Zadejte hledaný výraz...

Neplatná kliknutí adwords

Ahoj, máte někdo také nepříjemné zkušenosti s tzv clickfraud, rsp s podivným chováním google při počítání prokliků ?
Mám web napojený na smartlook a stává se mi docela běžně, že adwords si vyúčtuje za třeba 20 prokliků a na smartlooku mám 10 návětěv.Jelikož google chytře neposkytne ip adresy pro porovnání a ohání se osobními údaji, není možnost kontroly.Je to normální a nikdo to neřeší a googlu bezmezně důvěřuje ? Může mi google účtovat co chce ?
Moc bych to neřešil při ceně pár korun za proklik, ale v mém odvětví podnikání se pohybují prokliky i na 150 Kč, tak je to pak hodně znát, zvlášť když vidím započítané prokliky, rsp video nahrávky ,, zákazníků´´ , které evidentně zákazníky nejsou....návštěva 20 sekund, pohyb myší sem a tam jak od autisty , opakovaná návštěva s podobnou délkou z podobné mobilní ip adresy /vodafone /, dle smartlooku stejné zařízení, os atd.... ?
Díky za případné zkušenosti , či rady....
12. 3. 2018 19:27:48
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334636
Ano, bezmezně věřím platformě, kterou jsem si svobodně vybral ;-)
12. 3. 2018 20:22:12
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334635
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
12. 3. 2018 20:31:49
Clickfraud je bezna, vec, podla roznych studii sa pohybuje v rozmedzi 30-70%, v roznych podobach. V principe to zatial nikto v ecommerce (myslim velkych hracov) neriesi, lebo:
a) nema na to cas
b) nema na to ludi, ktori by tomu rozumeli
BTW: 150 Kc nie je nijak extra suma, su aj kliky za $900 ;)
12. 3. 2018 20:31:49
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334634
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 3. 2018 21:05:27
Já věřím, že je v zájmu Google s tím něco dělat. Protože clickfrand jim snižuje cenu prokliku a jejich cílem je přeci, aby inzerenti za své peníze dostali výsledek. V tom bych Googlu důvěřoval ... ale že neplatné prokliky jsou, to jo.
12. 3. 2018 21:05:27
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334633
Napsal igor;1449962
Clickfraud je bezna, vec, podla roznych studii sa pohybuje v rozmedzi 30-70%, v roznych podobach. V principe to zatial nikto v ecommerce (myslim velkych hracov) neriesi, lebo:
a) nema na to cas
b) nema na to ludi, ktori by tomu rozumeli
BTW: 150 Kc nie je nijak extra suma, su aj kliky za $900 ;)
Hned je mi lépe , když teď vím, že nemám zdaleka nejdražší proklik :-)
---------- Příspěvek doplněn 12.03.2018 v 21:45 ----------
Napsal beraniste;1449972
Já věřím, že je v zájmu Google s tím něco dělat. Protože clickfrand jim snižuje cenu prokliku a jejich cílem je přeci, aby inzerenti za své peníze dostali výsledek. V tom bych Googlu důvěřoval ... ale že neplatné prokliky jsou, to jo.
Já bych taky hrozně rád věřil, ale dlouhodobě mě spousta faktorů a důvodů vede k tomu, myslet si že google sice něco hlásá, ale v reálu proč by si nemohli tu a tam sami nějaké ty kliky přidat, nebo konkurenční kliky moc neřešit ? Pokud prakticky neexistuje žádná kontrola a bez adwords to dnes prakticky nejde.......
12. 3. 2018 21:41:15
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334632
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
12. 3. 2018 23:19:07
Proč by si Google cokoliv přidával? Ohrozil by své dobré jméno, kdyby se na to přišlo a navíc nemá co získat? Pokud by to dělal a nebyly by reálné konverze pro inzerenty, způsobilo by to, že by stáhli ceny za proklik a stejně by více nevydělal. V jeho zájmu je to dělat čistě a co nejlépe.
12. 3. 2018 23:19:07
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334631
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
13. 3. 2018 06:40:23
1. Adwords každý měsíc provede vlastní analýzu a obvykle několik kliknutí sám vyhodnotí jako neplatná (a vrátí kredit).
2. https://support.google.com/analytics/answer/1257084?hl=en
Napsal igor;1449962
BTW: 150 Kc nie je nijak extra suma, su aj kliky za $900 ;)
Real estate v San Franciscu? :D
13. 3. 2018 06:40:23
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334630
Napsal beraniste;1449992
Proč by si Google cokoliv přidával? Ohrozil by své dobré jméno, kdyby se na to přišlo a navíc nemá co získat? Pokud by to dělal a nebyly by reálné konverze pro inzerenty, způsobilo by to, že by stáhli ceny za proklik a stejně by více nevydělal. V jeho zájmu je to dělat čistě a co nejlépe.
No a proč by si nepřidávali ? Nebo proč by neřešil clickfraud se vší účinností ? Hele jednou jsme si s kolegou naklikali sami na sebe deset kliků v noci z mobilní ip adresy a ani jsme se nenamáhali cokoliv měnit a nějak se ,,maskovat´´/ os, rozlišení, vymazání historie apod. / abychom si potvrdili, nebo vyvrátili podezření a co myslíš ? Ty prokliky tam ráno byli, neplatné žádné, ani za uplynulý měsíc žádné vrácené prostředky.Na naší reklamaci po více než měsíci a x mailech řekli že to prověří a pak poslali asi 30 dolarů :-( To by jsme tam ale museli volat dnes a denně.A těch případů, kdy to smrdí, je za pět let co s adwords inzerujeme mnohem víc.Stačí si zpětně pustit smartlook a porovnat si to s adwords ....další kratochvílí je ,když započítají z jedné návštěvy dva kliky na jedno klíčové slovo s ctr 200% ...... a nakonec o nějaké ochraně před clickfraud si můžeme nechat zdát...když jsme hodně otravovali, tak poslali pár šušní, které absolutně nic nenapravily....¨
Dnes to vypadá tak, že adwords prakticky nezapínáme a když to náhodou zkusíme, dostaneme přes čumák od konkurence a vypneme to......přál bych si, aby to fungovalo, jak si spousta důvěřivců myslí, ale za mě googlu nevěřím ani prd /bohužel /.....a proč by si taky nedělali skoro co chtějí, když jsou nezkontrolovatelní, všude píšou jak s clickfraud bojují, že stále zdokonalují ochranu,ale koneckonců celej tenhle systém inzerce je na tomhle založenej a s kliky navíc se počítá a to že nám tam ukážou , že každý den nezapočítali x neplatných kliknutí, to je hezké, ale jak vím, že odečetli opravdu vše ?? Všechno je to jenom nějaký údaj od nich a sorry, tomu já nemůžu věřit, pokud jde o prachy , to je jako s Babišem, kterého do sedla posadili důvěřivci dle hesla ten už má peněz, ten krást nebude .......normálně se nám v googlu smějou , toť můj názor.
13. 3. 2018 18:49:21
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334629
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 3. 2018 19:34:11
Možná je problém, že na to koukáte příliš krátkodobě a řešíte jednotlivé případy. Já třeba nastavuji ceny prokliků dle konverzních poměrů za 5 let dozadu a nějaké krátkodobé výkyvy mě nezajímají. A jestliže bude v takovém dlouhém časovém rámci hodně neplatných prokliků, Google to pozná, protože já nebudu ochoten platit a ty CPCčka budou prostě nižší.
Na druhou stranu s vámi do jisté míry souhlasím, že s tím bojuje ne stoprocentně. Čeho jsem si u googlu všiml zase já? A to považuji za vážnější problém. Pokud pustím nějakou automatickou bidovací strategii (buď na CPA nebo ROAS), tak se to chová nějak takto: mám nastavené cíle a nemohu si stěžovat, jak jich Google dlouhodobě dosahuje. Vždy je tam to, co tam má být. Jenže se mi nelíbí, jakým způsobem toho dosahuje. Jakmile je nějaké konverznější období a opravdu se daří sbírat objednávky, ve statistikách klesne cena konverze trochu hlouběji pod vámi nastavený cíl. A v této chvíli Google začne povolovat uzdu. Jenže to pouští do sestav, do kterých by to normálně uvažující člověk nikdy nepustil. Zdá se mi, že to prostě vyflákává na sestavách, za které by člověk normálně jinak nezaplatil ... no vlastně nezdá, je to tak, protože zpětně jsem to analyzoval, jak se zvyšovaly ceny prokliků. Naopak tam, kde by si to zasloužilo přitlačit, tak tam se to neděje. Tak ono je to snadné, když vidíte do všech inzertních účtů z toho vyvodit, na jakém účtu kde přitlačit, aby souhrně ze všech inzerentů vypadlo nejvíce peněz. Google prostě moc dobře ví, kdy kam co má pustit, aby na tom vydělal. Ale nějaké podvody na to já nevěřím.
13. 3. 2018 19:34:11
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334628
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
13. 3. 2018 20:36:11
@beraniste Prevadzkovatelia CPC systemov clickfraud naozaj vazne neriesia. Pracoval som s naozaj velkymi zostavami + analytiku, vyssiu matematiku, statistiku a atribucne modely naozaj ovladam. Dovody su na dlhsiu debatu.
13. 3. 2018 20:36:11
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334627
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
13. 3. 2018 20:50:39
No vždyť já to také neřeším. Já jen vím, že občas něco nazpět přijde a že ta hra má pro všechny stejná pravidla, tudíž je mi to jedno. Dlouhodobě je to jedno, vadí to těm, kteří to sledují krátkodobě, mají malé rozpočty a děsí se každé nestandardní situace.
13. 3. 2018 20:50:39
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334626
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
14. 3. 2018 07:10:41
Napsal beraniste;1450165
Pokud pustím nějakou automatickou bidovací strategii (buď na CPA nebo ROAS), tak se to chová nějak takto: mám nastavené cíle a nemohu si stěžovat, jak jich Google dlouhodobě dosahuje. Vždy je tam to, co tam má být. Jenže se mi nelíbí, jakým způsobem toho dosahuje. Jakmile je nějaké konverznější období a opravdu se daří sbírat objednávky, ve statistikách klesne cena konverze trochu hlouběji pod vámi nastavený cíl. A v této chvíli Google začne povolovat uzdu. Jenže to pouští do sestav, do kterých by to normálně uvažující člověk nikdy nepustil. Zdá se mi, že to prostě vyflákává na sestavách, za které by člověk normálně jinak nezaplatil ... no vlastně nezdá, je to tak, protože zpětně jsem to analyzoval, jak se zvyšovaly ceny prokliků. Naopak tam, kde by si to zasloužilo přitlačit, tak tam se to neděje. Tak ono je to snadné, když vidíte do všech inzertních účtů z toho vyvodit, na jakém účtu kde přitlačit, aby souhrně ze všech inzerentů vypadlo nejvíce peněz. Google prostě moc dobře ví, kdy kam co má pustit, aby na tom vydělal. Ale nějaké podvody na to já nevěřím.
Automatické strategie jsou super, ale přesně tak - je potřeba je velice pečlivě hlídat. Google "nechce" znát, že by se mohlo dosáhnout lepšího než nastaveného cíle.
Poměrně ironicky je přesně v tomhle duchu i otázka v rámci jednoto certifikačního testu:
"Vaše cílová CPA je 10 Kč, v Praze dosahujete 8 Kč a v Brně 12 Kč. Jak upravíte nabídky pro tyto oblasti?"
"Správná" odpověď je Praze přidat 20 % a Brnu 20 % ubrat. Nicméně já v praxi samozřejmě Praze nepřidám a mám radost, že jsem pod cílovou hodnotou...
14. 3. 2018 07:10:41
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334625
beraniste
verified
rating uzivatele
(29 hodnocení)
14. 3. 2018 07:44:38
Napsal OndrejDyrka;1450251
Automatické strategie jsou super, ale přesně tak - je potřeba je velice pečlivě hlídat. Google "nechce" znát, že by se mohlo dosáhnout lepšího než nastaveného cíle.
Poměrně ironicky je přesně v tomhle duchu i otázka v rámci jednoto certifikačního testu:
"Vaše cílová CPA je 10 Kč, v Praze dosahujete 8 Kč a v Brně 12 Kč. Jak upravíte nabídky pro tyto oblasti?"
"Správná" odpověď je Praze přidat 20 % a Brnu 20 % ubrat. Nicméně já v praxi samozřejmě Praze nepřidám a mám radost, že jsem pod cílovou hodnotou...
A není správná odpověď v Praze 25% přidat a v Brně 20% ubrat? Z 8Kč neuděláte 10Kč zvednutím o 20 procent ...
14. 3. 2018 07:44:38
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334624
OndrejDyrka
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
14. 3. 2018 14:21:41
Napsal beraniste;1450255
A není správná odpověď v Praze 25% přidat a v Brně 20% ubrat? Z 8Kč neuděláte 10Kč zvednutím o 20 procent ...
No jo, v tom příkladu byly nějaké částky v dolarech, špatně jsem to převedl :D
14. 3. 2018 14:21:41
https://webtrh.cz/diskuse/neplatna-kliknuti-adwords#reply1334623
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit