Zadejte hledaný výraz...

Nečekejte, že zisk přijde s velikostí. Buďte ziskoví od prvního dne

Čtu The Profit Zone, což je zajímavější kniha, než jak zní. Narazil jsem v ní na myšlenku, která mi připomněla obchodní model některých e-shopů získat tržní podíl nabídnutím neziskových cen.
K ziskovosti se nedá propracovat velikostí. Musíte na zisk dbát už od prvního dne.
Maloobchodní krajina je posetá experimentálními modely podnikání, které se snažily vyrůst k ziskovosti. Prostě to nefunguje.
Jako příklad autoři uvádí supermarket Wal-Mart, který od začátku sledoval ziskovost každé pobočky a rostl tak, aby si udržoval geografickou výhodu (stavěl obchody jen do určité vzdálenosti od stávajících poboček).
A protipříklad - supermarket A&P, který expandoval křížem krážem po celých USA. Tím ztratil logistickou výhodu blízkosti a ziskovost mu začala klesat. Během několika desetiletí implodoval na desetinu své někdejší velikosti a v prosinci 2010 vyhlásil bankrot.
Autoři jednoznačně doporučují: Nečekejte, že zisk přijde s velikostí. Buďte ziskoví od prvního dne.
26. 9. 2011 22:37:19
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680974
lidoop
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
26. 9. 2011 23:57:44
Souhlas. Prave proto mi nedava smysl prednaska Václava Lorence na WebExpu, jak rikal o free vecech. Mne to nedava smysl. Nikomu nic nechci davat zdarma, byt se jedna o novy produkt protoze chci byt v zisku, byt malem.
26. 9. 2011 23:57:44
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680973
unlucky
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
27. 9. 2011 00:25:56
zik nemusi prijit s velikosti, ale vetsinou s velikosti prijdou i zisky, viditelne i neviditelne. Klidne nekomu dam neco free, kdyz ode me vezme neco, na cem vydelam 10x tolik
27. 9. 2011 00:25:56
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680972
Lidoop: Dávat něco zdarma může být přesto ziskové. Třeba pokud tím od vás dotyčný musí odebírat další služby (tonery, žiletky, servis...).
Unlucky: Autoři právě říkají, že přesně toto je mýlka. Když je podnikání malé a neziskové, nestane se najednou ziskové, až bude velké. Nehledě na to, že má menší šanci vůbec vyrůst.
To, co pak zmiňujete, viz opět moje odpověď Lidoopovi. Oni tomu říkají Installed base profit, a zisk přichází z následných produktů, které prodáváte uživatelům vašeho base productu, prodávaného klidně bez zisku.
27. 9. 2011 00:42:44
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680971
sysline
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
27. 9. 2011 00:59:55
Jak do tohoto konceptu zapada ten obrovskej byznys okolo open source? Nadhernej priklad, zlatej ceskej netbeans? :D
27. 9. 2011 00:59:55
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680970
lidoop
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
27. 9. 2011 09:43:19
unlucky: Rozdavat veci free je dobry napad pokud dnes plnim funnel pro nasledny produkt ktery je promysleny a pripraveny k prodeji dnes. Pochopitelne existuje prodleva mezi ziskanim zakaznika na freebie a nakupem, nicmene nemela by byt dlouha nebo nemeritelna. Problem vetsiny free produktu je ze nemaji funkcni model konverze; uspokojuji se kvantem neplaticich uzivatelu a navstevniku s tim ze 'pak se neco vymysli'. Tomu se chci vyhnout. Minuly tyden jsme pustili http://anglickaslovicka.cz kde je freebie model vhodny, za podminky jasnych placenych produktu a motivace smerem k nim. Bez teto jistoty mi to prijde tenky led zkouset; Proto se radeji drzim pointy Martinova prispevku "je lepsi byt od prvniho dne v zisku, byt malem".
27. 9. 2011 09:43:19
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680969
unlucky
verified
rating uzivatele
(16 hodnocení)
27. 9. 2011 11:08:56
Je rozdil neco dat zadarmo a prodat levne. Take souhlasim s tim, ze zisk ma byt uz od prvniho dne. Snizeni ceny na absolutni minimum je hloupost, kdyz nemate zisk, nemuzete expandovat, nakupovat nove, proste pomalejsi kolotoc. Funguje spise, kdyz business mate uz rozbehany.
Nevim, jestli to autor zporoval, ale strategie typu "1+1 zdarma" se daji porad uplatnit v chudsich statech, kde lidi stale iracionalne mysli. Zalezi spise na typu trhu. Davat "normalni" zbozi za free nebo za velmi nizke ceny si take myslim, ze je neefektivni strategie. Podle me je lepsi davat free nejaky maly nenakladny produkt k zakoupenemu, ktery zlepsi vztah kupujiciho k obchodu. Viz. kinder vajicka - kupuji deti kvuli hracce nebo cokolade?
27. 9. 2011 11:08:56
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680968
trhnapadu.cz
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
29. 9. 2011 13:42:05
Napsal Martin Schlemmer;705273
K ziskovosti se nedá propracovat velikostí. Musíte na zisk dbát už od prvního dne.
Jako příklad autoři uvádí ...................
Jako příklad se dá uvést milión různejch věcí a já uvedu Webnode.
Podle slov hlavního protagonisty (byl jsem na jeho prezentaci) asi dva roky šest lidí něco vyvíjelo (samozřejmě bez zisku), dalších asi rok a půl dávali službu zdarma(bez zisku) a když dosáhli velkého počtu uživatelů(milióny po celém světě - zajímavé je, že hlavně Brazílie, jestli mě pamět neklame:), tak malé procento z obrovského počtu uživatelů jim začalo vydělávat služný peníze....
chci tím říct, že tato obecná formulka zní hezky, ale je to dosti individuální, záleží na konkrétním projektu, obchodním modelu atd. atd....
29. 9. 2011 13:42:05
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680967
sysline
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
29. 9. 2011 13:54:35
Proto jsem zminoval o kus nize prave OS projekty, protoze ekonomicka stranka, je u nich zalozena presne na tomto principu nebo velmi podobnem a presto je to velky a mnohdy uspesny byznys.
29. 9. 2011 13:54:35
https://webtrh.cz/diskuse/necekejte-ze-zisk-prijde-s-velikosti-budte-ziskovi-od-prvniho-dne/#reply680966
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit