Zadejte hledaný výraz...

Nepřevzatá reklamovaná věc-soudní znalec zákazníka žádá o přístup

Konvalda
verified
rating uzivatele
31. 10. 2016 19:04:04
Dobrý den,zajímal by mě Váš názor.Paní reklamovala věc,sepsal se protokol a reklamace byla postoupena importérovi.Dovozce reklamaci zamítnul a tak jsme také informovali zákaznici.Ta si však odmítla reklamovanou věc převzít.Trvá to již 4 měsíce a nyní se nám ozvala,že chce k reklamované věci umožnit přístup pro soudního znalce.tak by mě zajímalo ,zda je to naše povinnost umožnit soudnímu znalci přístup k reklamované věci?Nebo zda si musí zboží vyzvednout a následně až dělat znalecké posudky.
Další věc na reklamačním protokolu máme zakotveno ,že v případě nevyzvednutí zboží ,je zákazník povinný uhradit skladné ve výši 20kč/den .toto je na protokolu podepsáno a tedy je stím zákazník seznámen.zajímalo by mě proto jestli je to právně v pořádku zda na to máme právo si učtovat skladné a zda můžeme zboží nevydat v případě ,že by zákazník odmítl skladné uhradit.děkuji
31. 10. 2016 19:04:04
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234091
Vec by si mela prevzit a pak muze konat dal. Muze tim prevzetim i nekoho zmocnit a pak si to muze vyzvednou na zaklade moci ten znalec.
Jinak na to skladne mate narok.
31. 10. 2016 19:36:35
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234090
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 10. 2016 19:39:29
... zda je to naše povinnost umožnit soudnímu znalci přístup k reklamované věci?
Tovar patrí jej predsa.
Doplním:
čo znamená: 'odmítla reklamovanou věc převzít.' Znamená to že ste jej reklamovanú vec poslali a odmietla, alebo ste jej zatelefonovali že reklamácia nebola uznaná a nech si po to príde?
Inak, či vám importér uzná alebo neuzná reklamáciu nie je podstatné. Zodpovednosť za rozhodnutie nesiete len vy. Je to jasné.
31. 10. 2016 19:39:29
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234089
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
31. 10. 2016 19:44:50
hmmm, muze nekdo zanalyzovat zda ma prodejce pravo vec drzet do uhrazeni skladneho nebo ji musi vydat a nasledne skladne vymahat?
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2016 v 19:49 ----------
Napsal Gabonator;1335548
Inak, či vám importér uzná alebo neuzná reklamáciu ne je podstatné. Zodpovednosť za rozhodnutie nesiete len vy. Je to jasné.
no co, importer ji zamitl, zamitli ji tedy i oni, i zamitnuta reklamace neni duvod k neprebrani veci... pani to ted ocividne hodla resit soudne, coz je jeji pravo, ale proces reklamace je myslim v poradku, dohad je pouze o to zda mela nebo nemela byt zamitnuta...
31. 10. 2016 19:44:50
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234088
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
31. 10. 2016 19:52:33
Napsal Aleš Jiříček;1335549
hmmm, muze nekdo zanalyzovat zda ma prodejce pravo vec drzet do uhrazeni skladneho nebo ji musi vydat a nasledne skladne vymahat?
---------- Příspěvek doplněn 31.10.2016 v 19:49 ----------
no co, importer ji zamitl, zamitli ji tedy i oni, i zamitnuta reklamace neni duvod k neprebrani veci... pani to ted ocividne hodla resit soudne, coz je jeji pravo, ale proces reklamace je myslim v poradku, dohad je pouze o to zda mela nebo nemela byt zamitnuta...
Nebudte smiešny s týmto názorom. Možno importér je hajzel ktorý poprie aj nos medzi očami. Zmluvny vzťah vznikol medzi predávajúcim a zákaznikom a tak sa to bude na súde riešiť. Ostatné je irelevantné.
31. 10. 2016 19:52:33
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234087
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
31. 10. 2016 19:58:01
Gabonator: tak se taky nejdriv nauc vyjadrovat slusne kdyz ani neumis cist :) Tohle nikde nepopiram, ale co to ma co docineni s tim co jsem napsal, proste kdyz mi jako prodejci neco zamitne velkoobchod a uvedeny duvod se mi zda v poradku, zamitnu reklamaci taky... tecka... Asi si za tim rozhodnutim sotji kdyz jsou ochotni prijmout soud a jeste pozadovat skladne... S tim tvym porvavanim si jdi do hospody ne na webtrh...
31. 10. 2016 19:58:01
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234086
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
31. 10. 2016 20:37:08
by mě zajímalo o jakou věc a za kolik peněz to je
31. 10. 2016 20:37:08
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234085
Konvalda
verified
rating uzivatele
4. 11. 2016 11:45:06
my máme v kupní smlouvě při prodeji ,kterou zákazník podepisuje zakotveno,že zákazník souhlasí s prodloužením záruční lhuty na opravu na 60 dní.Dnes nám došlo od jeho právníka toto:
žalobce je přesvědčen,že ze samotného textu příslušného ustanovení smlouvynení možné pro jeho nejednoznačnostmožnost dovodit ,že by se jednalo o dohodu stran o prodloužení lhuty pro vyřízení reklamace stanovene par.19 ods 3 zakona 634/1992sb o ochrane spotřebitele.V te souvislosti odkazuji žalobce rovnež naustanovení par.1812 zakon 89/2012sb obč zak. ze kterého vyplýváže lze li obsah smlouvy vyložit ruzným zpusobempoužije se vyklad pro spotřebitele nejpříznivější.žaslobce je přesvědčen že lhuta pro vyřízení reklamace je možné prodloužit dohodou stran až po samotném uplatnění reklamacenikoliv obecně pro futuroa bez souvislosti s konkretní uplatněnou reklamací.
No tak tomu tedy nerozumím,tedy až když zákazník přijde na prodejnu s reklamací ,tak ho máme přemlouvat jestli by prodloužil reklamační lhutu ,že musíme náhradní díl objednat ze zahraničí.Tak to je přeci postavené na hlavu.
4. 11. 2016 11:45:06
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234084
Tak to je spravne. Dle meho nejde pausalne prodluzovat reklamacni lhutu nejakym ustanovenim. Ono je treba si uvedomit, ze VOP a jine dokumenty nejsou bibli, kdy by platilo, ze co tam je, tak je platne. To, ze nemate dily nemusi spotrebitele nijak zajimat.
4. 11. 2016 11:56:05
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234083
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
4. 11. 2016 12:05:50
Napsal Aleš Jiříček;1335553
Gabonator: tak se taky nejdriv nauc vyjadrovat slusne kdyz ani neumis cist :) Tohle nikde nepopiram, ale co to ma co docineni s tim co jsem napsal, proste kdyz mi jako prodejci neco zamitne velkoobchod a uvedeny duvod se mi zda v poradku, zamitnu reklamaci taky... tecka... Asi si za tim rozhodnutim sotji kdyz jsou ochotni prijmout soud a jeste pozadovat skladne... S tim tvym porvavanim si jdi do hospody ne na webtrh...
Približne sa dá s vami súhlasiť. U zakladateľa vlákna sa mi zdalo, že rozhodnutie importéra bral ako bernú mincu a je z toho vonku. Zmysel tohto príspevku bol či môže tej chúdere zákazníčke ešte napariť skladné a ošklbať ju o ďalšie tisíce korún.
Som rád že zákazníčka to ženie ďalej aby si nemyslel že z toho bude ryžovať.
Klientka za tovar zaplatila, niečo sa porúchalo, štyri mesiace to nemôže nepoužívať, a teraz by jej mala dôjsť faktúra na skladné. A ten sa ešte pýta, či môže jej tovar vydať znalcovi.
Preto také slová.... až neslušné... lebo ma to sralo.
4. 11. 2016 12:05:50
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234082
Konvalda
verified
rating uzivatele
4. 11. 2016 12:05:50
Vždy ale dle občanského zákoníku máme právo na prodloužení doby záruční opravy na 60 dnů.Stím je seznámen již při prodeji a v případě ,že na tyto podmínky nepřistoupí zboží nemusí kupovat.Nikde to není formulováno tak ,že na prodloužení záruky na 60 dnů se se zákazníkem dohodneme až při sepisování reklamačního protokolu.
4. 11. 2016 12:05:50
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234081
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
4. 11. 2016 12:05:58
Počkejte si, až nám z Číny přijdou díly.....to je z nějaké příručky podnikání z devadesátých let ne...?
4. 11. 2016 12:05:58
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234080
Napsal Konvalda;1336578
Vždy ale dle občanského zákoníku máme právo na prodloužení doby záruční opravy na 60 dnů.Stím je seznámen již při prodeji a v případě ,že na tyto podmínky nepřistoupí zboží nemusí kupovat.Nikde to není formulováno tak ,že na prodloužení záruky na 60 dnů se se zákazníkem dohodneme až při sepisování reklamačního protokolu.
Obcansky zakonik vubec neresi zarucni lhuty (to resi zakon o ochrane spotrebitele). Kupni smlouva se ridi obcanskym zakonikem. Dle meho to nejde pausalne udelat a uz vubec ne v ramci kupni smlouvy. Zakon ty delsi lhuty dava jako moznost, kdy byste vedel, ze to nejde ve lhute kratsi a spotrebitel by s tim souhlasil. Jenze zde to date pausalne a navic v ramci kupni smlouvy, kde vubec reklamace jeste nenastala. Dle meho to jako nedilna soucast kupni smlouvy byt nemuze, je to proste obchazeni zakona.
Nicmene jakekoli definitivum v tomto asi da jedine soud. I u pravniku mam za to, ze budou mit na to ruzny pohled. Ale v tomto se ztotoznuji s vykladem, ktery vam byl zaslan.
Kazdopadne predem rikam, ze je to muj nazor.
4. 11. 2016 12:10:52
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234079
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
4. 11. 2016 12:16:59
Napsal Gabonator;1336577
...Zmysel tohto príspevku bol či môže tej chúdere zákazníčke ešte napariť skladné a ošklbať ju o ďalšie tisíce korún.
Som rád že zákazníčka to ženie ďalej aby si nemyslel že z toho bude ryžovať.
Klientka za tovar zaplatila, niečo sa porúchalo, štyri mesiace to nemôže nepoužívať, a teraz by jej mala dôjsť faktúra na skladné. A ten sa ešte pýta, či môže jej tovar vydať znalcovi.
Když by ho převzala, má stejné možnosti řešení, jako doposud. Převzetí/nepřevzetí na to nemá vliv. Ať si skladné zaplatí.
4. 11. 2016 12:16:59
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234078
Konvalda
verified
rating uzivatele
12. 6. 2017 10:20:18
Zákazník si zboží stále nepřevzal,myslím ,že v novém OZ je zakotveno,že v případě nevyzvednutí věci do 6 měsíců,je možné danou věc prodat a vytěžkem z prodeji věci uhradit uskladnění či jiné režie s tím spjaté a zbytek částky vrátit zákazníkovi.je to právně takto v pořádku?
12. 6. 2017 10:20:18
https://webtrh.cz/diskuse/neprevzata-reklamovana-vec-soudni-znalec-zakaznika-zada-o-pristup#reply1234077
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit