Zadejte hledaný výraz...

Náležitosti při on-line prodeji

Milan Seitler
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 10. 2015 13:43:38
Dobrý den,
chystám se spustit web, na kterém budu prodávat elektronickou službu (obsah na webu), za který budou uživatelé platit jednorázově pomocí platební brány Gopay. Zajímalo by mne, jaké náležitosti by v tomto případě měl proces objednávky a platby splňovat. Pokusím se to shrnout do několika dotazů, ve kterých si nejsem jistý:
1) Co musím uživateli dodat po zaplacení? Stačí jednoduché potvrzení platby v e-mailu nebo je potřeba vystavit i nějaký doklad? Pokud je potřeba doklad, jaké informace na něm musí být uvedeny (a jaké je od uživatele potřeba vyžadovat, v současné chvíli pracuji pouze s e-mailem)
2) Musím mít na webu obchodní podmínky a mají nějaká speciální pravidla, která musí splňovat?
3) Při přiznání daně musím pracovat přímo s jednotlivými objednávkami v databázi webu nebo stačí vykazovat platby mezi Gopay a mým účtem?
Děkuji všem za rady.
24. 10. 2015 13:43:38
https://webtrh.cz/diskuse/nalezitosti-pri-on-line-prodeji#reply1148367
Právo e-shopů
verified
rating uzivatele
24. 10. 2015 15:17:49
Pokud jde o obchodní podmínky, žádný předpis nestanoví konkrétní povinnost mít a je používat při uzavírání smluv. Ve smlouvách uzavíraných prostřednictvím e-shopů je však žádoucí vyjasnit práva a povinnosti zákazníka a obchodníka. Zároveň je vůči spotřebitelům třeba plnit rozsáhlou informační povinnost o jejich právech, tudíž je užívání obchodních podmínek reálně nezbytné. Při pořizování obchodních podmínek si dejte pozor, aby byly v souladu s aktuálními právními předpisy (zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) a nebyly psány ještě podle starých soukromoprávních předpisů (zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a 513/1991 Sb., obchodní zákoník), které byly už téměř před dvěma roky zrušeny. Dbejte na to, aby v obchodních podmínkách byla důkladně splněna informační povinnost podle občanského zákoníku, tak podle zákona o ochraně spotřebitele. Porušení této povinnosti je jedním z nejčastějších důvodů udělení pokuty ze strany ČOI (https://www.pravoeshopu.cz/blog/infografika-vysledky-kontrol-e-shopu-v-roce-2014/). Porušení informační povinnosti má následky i ve sféře povinností vůči zákazníkům (např. při nesplnění poučení o právu odstoupit od smlouvy toto právo trvá rok a 14 o uzavření smlouvy). Proto je dobré obchodní podmínky rozhodně nepodcenit a jejich přípravu ideálně svěřit profesionálům. Třeba nám (https://www.pravoeshopu.cz/objednavka).
24. 10. 2015 15:17:49
https://webtrh.cz/diskuse/nalezitosti-pri-on-line-prodeji#reply1148366
Milan Seitler
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
24. 10. 2015 15:22:21
Děkuji za odpověď. Jen si dovolím trochu rýpnout - jak mám věřit, že jste profesionálové, když je váš příspěvek trochu zmatený a obsahuje chyby? :-) Každopádně vám detaily pošlu do zprávy.
24. 10. 2015 15:22:21
https://webtrh.cz/diskuse/nalezitosti-pri-on-line-prodeji#reply1148365
Právo e-shopů
verified
rating uzivatele
24. 10. 2015 15:59:14
Napsal majlan;1235520
Děkuji za odpověď. Jen si dovolím trochu rýpnout - jak mám věřit, že jste profesionálové, když je váš příspěvek trochu zmatený a obsahuje chyby? :-) Každopádně vám detaily pošlu do zprávy.
Jsme na on-line fóru a rady tu poskytujeme zdarma, takže příspěvek je zkratkovitý a stručný. Každopádně díky za upozornění, chyba opravena. :)
24. 10. 2015 15:59:14
https://webtrh.cz/diskuse/nalezitosti-pri-on-line-prodeji#reply1148364
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit