Zadejte hledaný výraz...

Nadpisy H1, H2 a vše kolem po lopatě

fanda77
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
24. 10. 2013 14:47:58
Zdravím, osvětlil by mi někdo prosím problematiku nadpisů H1, H2 atd.? Je jasné, že by se to mělo vztahovat ke klíčovým slovům a frázím a jít popořadě, to už jsem pochopil. Tedy když mám eshop pro motoráře a mám to i v názvu stránky a v klíčových slovech, nejlepší nadpis H1 pro mě zřejmě bude hned titulek stránky, Online obchod pro motorkáře.
Ale mám kolem toho ještě pár otázek:
1) jak zjistím efektivitu různých nadpisů a jejich kombinací a jejich vliv na změnu na pozici ve vyhledávačích
2) H1 by měl být jeden, co ty ostatní, kolik je adekvátních? Více, nebo od každého jen jeden?
Mám hodně textů s klíčovými slovy na hlavní straně i v popisu kategorií, takže by se jich dalo použít hodně, ale nechci to přeplácat.
3) má smysl opakovat třeba nadpis H2 a H3 pro stejná klíčová slova, posílí je to ve vyhledávání?
4) Musí být jen na první straně, nebo třeba i v textech podkategorií, či přímo v názvu kategorie, např. když cílím na moto brašny, jestli přímo z té kategorie udělat nadpis.
5) je úplně nejlepší řešení udělat nadpisy ze slov, která mám v eshopu nastavená jako klíčová?
Sorry, jsem v tomhle laik, ale předělávám kompletně eshop, mám novou grafiku a texty a rád bych to měl všechno pořádně.
Díky za každou radu.
24. 10. 2013 14:47:58
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959021
fanda77
ad 1) Nijak. Přítomnost či nepřítomnost HTML elementu nemá vliv na pozice u žádného vyhledávače.
ad 2) Nezakládá se na pravdě. Může jich být víc, pokud to logika a struktura dokumentu vyžaduje.
ad 3) Ne.
ad 4) Nadpis má být na místě, kde má logiku a smysl.
ad 5) Ne, viz bod 4)
Malá glosa k zamyšlení: http://www.zdrojak.cz/clanky/budiz-nadpis-reklo-seo/. A slovy Radka Pavlíčka, proč a jak je vhodné používat nadpisy pro zlepšení přístupnosti webové stránky: http://poslepu.blogspot.cz/2010/01/jak-pristupne-strukturovat-web-pomoci.html
24. 10. 2013 14:50:30
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959020
Pavel Horelica
verified
rating uzivatele
(54 hodnocení)
24. 10. 2013 14:52:19
1) nadpisy na pozice nemají žádný vliv
2) nadpisy používej tak, aby to zpřehlednilo text pro uživatele
3) nemá
4) používej nadpisy na to, k čemu jsou určeny, pokud tam máš co nadepsat, nadpis použij
5) používej v nadpiseh ta slova, která jsou v logickém vztahu k tomu textu o kterém píšeš
24. 10. 2013 14:52:19
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959019
Jak jsem i já pochopil, SEO by nemělo být o tom do kolika bezcenných farem člověk web zaregistruje a jestli náhodou nemá o nadpis více či méně nebo snad nedej Bože aby klíčových slov nebylo v odstavci málo!!! :)
Web by měl být přístupný především pro lidského čtenáře, což posléze asi dobře pochopí i Google, že? (Seznam nevím jestli to pochopí)...
Na druhou stranu určitě jsou důležité i kvalitní zpětné odkazy, kterých nemáme vůbec...musíme zapracovat. :(
Vladimír
24. 10. 2013 15:06:50
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959018
Dworza
verified
rating uzivatele
24. 10. 2013 15:34:36
.. a vše kolem po lopatě...
To je genialni :D
24. 10. 2013 15:34:36
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959017
Přesně jak píše Plaváček, celé to náboženství nadpisů je absolutní nesmysl, vyhledávače HTML či CSS kód nevidí a tedy i honba za validitou je nesmysl.
Co ale smysl má a velký, je navigace, mapa stránek a hlavně "genius loci", tedy že ten e-shop musí zákazníka oslovit - dýchnout na něj a musí vyzařovat důvěryhodnost. Ovšem toto se nedá nějak jednoduše popsat pravidly, jednoduchými a snadno pochopitelnými, čili toto vám firmy zabívající se SEO optimalizací (sic!) nenabídnou.
Ono je to jenom o penězích, čarování s nadpisy, hon za validitou, klíčová slova apod.: jednoduché "pravdy", srozumitelné a dokázatelné, tedy SEO firma toto udělá, ukáže že to tam je a vyinkasuje prachy.
Svatým Grálem je pro e-shopáře věta: "ví se, že lidé při nakupování používají pravou mozkovou hemisféru". Noa ta je intuitivní, nezná rozměr času a prostoru a nezvládá podmínky. Takže je nutná přehledná struktura stránek, aby lidé věděli kde jsou a kam jdou a k tomu navigace, nejlépe několika způsoby. Samozřejmě, stránky musí být "krásné", leč to je také těžko změřitelné a tedy i naúčtovatelné.
No zkrátka je to magie.
24. 10. 2013 15:40:36
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959016
Erik Webr
verified
rating uzivatele
25. 10. 2013 12:06:03
Napsal vitakappa;1013697
vyhledávače HTML (...) kód nevidí
K tomu jste došel jak?
25. 10. 2013 12:06:03
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959015
Lucky Bastard
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
25. 10. 2013 13:04:13
fanda77
ad 1) ano
ad 2) ano
ad 3) ano
ad 4) ano
ad 5) ano, viz bod 1,2,3 a 4
25. 10. 2013 13:04:13
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959014
Napsal Erixooon;1013962
K tomu jste došel jak?
Někde jsem o tom něco četl.
25. 10. 2013 13:05:16
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959013
Erik Webr
verified
rating uzivatele
25. 10. 2013 16:27:24
Napsal vitakappa;1013986
Někde jsem o tom něco četl.
Mohl byste tedy uvést zdroj?
Podle toho, jak jste to napsal, nepoznají ani strukturu dokumentu, odkaz, alternativní text k obrázku, mikroformáty atd..., což je nesmysl.
25. 10. 2013 16:27:24
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959012
Erixooon
HTML je metajazyk sloužící k popisu struktury dokumentu. Sémantických elementů je v něm naprosté minimum a prakticky nikdo je nepoužívá správně. Z pohledu vyhledávače je tedy struktura stránky irelevantní - proto také při parsování drtivou většinu HTML značek zahodí. Pracuje pouze s těmi, které lze automaticky zpracovat a u nichž je zřejmé, že obsahují nějakou podstatnější informaci. TITLE stránky či odkaz je klasický příklad. A samozřejmě ALT u obrázků. Mikroformáty ovšem nepatří do jazyka HTML, jde o sémantickou nadstavbu, která nemá oporu ve specifikaci samotného jazyka.
25. 10. 2013 16:33:57
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959011
2 Plaváček: takhle podrobně jsem to tedy nevěděl, díky za upřesnění. Nicméně z toho také vyplývá, že připojení CSS k prvku je vyhledávačům totálně jedno, byť se to občas i zde řeší.
Nicméně toto nebylo smyslem mého příspěvku, já jsem zde psal o tom, že firmy nabízející "SEO optimalizaci" kromě jiného zdůrazňují vliv validity stránek na pozici v SERPu, což jest nesmysl. Jenže - validitu lze zvážit, změřit, spočítat, klientovi ukázat a následně naúčtovat. Blbé je, že validitu použije pouze prohlížeč na straně čtenáře a pokud jsou stránky prasácky napsané, zobrazí se špatně, tedy pokud se mi něco nezobrazuje, nemá cenu honit validitu, ale přepsat kód.
25. 10. 2013 16:53:15
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959010
vitakappa
Svého času Google koketoval se čtením CSS souborů. Brzy toho zanechal, protože námaha vynaložená k úsilí pochopit, co kodér chtěl světu říci, se ukázala nerentabilní a zbytečná. Firmy nabízející "SEO optimalizaci" prodávají produkt, který neexistuje, a je dobré se jim širokým obloukem vyhnout. Validní stránka je mýtus odjakživa, protože samotná validita nezaručí ani správné zobrazení (prohlížeči je validita ukradená - jen IE má čtyři různé režimy, v nichž umí stránku zobrazit), ani nepomůže robotovi pochopit její obsah. Ostatně, a to je důležité, správná (či spíše vhodná) struktura HTML dokumentu nepatří do oboru SEO.
25. 10. 2013 16:59:03
https://webtrh.cz/diskuse/nadpisy-h1-h2-a-vse-kolem-po-lopate/#reply959009
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit