Zadejte hledaný výraz...

Mohu odmítnout poslat zákazníkovi objednávku?

grizly007
verified
rating uzivatele
(5 hodnocení)
12. 4. 2016 12:24:52
já jsem to řešil nedávno...to samý 99% objednávek vracela náká paní tak jsem napsal email že nechápu proč u nás neustále objednává když se zbožím zjevně není spokojena a stále ho vrací, urazila se napsala že máme zajímavej přístup k zákazníkům a už neobjednává
12. 4. 2016 12:24:52
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189016
J.Čakloš
verified
rating uzivatele
(136 hodnocení)
12. 4. 2016 12:31:17
Tohle přesně jsem udělal já. Měli jsme zákaznici, která pořád objednávala s platbou předem na účet a nikdy nezaplatila. Měla těch objednávek asi 15. tak jsem její Ip přesměroval na seznam. Ona si asi po měsíci objednala od kámošky a v poznámce uvedla, že z jejího počítače se k nám nedostala. Napsal jsem jí, že netuším čím to může být. Když ani tu poslední objednávku nezaplatila, zablokoval jsem IP i tý kámošce :-) a od té doby byl klid.
Ale nechápem čo by tým sledovala? :-D V tomto prípade je to zjavené, ale pri platbe vopred by predsa tie veci nedostala domov, tak jej nechápem moc. Ale vlastne takýmto ľuďom je asi ťažké porozumieť. :-D
12. 4. 2016 12:31:17
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189015
marat
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 4. 2016 12:33:16
V jakem zakone je stanoveno, ze podnikatel MUSI prodat zbozi kazdemu?
12. 4. 2016 12:33:16
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189014
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
12. 4. 2016 12:43:26
Napsal ramix;1284177
Nevím, jaké máte Obchodní podmínky a jak by to zase bylo obhajitelné např. před ČOI, ale ve vzorových od Apek je tato větička:
5.6. V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to až do doby převzetí zboží kupujícím.
Ano tato věta tam je a lze ji využít.
Nejdříve bych obj. normálně potvrdil a až následně bych odstoupil.
Každopádně v podnikání je potřeba komunikovat, už dávno bych paní volal v čem je problém.
Já jsem měl zákazníci (taky žena :-)) , která nepřevzala stejné zboží 2x za sebou na dobírku. Zavolal jsem ji a slušně se zeptal. Zjistil jsem, že má problémy s manželem a ten nepřebíra a ještě ji zásilky zatajil.
Byla naštvaná na eshop, že na ni kašlu. Stále objednává, ale balíky posílám její sestře :-)
12. 4. 2016 12:43:26
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189013
JarkaII
verified
rating uzivatele
12. 4. 2016 12:48:53
Ale ona zásilky přebírá a je zjevně spokojená když objednává další a další zboží :)
12. 4. 2016 12:48:53
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189012
Napsal marat;1284186
V jakem zakone je stanoveno, ze podnikatel MUSI prodat zbozi kazdemu?
Nemuzete bezduvodne s nekym neuzavrit kupni smlouvu, slo by zrejme o disktriminaci spotrebitele. Musel byste mit nejake opravnene duvody a opravnenymi duvody nemuze byt to, ze nakoupi a vrati zbozi, protoze to mu zakon umoznuje.
A s tou diskriminaci to do znacne miry plati i ve vztahu firma-firma.
12. 4. 2016 12:51:19
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189011
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
12. 4. 2016 12:59:31
Napsal JarkaII;1284192
Ale ona zásilky přebírá a je zjevně spokojená když objednává další a další zboží :)
V tom případě zákazníci kontaktujte a slušně ji informujte, že Vám vědomě dělá škodu, a že vědomé podvody se musí řešit. A hned se zeptejte jakým způsobem to chce napravit. Zda se staví vyrovnat škodu hotově nebo zda chce zaslat fakturku.
Záleží co je to za člověka, někteří ani nechápou, že je něco blbě dokud je neupozorníte :-)
12. 4. 2016 12:59:31
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189010
Napsal Leszek Madzia;1284198
V tom případě zákazníci kontaktujte a slušně ji informujte, že Vám vědomě dělá škodu, a že vědomé podvody se musí řešit. A hned se zeptejte jakým způsobem to chce napravit. Zda se staví vyrovnat škodu hotově nebo zda chce zaslat fakturku.
Jak muze vznikat skoda, kdyz ten clovek nic spatneho nedela. Ze si muze zbozi koupit a ze ho muze ve lhute vratit mu rika primo zakon a tezko mohu pusobit skodu, kdyz toho prava vyuzivam a to i opakovane. Pokud to neni vylozene nejaky soutezitel na trhu, tak tezko to muze postihnout.
12. 4. 2016 13:04:09
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189009
Jan
verified
rating uzivatele
(1 hodnocení)
12. 4. 2016 13:28:56
Třeba pomuže: https://www.apek.cz/clanky/pravo-a-e-shopy-aneb-bez-ceho-se-pri-podnikani-na-internetu-neobejdete-uzavreni-kupni-smlouvy-a-obchodni-podminky
12. 4. 2016 13:28:56
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189008
pepepe
verified
rating uzivatele
(2 hodnocení)
12. 4. 2016 13:34:03
Dovolil bych si nesouhlasit. Ano zákon to umožňuje, ale podnikatelce s každým zasláním a vrácením škoda vzniká.
Zboží je opotřebované, poštovné musí hradit podnikatelka.
Nic to ale nemění na to, že tomu těžko zabráníte. Já osobně bych se snažil slušnou formou telefonicky s paní dohodnout, že již nemůžeme její objednávky expedovat z důvodů vysoké finanční náročnosti při jejím vracení. Pokud by ani to nepomohlo, zablokoval bych IP adresu. POkud to nepomůže, pak blokovat adresu při zadání objednávky.. Tedy zadá svojí adresu a eshop se přesměruje na stránku, kde bude info o technické závadě....
Napsal Radek O.;1284201
Jak muze vznikat skoda, kdyz ten clovek nic spatneho nedela. Ze si muze zbozi koupit a ze ho muze ve lhute vratit mu rika primo zakon a tezko mohu pusobit skodu, kdyz toho prava vyuzivam a to i opakovane. Pokud to neni vylozene nejaky soutezitel na trhu, tak tezko to muze postihnout.
12. 4. 2016 13:34:03
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189007
LM
verified
rating uzivatele
(17 hodnocení)
12. 4. 2016 13:34:39
Napsal Radek O.;1284201
Jak muze vznikat skoda, kdyz ten clovek nic spatneho nedela. Ze si muze zbozi koupit a ze ho muze ve lhute vratit mu rika primo zakon a tezko mohu pusobit skodu, kdyz toho prava vyuzivam a to i opakovane. Pokud to neni vylozene nejaky soutezitel na trhu, tak tezko to muze postihnout.
Všechno má více výkladů a i mezi paragrafy jsou třecí plochy. Dokud si s paní nepromluví tak jasně neudělá nic.
Ale jak paní vysvětlí problémy (informuje ji) tak je více možností. Smlouva je oboustranná dohoda a jak již bylo výše psáno, může v ni být možnost oboustranné zrušení.
Pokud v restauraci najdete na stole nachystané dobroty a u toho cedulku dobrou chuť tak někteří v dobré víře se do toho pustí, ale jak vás upozorní, že si to objednal pán co si jen odskočil tak to jídlo pak kradete.
Eshop iiž stratil hodně a měl by se zákazníkem komunikovat.
Další postup bych viděl navštívit právníka a prověřit obchodní podmínky a možné situace.
Zcela jistě lze docílit rovných obchodních podmínek pro obě strany a nechat si poradit od právníka za jakých podmínek popřípadě odstupovat od smlouvy. Právníci jsou taky pojištěni proti škodám a v ČOI zcela určitě nejsou blb.. Takové případy jistě mají.
Akorát WebTrh asi nebude to zaručené místo na stoprocentní právnické rady.
12. 4. 2016 13:34:39
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189006
Nelze dosahnout rovnych podminek mezi prodejcem a kupujicim, protoze jiz zakon je staveny tak, ze dava vetsi prava spotrebiteli a ne prodejci. Pravni ujednani nad ramec zakona jsou vzdy komplikovana a nikdy nemohou byt takova, aby byl spotrebitel kracen na tom, co mu zakon umoznuje. Ano, kupni smlouva je akt dvou stran, ovsem zakon definuje okolnosti toho vztahu. Moznost oboustranneho zruseni kupni smlouvy neni tak jednoduchy, jak se muze zdat. Takove to co se dava do VOP o tom, ze si prodejce vyhrazuje pravo kupni smlouvu zrusit oporu u COI nema.
Stejne tak si neumim predstavit, ze by bylo protipravnym jednanim to, ze vytvorim 20 objednavek a 20 jich vratim. Ano, firme tim vznikaji naklady o tom zadna, ale obchodnik s tim je srozumen. A pokud by obchodnik neprokazal nejaky umysl v tom chovani, napr. obchodnika takto poskodit, nema sanci se v podstate nijak branit. Pokud by objednavku odmitl uskutecnit, pak by k tomu musel mit nejaky duvod, jinak by spotrbitele diskriminoval a jak jsem uz uvedl, to ze spotrebitel koupi a vrati nemuze byt duvodem neuzavreni dalsi kupni smlouvy, protoze jen vyuzil prava, ktere mu vyslovne zakon dava a diskriminovat nekoho za vyuziti sveho prava proste nejde.
Samozrejme spousta veci je o nazorech a vykladech a definitivni tecku k tomu mohou dat jen soudy, protoze i rozhodnuti COI je napadnutelne. Kazdopadne pravni rady jsou v tomto dost slozite a dost casto k nicemu, protoze 10 pravniku muze mit 10 nazoru a ani jeden z nich neni tou instituci, ktera nad tim dohlizi nebo muze dat zavazne rozhodnuti. A kupodivu ani nejaka informace od COI jak to resit neznamena, ze COI za to chovani pak nemuze dat sankce.
12. 4. 2016 15:16:33
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189005
Jan Stejskal
verified
rating uzivatele
(7 hodnocení)
12. 4. 2016 15:30:33
Situaci bych řešil způsobem, který je obvyklým chováním mnohých eshopů. Přijmou objednávku, případně i platbu a zboží nedoručí, nekomunikují. Až se zákazník ozve, vymyslí si nějaký důvod, proč zboží nemohlo být zatím doručeno. Nabídl bych možnost počkat si předem neurčenou dobu na dodání nebo vrácení platby. A očekával bych, že si z vás paní přestane dělat půjčovnu, protože jí asi na termínu dodání bude záležet.
Jinými slovy, donuťte zákaznici odstoupit od smlouvy před dodáním zboží a odradit ji od další objednávky.
12. 4. 2016 15:30:33
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189004
David Koudela
verified
rating uzivatele
(6 hodnocení)
12. 4. 2016 16:16:23
Jednoduše poslat email o tom že zásilka byla odeslána a jakmile se bude shánět po zásilce řeknete že se vrátila nevyzvednutá. Takto to uděláte 2x 3x a poté již můžeš zákazníka zařadit na blacklist s platbou pouze dopředu.
12. 4. 2016 16:16:23
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189003
Oleg
verified
rating uzivatele
(53 hodnocení)
12. 4. 2016 16:17:21
Pry diskriminace zakaznika, pokud mu neco neprodam :D
@JarkaII
Velmi dobry pravnik Vam za 3-5k upravi podminky tak aby se to jiz temer neopakovalo. Usetrene penize za postovne proste date na pravnika.
12. 4. 2016 16:17:21
https://webtrh.cz/diskuse/mohu-odmitnout-poslat-zakaznikovi-objednavku/strana/2#reply1189002
Pro odpověď se přihlašte.
Přihlásit