mi o to, aby to nebylo nějak v kolizi s tím, že někomu poskytnu
osobní údaje dotyčného "zákazníka"... Na druhou stranu objedávka je závazná,
tak jak to pak vymáhat.
Rady typu: "nech si to platit předem" prosím nepotřebuji :-)
Samozřejmě, že přemýšlím i nad tím, že to ve výsledku může uškodit obchodu,
poštvu si toho člověka třeba proti sobě, bude dělat další falešné objednávky apod.
Jen mě to zajímá čistě teoreticky, abych měl přehled a pak se mohl rozhodnout,
jak se k podobným lidem, co si neváží cizí práce chovat.
díky za každou radu (kromě tedy odkazu na platby předem) :-)
pěkný den.
fj
11. 4. 2017 16:51:44
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272830
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 4. 2017 16:59:13
Samozřejmě to řešit můžete, zákazník (i spotřebitel) má povinnost zboží převzít. Ale, osobně vidím velký problém v dokazování, že konkrétě ten dotyčný člověk s vámi uzavřel smlouvu. Předpokládám, že se vše řeší online, že?
11. 4. 2017 16:59:13
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272829
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 4. 2017 17:12:22
Napsal saja;1379057
Samozřejmě to řešit můžete, zákazník (i spotřebitel) má povinnost zboží převzít. Ale, osobně vidím velký problém v dokazování, že konkrétě ten dotyčný člověk s vámi uzavřel smlouvu. Předpokládám, že se vše řeší online, že?
Ano, přesně tak, vše je on-line.
Máte pravdu a to je také věc, co si říkám...
Ono to je občas i tak, že ten zákazník zkraje reaguje, třeba jsme kvůli tomu gravírování dopředu
v kontaktu e-mailem, telefonem... Pak odešleme a nastane třeba problém.
Někdo nereaguje rovnou, někdo slibuje apod.. Takže to určitě není vždy tak, že by to byla přímo
nějaká falešná objednávka od samého počátku, ale za těmi kontakty jsou reální lidé.
Ale rozumím tomu, že to prokazování je asi poměrně složité. Otázkou tedy zůstává,
jestli se tím pak může zabývat nějaká firma na vymáhání pohledávek...
Protože věřím trošku tomu, že jakmile by ti lidé zjistili, že to jen tak nevyšumí,
že by se třeba i chytli za nos a zásilku převzali.
Víte, kdyby mi někdo napsal "jsem sice dospělý člověk, ale trouba a rozmyslel
jsem si objednávku" tak to dokážu pochopit snáze, než tu ignoraci a schovávání
se za e-maily a telefony. Takže pak se to ve mě pere, že bych na podobné měl
být schovívavý :-)
11. 4. 2017 17:12:22
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272828
saja
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
11. 4. 2017 17:22:47
Napsal Fajan;1379063
Takže to určitě není vždy tak, že by to byla přímo
nějaká falešná objednávka od samého počátku, ale za těmi kontakty jsou reální lidé.
Já ani nenarážela na to, že by to byly falešné objednávky. Jen lidé se budou vymlouvat. :)
Plně vás chápu, z teoretického hlediska "právo je na vaší straně" a bla bla bla. Jenže realita je taková, že se bude velice složitě dokazovat, že objednávku učinil ten konkrétní člověk. Email, ještě třeba na gmailu, seznamu atp. prostě není dostatečný důkaz.
V jaké hodnotě to zboží je? Jde o stovky, tisíce?
Jediné, co mě napadá, je mít nasmlouvanou nějakou AK, která si pro vás vytvoří "šablonu" a bude lidem rozesílat předžalobní výzvu. Je to dokument, který se standardně odesílá, je to taková "poslední možnost" pro dlužníka, aby plnil a nemusel případně pak hradit náklady řízení. Odeslání takové výzvy pak samozřejmě neznamená, že musíte podat žalobu (ostatně, pokud to je v řádech pár stovek, tak je to i nesmysl), ale na některé by to mohlo mít vliv a zaplatí.
Výzvu si samozřejmě můžete napsat sám a odeslat, ale přítomnost hlavičky AK by určitým způsobem mohlo zvýšit efektivitu výzvy.
Na stranu druhou, myslete na to, že se to hodně rychle rozkřikne - dotčení lidé budou psát "recenze" a nadávat vám (byť jste v právu) a můžete mít špatnou pověst. Z pohledu ostatních zákazníků budete vy ti špatní.
Napadlo mě spíš řešení pozitivní motivací. Co o několik % zvýšit cenu a pro ty, kteří zaplatí dopředu, poskytnout slevu?
11. 4. 2017 17:22:47
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272827
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 4. 2017 17:39:06
Napsal saja;1379067
Já ani nenarážela na to, že by to byly falešné objednávky. Jen lidé se budou vymlouvat. :)
Plně vás chápu, z teoretického hlediska "právo je na vaší straně" a bla bla bla. Jenže realita je taková, že se bude velice složitě dokazovat, že objednávku učinil ten konkrétní člověk. Email, ještě třeba na gmailu, seznamu atp. prostě není dostatečný důkaz.
V jaké hodnotě to zboží je? Jde o stovky, tisíce?
Jediné, co mě napadá, je mít nasmlouvanou nějakou AK, která si pro vás vytvoří "šablonu" a bude lidem rozesílat předžalobní výzvu. Je to dokument, který se standardně odesílá, je to taková "poslední možnost" pro dlužníka, aby plnil a nemusel případně pak hradit náklady řízení. Odeslání takové výzvy pak samozřejmě neznamená, že musíte podat žalobu (ostatně, pokud to je v řádech pár stovek, tak je to i nesmysl), ale na některé by to mohlo mít vliv a zaplatí.
Výzvu si samozřejmě můžete napsat sám a odeslat, ale přítomnost hlavičky AK by určitým způsobem mohlo zvýšit efektivitu výzvy.
Na stranu druhou, myslete na to, že se to hodně rychle rozkřikne - dotčení lidé budou psát "recenze" a nadávat vám (byť jste v právu) a můžete mít špatnou pověst. Z pohledu ostatních zákazníků budete vy ti špatní.
Napadlo mě spíš řešení pozitivní motivací. Co o několik % zvýšit cenu a pro ty, kteří zaplatí dopředu, poskytnout slevu?
Většinou je to naštěstí v řádech stovek korun, takže z finančního hlediska se nad tím
dá s přivřením oka mávnout rukou. Mě to jen vždycky spolehlivě zvedne tlak :-)
Nejvíce by mě na tom zajímalo, jak u toho ti lidí přemýšlí. Je zcela jasné, že ten
produkt je pak na vyhození, protože pokud vygravírujeme "Medvídkovi z lásky Gertrůda",
tak na to už kupce asi neseženu a to musí být snad každému jasné.
Takže pak to odhaduji jen na sprostou neohleduplnost k něčí práci a penězům.
Bohužel se právě nejvíce bojím toho, že jakmile na ty vykuky nastoupím trošku ostřeji,
tak se to obrátí proti mě. A jsme zase u toho, že se jedná o relativně malé částky,
takže proč si kvůli tomu dělat zle.
Já ceny moc zvedat nemohu, už takto jsem patrně jeden z nejdražších (ale věřím i tomu,
že nízkou cenou bojovat nemá smysl)... ale ta Vaše myšlenka s pozitivní motivací není
vůbec špatná a nad tím bych se měl zamyslet! To se mi líbí, za to moc děkuji!
11. 4. 2017 17:39:06
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272826
Tomáš
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
11. 4. 2017 17:46:59
Také se zabývám zakázkovou výrobou již od roku 2012. A mé zkušenosti jsou takové, že platbu předem odmítne 1 z 50 :) Většinou pošlou zálohu 50% a zbytek na dobírku, menší část lidí pošle rovnou celou částku předem. Celkově jsem se nesetkal s nikým, kdo by řekl, že nemá účet atd. A to kolikrát vyrábím také pro Slovensko, kde je platba trochu složitější.
11. 4. 2017 17:46:59
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272825
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 4. 2017 18:37:41
Napsal FunTomas;1379075
Také se zabývám zakázkovou výrobou již od roku 2012. A mé zkušenosti jsou takové, že platbu předem odmítne 1 z 50 :) Většinou pošlou zálohu 50% a zbytek na dobírku, menší část lidí pošle rovnou celou částku předem. Celkově jsem se nesetkal s nikým, kdo by řekl, že nemá účet atd. A to kolikrát vyrábím také pro Slovensko, kde je platba trochu složitější.
Myslíte, že to řeším zbytečně? Já jsem právě tímto krokem, že není nutná platba předem,
chtěl jít zákazníkům trošku naproti a aby to byla má konkurenční výhoda.
Ale vše jde čistě přes e-shop, takže je pravda, že jak člověk není v přímém kontaktu
se zákazníkem, tak neví, jestli by byla platba předem pro zákazníka velký problém nebo ne.
11. 4. 2017 18:37:41
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272824
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
11. 4. 2017 18:39:51
Udelejte vse pro to, aby se to vubec nestavalo, kontaktujte zakazniky telefonicky s potvrzenim, nez vyrobu provedete, pozadujte zalohu pokud budete mit pochybnosti... Bezproblemovy zakaznik tim nebude trpet a vy tim vyrazne omezite tyhle pripady...
11. 4. 2017 18:39:51
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272823
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 4. 2017 18:58:43
Napsal Aleš Jiříček;1379089
Udelejte vse pro to, aby se to vubec nestavalo, kontaktujte zakazniky telefonicky s potvrzenim, nez vyrobu provedete, pozadujte zalohu pokud budete mit pochybnosti... Bezproblemovy zakaznik tim nebude trpet a vy tim vyrazne omezite tyhle pripady...
Rozumím. Ono je to těžké. Zrovna ty případy, kdy se z toho nakonec vyklubal problém byly
takové, že lidé (nic proti, ale vždy jsou to jen ženy) ze začátku komunikují - řešíme třeba
nějaké detaily individuálně e-mailem, po telefonu - a vše se zdá být úplně bez problému.
Čili podezřelé to nikdy nebylo, takže platbu předem bychom podle této indicie nepožadovali..
No a pak to nastane... :-) nepřevezeme, balík se vrátí. Telefon nezvedá (to je u nás taková klasika
co jsem vypozoroval - kolikrát potřebujeme se zákazníky řešit nějaké detaily ohledně objednávky,
ale telefon vezme tak každý pátý - děkuji telemarketingovým firmám) :-) a na e-maily nereaguje.
Ale chápu... buď prostě platby předem, nebo to musím přestat řešit. Mě zkraje zajímal ten
právní náhled na to případné vymáhání.
díky!
11. 4. 2017 18:58:43
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272822
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
11. 4. 2017 19:05:37
vy mate tu vyhodu ze uz mate vzorek zakazniku, kteri neprevzali, zksute si projit tu komunikaci a zkuste najit sjednodnocujici prvky, kterymi se lisi od ostatnich zakaziku a takove v buduocnu pozadejte o zalohu :)
11. 4. 2017 19:05:37
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272821
Fajan
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
11. 4. 2017 19:23:43
Napsal Aleš Jiříček;1379094
vy mate tu vyhodu ze uz mate vzorek zakazniku, kteri neprevzali, zksute si projit tu komunikaci a zkuste najit sjednodnocujici prvky, kterymi se lisi od ostatnich zakaziku a takove v buduocnu pozadejte o zalohu :)
no já nevím... :-D protože to vždy byla taková slušná, milá komunikace...
takže to bych pak o zálohu musel žádat všechny slušně působící lidi :-)
11. 4. 2017 19:23:43
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272820
cz_mawa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
11. 4. 2017 22:41:00
Napsal Fajan;1379092
kolikrát potřebujeme se zákazníky řešit nějaké detaily ohledně objednávky,
ale telefon vezme tak každý pátý - děkuji telemarketingovým firmám)
Na toto velmi doporučuji psát SMS, pokud se nedovoláte - ve stylu "volali jsme z firmy X kvůli Y, až to půjde tak se ozvěte". 8 z 10 zákazníků zavolá zpět do 10 minut. Devátý zavolá max druhý den. Desátý se neozve nikdy a obvykle to jsou přesně ty problémové objednávky, takže jednoduše storno a blacklist...
11. 4. 2017 22:41:00
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272819
cargopro
verified
rating uzivatele
12. 4. 2017 04:32:00
Nejlépe pokud už máš zjištěnou pohledávku tzn. Rozhodnutí soudu, jinou bude problém prodat, pohledavky za FO jsou jinak celkem zajímavé. Takže pokud tě někdo nakrkne pohroz mu platakem
12. 4. 2017 04:32:00
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272818
Zbynek Subert
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
12. 4. 2017 10:31:05
Zakázkovou výrobu - tisk dělám přes 10 let. Za tu dobu mám jednu nepřevzatou zásilku (dobírka). Na internetu jsem pak dohledal, že je to známý zmetek, který napálil, kde koho a nemá smysl to více vymáhat.
Zakázky převzaté osobně = platba při odběru
Zakázky převzaté přes mail = platba dobírka nebo předem převodem u nových zákazníků. U stálých zákazníků platba převodem se splatností 14 dní.
Zálohu beru v případě, kdy cena materiálu je vyšší než 10.000,- Kč a to pak chci 100% ceny materiálu uhradit předem.
Ani velké firmy ani fyzické osoby nemají problém uhradit zálohu v mnou stanovené výši.
Jediný problém mají reklamní agentury, které nemají peníze a chtějí to celé zaplatit až jim to zaplatí klient. Zákazníky, kteří nemají peníze nepotřebuji. Neznám jejich klienty, takže nevím jakou mají platební morálku vůči jejich agentuře.
Intuitivně z komunikace s novým zákazníkem lze na 90% usoudit, jestli bude nebo nebude problém. Přiznávám, že pár nezaplacených pohledávek mám právě ale od firem, se kterými delší dobu spolupracuji.
Pokud bych dělal menší zakázky jako ty, trochu bych zvýšil cenu, aby mi to procentuelně pokrylo ty případy, kdy zákazník nepřebere zásilku. A možná bych ty nepřevzaté pak dal někam ze "srandy" na svůj web i s uvedením jména ( pokud to dovoluje zákon). Právníky a vymáhání bych do toho netahal, i když je právo na tvojí straně.
12. 4. 2017 10:31:05
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzate-objednavky-se-zakazkovou-upravou#reply1272817
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit