Zadejte hledaný výraz...

Monetizace PR webu

Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
31. 7. 2011 10:01:46
Já když něco radím, tak to radím vždy podle vlastních zkušeností.
S ads.ranky.cz mám zkušenost přesně takovou, že stačí mít web s ranky a nějakou pětku to prostě hodí - viz. např. www.malejjarda.cz
Vyprodáno dlouhodobě 5 reklam z 5 po padesátikoruně.
Výdělek 250,- Kč/měsíc, aniž bych na web musel jakkoli sáhnout.
Myslím, že jediná má odpověď byla odpovědí na položený dotaz.
Ostatní odpovědi jsou buď opět pouhou propagací vlastního systému (jersywoo a jeho placla.cz) nebo honění trika v podobě keců o vyšším levelu
31. 7. 2011 10:01:46
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660845
Ranky jdou ruku v ruce s navstevnosti. Pokud bude mit obsah typu free PR web, navstevnost bude stale mizerna.
31. 7. 2011 10:39:23
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660844
Tak nějak jak píše Michal, čímž se vracíme na začátek :-)
Není získ z Adsensu => není trafik => nejsou ranky => nejspíš nevydělá na odkazovacím systému.
31. 7. 2011 10:51:48
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660843
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
31. 7. 2011 17:43:13
něco jsem přehlédl? Ranky a návštěvnost spolu souvisejí opravdu tolik, že jdou ruku v ruce?
Mnou uvedený web www.malejjarda.cz má zanedbatelnou návštěvnost a ranky 3 a 3, díky čemuž tam mám vyprodáno na ads.ranky.cz 5 odkazů po padesátikoruně.
U navštěvovaných webů mám ranky vyšší, ale rozhodně né o tolik, abych mohl tvrdit, že ranky a návštěvnost jdou ruku v ruce.
Ranky a návštěvnost spolu souvisejí jen velmi málo.
Začínám mít trochu pocit, že jsem v blázinci. Jednou titíž lidé jsou schopní se hádat o tom, že ranky jsou jen číslíčka, která nic neznamenají a najednou čtu, že ranky jsou snad odvozené od návštěvnosti nebo snad dokonce, že díky rankům se zvedá návštěvnost.
Prosím o vysvětlení obratu: "Ranky jdou ruku v ruce s navstevnosti."
31. 7. 2011 17:43:13
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660842
Aleš
verified
rating uzivatele
(18 hodnocení)
31. 7. 2011 18:04:54
No ale otázka zůstává. Kolik myslí zakladatel vlákna tu frázi "málo práce". To jsou 2 hodiny denně, nebo měsíčně?
31. 7. 2011 18:04:54
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660841
Napsal Petr Jeník;683603
Prosím o vysvětlení obratu: "Ranky jdou ruku v ruce s navstevnosti."
Minimálně u PR to vysvětlil v roce 1998 jistý pan Page: PageRank, a method for rating Web pages objectively and mechanically, e ectively measuring the human interest and attention devoted to them.
Jinými slovy The page rank of a node measures the probability of a web surfer visiting that node.
31. 7. 2011 20:15:46
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660840
Vembl
verified
rating uzivatele
(38 hodnocení)
31. 7. 2011 21:04:58
Pokud jde o monetizaci PR webu tak já bych raději odkazy prodával přímo koncovým klientům než přes nějaký reklamní systém (stačí si dát třeba nabídku sem a na další "webtrh" klony a čekat). Na obecném PR webu, kde se nachází milión článků, které jsou navíc na dalších 100 webech ale hodnota odkazu (byť z webů s "vyššími" ranky) není valná. Podle mě je dnes jediná cesta k úspěchu u PR webu unikátnost obsahu. Nevadí obecné a širší zaměření, ale musí na webu být unikátní články. Toho lze docílit tak, že se všechny články budou ručně schvalovat a kontrolovat duplicita. Na webu s unikátními články mají odkazy alespoň trochu smysl.
Druhou cestou je monetizace přes systém placla, kde jsou sice dnes přísnější podmínky pro schvalování blogů, ale s webem s unikátním obsahem a alespoň půlroční až roční historií by to neměl být problém se tam dostat. Pak se dá vydělat i několik tisíc měsíčně z psaní PR článků. Rozhodně to ale není dlouhodobě udržitelný způsob monetizace, protože pokud budou na webu jen samé PR články tak na něj nikdo nebude chodit a bude v podstatě k ničemu.
Proto bych radil to co doporučuje Michal Kubíček (vybrat si obor a o něm psát blog). Po půl roce až roce se člověk dostane třeba na 100 - 200 lidí denně v návštěvnosti a získá i nějaké ty ranky. Pak je možné psát PR články (čas od času) a získat za ně slušné ohodnocení (třeba kolem 500 Kč). Buď se dají psát články přes placlu (je to bez starostí a na oborovém blogu firmy klidně zaplatí 400 - 500 Kč za článek) nebo se dá psaní PR článků nabídnout cílovce i napřímo.
Tak jako tak je to práce a peníze člověku nespadnou do klína hned a zadarmo. Ale pokud má člověk třeba 10 kvalitních, oborových blogů a každý mu s prací 45 minut denně (za to se dá napsat jeden článek) hodí 8 tisíc měsíčně, je z toho slušný měsíční příjem.
31. 7. 2011 21:04:58
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660839
Vembl: je to o přiměřenosti a reklamním mixu (obdoba marketingového mixu, ale z druhé strany). Stejně jako si nezavalíš celej web Adsense ani stovkou backlinků, Stačí napsat dva normální a prohodit to reklamním. Specifikem jsou velmi úzce zaměřené oborové weby, kde když vybíráš jenom oborové poptávky po článcích , tak se úplně setře rozdíl mezi normálním a reklamním článkem.
31. 7. 2011 21:39:09
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660838
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
1. 8. 2011 07:53:50
Minimálně u PR to vysvětlil v roce 1998 jistý pan Page: PageRank, a method for rating Web pages objectively and mechanically, e ectively measuring the human interest and attention devoted to them.
Jinými slovy The page rank of a node measures the probability of a web surfer visiting that node.
Tím by se souvislost mezi návštěvností a ranky dala vysvětlit pouze v případě, že by vše fungovalo na přirozeném principu. Tedy že by odkazy tvořili pouze uživatelé, kteří mají potřebu na web odkázat, protože je zaujal.
V prostředí, kde fungují SEO agentury, které umisťují napříč internetem statisíce uměle přidávaných zpětných odkazů, souvislost s výší ranků a návštěvností fungovat nemůže.
Ranky prostě s návštěvností souvisejí jen velmi málo.
Jediná souvislost je ta, že oblíbený a navštěvovaný web linkují i samy uživatelé a tím provozovateli webu "pomáhají".
Výše ranků závisí pouze na množství a kvalitě odkazů, což je patrné i ze vzorce, podle něhož se GTPR počítá.
1. 8. 2011 07:53:50
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660837
Ale vzdyt zde jde o prirozenou situaci. Nepredpokladam ze o zminovany PR web se staraji nejake SEO agentury. Stejne jako o naprostou vestinu jinych stranek na Internetu. Na druhou stranu: myslis, ze vyhledavace nemaji nastroje, jak rozlisit prirozene a umele odkazy?
1. 8. 2011 09:50:32
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660836
Petr Jeník
verified
rating uzivatele
(71 hodnocení)
1. 8. 2011 11:08:43
Kdyby uměly vyhledávač umělé odkazy eliminovat, tak bys byl bez práce :D
Mimochodem tady jsem o dnešním pojetí SEO napsal pár písmenek: Zkratka SEO funguje už jako urážka. Samotné SEO nestačí. Musíte být lepší
Víc k tomu není třeba dodávat.
1. 8. 2011 11:08:43
https://webtrh.cz/diskuse/monetizace-pr-webu/strana/2#reply660835
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit