Zadejte hledaný výraz...

Názor – registr

Marcel_68
verified
rating uzivatele
21. 6. 2014 18:35:35
Zajímal by mně názor provozovatelů e-shopů na projekt, který by eliminoval neodebrané nebo bezdůvodně vrácené zboží. Něco jako centrální registr problémových objednatelů do kterého by provozovatelé vkládaly údaje a nebo si mohli ověřit, zda objednavatel je potížista nebo dokonce známá firma, která se takto baví. Registr by měl být neveřejný. Zkrátka něco co už funguje v bankovním a nebankovním sektoru.
21. 6. 2014 18:35:35
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033747
PetrS
verified
rating uzivatele
(8 hodnocení)
21. 6. 2014 18:45:53
Na začátku roku 2011 jsem něco podobného spustil a pro nezájem pak i ukončil. A to stál přístup jenom stokorunu.
Bohužel jsou u nás provozovatelé eshopů, jak to nazvat kulantně, jeden můj známý na to použil termín "předposraní."
Všem zákazníkům je cpáno, jak jsou vždy v právu, na jejich "obraně" se přiživuje řada parazitů, ČOI počínaje a pseudosdružením APEK konče. Konec konců i zde, na Webtrhu, není problém najít příspěvky doporučující ve sporu se zákazníkem raději ustoupit i když není v právu.
Takže si myslím, že na to asi doba nedozrála. Zákazník se bude kolébat v blahé představě, že na něj nikdo nemůže a až si zase někde něco nepřečte tak bude mít Klíma co točit pro svou publicistiku.
Ale rád na to téma vyměním pár PM, protože jsem vždy tvrdě stál za tím, že obě strany jsou rovnoprávné i když by to mělo znamenat, že problémový zákazník půjde jinam. Což je možná dobře.
21. 6. 2014 18:45:53
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033746
McFly
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
21. 6. 2014 18:55:57
Napsal Marcel_68;1100126
který by eliminoval neodebrané nebo bezdůvodně vrácené zboží
Na bezdůvodné odstoupení od smlouvy během 14 dnů od přijetí při koupi na dálku a následné vrácení zboží (samozřejmě bez známek použití atd.) má zákazník ze zákona nárok. Pokud se vám to nelíbí nebo toto nehodláte respektovat, neměl byste v tomto podnikat.
Sám jsem kdysi vracel LCD monitor, ale následně si u téže firmy koupil dražší model, který mi již vyhovoval. Díky tomu, že jsem využil možnosti zboží vrátit, bych se měl dostat na nějaký pseudo seznam nepohodlných zákazníků? Dost by mne zajímalo, jak by se na takový seznam nepohodlných díval ÚOOÚ.
21. 6. 2014 18:55:57
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033745
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 6. 2014 19:09:05
stejný seznam provozuje Škranc u Webczech myslím že se to jmenuje pozor na nej
21. 6. 2014 19:09:05
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033744
node
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 6. 2014 19:14:03
Nemyslim ze zakaznici pri nakupe suhlasia s tym ze majitel e-shopu ich udaje posle zrovna tebe.
21. 6. 2014 19:14:03
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033743
Lydie Pehalova
verified
rating uzivatele
21. 6. 2014 19:18:01
Bylo to dávno, co jsem si koupila PC s dotykovým displejem a otočným monitorem. Čtyřikrát jsem ho musela reklamovat, a to vždy kvůli závadě na přístroji. Jednou to byla chyba na displeji, jednou bezely, atp.
Podle Vašeho příspěvku bych byla problémovým objednatelem zboží já, když mi bylo dodáno vadné zboží?
Upřímně, ale tenhle způsob myšlení mě vážně fascinuje. Chyba není vždycky na straně zákazníka. Občas dokonce existují i pádné důvody, proč si zboží neodebrat. Například když nám poslala jistá nejmenovaná kosmetická firma její produkty jako nějaký startovací set, který jsme si ani neobjednali.
To mě přivedlo na myšlenku: Což založit registr problémových dodavatelů?
21. 6. 2014 19:18:01
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033742
jakanas
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
21. 6. 2014 19:38:49
Napsal Lýdie Pehalová;1100134
Bylo to dávno, co jsem si koupila PC s dotykovým displejem a otočným monitorem. Čtyřikrát jsem ho musela reklamovat, a to vždy kvůli závadě na přístroji. Jednou to byla chyba na displeji, jednou bezely, atp.
Podle Vašeho příspěvku bych byla problémovým objednatelem zboží já, když mi bylo dodáno vadné zboží?
Upřímně, ale tenhle způsob myšlení mě vážně fascinuje. Chyba není vždycky na straně zákazníka. Občas dokonce existují i pádné důvody, proč si zboží neodebrat. Například když nám poslala jistá nejmenovaná kosmetická firma její produkty jako nějaký startovací set, který jsme si ani neobjednali.
To mě přivedlo na myšlenku: Což založit registr problémových dodavatelů?
Zase si nelžeme do kapsy .... problémoví zákazníci jsou a štvou nás všechny. Člověk co si objedná zboží, nepřevezme po dvaceti dnech mám balík zpět a zákazník mi volá že mu to nedoručili abych to poslala znova... a po dvaceti dnech se vrátí zásilka znova. To by člověk zabíjel. Stejně tak cigáni kteří zásilku nepřevezmou že nemají prachy a že to chtějí podržet do výplaty dalších dávek... no a za měsíc samozřejmě už zboží nechcou protože si ho mezitím koupili jinde.... to je cigánská klasika...
Takže ano mělo by to smysl, ale není to legální a nevěřím že se takový systém ujme.
Nám se vratky omezily po tom co lidem pošleme mail o převzetí objednávky, zavoláme jestli to myslí vážně a nabídneme další přísluško a nakonec v den odeslání znova voláme že už je to na cestě...
21. 6. 2014 19:38:49
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033741
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 6. 2014 20:18:38
Takový registr funguje, provozujeme jej a v současné době jej provozujeme zdarma na vlastní náklady. Naleznete jej na http://www.pozornanej.cz
Neslouží však na vkládání zákazníků, kteří zboží vrátili v zákonné lhůtě, ale na ty, kteří si objednali zboží na dobírku a tuto poté nepřevzali.
21. 6. 2014 20:18:38
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033740
Marcel_68
verified
rating uzivatele
21. 6. 2014 20:43:27
Napsal McFly;1100130
Na bezdůvodné odstoupení od smlouvy.....
Samozřejmě, že systém by měl nějakou vnitřní proceduru určení "nebonity" zákazníka, ale to je na dlouhosáhlou analýzu. Co se týče, že klient bude uveden v nějaké databázi?
Pokud máte nějakou půjčku nebo mobilní telefon, tak jistě víte že můžete být zanesen do bank, nebank reg a různých Solusů, pakliže máte v katastru nemovitost, můžou si o vás lidé ledacos zjistit atd. Tak proč by něco takového nemohlo být legální i u e-shopů?
---------- Příspěvek doplněn 21.06.2014 v 20:44 ----------
Napsal skranc;1100145
Takový registr funguje, provozujeme jej ....
omlouvám se, že jsem založil téma aniž bych předtím pořádně googlil:-)
21. 6. 2014 20:43:27
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033739
skranc
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
21. 6. 2014 21:30:06
ono je to všechno mnohem složitější než to na první pohled vypadá. My abychom měli provoz systému právně čistý nevycházíme z toho, že člověk, jehož osobní údaje jsou do systému vložené provedl tuto objednávku, ale to, že někdo jeho osobní údaje zneužil. Proto sdělujeme provozovateli e-shopu pouze informaci o tom, že tyto údaje byly použity u objednávky, kde došlo k vrácení dobírky a tím, ke způsobení škody. Nikdy totiž neprokážete, že objednávku provedl dotyčný člověk a každý by nás tak dostal pro pomluvu.
Před spuštěním systému jsme požádali o vyjádření i UOOZ a jeho stanovisko zní asi takto. Osobní údaje zákazníka, který Vám způsobil škodu (pozor musí být schopni to prokázat) můžete zveřejnit. K ověření osobních údajů v registru třetí strany však musíte mít zákazníkův souhlas.
Na začátku byl cíl samozřejmě na tomto registru vydělávat, ale postupem času jsme se spíše posunuli do role moderátora sporů a radíme e-shopům, kde jsou nejčastější příčiny toho, proč se zásilky vracejí. Oslovujeme aktivně kontakty obsažené v databázi a poměrně se nám daří nalézat smírné řešení sporů. Z těchto důvodů jsme se i rozhodli zrušit poplatek za Premium členství.
V poslední době sledujeme i opačný trend, kdy mi některý osobní údaj z objednávky nahlásí systém jako problémový, přesto se rozhodnu zaslat na dobírku a tato je bezproblému dodána. Zvažujeme něco jako pozitivní body nebo vyřazení po čase, pokud se problém neopakuje dále.
21. 6. 2014 21:30:06
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033738
--miki--
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
22. 6. 2014 21:49:30
Pár eshopů kontrolují zákazníky tady: http://nespolehlivizakaznici.cz/
22. 6. 2014 21:49:30
https://webtrh.cz/diskuse/nazor-registr/#reply1033737
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit