Zadejte hledaný výraz...

Neetický emailový marketing Amplion.cz/Centrum.cz: Single opt-in, double opt-out s překážkami

Narazil jsem na zajímavý případ neetického emailového marketingu velkého českého hráče - Amplion.cz, slevový server provozovaný Centrum.cz.
1) Přihlášení do maillistu probíhá jako single opt-in, tedy bez ověření.
Jakýkoliv email zadáte, je hned přidán do databáze.
Centrum tedy při zařazení do maillistu neověřuje existenci adresy ani skutečný zájem.
Když se ale chcete odhlásit, čeká vás hned několik překážek.
2) Nelze kliknout na odhlašovací odkaz - musíte zkopírovat text odkazu, protože samotný odkaz nevede k odhlášení (!)
Patička emailu vypadá takto.
Ovšem odkaz pod URL vede někam jinam, na nefunkční odhlášení.
Odkaz pod amplion.centrum.cz/subscriber/... vypadá takto
Celý odkaz vypadá tedy takto (zkontrolujte jeho cíl):
http://amplion.centrum.cz/subscriber/123456/unsubscribe?email=info@example.com
Pokud na něj kliknete, dostanete se na úvodní stránku Amplionu. Abyste se odhlásili, musíte jej opravdu zkopírovat.
3) Formulář pro odhlášení se vás dvakrát zeptá, zda se chcete opravdu odhlásit.
Přitom volba, která vede ke skutečnému odhlášení, ne ke změně frekvence nebo zacílení, je záměrně mnohem méně výrazná.
Najdete, kudy se lze opravdu odhlásit?
4) Odhlášení musíte potvrdit emailem (zatímco přihlášení ne)
Přesně tak, Centrum používá úžasnou techniku double opt-out. Přihlásíme vás hned, ale odhlášení potřebujeme potvrdit.
22. 5. 2013 10:43:51
https://webtrh.cz/diskuse/neeticky-emailovy-marketing-amplion-cz-centrum-cz-single-opt-in-double-opt-out-s-prekazkami/#reply904032
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 5. 2013 11:22:50
Na "single opt-in" nevidím nič neetické.
22. 5. 2013 11:22:50
https://webtrh.cz/diskuse/neeticky-emailovy-marketing-amplion-cz-centrum-cz-single-opt-in-double-opt-out-s-prekazkami/#reply904031
Potřebujete potvrdit existenci adresy a skutečný zájem jejího držitele.
Pokud nepoužíváte double opt-in, může kdokoliv přihlásit jakoukoliv adresu.
Single opt-in není ani tak neetický, jako nefunkční - zhoršujete si kvalitu maillistu, váš newsletter bude mít vyšší bounce rate a bude častěji označován jako spam.
22. 5. 2013 11:52:40
https://webtrh.cz/diskuse/neeticky-emailovy-marketing-amplion-cz-centrum-cz-single-opt-in-double-opt-out-s-prekazkami/#reply904030
Vít Michalek
verified
rating uzivatele
(14 hodnocení)
22. 5. 2013 11:56:29
Martine: to je ještě v pořádku. Nedávno jsem se odhlašoval z maillistu Komeční banky, a ta vyžadovala při odhlášení zadat telefoní číslo - odhlášení jsem samozřejmě nedokončil, proč jim znovu dávat informace. Nahlásil jsem to na UOOU, a po 1/2 roce mi KB vola na telefon, jestli jsem si jistý tím že chci zrušit zasílání zpráv.
22. 5. 2013 11:56:29
https://webtrh.cz/diskuse/neeticky-emailovy-marketing-amplion-cz-centrum-cz-single-opt-in-double-opt-out-s-prekazkami/#reply904029
Dominique
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 5. 2013 15:41:06
Ja se na to muzu ....
tady jsou eshopy po tisicich zakaznicich, kteri se vubec boji odeslat newslettery, protoze zakaznici vyhrozuji a vyhrozuji a nakonec zjistite, ze je to normalni u vetsich firem
22. 5. 2013 15:41:06
https://webtrh.cz/diskuse/neeticky-emailovy-marketing-amplion-cz-centrum-cz-single-opt-in-double-opt-out-s-prekazkami/#reply904028
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit