Zadejte hledaný výraz...

Něco pro milovníky elektroaut

hm
verified
rating uzivatele
(20 hodnocení)
26. 6. 2020 08:53:07
colbi: z toho co jsem cetl je eletroauto co do ekologicke zateze dneska zhruba srovnatelne nebo spise pomalu lepsi s tim jak se pomalu prechazi vice k obnovitelnym zdrojum elektriny, takze tvuj pohled je minimalne trochu outdated.
Outdated je i pohled, ze to tak jako dneska bude vzdycky - prece ty technologie jdou neustale kupredu, zatimco u spalovaku neni kam jit, u elektroaut je v podstate porad co zlepsovat a kam jit, takze pohled ze kdyz to dneska neni o moc ekologistejsi, tak to nebude ekologictejsi nikdy je minimalne dost kratkozrakej, ve svetle tvyho prispevku, ktery se tomu snazi vysmivat spis uplne k smichu :)
Treba nikdy ty baterky nevyresime a treba nikdy nevyresime jak nejak rozumne prejit na obnovitelny zdroje elektriky, ale zatim to vypada ze se tam pomalu dostavame, takze by snad stacilo jen dodat, ze hloupost odpurcu snah o zelenou energii jen kvete :)
26. 6. 2020 08:53:07
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455854
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2020 09:39:21
paradoxní je, že čím více bude přírodních zdrojů energie (solarní, vodní, větrné), tím více bude potřeba uhelných a plynových elektráren na regulaci sítě nebo naopak nákup obrovských bateriových komplexů. To je z bláta do louže, resp. se tím docílí skoro pravého opaku než propagátoři obnovitelných zdrojů prezentují. Pěkný přehled je v https://oenergetice.cz/akumulace-energie/velky-prehled-vyuzivane-i-perspektivni-technologie-akumulace-energie od V. Wagnera.
Uhelné eletrárny dnes nejsou tak špatné, jak se o nich smýšlí. Všechny povinně obsahují různé filtry na pevné částice, na dusík, na rtuť. Nákady na přidání nových filtrů jdou sice do stovek milionů, ale dají se udělat relativně flexibilně a centrálně, naopak u spalovacích motorů se musí počítat s životností 20 let, po kterou s motorem a emisemi moc neudělá, nelze u něj mít tak účinné filtry jak u eletráren. U aut je znečištějí rozprostřeno na velkém území, u elektráren je zase jen v okolí eletráren, zatím to bez spalování moc neumíme. To jsou moje zárověry např. ze souhrnné zprávy o stavu ovduší v Evropě https://www.eea.europa.eu//publications/air-quality-in-europe-2019
Nedávno třeba tesla vydala souhrnou zprávu o dopadu na životní prostředí, tam lze podtextově vidět, že nelze generalizovat, že jeden typ auta je nákladnější (dopadem na okolní prostředí) na výrobu než jiný, ale záleží na samotné výrobě, kolik materiálu a dílů na jakou vzdálenost se musí přenášet, jaká technologie se používá pro výrobu jednotlivých části atd. Ve zprávě https://www.tesla.com/ns_videos/2019-tesla-impact-report.pdf lze zároveň vidět výrazný propad spotřeby vody a energií při výrobě za poslední rok a obrovský potenciál k recyklaci surovin.
26. 6. 2020 09:39:21
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455853
David Hampl
verified
rating uzivatele
(86 hodnocení)
26. 6. 2020 09:46:31
Většina kritiků ten odpor staví na domněnkách, že lidé jezdí minimálně třikrát týdně s celou rodinou do Chorvatska na dovolenou, a v zimě se jako zdroj vytápění používá elektrokotel s parametry jako pro rodinný domek.
A když dojdou argumenty, tak se hodí do placu ona ekologie, kde ale žádný zastánce elektromobilů snad nikde nikdy netvrdil, že by to auto mělo od počátku výroby nulový dopad na životní prostředí. K tomu pár požárů, ceny a dotace, a je jasné, že to musí být ďáblovo dílo.
26. 6. 2020 09:46:31
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455852
lada1979
verified
rating uzivatele
26. 6. 2020 12:05:58
No já hlavně nikde neviděl (mohu se samozřejmě mýlit) z čeho ty případné elektroauta budeme nabíjet. Ano existuje studie na výstavbu statisíců nabíjecích míst, ale nikde se nějak nezmiňuje jak bychom vyrobili potřebnou energii. A vzhledem k tomu, že vody máme málo, větrníky hyzdí panoramata, uhlí se má zavřít, z plynu se to nevyplatí, jádro snad chce jenom vláda tak mám opravdu pochybnosti. Navíc stav el. rozvodů v obcích, domácnostech toto opravdu neumožňuje. A skutečná výhoda elektra se projeví hlavně v případě, kdy se auto dobíjí, když se nepoužívá.Naštěstí, ale ten rozvoj nebude tak prudký, jelikož v situaci, kdy je dnes pouze 10% prodaných spalovacích aut kupované soukromými osobami a vozový park dále stárne, mám dost pochyby, že se ještě skutečné elektromobility Prostě normální pracující na elektro mít nikdy nebude a já nevidím důvod proč si kupovat 2x dražší auto s dvojnásobnou pojistkou. K tomu abych mohl parkovat na modré zoně a neplatil silniční daň mi to za to opravdu nestojí.
26. 6. 2020 12:05:58
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455851
no já spíš chci vidět dobíjecí stanice u paneláků :D
už tam vidím na jedné ulici desítky až stovky kabelů a dobíjecích stanic.
Kam ty stanice chcete dávat když už teď není místo. je to jen holý nesmysl z mozku zelené bandy
---------- Příspěvek doplněn 26.06.2020 v 12:16 ----------
Napsal Aleš Jiříček;1588698
colbi: z toho co jsem cetl je eletroauto co do ekologicke zateze dneska zhruba srovnatelne nebo spise pomalu lepsi s tim jak se pomalu prechazi vice k obnovitelnym zdrojum elektriny, takze tvuj pohled je minimalne trochu outdated.
Outdated je i pohled, ze to tak jako dneska bude vzdycky - prece ty technologie jdou neustale kupredu, zatimco u spalovaku neni kam jit, u elektroaut je v podstate porad co zlepsovat a kam jit, takze pohled ze kdyz to dneska neni o moc ekologistejsi, tak to nebude ekologictejsi nikdy je minimalne dost kratkozrakej, ve svetle tvyho prispevku, ktery se tomu snazi vysmivat spis uplne k smichu :)
Treba nikdy ty baterky nevyresime a treba nikdy nevyresime jak nejak rozumne prejit na obnovitelny zdroje elektriky, ale zatim to vypada ze se tam pomalu dostavame, takze by snad stacilo jen dodat, ze hloupost odpurcu snah o zelenou energii jen kvete :)
Jízda čistá, ale co výroba? Kolik CO2 vznikne při výrobě elektromobilů?…
26. 6. 2020 12:12:23
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455850
lada1979
verified
rating uzivatele
26. 6. 2020 12:48:07
Napsal TomášX;1588704
paradoxní je, že čím více bude přírodních zdrojů energie (solarní, vodní, větrné), tím více bude potřeba uhelných a plynových elektráren na regulaci sítě nebo naopak nákup obrovských bateriových komplexů. To je z bláta do louže, resp. se tím docílí skoro pravého opaku než propagátoři obnovitelných zdrojů prezentují. Pěkný přehled je v https://oenergetice.cz/akumulace-energie/velky-prehled-vyuzivane-i-perspektivni-technologie-akumulace-energie od V. Wagnera.
Uhelné eletrárny dnes nejsou tak špatné, jak se o nich smýšlí. Všechny povinně obsahují různé filtry na pevné částice, na dusík, na rtuť. Nákady na přidání nových filtrů jdou sice do stovek milionů, ale dají se udělat relativně flexibilně a centrálně, naopak u spalovacích motorů se musí počítat s životností 20 let, po kterou s motorem a emisemi moc neudělá, nelze u něj mít tak účinné filtry jak u eletráren. U aut je znečištějí rozprostřeno na velkém území, u elektráren je zase jen v okolí eletráren, zatím to bez spalování moc neumíme. To jsou moje zárověry např. ze souhrnné zprávy o stavu ovduší v Evropě https://www.eea.europa.eu//publications/air-quality-in-europe-2019
Nedávno třeba tesla vydala souhrnou zprávu o dopadu na životní prostředí, tam lze podtextově vidět, že nelze generalizovat, že jeden typ auta je nákladnější (dopadem na okolní prostředí) na výrobu než jiný, ale záleží na samotné výrobě, kolik materiálu a dílů na jakou vzdálenost se musí přenášet, jaká technologie se používá pro výrobu jednotlivých části atd. Ve zprávě https://www.tesla.com/ns_videos/2019-tesla-impact-report.pdf lze zároveň vidět výrazný propad spotřeby vody a energií při výrobě za poslední rok a obrovský potenciál k recyklaci surovin.
Nevím jestli zprávu Tesly brát jako nějaké měřítku. Emise továrny v USA jsou samozřejmě nižší, když mají jádro, solar a vítr ( zde už mají i další problém co se starými vrtulemi). Ale pokud zprávu dočtu až ke kobaltu, kdy všichni v řetězci dodržují kodex o férovosti a odpovědnosti, tak nevím proč Afričané žalují za nelidské podmínky a dětskou práci. Ale samozřejmě z ostatních grafů je zřejmé, že mají proti jiným značkám značný technologický náskok i když ta kvalita v evropských očích nic moc.
26. 6. 2020 12:48:07
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455849
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2020 13:47:46
Napsal láďa1979;1588744
Nevím jestli zprávu Tesly brát jako nějaké měřítku. Emise továrny v USA jsou samozřejmě nižší, když mají jádro, solar a vítr ( zde už mají i další problém co se starými vrtulemi). Ale pokud zprávu dočtu až ke kobaltu, kdy všichni v řetězci dodržují kodex o férovosti a odpovědnosti, tak nevím proč Afričané žalují za nelidské podmínky a dětskou práci. Ale samozřejmě z ostatních grafů je zřejmé, že mají proti jiným značkám značný technologický náskok i když ta kvalita v evropských očích nic moc.
Samozřejmě, je to jejich studie a chce jí brát s rezervou, už jen nastavení kritérii, způsobu sběru data a s čím to porovnávat tvoří určitý směr, kam jde výsledek. Poukázal jsem jí hlavně z důvodu, že lze vidět poměrně výrazné poklesy během let a značný vývoj v čase, které ale očividně nemá nic společného s tím, že vyrábí elektro auta (třeba spotřeba vody a energii při výrobě), ale s optimalizací výrobních postupů. To rozbíjí jakékoliv argumenty na to, jestli elektro je na výrobu horší nebo lepší než ty fosilní auta. Záleží na továrně a nikoliv na tom, co produkuje.
Potřebná enegie pro elektroauta je velice nízka. Pojďme si to orientačně spočítat. Nejprve bych si nadefinoval pár konstant, spotřebu eletro auta můžeme zaokrouhlit 20 kWh/100 km, počet aut v ČR na 8 000 000, průměrný nájezd auta ročně třeba na 10 000 km.
Najetých km ročně: 8 mio * 10 k = 80 mld
Spotřeba na km: 20 KWh / 100 km = 200Wh/km = 0,0002MWh/km
Celková spotřeba energie: 80 mld km * 0,0002MWh/km = 16TWh
To se bavíme pokud by veškerá auta v ČR byla na elektro, je to 1/6 celkové produkce (ročně se v ČR vyrobí kolem 80TWh energie) a odpovídá to přesně současnému přebytku energie, který náš průmysl má ( = vývoz) nebo skoro to odpovídá roční produkci Temelínu. K tomu by se ušetřilo spousta energie na distribuci fosilních paliv a jejich zpracování.
Hlavní problém nabíjení elektro aut je tedy distribuce v prostoru a v čase, naopak by se tím vyřešila spotřeba energie přes noc, kdy jí teď musíme "vyhazovat". Pokud tedy jde o výrobu energie, i dnes můžeme veškerá auta předělat na elektřinu a problém s výrobou nebude :).
Nejsem zastánce ani propagátoreme elektro aut, zatím k tomu mám neutrální vztah, jen mi vadí argumenty, které jsou jen domněnky.
26. 6. 2020 13:47:46
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455848
10 000km v průměru :) já bych teda dost přidal
v r. 2013 to bylo mezi 10 až 20tis., dal bych spíš těch 15 - 20tis za rok. Takže dáme 15tis.
to už jsi na 24TWh
pak píšeš o spotřebě.
spotřeba za ideálních podmínek a v reálu je obrovský rozdíl. a do těch 8mil počítáš i dodávky,nákladáky? Pokud jo přidej na spotřebě
pak ti musím rozporovat přebytek. zde píšou 13TWh a to bylo v r. 2018
Výroba elektřiny v ČR: Zůstaneme nadále exportní zemí? | Elektřina.cz
Takže by nám chybělo 11TWh :)
Kde je vezmeš když do toho půjde celá evropa a bude obrovská poptávka po energii?
26. 6. 2020 14:29:13
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455847
lada1979
verified
rating uzivatele
26. 6. 2020 15:22:45
Napsal TomášX;1588757
Samozřejmě, je to jejich studie a chce jí brát s rezervou, už jen nastavení kritérii, způsobu sběru data a s čím to porovnávat tvoří určitý směr, kam jde výsledek. Poukázal jsem jí hlavně z důvodu, že lze vidět poměrně výrazné poklesy během let a značný vývoj v čase, které ale očividně nemá nic společného s tím, že vyrábí elektro auta (třeba spotřeba vody a energii při výrobě), ale s optimalizací výrobních postupů. To rozbíjí jakékoliv argumenty na to, jestli elektro je na výrobu horší nebo lepší než ty fosilní auta. Záleží na továrně a nikoliv na tom, co produkuje.
Potřebná enegie pro elektroauta je velice nízka. Pojďme si to orientačně spočítat. Nejprve bych si nadefinoval pár konstant, spotřebu eletro auta můžeme zaokrouhlit 20 kWh/100 km, počet aut v ČR na 8 000 000, průměrný nájezd auta ročně třeba na 10 000 km.
Najetých km ročně: 8 mio * 10 k = 80 mld
Spotřeba na km: 20 KWh / 100 km = 200Wh/km = 0,0002MWh/km
Celková spotřeba energie: 80 mld km * 0,0002MWh/km = 16TWh
To se bavíme pokud by veškerá auta v ČR byla na elektro, je to 1/6 celkové produkce (ročně se v ČR vyrobí kolem 80TWh energie) a odpovídá to přesně současnému přebytku energie, který náš průmysl má ( = vývoz) nebo skoro to odpovídá roční produkci Temelínu. K tomu by se ušetřilo spousta energie na distribuci fosilních paliv a jejich zpracování.
Hlavní problém nabíjení elektro aut je tedy distribuce v prostoru a v čase, naopak by se tím vyřešila spotřeba energie přes noc, kdy jí teď musíme "vyhazovat". Pokud tedy jde o výrobu energie, i dnes můžeme veškerá auta předělat na elektřinu a problém s výrobou nebude :).
Nejsem zastánce ani propagátoreme elektro aut, zatím k tomu mám neutrální vztah, jen mi vadí argumenty, které jsou jen domněnky.
OK, vycházel jsem třeba z tohoto https://oenergetice.cz/cista-mobilita/kompletni-prechod-cr-elektromobilitu-by-si-vyzadal
A tu se třeba nepočítá s omezování uhelných zdrojů.
26. 6. 2020 15:22:45
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455846
TomasX
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
26. 6. 2020 15:44:50
Napsal colbi;1588770
10 000km v průměru :) já bych teda dost přidal
v r. 2013 to bylo mezi 10 až 20tis., dal bych spíš těch 15 - 20tis za rok. Takže dáme 15tis.
to už jsi na 24TWh
pak píšeš o spotřebě.
spotřeba za ideálních podmínek a v reálu je obrovský rozdíl. a do těch 8mil počítáš i dodávky,nákladáky? Pokud jo přidej na spotřebě
pak ti musím rozporovat přebytek. zde píšou 13TWh a to bylo v r. 2018
Výroba elektřiny v ČR: Zůstaneme nadále exportní zemí? | Elektřina.cz
Takže by nám chybělo 11TWh :)
Kde je vezmeš když do toho půjde celá evropa a bude obrovská poptávka po energii?
No vidíš, o těhle připomínkách se dá už bavit.
Jestli 15 nebo 20 tis roční nájezd už je asi jedno, koukám, že v ČR se uvádí 15.
Bral jsem pouze osobní automobily. Tesla má změřenou spotřebu 13 - 15 KWh/100km, 20KWh jsem dal pro rezervu a ostatní výrobci na tom budou asi hůře, ADAC uvádí třeba 21 pro německý trh.
Pořád se ale bavíme o 100 % elektro osobních aut, které tedy zvednou naší spotřebu energie o 1/5 proti současnosti. V ČR jsem četl odhady, že v 2034 může být 20 % aut na elektro, součásná výroba energie nám tedy dostačuje na dalších 15 let bez problémů, pak bude docházet k nárustům a je čas se na to připravit.
Výrazným snížením spotřeby benzínu a nafty ale se také ušetří nějaká energie, netuším, kde získat informace o tom, kolik jí bude, ale pár watů by to mohlo být.
26. 6. 2020 15:44:50
https://webtrh.cz/diskuse/neco-pro-milovniky-elektroaut/strana/2#reply1455845
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit