Zadejte hledaný výraz...

N: Facebook Open Academy připravuje studenty na reálný svět

Je obecně známo, že softwarových vývojářů není nikdy dost, zvlášť v dnešní době, kdy se objevuje startup na každém rohu. Pokud se zaměstnavatelům nedaří najít zkušenější programátory, šahají po nové generaci těch, kteří právě dokončili školu a vkládají do nich všechny své naděje. Jsou však tito čerství absolventi připraveni na svět práce?
Stanfordský profesor a správce vzdělávání Facebooku, Jay Borenstein, si to určitě nemyslí. A taky kvůli tomu zorganizoval „Facebook Open Academy“ (dále jen Akademie), což je program předurčen k tomu, aby podal studentům praktické zkušenosti spojené s vývojem programů ještě předtím, než dokončí školu.
Nyní je Akademie ve svém druhém ročníku a vzdělává se díky ní 250 studentů z 25 univerzit po celém světě.
Je důležité si uvědomit, že i když v názvu figuruje Facebook, nejedná se samo o sobě o iniciativu této společnosti. Borenstein spolupracoval s technickým ředitelem Facebooku, Mikem Schroepferem. Ten mu dopomohl rozšířit tento užitečný projekt a poskytl potřebné prostředky, aby se program podobal co nejvíce realitě.
10121
Sám Borenstein říká, že tento nápad byl nejprve experimentem, který měl ukázat, zdali je možné studentům informačních technologií poskytnout relevantní přístup k práci, kterou budou v budoucnosti vykonávat. Problémem není, že by nemohli inženýři získat práci, ale spíše to, že klasické vysoké školy neposkytují dostatečné vzdělání, které studenti potřebují. Čerství absolventi mají problém s odhadováním časové náročnosti projektů a většinou i se samotným programovacím procesem právě takovým, jaký je možné pozorovat v pracovním procesu.
Polemizuje se o tom, že studenti výpočetní techniky se dost možná naučí více v programu Akademie, nežli za celou dobu jejich studia na univerzitě. Tento ohromný pokrok je možný díky přímému dohledu experta z branže, který je sám nejdříve odsouhlasen Borensteinovým týmem a poskytne osobní rady každému, což zajistí jednodušší prosazení na trhu v reálném světě.
Poradce helsinské fakulty Fabian Fagerholm říká, že Akademie velmi schopně doplňuje vzdělání, kterým se studentům dostane na univerzitě. Dále program komentuje jako užitečné spojení teorie a praxe. Studenti na univerzitách mají velmi málo příležitostí dozvědět se více detailů o jejich budoucí profesi a někdy se může stát, že se jim nedostane požadované praxe, než se zapojí do pracovního procesu.
Letošní ročník, jak již bylo řečeno, spojil celkem 25 univerzit a mezi ty patří mimo jiné Harvard, MIT, Princeton či Stanford.
Když padly otázky, proč se tak soustředí na open source, odvětil Fagerholm následovně: „S open source frameworkem zkrátka nikdy neuděláte chybu a pokud to pomůže vzdělávacímu procesu, tím lépe.“ Dále dodal, že ať už děláte jakýkoliv druh softwaru, budete dříve nebo později muset použít nějaký open source nástroj, aby za vás udělal část práce.
Pokud má tedy Akademie studenty připravit na reálný svět, proč je zapojený jen Facebook a ne ostatní technické společnosti? Borenstein prohlásil, že Facebook byl u Akademie od samotného počátku a obě organizace hrdě podporují propojení světa a open source.
V lednu hovořil Mark Zuckerberg o důležitosti open source ekosystému pro Facebook. Na summitu v San Jose generální ředitel Facebooku řekl: „Pokud jste společnost, která něco navrhne jako první, může být někdy výhodné nechat si návrh pro sebe a držet jej v tajnosti. Jestliže s vámi ale spolupracovali ostatní společnosti tak, jako tomu bylo v našich počátcích, tak si myslíme, že je mnohem lepší kooperovat s komunitou a pracovat společně na něčem, co by mohlo potenciálně překonat cokoliv, co bylo do dané doby vymyšleno.“
Facebook jistojistě přispěl open source komunitě. Asi nejvýraznějším příkladem je pomoc, která se týká projektu „Open Compute“, ten má za úkol využít síly komunity k zlepšení výkonu serverů pro aplikace a platformy. Tato iniciativa za poslední tři roky nabrala na obrátkách, o čemž svědčí připojení dalších společností, mezi které patří i Microsoft. Na základě sdílených znalostí Facebook odhaduje ušetřené infrastrukturní náklady na 1,2 miliardy dolarů.
Samotná výuka a učení neprobíhá klasickým zadáním úkolů a následným řešení problému. Místo toho jsou studenti rozděleni do týmů, ve kterých spolupracují, čímž se zároveň učí kolektivní interakci a tomu všemu dohlíží klasifikovaný učitel.
10122
Jeden z těchto učitelů, Aaron Patterson, říká, že studenti budou pracovat na opravování bugů a také menších projektech. Samotné projekty jsou navrženy tak, aby zároveň pomáhaly a vylepšovaly samotný projekt Akademie a občasně i Facebook, čímž se liší od programů stejného typu, jeden z nich lze sledovat např. u Googlu.
Délka účasti v Akademii se odvíjí od univerzity, na kterou student chodí. Skupinky nejsou tvořeny na základě vzájemných společenských vztahů, ale sdílených zájmů. Borenstein říká, že tento způsob dělení usnadňuje rozhodování v samotných projektech. Mezi další faktory ovlivňující délku studia patří například časové zóny a umístění univerzit, na kterých se studenti vzdělávají.
V závěru to vypadá, že se studenti, fakulty a dozorci shodují na prospěšnosti Akademie, která má pozitivní vliv na rozvíjení vývojářských talentů. Fagerholm z Helsinek s tímto tvrzením samozřejmě také souhlasí a navíc dodává, že by se mělo Akademie účastnit více společností, protože ony samy pak nepodporováním podobných projektů přicházejí o velké talenty. Myslí si, že studenti poté více inklinují k firmám, které se podobných programů účastní a mohou dále dlouhodobě rozvíjet svůj talent.
A co si o Facebook Open Academy myslíte vy? Viděli jste něco obdobného v sousedních zemích, či dokonce v té naší?
How Facebook’s Open Academy helps students to become better software engineers
11. 2. 2014 19:15:59
https://webtrh.cz/diskuse/n-facebook-open-academy-pripravuje-studenty-na-realny-svet#reply995477
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit