Zadejte hledaný výraz...

Nárok na peníze z chybně zaslané objednávky bez dobírky

Dominik Najman
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 5. 2014 15:30:05
Ahoj všem,
rád bych se zeptal jestli se někdo setkal s případěm kdy e-shop chybně pošle zásilku přes poštu bez dobírky ač to dobírka být měla(a zákazník to tak chtěl). Předpokládám že na peníze za zboží má e-shop pořád nárok. Jak postupovat pokud zákazník který si doporučenou zásilku převzal a zboží obdržel nebude chtít zaplatit a ani nebude chtít vrátit zboží(případně bude hrát mrtvého brouka)?
Nám se takhle povedlo poslat zboží v jedné várce kvůli technické chybě za docela dost peněz - v desítkách tisíc :/.
Díky předem za radu :)
D.
22. 5. 2014 15:30:05
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025307
bezduvodne obohaceni...
22. 5. 2014 15:31:31
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025306
Biba
verified
rating uzivatele
(4 hodnocení)
22. 5. 2014 15:51:34
Já osobně bych investoval pár korun za známku a napsal dopis s BuBuBu, kde bych si vyhledal veškeré zákony, které tímto činem porušil. Myslím, že na plno lidí by to mohlo zabrat :-) Všude, kde se objeví paragrafy a citace zákona se plno lidí zalekne.
22. 5. 2014 15:51:34
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025305
Nicmene na pocatku bych to udelal slusnou formou.
22. 5. 2014 15:52:48
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025304
logistik
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 5. 2014 16:40:46
v tomto případě bezdův oboh §2991 OZ, ale např. při zaslání jinému zákazníkovi než objednateli si dejte pozor na §1838
22. 5. 2014 16:40:46
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025303
Roman
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 5. 2014 16:51:08
Zákazník je samozřejmě povinen za objednané zboží zaplatit, takže mu pošlete normální fakturu na úhradu převodem, případně přidejte složenku. Pokud nezaplatí, pak teprve nějaké upozornění, atd.
---------- Příspěvek doplněn 22.05.2014 v 16:51 ----------
Pokud by zboží ovšem obdržel omylem někdo jiný (ne objednatel), tak jej musí vrátit (na Vaše náklady), můžete si např. poslat přepravku).
22. 5. 2014 16:51:08
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025302
Napsal Caesar;1090391
Pokud by zboží ovšem obdržel omylem někdo jiný (ne objednatel), tak jej musí vrátit (na Vaše náklady), můžete si např. poslat přepravku).
Zde by uz dochazelo ke konfliktu s:
§ 1838 Neobjednané plnění
Dodal-li podnikatel spotřebiteli něco bez objednávky a ujal-li se spotřebitel držby, hledí se na spotřebitele jako na poctivého držitele. Spotřebitel nemusí na své náklady podnikateli nic vracet, ani ho o tom vyrozumět.
22. 5. 2014 16:59:38
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025301
top-me
verified
rating uzivatele
(15 hodnocení)
22. 5. 2014 17:03:42
z pohledu zákazníka bych očekával, že uhradíte náklady na dopravu k vám, protože to přeci jen není zákazníkova chyba. Ale souhlasím s tím, že ten kdo to zboží dostane na něj nemá nárok.
edit: Zas mě někdo předběhl :D
22. 5. 2014 17:03:42
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025300
grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
22. 5. 2014 17:41:08
Nárok na něj samozřejmě nemá už jen z logiky věci. Nezaplatil nemá nárok a využívat chyby eshopu prostě nelze. Už jsem i viděl náký trestní stíhání je to cca 4roky bylo to na netu někdo si nechal hrnec asi za 6500kč a po půl roce si toho eshop všiml a chtěl to vrátit. Zákazník řekl, že to nevrátí a řešilo se to přes PČR. Já osobně jsem se s tím setkal 2x kdy jsem poslal zboží zdarma v hodnotě 1200kč a jednou 800kč. Ani v jednom případě mi to zákazník nechtěl vrátit a jednou to došlo tak daleko, že jsem musel opravdu pohrozit. Neskutečný prostě.
22. 5. 2014 17:41:08
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025299
Dominik Najman
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
22. 5. 2014 17:44:29
Děkuji za rady. Nejdřív samozřejmě řešíme situaci omluvou za vzniklou chybu a slušně žádáme zákazníky o proplacení bankovním převodem (část jich již obratem zaplatila). No a s těmi co nezaplatí a zboží si nechají si tedy snad nějak poradíme.
No pokud chce zákazník zboží vrátit z důvodu naší chyby tak poštovné k nám proplácíme. Na druhou stranu jediné co bylo chybně byl způsob platby - bez dobírky. Navíc v tomto případě nebyl ani pro zákazníka rozdíl v ceně při platbě předem/dobírce.
22. 5. 2014 17:44:29
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025298
Eva
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
23. 5. 2014 11:02:27
Mi se tohle stalo přesně 3x, přišla jsem na to někdy i s několikatýdením zpožděním a pokaždé mi zákazníci peníze po SLUŠNÉ mailové výzvě poslali na účet. Portřetí mě to sice stálo 3 maily, zákaznice dělala mrtvého brouka, prý někde cestovala - no budiž.
Jinak je to samozřejmě bezdůvodné obohacení, i když věřím, že s tím nebudete muset nikoho strašit.
23. 5. 2014 11:02:27
https://webtrh.cz/diskuse/narok-na-penize-z-chybne-zaslane-objednavky-bez-dobirky/#reply1025297
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit