Zadejte hledaný výraz...

Nedodržení lhůty na vrácení zboží – jak řešíte?

Amenity
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 10:43:48
E-shopaři, jak řešíte, když zákazník vrátí zboží po uplynutí lhůty 14 dní na vrácení zboží? Prostě vam přijde balik zpět. Jak to pak řešíte? :)
4. 3. 2011 10:43:48
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615503
zavolej mu.
4. 3. 2011 10:49:09
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615502
Jak bych to resil. Odeslat zpet ze lhuta byla prekrocena.
Vraceni penez urcite nehrozi. Pokud by zadal jen vymenu, pak s ohledem na to, jak je dany produkt dobre prodejny. Pokud vim, ze ho prodam nekomu jinemu, tak na vymenu klidne pristoupim.
4. 3. 2011 10:50:05
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615501
Podle mě se tohle řešit nevyplatí, prostě vracím peníze. Rozhodně lepší než nespokojený zákazník
4. 3. 2011 10:57:29
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615500
boogey
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 11:00:04
Záleží na jeho chování. Jsou lidi, co napíšou holou větu s §53 bez čísla účtu a nejlíp ještě na pivní tácek. Těm pošlu fakturu na poštovný a s vyúčtováním mý práce a skladnýho. Pak jsou lidi, co sice neznaj §, ale za to se aspoň 2x omluví, uvedou důvod ... prostě jsou slušný a na ty jsem slušnej i já a nepamatuju, že bych někomu takovýmu nevyšel vstříc, i když to vracel třeba po 2 měsících. Naštěstí neprodávám prakticky nic, co by za 2 měsíce šlo s cenou výrazně (nebo vůbec) dolů, jako je to třeba u IT, tam bych tak hodnej asi být nemohl.
4. 3. 2011 11:00:04
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615499
dave67
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 12:49:39
Me prisel pred pul rokem balik se zbozim, po lhute 14 dnni od koupi, s zadosti o vraceni penez (cislo uctu neuvedl). Emailem jsem zakaznikovi napsal, ze mu vratim jen polovinu, protoze obal je znicen a bez nej je zbozi neprodejny. Neragoval, asi je mu to jedno.
4. 3. 2011 12:49:39
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615498
Napsal dave67;632446
Me prisel pred pul rokem balik se zbozim, po lhute 14 dnni od koupi, s zadosti o vraceni penez (cislo uctu neuvedl). Emailem jsem zakaznikovi napsal, ze mu vratim jen polovinu, protoze obal je znicen a bez nej je zbozi neprodejny. Neragoval, asi je mu to jedno.
Obal není součástí zboží a nemusí se ani vracet. Samozřejmě máš právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží zpět do původního stavu, ale 50%? Na to bych ti odepsal, že se jdu poradit na SOS a pak na ČOIku.
4. 3. 2011 13:02:01
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615497
xcorvette
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 13:07:01
Napsal Railbot;632451
Obal není součástí zboží a nemusí se ani vracet. Samozřejmě máš právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží zpět do původního stavu, ale 50%? Na to bych ti odepsal, že se jdu poradit na SOS a pak na ČOIku.
Kolikrát jsou náklady na uvedení do původního stavu vyšší, než samotná cena produktu, obzvlášť, pokud se jedná o věc do 500,- Kč...
4. 3. 2011 13:07:01
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615496
boogey
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 13:32:35
Napsal Railbot;632451
Obal není součástí zboží a nemusí se ani vracet. Samozřejmě máš právo na úhradu nákladů spojených s uvedením zboží zpět do původního stavu, ale 50%? Na to bych ti odepsal, že se jdu poradit na SOS a pak na ČOIku.
Můžeš mi prosím říct, kde seženeš třeba opětovný zabalení paměťový karty do blistru za cenu nižší, než je cena karty, pokud se zrovna nebavíme o kartách nad 64 GB?
Krom toho, on píše, že to nepřišlo ve 14 denní lhůtě ...
4. 3. 2011 13:32:35
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615495
Napsal boogey;632460
Můžeš mi prosím říct, kde seženeš třeba opětovný zabalení paměťový karty do blistru za cenu nižší, než je cena karty, pokud se zrovna nebavíme o kartách nad 64 GB?
To nevím a jako zákazníka mě to ani nemusí zajímat. Nikde neni napsané, že to musí znovu balit, může to prodat jako rozbalené použité zboží se slevou. Ušetří si náklady, nasranýho zákazníka (což je asi největší plus) a stejně zboží prodá.
4. 3. 2011 15:06:40
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615494
dracek
verified
rating uzivatele
(26 hodnocení)
4. 3. 2011 15:16:10
Tak například blistr si účtovat nemůžeš, protože zákazník nemá jinou možnost jak zboží vyzkoušet, než že zlikviduje obal. Pokud roztrhá krabici, která jde normálně rozdělat bez zničení, tak samozřejmě něco se naúčtovat může.
Aspoň teda myslím.
4. 3. 2011 15:16:10
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615493
- jedine naklady, ktere je obchodnik opravnen pozadovat jsou cituji ze zakona "(10) Uplatní-li spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy podle odstavce 7, má dodavatel právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží." takze chtit po nem postovne za puvodni odeslani zbozi nelze. Nejake uvadeni do puvodniho stavu, nahradu obalu apod. zakon nepovoluje, protoze dava jedinou moznost pro nahradu nakladu.
- jinak jedna vec je vraceni zbozi a druha vec je odstoupeni od smlouvy. Do 14ti dnu musi dodat prodejci odstupeni, tzn. treba jen email, ze odstupuje, plneni jako takove do te doby vratit nemusi, rozhodna je doba kdy posle informaci ze odstupuje. Od te doby bezi i onech 30 dnu na vraceni penez. ve finale muze zakaznik od smlouvy odstoupit emailem, vy mu musite do 30ti dnu vratit plneni, ale on to plneni do te doby vratit nemusi.
- v tomto je bohuzel spotrebitel extremne zvyhodnovat a vztah neni ani na dohled rovnopravny.
4. 3. 2011 15:30:29
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615492
dave67
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 16:06:54
Zboží bylo zabaleno v blistru, který lze jednoduše rozdělat, bez poničení. Základ je v tom, že zboží sice odeslal před 14 denní lhůtou, ale došlo pozdě. Předem nic neoznámil. Navrhl jsem mu, že jsem mu i přesto ochoten vrátit polovinu peněz, nebo mu můžu poslat zboží zpět. Neodpověděl. Polovina hodnoty zboží je cca 800 Kč, dál je ale zboží bez originál obalu neprodejné. Nikdo mi nebude věřit, že zboží je v pořádku, náplně není použitá, baterie vybitá atd. Aspoň kdyby dal ten obal, tak pohoda, ale takhle...
Postupoval jsem správně?:-) Pokud by obal nebyl součástí, proč bych měl nést náklady na to, že si zákazník zboží vyzkouší a já ho vyhodím, protože bez obalu to nikdo nekoupí i za zlomek ceny? A náklady na uvedení zboží do původního stavu si účtovat přece můžu. Většinou z toho nedělám vědu, když někdo něco nechce tak mu vrátím prachy i po 14 dnech, ale pokud jde o pro mě neprodejnou věc... Jak tu byla zmíněna flashka - když budu potřebovat na dovolenou velkokapacitní zařízení, tak si ji koupím a po 10 dnech vrátím, protože účelu posloužila a už ji nepotřebuji?:-)
4. 3. 2011 16:06:54
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615491
dave: postupoval jste spravne, pokud vam odstoupeni prislo po lhute 14ti dnu, mohl jste ho zcela odmitnout. Takze pokud jste mu nabidl polovinu, je to vase dobra vule.
Co se tyka nakladu ala obaly apod. to vracet nemusi a vyklad je zde takovy jak kdy a jak od koho, SOS je na strane zakazniku, tam se cekat neda poradne nic. V urcitych pripadech je opravnenost nahrady, v urcitych ne. Otazka je nezbytnost poruseni obalu apod.
Na dovolenou se hlavne dobre pujcuje foto-video technika ;)
4. 3. 2011 16:17:50
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615490
dave67
verified
rating uzivatele
4. 3. 2011 16:32:41
Ano, kamarad dotahl do skoly HD kameru za 30 tisic, natocil co potreboval a odpoledne ji sel vratit...
4. 3. 2011 16:32:41
https://webtrh.cz/diskuse/nedodrzeni-lhuty-na-vraceni-zbozi-jak-resite/#reply615489
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit