Zadejte hledaný výraz...

NE-vyzvedávání zásilek

Lacineji
verified
rating uzivatele
24. 7. 2009 14:19:29
Přeji hezký den všem e-shopářům.
Mám internetový obchod a občas se stane, že někdo nevyzvedne zásilku. Není to moc, ale stane se.
Kamarádka má další shop, do kterého mám přístup, jelikož ji s ním pomáhám.
V našich shopech nakoupila dáma která objedná zboží a nevyzvedává si je. Jiná adresa apod.
Dotaz zní. Jak se Vám zdá udělat stránky pod heslem (na vyžádání dle shopu), kde by e-shopáři vkládáli jméno a město zákazníků, kteří si u nich nevyzvedli zásilku. Nemám na mysli, omylem nevyzvednuté apod. Jen skutečně ty, kteří si objednali a pak nekomunikovali apod.
Jméno a město z důvodu, abychom se pohybovali v mezích zákona.
????
Děkuji za názory
Lida
24. 7. 2009 14:19:29
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342256
easton18
verified
rating uzivatele
(11 hodnocení)
24. 7. 2009 14:30:09
osobne sa mi ta myslienka paci, len nevim ako to je s ochranou osobnych udajov.
24. 7. 2009 14:30:09
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342255
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 7. 2009 14:45:08
něco takového již existuje http://nespolehlivizakaznici.eu/zakaznici/
24. 7. 2009 14:45:08
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342254
co na to skutence "ochrana osobnich udaju"? Duvody nekterych eshopu muzou byt sporne.
24. 7. 2009 16:14:42
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342253
Andrea
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 7. 2009 16:19:45
taky mám e-shop a nejspíš se mi také schyluje na první nevyzvednutou zásilku (první a zatím poslední objednávka od chlapa a hned to takhle dopadne, ach jo)
...já na všech těhle "seznamech" vidím jeden zásadní problém - mám třeba kamarádku, která má úplně stejné jméno jako já, bydlí v tom samém městě a jestli vyzvedává nebo nevyzvedává dobírky sice netušim (asi jo), ale každopádně takovýhle shod jmen a měst znám ve svém okolí plno, takže si myslím, že ani tohle není řešení... bohužel
spíš mě tu zaujala jiná myšlenka, udělat nějaké sdružení e-shopářů a protlačit ho do podvědomí lidí, aby si uvědomili, že nevyzvedávání zásilek není nejlepší řešení a že by jim mohly hrozit i postihy.... prostě něco na způsob jako je sdružení spotřebitelů a jejich příspěvky v TV např.
já nejsem žádný organizátor, ale kdyby se toho ujmul někdo šikovný a vzdělaný v oboru...to by bylo fajn, myslim
24. 7. 2009 16:19:45
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342252
Marcel Kupka
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 7. 2009 16:34:53
Napsal androidka;327923
spíš mě tu zaujala jiná myšlenka, udělat nějaké sdružení e-shopářů a protlačit ho do podvědomí lidí, aby si uvědomili, že nevyzvedávání zásilek není nejlepší řešení a že by jim mohly hrozit i postihy.... prostě něco na způsob jako je sdružení spotřebitelů a jejich příspěvky v TV např.
já nejsem žádný organizátor, ale kdyby se toho ujmul někdo šikovný a vzdělaný v oboru...to by bylo fajn, myslim
no, možná by pro provozovatele eshopů mohli něco udělat kucí z apeku, že pane Vetyško?
24. 7. 2009 16:34:53
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342251
isgroup
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
24. 7. 2009 17:07:38
zajimava vec.
uz to resime s pravnikem jestli by to slo, po konzultaci s nasim clovekem na ochranu osobnich udaju se nic nestane kdyz budeme evidovat jen jmeno a adresu, telefon a email bohuzel uz by vyzadovali usobni souhlas ktery se ale da obejit souhlasem obchodnich podminek na webu :)
H.
24. 7. 2009 17:07:38
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342250
Lacineji
verified
rating uzivatele
25. 7. 2009 07:38:25
Samozřejmě dodržení UOOU je jasná. proto jsem psala jméno a město. Již jsem s úřadem o tom hovořila. Ani já nechci nic porušovat.
Nisméně s APEKem nemám pozitivní zkušenosti. Přijde mi totálně k ničemu. Mají to na stránkách i velmi nesolidni obchody a APEK to neřeší.
Já jsem pro sdružení na ochranu prodejců. ČOIka nás neřeší spotřebitelé nás neřeší. Každý si myslí, že kdo podniká ma na to aby platit za trotly, kteří nevědí co chtějí.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 07:41 ----------
http://nespolehlivizakaznici.eu/zakaznici/
Vypadá dobře. Jen ten e-mail by tam už neměl být (dle OOU). Už jsem tam našla i shody. Koukám, že se fakt dají odhalit super hajzlíci.
Třeba kdo najde shodu, tak dát hlas jako u hlasování.:)
25. 7. 2009 07:38:25
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342249
igor
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
25. 7. 2009 10:14:30
Myslim, ze pokial by sa to umiestnilo na zahranicnu domenu, vlastnenu zahranicnou firmou (napr. Slovensko, USA), tak do toho UOOU nemoze zasiahnut (mimo ich jurisdikcie)
25. 7. 2009 10:14:30
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342248
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
25. 7. 2009 11:43:18
Nechápu proč vymýšlíte něco co již někdo vymyslel.
Regist neplatičů - banky. Zákon to umožňuje jen to chce rozchodit.
1. tak jak píše
Napsal isgroup;327963
zajimava vec.
uz to resime s pravnikem jestli by to slo, po konzultaci s nasim clovekem na ochranu osobnich udaju se nic nestane kdyz budeme evidovat jen jmeno a adresu, telefon a email bohuzel uz by vyzadovali usobni souhlas ktery se ale da obejit souhlasem obchodnich podminek na webu :)
H.
tedy stačí splnit smluvní podmínky k tomu, že objednatel výslovně souhlasí v případě nevyzvednutí zásilky se zápisem do registru. Tečka není co řešit.
2. ochrana provozovatelů e-shopu také existuje - nevyzvednutá zásilka je smluvně pokutována a pokud ji objednatel nevyzvedne porušuje smlouvu, takže stačí nějaká vymahačská agentura (já sice tohle neuznávám, ale funguje takhle několik členů webtrhu - již se tu rozebíralo).
EDIT: nezapomínejte že zákon umožňuje i 14 denní lhůtu na vrácení zboží a nezapomeňte že obzvlášť u pošty je normální že nedoručí zásilku i bez přičinění zákazníka takže by jste museli do projektu zapojit i dopravce, kteří by museli jasně předávat informace, protože jejich konáním by jste mohli způsobit neoprávněné postihy vůči zákazníkovi.
3. Kdo bude investovat čas a peníze ? U registru bank si to banky platí a celkem velké peníze protože se jim to rentuje, ale v eshopech se takové částky netočí jedná se o dopravné, balné 99% se jedná o částků, která se řeší v ČR jako přestupek a ne zločin.
Takže opět bych dodal myšlenka již byla realizovaná, ale v komunitě eshoperů je to pase. Když mi každý člen tohoto sdružení zaplatí 10 000 ročně klidně se do toho pustím když bude minimálně 50 registrovaných členů, ale sami si řekněte zaplatíte? Protože na řízení takového sdružení musíte mít nejen kvalitního právníka.
25. 7. 2009 11:43:18
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342247
Lacineji
verified
rating uzivatele
25. 7. 2009 12:54:09
Napsal igor;328320
Myslim, ze pokial by sa to umiestnilo na zahranicnu domenu, vlastnenu zahranicnou firmou (napr. Slovensko, USA), tak do toho UOOU nemoze zasiahnut (mimo ich jurisdikcie)
Ahojky, tvoji reklamu vídám na MMB. Vyplácí se to tam??
Samozřejmě nemusíš odpovídat;)
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 13:22 ----------
Napsal Vzpamatuj se;328373
Nechápu proč vymýšlíte něco co již někdo vymyslel. Kde to funguje, když už to někdo vymyslel???? URL???
Regist neplatičů - banky. Zákon to umožňuje jen to chce rozchodit.
Proč ne??
tedy stačí splnit smluvní podmínky k tomu, že objednatel výslovně souhlasí v případě nevyzvednutí zásilky se zápisem do registru. Tečka není co řešit.
OK není špatný nápad. Je fakt, že od té doby co tam mám, že zákazník souhlasí odesláním objednávky s obch. podmínkami, kde je sankce za nevyzvednutí zásilky, tak se mi žádná nevrátila.
2. ochrana provozovatelů e-shopu také existuje - nevyzvednutá zásilka je smluvně pokutována a pokud ji objednatel nevyzvedne porušuje smlouvu, takže stačí nějaká vymahačská agentura (já sice tohle neuznávám, ale funguje takhle několik členů webtrhu - již se tu rozebíralo).
EDIT: nezapomínejte že zákon umožňuje i 14 denní lhůtu na vrácení zboží
To jim nikdo nebere, pokud zásilku převezmou a pak na své náklady pošlou zpět, to je v pořádku!
a nezapomeňte že obzvlášť u pošty je normální že nedoručí zásilku i bez přičinění zákazníka takže by jste museli do projektu zapojit i dopravce, kteří by museli jasně předávat informace, protože jejich konáním by jste mohli způsobit neoprávněné postihy vůči zákazníkovi.
Dopravce není ten klíčový. Používám ČP - obchodní balík. Zákazník dostává zprávu o expedici s podacím číslem a pak prověřuji i zda došlo k pokusu o doručení. Je to o tom nebýt pohodlný. Pořád mi vyjde levněji se podívat, než si to nechat vrátit.
3. Kdo bude investovat čas a peníze ? U registru bank si to banky platí a celkem velké peníze protože se jim to rentuje, ale v eshopech se takové částky netočí jedná se o dopravné, balné 99% se jedná o částků, která se řeší v ČR jako přestupek a ne zločin.
Registr mne bude stát platbu domény ročně a adresy tam budou přidavát e-shopáři. 200.- ročně unesu.
Takže opět bych dodal myšlenka již byla realizovaná, ale v komunitě eshoperů je to pase. Když mi každý člen tohoto sdružení zaplatí 10 000 ročně klidně se do toho pustím když bude minimálně 50 registrovaných členů, ale sami si řekněte zaplatíte? Protože na řízení takového sdružení musíte mít nejen kvalitního právníka.
Právníka zaplatí ti kteří si nevyzvedávají zásilky ve finále!
25. 7. 2009 12:54:09
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342246
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
25. 7. 2009 17:55:41
No zase tak lehké to není 200 Kč :D
Jinak URL je snad jasné ne? registr bank. jeden z nich je solus a ta druhá si teď nevzpomenu.
PS u té pošty podívat kam? Jako vy se díváte jestli je ten zákazník opravdu doma když u něj pošťák zvoní? Pokud je vůbec tak ochotný a zazvoní ;)
25. 7. 2009 17:55:41
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342245
Evelina
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
25. 7. 2009 19:33:13
Napsal Vzpamatuj se;328510
PS u té pošty podívat kam? Jako vy se díváte jestli je ten zákazník opravdu doma když u něj pošťák zvoní? Pokud je vůbec tak ochotný a zazvoní ;)
U obchodních a cenných balíků je možnost zásilku sledovat a vidíš zda mu ji pošta doručila a nebo nezastihla a uložila na poště. Pak není problém zákazníkovi při odeslání zaslat link na sledování, pokud nevyzvedne, dát mu vědět smskou že to je na poště a to se pak nemůže vymlouvat že mu nedala pošta vědět, že o tom tedy neví.
25. 7. 2009 19:33:13
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342244
Vzpamatuj se
verified
rating uzivatele
25. 7. 2009 19:53:48
Napsal Evelina;328562
U obchodních a cenných balíků je možnost zásilku sledovat a vidíš zda mu ji pošta doručila a nebo nezastihla a uložila na poště. Pak není problém zákazníkovi při odeslání zaslat link na sledování, pokud nevyzvedne, dát mu vědět smskou že to je na poště a to se pak nemůže vymlouvat že mu nedala pošta vědět, že o tom tedy neví.
Tak to je ten průser, když nezazvoní a ještě nedá lístek tak na poštu půjde proč ? Neboli jak si něco vyzvedne když k tomu nemá doklad ?
Jinak je to jedno do registru Vás banka dá až po třech měsících. Během tří měsíců pokud zákazník opravdu chce zboží, ale někde se mu zatoulalo nebo nebyl schopný z jiných důvodů převzít je dost dlouhá doba na to aby to napravil.
Ale otázka je zda-li má ještě zájem. Protože když zboží očekával k 1. dni a dorazí mu až 14 den já ho taky nepřeberu, protože již ho mám koupený jinde a to nemůžete zákazníkovi vyčítat nesplnily jste vy dodací lhůtu a náklady musíte požadovat na dopravci. Takže jak tohle řešit :D
25. 7. 2009 19:53:48
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342243
Lacineji
verified
rating uzivatele
25. 7. 2009 19:57:24
Napsal Vzpamatuj se;328510
No zase tak lehké to není 200 Kč :D
Jinak URL je snad jasné ne? registr bank. jeden z nich je solus a ta druhá si teď nevzpomenu.
PS u té pošty podívat kam? Jako vy se díváte jestli je ten zákazník opravdu doma když u něj pošťák zvoní? Pokud je vůbec tak ochotný a
zazvoní ;)
No existuje sledování zásilek. Tak pro ty, kteří chtějí předejít nechtěnému nevyzvednutí zásilky nabízí možnost upozornit zákazníka před vypršením úložní doby, že má na poště balík..........
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 20:06 ----------
Napsal Vzpamatuj se;328572
Tak to je ten průser, když nezazvoní a ještě nedá lístek tak na poštu půjde proč ? Neboli jak si něco vyzvedne když k tomu nemá doklad ?
Kecy v kleci. Obchodní balíky si pošta nedovolí nedoručit. Jinak musí dávat slevu. Mně se to stalo jednou, že nedoručili balík a hned to vykompenzovali. Tohle jsou jen výmluvy.
Hlavně pokud někdo dostane info o expedici zboží, tak snad ví, kdy k nim chodí pošťák. Pokud je v práci, musí na poštu tak jako tak.
Vždy posílám podací číslo.
Jinak je to jedno do registru Vás banka dá až po třech měsících. Během tří měsíců pokud zákazník opravdu chce zboží, ale někde se mu zatoulalo nebo nebyl schopný z jiných důvodů převzít je dost dlouhá doba na to aby to napravil.
Ale otázka je zda-li má ještě zájem. Protože když zboží očekával k 1. dni a dorazí mu až 14 den já ho taky nepřeberu, protože již ho mám koupený jinde a to nemůžete zákazníkovi vyčítat nesplnily jste vy dodací lhůtu a náklady musíte požadovat na dopravci. Takže jak tohle řešit :D
V obch. podmínkách je dodací lhůta. Pokud spěchá ať to napíše do poznámky, od toho tam ta možnost je. Má nejdelší doba dodání byla 5 dní a vždy zákazníka upozorním. V podmínkách mám fóra. Kdo má opravdu zájem, buď se zeptá nebo to dá do poznámky.
---------- Doplňující příspěvek odeslán v 20:07 ----------
Napsal Vzpamatuj se;328510
No zase tak lehké to není 200 Kč :D
co se ti na 200kč nezdá?? co to jako stojí navíc???
25. 7. 2009 19:57:24
https://webtrh.cz/diskuse/ne-vyzvedavani-zasilek#reply342242
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit