Zadejte hledaný výraz...

Nemůžu zákazníkovi odečíst z ceny?

miroslavmisun
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 1. 2013 10:11:13
Prodávám zboží v luxusní prádlo v krásných krabičkách. Bohužel pokud se vrací, většinou krabičky bývají totálně zničené. Přitom jdou otevřít bez poškození.
Pokud se mi zboží vrátí a objedná si ho další zákazník, už mu ho nemohu dodat v těch stejných krabičkách, jelikož to je prostě hnus..Většinou tak posílám v igelitu a zákazníci si pak stěžují, kde je ta slavná krabička.
Docela humorné a snad neřešitelné řešení, co myslíte?
Má otázka zní, zda-li si to nemůžu nijak odečíst z celkové vrácené částky k zákazníkovi, protože to zboží ztrácí hodnotu..děkuji.
15. 1. 2013 10:11:13
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853206
hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
15. 1. 2013 10:20:32
cenu kterou vracis muzes ponizit o naklady spojene s vracenim zbozi do puvodniho stavu vcetne krabicek (obzvlaste pokud je lze rozbalit bez poskozeni) takze ano
15. 1. 2013 10:20:32
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853205
pat_seller
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
15. 1. 2013 10:22:25
Ano můžete si účtovat náklady na uvedení zboží do původního stavu, což znamená třeba poničené dárkové balení.
15. 1. 2013 10:22:25
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853204
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 1. 2013 10:43:31
fakturuj jim "luxusní prádlo v dárkovém balení", pokud poškodí "dárkové balení", poniž cenu kterou jim vracíš
15. 1. 2013 10:43:31
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853203
Ty tu zmínku nemáš v obchodních podmínkách?
15. 1. 2013 11:20:04
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853202
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
15. 1. 2013 11:25:54
Napsal vodička;894747
Ty tu zmínku nemáš v obchodních podmínkách?
Myslím, že je to v zákonu a ten je nad OP. Ale stejně by to tam chtělo mít uvedené.
15. 1. 2013 11:25:54
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853201
Tak to asi jo, protože už vidím, jak se začne zákazník kvůli pár korunám cukat a obracet se právě na OP.
15. 1. 2013 11:28:01
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853200
miroslavmisun
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
15. 1. 2013 11:54:27
Lidi to jsem vůbec nevěděl, ale co když za to může Česká pošta? Nebo zákazník to zabalí do obálky a zašle, vždyť on sám "zákazník" musí vědět, že když to zašle v obálce, že se to zničí. Takže může za to pořád on, a můžu tu částku snížit?
A o kolik? Např, když zboží stojí 500 Kč, a krabička na vyhození, tak o 5-15 Kč?
Děkuji za názory.
15. 1. 2013 11:54:27
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853199
Baart
verified
rating uzivatele
15. 1. 2013 12:02:25
Tak to máš mít pojištěné a potom to ten dotyčný kterýmu to přišlo poškozený, musí u přepravce ihned reklamovat.
Pokud to zničí ČP a oni to pošlou tobě zpět, nenaděláš nic.
Lidi to jsem vůbec nevěděl, ale co když za to může Česká pošta? Nebo zákazník to zabalí do obálky a zašle, vždyť on sám "zákazník" musí vědět, že když to zašle v obálce, že se to zničí. Takže může za to pořád on, a můžu tu částku snížit?
A o kolik? Např, když zboží stojí 500 Kč, a krabička na vyhození, tak o 5-15 Kč?
Děkuji za názory.
15. 1. 2013 12:02:25
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853198
Podle mě můžete ponížit vrácenou cenu o obal, pouze pokud je obal/krabička/balení explicitně součástí produktu. Tj. např. dárkové balení, jak píše tallpa.
V jiných případech ne.
15. 1. 2013 12:05:56
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853197
tallpa
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
15. 1. 2013 12:10:48
cenu jim poniž o tolik o kolik levnějc potom to zboží prodáš, tzn. v eshopu budeš mít v nabídce dvoje trenky, jedny v dárkovém balení a jedny bez (ty vrácené), ty bez budou třeba o pajdu levnější
15. 1. 2013 12:10:48
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853196
Luděk Cína
verified
rating uzivatele
15. 1. 2013 13:24:24
Náklad spojené s vrácením zboží = náklady na poštovné zpět pokud by si platil jako dodavatel (nechal si například pro zboží poslat zásilkovou službu) nic více
žádné další náklady na obal, kontrolu zboží, uvedení do původního stavu tam dát nemůžete aniž byste riskovali postih.......a teď se do mě pusťte
15. 1. 2013 13:24:24
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853195
Napsal Lucyka;894814
Náklad spojené s vrácením zboží = náklady na poštovné zpět pokud by si platil jako dodavatel (nechal si například pro zboží poslat zásilkovou službu) nic více
žádné další náklady na obal, kontrolu zboží, uvedení do původního stavu tam dát nemůžete aniž byste riskovali postih.......a teď se do mě pusťte
...zkusme hypotetický příklad. Koupíte si tiskárnu, rozbalíte ji, uvedete do provozu, vytisknete si fotku a zjistíte, že vám tiskárna nevyhovuje. Nicméně už jste ji použili a načali jste i inkoust k ní dodaný. Co teď? ""Použitím nezaniká možnost odstoupení od smlouvy, ale je možné, že bude muset spotřebitel uhradit spotřebovaný materiál,"" říká Marek Ženkl, tiskový mluvčí ČOI
15. 1. 2013 13:38:02
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853194
Tomas Symersky
verified
rating uzivatele
15. 1. 2013 14:33:04
Je to presne, jak pisete, jen si musite uvedomit, jak zbozi prezentujete verejne a zaroven, jak fakturujete.
Pokud prodavate jen spodni pradlo a jen nekde v popisu mate, ze je krasne zabaleno, tak pak se musite drzet toho, ze obal neni soucasti vyrobku a zakaznik jej muze poslat zpet treba v igelitce, ani tu krabicku vracet nemusi a vratite mu plnou cenu i postovne (jen k nemu, nikoliv zpet k Vam).
Pokud to ale v nadpisu zbozi prezentujete jako spodni pradlo + darkova krabicka (tedy balik produktu) a idealne na fakture uvedete take spodni pradlo + darkove baleni, nebo jeste lepe jako 2 polozky a vycislite jejich hodnotu (tedy napr. spodni pradlo za 980,- a krabicka za 50,-), pak samozrejme vracite jen to, co zakaznik vratil v poradku. U krabicky pak mate jednoduchou vec, pokud je znicena a uvedeni do puvodniho stavu by stalo vice, nez stala krabicka, pak proste castku nevratite. A zcela jiste objednat novou krabicku + doprava k Vam bude stat vice, jako 50 Kc. :-)
Davejte si tedy pozor na to, jak obal (i kdyby byl ze zlata), prezentujete a uctujete zakaznikovi. Standardne totiz obal neni soucasti vyrobku a slouzi pouze pro ochranu vyrobku pri doprave pred mechanickym poskozenim a poskozenim prirodnimi vlivy (napr. zmoknuti).
15. 1. 2013 14:33:04
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853193
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
15. 1. 2013 14:42:39
Napsal Tomas Symersky;894839
nebo jeste lepe jako 2 polozky a vycislite jejich hodnotu (tedy napr. spodni pradlo za 980,- a krabicka za 50,-)
Tady bych byl opatrný, jak by na to zákazníci reagovali. Nevím jací jsou, či jak je tvé prádlo drahé, ale dal bych si pozor aby se zákazníkům nerojily v hlavách myšlenky typu: "obyčejná krabička a naúčtoval mi ji za 50Kč, nebo "kdyby to bylo bez ní, mohl jsem mít zboží o padesátku levněji" apod...
15. 1. 2013 14:42:39
https://webtrh.cz/diskuse/nemuzu-zakaznikovi-odecist-z-ceny#reply853192
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit