Zadejte hledaný výraz...

Monitorování klientů webhostingem

hobr
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 9. 2015 19:50:40
Otázka spíše na provozovatele větších webhostingů.
Má webhostingová firma možnost monitorovat, jestli na konkrétní webhostingy směřuje záznam z DNS? A pokud ano, dělá to?
A proč?
Jeden můj klient mi volal, že mu přišla faktura za hosting od jedné společnosti, jestli ji má platit. Řekl jsem mu, že ne a začal jsem se pídit, proč tu fakturu dostal. A nestačil jsem se divit. Jeho web jsem před více lety spolu smdalšími převedl na VPS a platil to sám a klientům to rozpočítával. Nicméně tento klient faktury od hostingu platil dál, přestože web mu běžel jinde. Webhostingová společnost reagovala tak, že neprověřuje každý jednotlivý hosting, jestli je aktivní.
A otázka spíše pro právníky.
Je možné po webhostingové společnosti vymáhat peníze zpět, protože klient službu prokazatelně nepoužíval?
Děkuji za názory.
28. 9. 2015 19:50:40
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142953
Filipko
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2015 19:53:26
Je to úplně jednoduché. Když si koupíš auto, ale nebudeš s ním jezdit, taky budeš vymáhat peníze od prodejce?
28. 9. 2015 19:53:26
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142952
hobr
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 9. 2015 20:03:32
Když si auto koupím, tak ho pořád mám. Když platím službu, kterou nedostávám, je to poněkud něco jiného... ;)
28. 9. 2015 20:03:32
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142951
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 9. 2015 20:03:55
Tvá úvaha o sledování DNS záznamů je v tomhle kontextu úplně mimo a nijak ti s tvým problémem nepomůže.
A ne, pokud klient službu v minulosti nevypověděl, pak se nelze domáhat vrácení peněz. Že ji nevyužíval, to sice nehraje žádnou roli, ale není to ani pravda, protože webhosting musel nepochybně mít pro klienta vyhrazené nějaké prostředky.
---------- Příspěvek doplněn 28.09.2015 v 20:05 ----------
Napsal hobr;1228793
Když si auto koupím, tak ho pořád mám. Když platím službu, kterou nedostávám, je to poněkud něco jiného... ;)
Je veliký rozdíl mezi slovy nedostávám a nevyužívám.
28. 9. 2015 20:03:55
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142950
Peníze rozhodně požadovat zpět nelze. Není problémem poskytovatele služeb, že službu klient nepoužívá. U služeb se platí zato, že klient má možnost danou službu využívat a to je poskytnuto.
28. 9. 2015 20:18:46
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142949
hobr
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 9. 2015 20:25:25
Ok, chápu a je mi jasné, že mi (tedy mému klientovi) nic nepomůže...
Ale už jen ze zvědavosti, má hosting nějakou možnost takové "nefunkční" weby poznat? A je nějaký hosting, který to pozná - dělá?
28. 9. 2015 20:25:25
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142948
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 9. 2015 20:31:04
Napsal hobr;1228801
Ok, chápu a je mi jasné, že mi (tedy mému klientovi) nic nepomůže...
Ale už jen ze zvědavosti, má hosting nějakou možnost takové "nefunkční" weby poznat? A je nějaký hosting, který to pozná - dělá?
To bys musel definovat slovo „nefunkční“. Ale i když by se ti to nějak povedlo, tak já ti tady hned napíšu další tři způsoby smysluplného využití webhostingu, které tvoje definice nezahrnuje.
28. 9. 2015 20:31:04
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142947
hobr
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 9. 2015 20:50:50
Nefunkční ve smyslu, že nemá žádný trafic, ať už přes http, ftp, pop, imap...
28. 9. 2015 20:50:50
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142946
To monitorovat sice lze, ale znovu: to není problém poskytovatele služeb. V případě paušálu platíte za možnost ty služby využívat. Pokud je nepožíváte, je to čistě váš problém.
Jiná situace by nastala, pokud by služby byla přímo koncipována za platby na základě využívaných zdrojů, jako mají například některé cloudové služby, např. amazon.
28. 9. 2015 20:55:46
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142945
Fido123
verified
rating uzivatele
(13 hodnocení)
28. 9. 2015 21:08:58
Napsal hobr;1228809
Nefunkční ve smyslu, že nemá žádný trafic, ať už přes http, ftp, pop, imap...
Tohle pochoptelně webhoster monitorovat může, ale pořád ten webhosting můžeš používat třeba jako záložní server nebo pro zálohu dat a tak podobně.
To je prostě třeba jako s pronájmem kanceláře, těžko ti za něj přestanou posílat faktury jenom proto, že ses v ní půl roku neobjevil.
28. 9. 2015 21:08:58
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142944
Martin
verified
rating uzivatele
(62 hodnocení)
28. 9. 2015 21:10:36
Samozřejmě to je Vaše chyba. Pokud jste mu převáděl weby na VPS, měl jste si pohlídat tohle. To aby firma něco monitorovala je nesmysl. To je jako kdybych měl paušál na mobilu a někde si sehnal neomezenou SIMku a očekával bych, že mi operátor tu starou SIMku zruší, když ji přestanu využívat.
28. 9. 2015 21:10:36
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142943
Bacon
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
28. 9. 2015 21:12:48
No, nechtěl jsem být první, kdo to napíše, ale svůj podíl chyby na tom máš jistě i ty, měl jsi zákazníkovi vysvětlit, že po převedení není třeba platit původní hosting.
28. 9. 2015 21:12:48
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142942
hobr
verified
rating uzivatele
(3 hodnocení)
28. 9. 2015 21:31:10
No to já jsem mu samozřejmě řekl, proto pro mě bylo velké překvapení, že to platil několik let a zmínil se o tom až teď...
28. 9. 2015 21:31:10
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142941
Predchozi diskutujici se vyjadrili spravne.
Nejlepsi pristup tazalete by bylo, kdyby po migraci sam za klienta vyridil zruseni hostingu.
29. 9. 2015 07:03:27
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142940
Gabonator
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
29. 9. 2015 07:21:50
Napsal Bacon;1228818
No, nechtěl jsem být první, kdo to napíše, ale svůj podíl chyby na tom máš jistě i ty, měl jsi zákazníkovi vysvětlit, že po převedení není třeba platit původní hosting.
Zatiaľ som sa stretol iba s praxou, že ak nepredlžíte hosting na ďalší rok, tak automaticky sa zruší.
29. 9. 2015 07:21:50
https://webtrh.cz/diskuse/monitorovani-klientu-webhostingem#reply1142939
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit